Muita, joilla asiat ovat menneen aivan päin ****** parin vuoden aikana? Olen tosi huonossa jamassa.
Kaikki vain tapahtui - ei vain koronan vuoksi. Yksi asia johti toiseen, toinen toiseen.
Pitää varmaan rukoilla, että selviän ja saan elämäni tasapainoon.
Ensinnäkin työt ja talous - mennyttä toistaiseksi (säästöt tuhlattu ja työpaikat meni jäihin koronan myötä). Aloitin opiskelut sitten "pakosta" ja tulot ovat vähäiset.
Ihmisten petollisuus, puukotettu selkään rumalla tavalla näiden vuosien aikana. Masennus ja henkinen uupuminen, jatkuva stressitila päällä, jota yritän nyt vain hoitaa. Kiloja tullut aivan helvetisti lisää, kuntoni on nykyään surkea. Olen ulkoisesti rapistunut ihan silminnähtävästi, aivan erilainen kuin ennen.
Tämä kaikki ja paljon muuta, joka vaikutti itsetuntooni ja koko minuuteeni voimakkaasti.
En tunnista itseäni oikein ja kaikki tuntuu lähinnä vain epätodelliselta.
Olen ihan heikko yksilö nykyään. Äitikin jopa soitti, että voin mennä hänen luokseen asumaan jos paha paikka tulee.. :D Olen hieman vajaa 30-vuotias.
Toivon, ettei siihen tarvitsisi tarttua vaan, että asiat tästä menisivät parempaan. Tulevaisuus kuitenkin mietityttää.
Kommentit (40)
Nyt tässä ajassa tuntuu, että olen vähän "seonnut". Nauran itsekseni, ei millään väliä kun ei tässä kukaan tiedä mihin kaikki johtaa tässä maailmantilanteessa. Kuuntelen vain vanhoja hittejä, lauleskelen mukana ja vähät välitän. Olen päätynyt vain ottamaan tämän kaiken huumorilla ja samalla hieman kauhunsekaisin tunnelmin.
Ap
Kun kaikki kasaantuu päälle niin stressitila jää pysyvästi päälle ja se kirjaimellisesti tuhoaa aivoja. Samassa tilanteessa mutta eri syistä.
Onneksi olet vain hieman vajaa. Oikeasti tyhmillä on tosi vaikeaa nykyaikana.
Ihana äiti sinulla. Aloita hyvien asioitten listaaminen siitä.
Ota ap ne rokotteet. Ihan oma valinta on ollut
Minulla myös monenlaisten mutkien kautta nyt tulot 0e, vakava masennus, ahdistus ja pakko-oireita. En edes omista juuri mitään, nukun romulla sängyllä, joka asunnossa valmiina.
Kyllä. Kaikki mennyt monta vuotta pieleen, eikä omasta syystä. En tiedä miten joka asiassa voi olla niin huono tuuri ja miten yhden ihmisen kohdalle voi osua niin paljon vastoinkäymisiä.
Vierailija kirjoitti:
No, joo. Osaa hän olla kyllä todella ihana ja meillä on keskenämme hyvää huumoria, kun on selvinpäin. On kuitenkin alkoholisti ja kun juo, niin muuttuu aivan pirullisen ikäväksi tyypiksi. Joskus saattaa juoda useita päiviä putkeen. Selvinpäin siis on mitä mukavin mutta siinä on se toinen puoli, jota en kyllä henkisesti kestä, ellen ota vahvat defenssit käyttöön. Eli en ehkä odota kovinkaan innolla sitä jos joutuisin muuttamaan lähiöön alkoholistin luokse, vaikka me molemmat siitä hyötyisimme taloudellisesti.
Ap
Meillä myös yksi asia johti lopulta tähän, missä nyt olen: masentunut, uupunut, ihmisiin luottamuksen menettänyt ja ahdistuneisuudesta joka päivä kärsivä.
Yritän olla miettimättä, että ei olisi pitänyt. Mutta asia on niin tavallinen, että harva tulee ajatelleeksi riskejä kunnes ne osuu omalle kohdalle. Me siis jouduttiin tahtomatta ja syyttöminä pysäyttämään aiottu talon rakentaminen kusipäisten naapureiden takia.
Tämä johti pysähtyneisyyden tilaan, jossa ei voinut tehdä muuta kuin elää pandemian keskellä pienessä "väliaikaiskodissa". Etäkoulun, etätöitä, kaikki kiva poissa elämästä. Ei omaa pihaa, ei saunaa, ei mökkiä. Rahallisesti takkiin tulee joka kuukausi.
Suomen oikeuslaitos on käsittämättömän hidas. Ja suomalaisten oikeus valittaa ja kiusata on käsittämätöntä. Vielä täytyy vuosi odottaa. Sitten saa rakentaa, ellei tämä koko maa ole jo sitten kadonnut.
Voi olla että ihmiset on joutunut ilkeyden kohteiksi ihan terveys asemilla ja työpaikoilla ulkomaalaisten puolesta tehän ette älyä sitä että ihmiset on ilkeitä pahoja rosvoja joita tänne tulee.
Hei paljon tsemppiä oikeasti teille. Vaikka kysyin, niin on kyllä ikävää kuulla huonosta tilanteesta. Myötäntuntoni teille. On mukava jakaa näitä ajatuksia kuitenkin, ei olla yksin.
Yritetään kuitenkin ajatella, että me kyllä selviämme. Nyt on kehnompi tilanne mutta ainakin on toivoa paremmasta, sitten joskus.
Ap
Mulla on ollut viimeiset 10 vuotta. Olen vähitellen menettänyt kaiken, ystäväni, läheiset, lemmikkini, kotini, työni, kotikaupunkini, terveydessä vakavia ongelmia, viimeisimpänä syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Hei paljon tsemppiä oikeasti teille. Vaikka kysyin, niin on kyllä ikävää kuulla huonosta tilanteesta. Myötäntuntoni teille. On mukava jakaa näitä ajatuksia kuitenkin, ei olla yksin.
Yritetään kuitenkin ajatella, että me kyllä selviämme. Nyt on kehnompi tilanne mutta ainakin on toivoa paremmasta, sitten joskus.
Ap
Olen tässä parin vuoden aikana hokenut mielessäni, että "it'll get worse before it gets better", ja varsinkin nyt vain epäuskoisena katselen uutisia ja mietin, että onko sota kohta täälläkin.
Samalla yritän hokea, että "when going through hell, keep going".
Ei tässä muukaan auta.
Lapsen koulusta tuli Wilma-viesti, jossa sivulauseessa todetaan koulun olevan hyvin varautunut vaaratilanteisiin. Sydäntä kylmäsi. Ne sielläkin jo miettii, että mitä jos.
Joo, mutta tasaista alamäkeä liukunut jo yli kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, joo. Osaa hän olla kyllä todella ihana ja meillä on keskenämme hyvää huumoria, kun on selvinpäin. On kuitenkin alkoholisti ja kun juo, niin muuttuu aivan pirullisen ikäväksi tyypiksi. Joskus saattaa juoda useita päiviä putkeen. Selvinpäin siis on mitä mukavin mutta siinä on se toinen puoli, jota en kyllä henkisesti kestä, ellen ota vahvat defenssit käyttöön. Eli en ehkä odota kovinkaan innolla sitä jos joutuisin muuttamaan lähiöön alkoholistin luokse, vaikka me molemmat siitä hyötyisimme taloudellisesti.
Ap
No voi harmi, sitten ei ole muutto hyvä vaihtoehto. Oliko alkoholisoitunut jo silloin, kun olit lapsi? Jos oli, niin se voi selittää osittain vaikeuksiasi. Toivottavasti saat apua, t. Sostyöntekijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä vaan muuta! Nyt teet itsellesi suunnitelman, kuinka etenet. Lisäät omaa hyvinvointia pienin askelin. Ruikavalio kuntoon, lisäät liikuntaa ja koitan saada aktiivisuutta pikkuhiljaa sekä sosiaalisuutta tai muuta virikettä. Normaalista poikkeavaa.
Työtilanteeseen ehdotan katsomaan edes jotain pientä hommaa, että pääset pois kotoa ihmisten pariin. Itse vähän samanlaisessa tilanteessa ja olen laittanut työhakemuksia jopa mainostenjakoon.
Pääasia, että olisi jotain aktiviteettia minkä voimin sitten pikkuhiljaa ponnistaa eteenpäin.
Enkä tarvitse syyttelyä, tiedän itsekin, että jos olisin ollut vähänkin määrätietoisempi ja olisin jaksanut ponnistella, niin listaukseni voisi näyttää paremmalta. Unohdin vain itseni jossain kohtaa ja keskityin toisiin ihmisiin ja sain kirjaimellisesti pataani. Siitä se alamäki sitten oikeastaana alkoi kokonaisuudessaan.
Opetus sekin oli, että pitää olla itsekkäämpi, että pärjää ja jaksaa.
Ap