Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua puolison alkoholiongelmaan!

Vierailija
15.07.2015 |

Haluaisin jutella jonku auttajan kanssa miehen alkoholiongelmasta mutta missä mua kuunnellaan? Onko jotain paikkoja joihin voi soittaa tai varata aikaa? Ja onko niistä oikeesti apua? Tuntuu etten jaksa enää sisälläni pitää kaikkea ja pitää kulisseja pystyssä. Enkä lastenkaan takia halua ainakaan itse henkisesti sairastua, silloin heillä ei olisi ketään. Kiitoksia jos jaksatte auttaa!

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 08:18"]Moi Ap ja hienoa että haet apua - myös itsellesi. Fakta on, ettei alkoholisti voi parantua, ellei halua parantua.
Sanoisin miehelle että sulla alkaa voimat loppumaan, etkä pysty enää pitämään yksin huolta kaikesta, vaan sun on myös alettava pitämään huolta omasta hyvinvoinnistasi. Sanot hänelle että ymmärrät alkoholismin olevan sairaus etkä syytä miestä siitä. Mutta jos hän ei ole valmis hakemaan apua, sitä ei tarvitse hyväksyä.

On paljon erilaisia ryhmiä alkoholistien läheisille joista varmasti paljon apua. Vertaistuki - paras tuki.

Kysy mieheltä olisiko hän valmis perheen vuoksi koittamaan AA:ta, ja jos on niin vie hänet kokoukseen (selvinpäin) ja toivo parasta. Tue silloin, auta ja lohduta.

Jos taas ei suostu eikä myönnä ongelmaa et valitettavasti pysty tehdä asialle mitään jolloin ehkä parempi ajatella omaa ja perheen parasta ja miettiä eroa.

Tsemppiä, oot ajatuksissa.

T. Ex alkoholisti, elossa AA:n avulla.
[/quote]

Oho, joku ajatusvirhe iski päähän. Alkoholistihan olen edelleen, vaikka raitis sellainen oonkin. Eli en "ex". Hmm, huolestuttavaa. Pitääkin käydä ahkerammin ryhmissä ettei unohdu :D

Ja hei, unohdin kysyä miltä paikkakunnalta olette? Voisin siten auttaa sopivan ryhmän etsimisessä. Myös esimerkiksi avoimien AA - kokousten seuraaminen varmasti auttaa myös sinua, jos kunnaltasi ei löydy AL - ryhmää. Avoimissa kuulee raitistuneita, kokemuksia, kamppailusta ja saa toivoa. Ja toki oppii puolison kamalasta sairaudesta. Mutta muista olla "itsekäs" ja muista että sulla on täysi oikeus luovuttaa.

Vierailija
62/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin vituttaa toi alkoholistien hyysäys. "On sairaus, sitä pitää auttaa, penalla on ongelma, hys hys..." Mä olen töissäni joutunut katsomaan juoppojen lusmuilua ja saanut paikkailla niiden tekemisiä. Vihasin myös mun faijaa silloin kun se oli kännissä (aika usein). Lähisukulainen tappoi kaverinsa kännissä, siitäkään ei olisi saanut puhua, "ettei penalle tule paha mieli". Just joo. Viina pitäs kieltää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun keskustelua saatiin aikaan! Jotain vertaistukea tämäkin. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän