Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako muitten leikkipihoille mennä leikkimään?

Vierailija
15.07.2015 |

Meijän taloyhtiön pihalla ei lasten leikkivälineitä, siispä käydään paljon muissa kerrostalon pihoissa. Voiko joku tulla sanomaan jos hoksaa ettei asuta täälä vai onko ihan yleistä että muutkin käy.

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungin vuokrataloyhtiön pihalle tulee välillä tien toiselta puolelta okt-perhe leikkimään. Ihmettelin sitä aluksi ja muka-kysyin ootteko muuttanut tänne kun en ole teitä ennen nähnyt. Lelut ja vehkeet oli syy tulla, iso hiekkalaatikko, keinut ja liukumäki sekä minun hankkimat yhteiset lelut.

No, siinähän sitten leikkivät, ihan ok, jos käyttäydytään, mitäpä se tavallaan haittaa, pihalla aika vähän lapsia koskaan ulkona mutta luulis että sen ison lainan kylkeen voi ottaa vielä pari tonnia noihin lainaa.

Piha on vaan silleen piilossa ettei sitä näe tieltä mutta vieraita näkyy silloin tällöin.

Vierailija
22/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:13"]

Tietysti saa mennä. Ja sitten ihmetellään, kun suomalaiset ovat niin junttia kansaa. Älä pidä ääntä, älä näy ja pysy kaukana muista.

[/quote]

Sinulle kaikki on niin yksinkertaista. Muuten sinullakin olisi ihan kivaa, mutta kun tyhmät ja juntit suomalaiset pilaa kaiken. Vai oletkohan sittenkin ihan kuutamolla. Päätä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olisin vain iloinen, jos lapseni saisi leikkikavereita vieraista lapsista ja leikkipihalla olisi elämää. Harmillisesti monissa pihoissa näkyy tosi hienoja leikkivälineitä, mutta ei ketään leikkimässä.

Vierailija
24/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset jokamiehen oikeudet eivät ulotu rakennettuun ympäristöön. Muualla länsimaisessa maailmassa yksityiset pihat on aika selviä, niihin ei kutsumatta mennä, vaikka olisi jättimäisten kerrostalojen lukemattomien perheiden käytössä. Entisen itäblokin maissa on ollut taas luontevaa pysähtyä jonkun pihalle keinumaan kesken kävelylenkin.

Vierailija
25/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta, meidän avoimien suomalaisten pitäisi perustaa oma kunta, johon pääsee asukkaaksi vain jos ei ole mököttävä tuppisuun jota häiritsee kaikki! Tämä palvelisi kaikkia ihmisiä, toiset saisivat kaikki kököttää rauhassa omissa kodeissaan ja tonteillaan, toiset pitää hauskaa yhdessä! :)

Vierailija
26/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 11:58"]Ei maalla mennä toisten pihoille :-D on vähän surullista jos leikkipuistoihin ei saa mennä, entä jos sielä näyttäis olevan samanikäisiä joista vois olla seuraa toisilleen. Missään ei oikeen lapsia nää, nykyään varmaan vietetään aikaa sisällä vaan.
[/quote] Leikkipuistot on eri asian kuin kerrostalojen pihat. Leikkipuistoihin saa mennä kuka haluaa, mutta kerrostalojen pihalle vain talon asukkast ja heidä vieraat. Vaikka sieä olisi keinuja, hiekkalaatikoita ja mäkiä, se kuuluu vain kerrostalon asukkaille.

Vierailija
27/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt olen kyllä iloinen siitä, että asutaan suomenruotsalaisella alueella. Meillä on neljä kerrostaloa (omistusasuntoja) sumpussa ja kaikissa omat taloyhtiöt. Lapset leikkivät vapaasti kolmella varustellulla pihalla ja satunnaisesta huonosta käytöksestä komennetaan ristiin. Grilli on vain meillä ja jos se on vapaana niin sitä saa muutkin käyttää. Asiasta on keskusteltu kaikkien talojen yhtiökokouksissa ja tämä sopii.

Vierailija
28/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy, ettei kenenkään tarvitse vetää herneitä nenäänsä. Meidän taloyhtiön pihalle on kyllä kaikki kaverit tervetulleita - tutut ja tuntemattomat :-) En kyllä jaksa ymmärtää, että ketä lasten leikkiminen voi haitata.

Vierailija
29/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:35"]

No nyt olen kyllä iloinen siitä, että asutaan suomenruotsalaisella alueella. Meillä on neljä kerrostaloa (omistusasuntoja) sumpussa ja kaikissa omat taloyhtiöt. Lapset leikkivät vapaasti kolmella varustellulla pihalla ja satunnaisesta huonosta käytöksestä komennetaan ristiin. Grilli on vain meillä ja jos se on vapaana niin sitä saa muutkin käyttää. Asiasta on keskusteltu kaikkien talojen yhtiökokouksissa ja tämä sopii.

[/quote]

Niin ja sekin olisi ok, jos jotkut random äidit tulisi lapsineen teidän pihalle ja heidän miehet kaljoineen grillaamaan? Eihän se sitten enää olisi ok?

Vierailija
30/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lapsena myös leikkimässä muiden taloyhtiöiden pihalla, kunnes kasvoin isommaksi (10v-12) ja äitini kielsi tämän toiminnan. Meillä oli oikein hyvä oma piha, mutta vaihtelun vuoksi. Käytiin myös paljon tarhojen ja koulujen pihalla. Nyt kun muistelen tuota aikaa melkeinpä herkistyn xD voi niitä huolettomia lapsuuden kesiä, koko pihan lapset heräsi viimeistään 9 aikaan ja siitä suoraan ulos. Välillä käytiin ehkä syömässä mutta ulkona roikuttiin iltakymmeneen asti. Aika huolettomasti vanhemmat silloin suhtautui, oltiin kumminkin kaikki alle 10v.

Mulle on kyllä henk koht aivan sama jos meidän pihalla käy leikkimässä muita lapsia. En ymmärrä miten joku jaksaa välittää ja kytätä. Ei onneksi ole oma mielenrauha siitä kiinni :)

Vierailija
31/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:35"]

[/quote]

Mahtavaa. Onko myös ok jos otetaan teltta mukaan ja ollaan vähän pidempään.

Vierailija
32/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:31"]

Ihan totta, meidän avoimien suomalaisten pitäisi perustaa oma kunta, johon pääsee asukkaaksi vain jos ei ole mököttävä tuppisuun jota häiritsee kaikki! Tämä palvelisi kaikkia ihmisiä, toiset saisivat kaikki kököttää rauhassa omissa kodeissaan ja tonteillaan, toiset pitää hauskaa yhdessä! :)

[/quote]

Ihanko totta sinä otat kaikki vieraat ihmiset ilomielen pihallesi aina ja kellonaikaan katsomatta leikkimään, mekastamaan, grillaamaan jne. Älä viitsi.

Vierailija
33/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:41"]

Kävin lapsena myös leikkimässä muiden taloyhtiöiden pihalla, kunnes kasvoin isommaksi (10v-12) ja äitini kielsi tämän toiminnan. Meillä oli oikein hyvä oma piha, mutta vaihtelun vuoksi. Käytiin myös paljon tarhojen ja koulujen pihalla. Nyt kun muistelen tuota aikaa melkeinpä herkistyn xD voi niitä huolettomia lapsuuden kesiä, koko pihan lapset heräsi viimeistään 9 aikaan ja siitä suoraan ulos. Välillä käytiin ehkä syömässä mutta ulkona roikuttiin iltakymmeneen asti. Aika huolettomasti vanhemmat silloin suhtautui, oltiin kumminkin kaikki alle 10v. Mulle on kyllä henk koht aivan sama jos meidän pihalla käy leikkimässä muita lapsia. En ymmärrä miten joku jaksaa välittää ja kytätä. Ei onneksi ole oma mielenrauha siitä kiinni :)

[/quote]

lapset joo, mutta jos äidit tietoisesti tulee istumaan meidän pihaan niin onhan se aika härskiä.

Vierailija
34/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:35"]

[/quote]

Niin ja sekin olisi ok, jos jotkut random äidit tulisi lapsineen teidän pihalle ja heidän miehet kaljoineen grillaamaan? Eihän se sitten enää olisi ok?
[/quote]

No niinhän mä juuri sanoin että on ok :D en minä tunne kaikkia kaikissa yhtiöissä asuvia joten en osaa arvioida asuvatko he alueella vai ei. Ja ihan yhtälailla meidän perhe ja muut talon asukkaat saattavat muutaman bissen grillatessa juoda. Välillä seuraan liittyy muitakin ja perheen grillihetkestä tulee pienimuotoiset kesäjuhlat.

Ja kuten sanoin niin huonosta käytöksestä huomautetaan ristiin, niin lasten kun aikuisten. Ei mulla ole ongelmaa ilmoittaa ördaajalle nukkumaanmenoajasta jos lapsia on mukana tai pyytää roskaajia keräämään roskansa. Yleensä aina joku näkee kuka on rikkonut tai roskannut (tapahtuu harvoin koska kaikki haluaa kuitenkin säilyttää rauhan) ja silloin selvitetään asiat jälkikäteen.

Vierailija
35/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:35"] No nyt olen kyllä iloinen siitä, että asutaan suomenruotsalaisella alueella. Meillä on neljä kerrostaloa (omistusasuntoja) sumpussa ja kaikissa omat taloyhtiöt. Lapset leikkivät vapaasti kolmella varustellulla pihalla ja satunnaisesta huonosta käytöksestä komennetaan ristiin. Grilli on vain meillä ja jos se on vapaana niin sitä saa muutkin käyttää. Asiasta on keskusteltu kaikkien talojen yhtiökokouksissa ja tämä sopii. [/quote] Niin ja sekin olisi ok, jos jotkut random äidit tulisi lapsineen teidän pihalle ja heidän miehet kaljoineen grillaamaan? Eihän se sitten enää olisi ok? [/quote] No niinhän mä juuri sanoin että on ok :D en minä tunne kaikkia kaikissa yhtiöissä asuvia joten en osaa arvioida asuvatko he alueella vai ei. Ja ihan yhtälailla meidän perhe ja muut talon asukkaat saattavat muutaman bissen grillatessa juoda. Välillä seuraan liittyy muitakin ja perheen grillihetkestä tulee pienimuotoiset kesäjuhlat. Ja kuten sanoin niin huonosta käytöksestä huomautetaan ristiin, niin lasten kun aikuisten. Ei mulla ole ongelmaa ilmoittaa ördaajalle nukkumaanmenoajasta jos lapsia on mukana tai pyytää roskaajia keräämään roskansa. Yleensä aina joku näkee kuka on rikkonut tai roskannut (tapahtuu harvoin koska kaikki haluaa kuitenkin säilyttää rauhan) ja silloin selvitetään asiat jälkikäteen.

[/quote]

Niin kauan kuin ne ovat teidän taloyhtiön ja naapureiden tyyppejä niin asia on ok. Sen jälkeen se ei ole ok, kun vieraalla ei ole mitään tarvetta suojella ympäristöä jne. Teinit tulee jostain kauempaa kaljottelemaan ja rikkoo pulloja jne. tumppeja pihalla aamulla.

Vierailija
36/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tuon grillaamisen tähän nykäisitte? Kyse oli lasten leikkimisestä. Lapset ei leiki "kellonaikaan katsomatta" vaan yleensä päiväsaikaan. Me otetaan kyllä yksinäiset lapset mielihyvin meidän kanssa leikkimään. Jos nähdään oman lapsen ikäinen lapsi vaikka pyörätiellä, niin toivotaan, että se tulisi meidän lapsen kanssa leikkimään. Ei ole väliä, mistä talosta se on tulossa.

Vierailija
37/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse asiassa, voisi kuvitella että olisi sotkemisen/rikkomisen kannalta hyvä että joku lapsen tunteva olisi paikalla valvomassa :)

Vierailija
38/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset ei yleensä sotke ja riko paikkoja varsinkaan, jos on aikuinen mukana vahtimassa.

Vierailija
39/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä saa tietty mennä jos lähipihalla on seuraa. Meidänkin pihalle on saman poppoon lapset tervetulleita!! Korttelipihat kunniaan. Myös rivareista lapset ovat tervetulleita suurpihalle, heidän yhteinen leikkipaikkansa olisi oikeasti hiekkalaatikko.
Tässä jyrkästi poikkeava mielipide :-D

Vierailija
40/138 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 12:35"] No nyt olen kyllä iloinen siitä, että asutaan suomenruotsalaisella alueella. Meillä on neljä kerrostaloa (omistusasuntoja) sumpussa ja kaikissa omat taloyhtiöt. Lapset leikkivät vapaasti kolmella varustellulla pihalla ja satunnaisesta huonosta käytöksestä komennetaan ristiin. Grilli on vain meillä ja jos se on vapaana niin sitä saa muutkin käyttää. Asiasta on keskusteltu kaikkien talojen yhtiökokouksissa ja tämä sopii. [/quote] Niin ja sekin olisi ok, jos jotkut random äidit tulisi lapsineen teidän pihalle ja heidän miehet kaljoineen grillaamaan? Eihän se sitten enää olisi ok? [/quote] No niinhän mä juuri sanoin että on ok :D en minä tunne kaikkia kaikissa yhtiöissä asuvia joten en osaa arvioida asuvatko he alueella vai ei. Ja ihan yhtälailla meidän perhe ja muut talon asukkaat saattavat muutaman bissen grillatessa juoda. Välillä seuraan liittyy muitakin ja perheen grillihetkestä tulee pienimuotoiset kesäjuhlat. Ja kuten sanoin niin huonosta käytöksestä huomautetaan ristiin, niin lasten kun aikuisten. Ei mulla ole ongelmaa ilmoittaa ördaajalle nukkumaanmenoajasta jos lapsia on mukana tai pyytää roskaajia keräämään roskansa. Yleensä aina joku näkee kuka on rikkonut tai roskannut (tapahtuu harvoin koska kaikki haluaa kuitenkin säilyttää rauhan) ja silloin selvitetään asiat jälkikäteen.

[/quote]

Niin kauan kuin ne ovat teidän taloyhtiön ja naapureiden tyyppejä niin asia on ok. Sen jälkeen se ei ole ok, kun vieraalla ei ole mitään tarvetta suojella ympäristöä jne. Teinit tulee jostain kauempaa kaljottelemaan ja rikkoo pulloja jne. tumppeja pihalla aamulla.
[/quote]

No voi jestas. Vielä kerran, JOS pihalla, esim grillillä joka on meidän pihalla tai muiden talojen leikkipaikalla on huonosti käyttäytyviä nuoria/aikuisia/lapsia ihan sama mistä ovat, niin siitä huomautetaan heille ja pyydetään siivoamaan jälkensä tai pitämään pienempää meteliä. Ihan yhtälailla järjestyslaki pätee meidänkin pihoilla. 9v aikana jonka ollaan täällä asuttu, ei suurempia ongelmia ole ollut koskaan. Yksi tiukkapipo muutti tänne ja koitti sulkea pihat, mutta muiden asukkaiden painostuksella tämäkin pihanatsi saatiin hiljennettyä.

Ja käytännössä niitä häiritseviä teineijä on pihoilla ehkä kerran vuodessa.

Toi telttailujuttu oli jo aika kaukaa haettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi