Eikö kaveriton mies kelpaa naisille?
Minulla on ihan hyvä työ ja ok palkka eli raha-asiat on kunnossa. Pukeudun ihan siististi, mutta en kovin ”trendikkäästi” kun en seuraa muotia. Päivät kuluu lähinnä kotona nettiä selatessa ja telkkaria katsellessa, vaikka eihän sieltä tule juuri koskaan mitään hyviä ohjelmia. Harrastuksia ei ole eikä nyt hirveästi kiinnostakaan mikään tietty juttu, vaikka aina kaikki sanoo että harrastuksista voi löytää naisen. Kavereita ei ole oikeastaan ollenkaan, paitsi yksi vanha koulukaveri jonka näen ehkä muutaman kerran vuodessa. Tuosta kaverittomuudestako se sitten johtuu, että en kelpaa naisille?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Miten ap:n äitisuhde tuohon liittyy? Ei äidin kanssa voi pussailla, hyväillä ja harrastaa seksiä. Itse asiassa se olisi sairasta. Äidit tietysti paijaa poikiaan, kun ne ovat lapsia, mutta aikuinen mies hakee läheisyyttä muilta naisilta kuin äidiltään. Totta kai aikuiset miehet halaavat myös äitiään, mutta intiimi ja seksuaalissävytteinen halaaminen ja toistensa hyväileminen on eri asia kuin platoninen läheisyys, jota on myös esim. veljien kesken. Intiimi läheisyys vapauttaa endorfiineja ihan eri tavalla kuin esim. veljellinen halaaminen, eivät ne ole samoja asioita.
On kokemusta yhdestä kaverittomasta tyypistä. Stoppasin pelin tokalla tapaamisella, vaikka jo ekalla kerralla nousi red flagit 🚩🚩🚩🚩 kun tuosta kaverittomuudesta kertoi, mutta ajattelin antaa mahdollisuuden. Oikessa olin, hän oli aika karsea semi uskonnollis-fanaatikko ja homofoobinen mies.
Että kyllä se kaverittomuus jotain kertoo,
Oma kokemus kaverittomasta miehestä oli sellainen, että hän kuvitteli meidän viettävän jokaisen vapaahetken yhdessä, tehden asioita joita hän halusi tehdä. Olisi pitänyt käydä jatkuvaan hänen vanhempiensa ja sisarustensa luona, mutta minun sukulaisten luo ei olisi ehtinyt. Jos olin omien ystävieni kanssa, niin lähetteli viestejä vaikka olin sanonut etten vilkuile puhelinta kavereiden seurassa, ja tämä oli olevinaan hänelle ok. Sen jälkeen tosi passiivis-aggressiivista käytöstä. Oltiin molemmat jo kumminkin keski-ikäisiä, tuntui todella omituiselle käytökselle aikuiselta ihmiseltä. Ja eihän se suhde pitkään sitten kestänytkään. Eipä enää paljoa kiinnostele aloittaa suhdetta ihmisen kanssa, jolla ei muita ystäviä ole.
Olis aika tylsää, jos oma mies vain selaisi nettiä ja katsoisi tv:tä. Me tehdään ruokaa, lenkkeillään, käydään elokuvissa, teatterissa, keikoilla, messuilla ym yhdessä, kyläillään, matkustetaan, rempataan, veneillään jne, toki omiakin harrastuksia on kummallakin. Mulle on tärkeetä, että mieskin ehdottaa ja järjestää yhteistä tekemistä, eikä vain pyydettäessä osallistu, saati kieltäydy
Ap hiljeni ja muutaman päivän kuluttua tulee sama avaus. Ja silloinkin hän kysyy, eikö kaveriton mies kelpaa naisille, vaikka todellisuudessa hän ei ole missään kohtaa edes tutustunut johonkin naiseen niin, että se kaverittomuus olisi ylipäänsä tullut ilmi. Mutta kuluuhan se elämä noinkin. Nytkin voi käyttää viikonlopun surffaten netissä ja katsellen televisiota.
Kaverttomuus on fine, ei mullakaan ole juurikaan kavereita. Mutta on tietty eri asia jos se johtuu siitä että on luonteeltaan täysi törppö tms.
Itse ole hiljainen ja introvertti, jos mies on samanlainen niin ok.
Ap ei ole tainnut paljonkaan miettiä, että mitä hänellä on tarjota naiselle. Hän odottaa kyllä saavansa seksiä ja läheisyyttä, mutta mitä hän tarjoaa naiselle päin. Monella ei tule mieleenkään, että se nainenkin haluaa saada jotain, ei vain palvella ap:n toivomia asioita hänelle nenän eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ap:n äitisuhde tuohon liittyy? Ei äidin kanssa voi pussailla, hyväillä ja harrastaa seksiä. Itse asiassa se olisi sairasta. Äidit tietysti paijaa poikiaan, kun ne ovat lapsia, mutta aikuinen mies hakee läheisyyttä muilta naisilta kuin äidiltään. Totta kai aikuiset miehet halaavat myös äitiään, mutta intiimi ja seksuaalissävytteinen halaaminen ja toistensa hyväileminen on eri asia kuin platoninen läheisyys, jota on myös esim. veljien kesken. Intiimi läheisyys vapauttaa endorfiineja ihan eri tavalla kuin esim. veljellinen halaaminen, eivät ne ole samoja asioita.
Niin siis, mies joka haluaa parisuhteeseen saadakseen läheisyyttä ja seksiä, vihaa äitiään? Millä logiikalla päädyit siihen tuohon johtopäätökseen? Mies, joka ei vihaa äitiään, haluaa parisuhteeseen naisen kanssa kaikista muista syistä, mutta ei läheisyyden ja seksin kaipuun takia?
Jos seksuaalista viettiä ei olisi olemassa, niin ei ylipäätään olisi parisuhteita. Seksuaalisuuden molemminpuolinen ilmaiseminen ja toteuttaminen on se ratkaiseva tekijä, joka erottaa platonisen suhteen ja parisuhteen toisistaan. Myös kaverin kanssa voi keskustella syvällisesti ja joskus halatakin ilman seksuaalista alavirettä, ei sitä varten tarvita parisuhdetta. Heteroseksuaalisten miesten väliset "Bromanssit" voivat olla ihan mukavia, mutta nekin ovat vain kaverisuhteita, ei niissä toteuteta seksuaalisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit perässävedettävä tylsimys
Aijaa, no millä voisin tehdä itsestä vähemmän tylsän?
Ap
Kerro minulle, millaista ajattelisit elämän olevan parisuhteessa. Mikä muuttuisi nykyiseen elämääsi verrattuna ja miten? Miksi ylipäänsä kaipaat parisuhdetta, mitä odotat siitä saavasi?
Läheisyyttä ja seksiä, joita en nyt saa.
Ap
Se parisuhde on paljon muutakin kuin läheisyyttä ja seksiä ja ne muut aspektit ovat useimmille naisille ihan yhtä tärkeitä kuin läheisyys ja seksikin. Tyyppi, jonka elämän sisältö on kotisohvalla köllöttely ei valitettavasti mitenkään sopisi omaan elämääni. Sinuna hankkisin koiran läheisyyttä varten ja seksinuken seksiä varten. Luulen, että olet pitkässä juoksussa onnellisempi niiden kanssa kuin naisen, joka odottaa ja vaatii sinulta asioita, joita sä et kykene antamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis, mies joka haluaa parisuhteeseen saadakseen läheisyyttä ja seksiä, vihaa äitiään? Millä logiikalla päädyit siihen tuohon johtopäätökseen? Mies, joka ei vihaa äitiään, haluaa parisuhteeseen naisen kanssa kaikista muista syistä, mutta ei läheisyyden ja seksin kaipuun takia?
Jos seksuaalista viettiä ei olisi olemassa, niin ei ylipäätään olisi parisuhteita. Seksuaalisuuden molemminpuolinen ilmaiseminen ja toteuttaminen on se ratkaiseva tekijä, joka erottaa platonisen suhteen ja parisuhteen toisistaan. Myös kaverin kanssa voi keskustella syvällisesti ja joskus halatakin ilman seksuaalista alavirettä, ei sitä varten tarvita parisuhdetta. Heteroseksuaalisten miesten väliset "Bromanssit" voivat olla ihan mukavia, mutta nekin ovat vain kaverisuhteita, ei niissä toteuteta seksuaalisuutta.
Toki parisuhteeseen kuuluu seksi ja läheisyys, mutta ihan ytä paljon siihen kuuluu se "platoninenkin" osuus. Apn kaltaiset miehet ei tunnu ymmärtävän, ettei tytttöystävä ole vain joku hyödyke, jonka voi ottaa laatikosta esille kun tekee mieli pussailla tai harrastaa seksiä, vaan se ihmissuhde on jatkuvaa henkistä työtä vaativa projekti, jossa sen seksin saamisen lisäksi pitää olla valmis antamaan itsestään paljon. Jos tyypillä ei ole edes kaverisuhteita, niin miten tällainen ihminen on valmis parisuhteen tasoiseen ihmissuhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki parisuhteeseen kuuluu seksi ja läheisyys, mutta ihan ytä paljon siihen kuuluu se "platoninenkin" osuus. Apn kaltaiset miehet ei tunnu ymmärtävän, ettei tytttöystävä ole vain joku hyödyke, jonka voi ottaa laatikosta esille kun tekee mieli pussailla tai harrastaa seksiä, vaan se ihmissuhde on jatkuvaa henkistä työtä vaativa projekti, jossa sen seksin saamisen lisäksi pitää olla valmis antamaan itsestään paljon. Jos tyypillä ei ole edes kaverisuhteita, niin miten tällainen ihminen on valmis parisuhteen tasoiseen ihmissuhteeseen?
Koska vain ihastunut ja rakastunut nainen on pyyteetön. Kaverisuhteissa pyritään aina jotenkin hyötymään toisesta. Esimerkiksi keskustelutaitoisia miehiä käytetään hyväksi ilmaisina terapeutteina. Niinpä keskustelutaitoinen mies närkästyy tästä ja säästää ne keskustelut vain puolison kanssa käytäviksi.
Vierailija kirjoitti:
Äiti yleensä antaa sen ensimmäisen mallin naisesta, joillain se voi olla jopa se kaikista voimakkain malli koko elämän ajan. Se voi sitten vääristää naiskuvan yleisesti. Halutaan vaan asioita joita ei lapsena saatu. Läheisyyttä ja omien tarpeiden tyydyttämistä. Edellisen kommentoijan tekstistä tulee jotenkin hyvin incelmäinen sävy esiin. En voi uskoa, että kukaan mies oikeasti haluaa vain "jonkun" naisen makaamaan sohvalle ja antamaan seksiä ja haleja kun niitä tarvitsee. Yleensä paras ohje on, että keskittykää teitä kiinnostaviin asioihin ja olkaa intohimoisia. Silloin muutkin kiinnostuu. Jopa naiset. Mutta naistenmetsästys ei tule olla se päätarkoitus. Yleensä tuo netin ääressä lojuaminen kertoo aloitekyvyn puutteesta ja monessa parisuhteessa on juurikin yleisin riitojen aihe.
Ei. En ole kiinnostunut miehistä, jotka eivät osaa solmia tai ylläpitää ihmissuhteita. Vielä pahempi on tuo, ettei ole kiinnostuksen kohteita eikä omaa elämää ollenkaan. En vilkaisisi tuollaiseen vätykseen päinkään.
Pitää olla jännä mies, eikä ennalta-arvattava.
Vierailija kirjoitti:
Ei. En ole kiinnostunut miehistä, jotka eivät osaa solmia tai ylläpitää ihmissuhteita. Vielä pahempi on tuo, ettei ole kiinnostuksen kohteita eikä omaa elämää ollenkaan. En vilkaisisi tuollaiseen vätykseen päinkään.
Kaikista älykkäimmät miehet viihtyvät parhaiten yksin, koska he pystyvät itse ratkaisemaan kaikki ongelmat. Osittain myös siksi, että muut pyrkivät pääasiassa hyötymään heidän ongelmanratkaisukyvyistä ja keskustelutaidoistaan.
Naiset haluavat miehen omaavan verkoston, koska se mittaa miehen arvon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista älykkäimmät miehet viihtyvät parhaiten yksin, koska he pystyvät itse ratkaisemaan kaikki ongelmat. Osittain myös siksi, että muut pyrkivät pääasiassa hyötymään heidän ongelmanratkaisukyvyistä ja keskustelutaidoistaan.
Se on ihan ok. Ei hän silloin varmaankaan parisuhteeltakaan tasa-arvoista kumppanuutta ja ihmissuhdetta kaipaisi, joten ei ole oikea kumppani minulle. Eli en tuollaistakaan miestä huolisi, vaikka ehdottomasti älykkö olisi parempi vaihtoehto kuin mistään kiinnostumaton televisiota tuijottava vätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan ok. Ei hän silloin varmaankaan parisuhteeltakaan tasa-arvoista kumppanuutta ja ihmissuhdetta kaipaisi, joten ei ole oikea kumppani minulle. Eli en tuollaistakaan miestä huolisi, vaikka ehdottomasti älykkö olisi parempi vaihtoehto kuin mistään kiinnostumaton televisiota tuijottava vätys.
Parisuhteessa mieskin saisi jotain tyydytystä, mutta ystävyyssuhteissa älykkömies on vain se antava osapuoli. Se on vähän sama asia kuin kaunis ja seksikäs nainen kelpaa miehille vain seksiin, jolloin nainen lopulta ärsyyntyy siitä ja alkaa vieroksua sitä.
M48 kirjoitti:
Olen suunnilleen samanlainen mies, mulla on pari läheistä kaveria. En koe tarvitsevani enempää. Olen todella introvertti. Ei mun avovaimo sitä koe ongelmaksi. Hän on itse todella verkostoitunut ja omaa laajan kaveripiirin. Ei me kuitenkaan kotona olla toisissamme kiinni kokoaikaa. Läheisyys ei minulle merkitse pelkästään fyysistä läheisyyttä ja hulluksihan siinä tulisi jos toinen olisi kokoajan kaulassa kiinni. Hyvin useasti olemmekin kotona tehden omia juttujamme. Seksi on kuitenkin intohimoista ja nautinnollista. Mutta kaikki tämä on mahdollista, koska on vuosien kokemus parisuhteista. Voisin kuvitella että jos vaan hakee naisesta läheisyyttä ja seksiä niin siinä molemmat jossain kohtaa pettyy. Ei naisen ole tarkoitus korjata sinua. Opi rakastamaan ensin itseäsi, vasta sitten voit oikeasti rakastaa toista.
Viisauden sanoja. Pätee molempiin sukupuoliin.
Kyllä sinun pitäisi kunnioittaa vaimoasi kun hän ei pidä siitä että vietät aikaa toisten naisten kanssa niin että rajoittaisit sitä tai mieluummin lopettaisit kokonaan.