Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää osaa luottaa ihmisiin

Vierailija
07.07.2015 |

Mulla on aina ollut "trust issues", en osaa luottaa ihmisiin. Taustalla on 9 vuotta koulukiusattuna olemista, alkoholismia ja mielenterveysongelmia lapsuuden perheessä yms. Minulla ei koskaan ollut lapsena eikä nuorena ystäviä, ehkä yksi tai kaksi kavria, joiden vieresä istua koulutunnilla, ei muuta.

Nyt aikuisena olen koittanut työstää tätä asiaa. Vajaa vuoi sitten opiskeluun liittyen onnistuin saamaan kaveripiirin, ensi kertaa elämässäni. Jotkut heistä muodostuivat hyvinkin läheisiksi, jopa pystyin sanoa saaneeni ystävän.

Keväällä uskaltauduin kertomaan erään erittäin henkilökohtaisen asian tälle ytävälleni, hän oli vastaavanlaisesta minulle kertonut aiemmin. Tunsin valtavaa helpotusta. Ystäväni reaktio oli kuitenkin: olen väärä ihminen, älä kerro minulle. Löydät kyllä jonkun muun jolle kertoa. Ja sitten hän katkaisi kaikki välit somessa ja tosielämässä. En ole nähnyt häntä, en kuullut hänestä tuon jälkeen. 

Olen aivan rikki edelleen tästä. Ensinnä se, ettei hän ollutkaan ystävä. Toisekseen se, että kerroin tästä asiasta, _hänelle_. Kolmanneksi: mitä muuta olen arvioinut väärin? En enää uskalla olla kehenkään kveriin oikein missään yhteyksissä. Suoraan sanottuna pelottaa ja oksettaa. Kaikki kouluaikaiset muistot nousevat pintaan. taaas olen yksin ja torjuttu.

Olen hakenut apua tähän surusta jo suorastaan masennukseksi muuttuneeseen olooni. Kuinka enää voin edes yrittää luottaa kehenkään? Sitä ei voi korjata pillereillä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä asia sai toisen noin tolaltaan? Kuulostaa uskomattomalta.

Vierailija
2/6 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muihin pitäisi luottaa? Luota itseesi, se riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman luottamusta ei voi olla ystävyyttä. Ilman ystävyyttä olen yksin. En halua olla yksin. En enää.

ap

Vierailija
4/6 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisiin kannata luottaa. Minä ainakin olen ihan vitun paljon mieluummin yksin kuin jonkun ihmisen kanssa. Koiriin sentään voi vielä luottaa.

Vierailija
5/6 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 16:45"]

Ei ihmisiin kannata luottaa. Minä ainakin olen ihan vitun paljon mieluummin yksin kuin jonkun ihmisen kanssa. Koiriin sentään voi vielä luottaa.

[/quote]

Olen allergien eläimille. Näemmä ihmiset ovat allergisia minulle..

ap

Vierailija
6/6 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap ❤

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä