Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua puolison alkoholiongelmaan!

Vierailija
15.07.2015 |

Haluaisin jutella jonku auttajan kanssa miehen alkoholiongelmasta mutta missä mua kuunnellaan? Onko jotain paikkoja joihin voi soittaa tai varata aikaa? Ja onko niistä oikeesti apua? Tuntuu etten jaksa enää sisälläni pitää kaikkea ja pitää kulisseja pystyssä. Enkä lastenkaan takia halua ainakaan itse henkisesti sairastua, silloin heillä ei olisi ketään. Kiitoksia jos jaksatte auttaa!

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu 15 vuotta yhdessä. Ei mies silloin ollut juoppo. Vaan siitä on vuosien varrella tullut sellainen. Ap

Vierailija
22/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta sen juopon hyysääminen, dumppaa se paska, ala elää omaa elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kulissien pido pitää loppua. Jos mies ei itse halua lopettaa juomista niin eiköhän se ole selvä, että erota pitää oman ja lasten hyvinvoinnin vuoksi. Ei kai kukaan halua, että lapset näkee, kun isä änkyröissä ja sitten makaa krapulaansa ja on rahaton.

Laita mies valitsemaan te vai alko.

Vierailija
24/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset on tuollaisten luuserijuoppojen kanssa? En ole ikinä ymmärtänyt hitto vie. Nyt vähän itsekunnioitusta peliin. Niinkuin joku tuossa jo sanoikin niin dumppaa se juoppo ja elä omaa elämääsi. Ja tee se jo tänään äläkä vasta vuoden tai kymmenen vuoden päästä.

Vierailija
25/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aina kun kävelen lähibaarin ohi niin terassilla istuu pariskunta jonka miehellä on paskat housuissa ja naisella silmät aina ihan mustana. Mitäköhän heillekin on tapahtunut kun asiat menneet noin huonosti? Ainiin, noin käy kun läträä alkon kanssa liikaa.

Vierailija
26/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nalkuta. Jos on kovin humalassa niin pysyn pois silmistä koska en edes halua nähdä häntä silloin. Ei se nalkutus auta alkoholisoituneelle. Ja olen sanonut että valinta on tehtävä. Huomenna olen menossa tulostamaan eropaperit.Luultavasti ne nähtyään juo vaan enemmän eikä suostu allekirjoittaa niitä. Se on helppo sanoa että eroa mutta käytännössä se on vaikeaa. Tiedän että joudun taistelemaan kaikesta. Ap

Vierailija
27/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon tän koko sydämestä, mun isä oli alkkis lapsuuden, mitään muuta en toivonut kun että vanhemmat erois eikä enää tarvitsis kattoa isää. Jos et muuta erosyytä keksi niin tee se lastesi takia, multa meni puoli lapsuutta pilalle ja syytän siitä melkeen enemmän äitiä joka ei viitsinyt just vaan kulissien ja lähipiirin takia erota... isä ei ikinä ollut edes agressiivinen, riitti vaan että se oli kännissä ja eri ihminen.

Vierailija
28/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne, vuosien takaa, ilman lapsia. Muutenkin aihe alkoholismi on tuttu, seuranneena. Jos haluat pitää perheesi koossa, sinun pitäisi myös nähdä, mikä on todellinen ongelma. Tonen juo sen syyn takia, mitä sinä et halua nähdä. Tai ehkä olet nähnyt, mutta et halua käsitellä. Ukollasi on ongelmia, ehkä sinun kanssasi tai sitten omassa tunnemaailmassaan ongelmia, jotka liittynevät johonkin teidän suhteen ulkopuoliseen tahoon, onko se sitten ukon vanhemmat, työ tai muuten vaan ukon elämäntapa. Keskeistä tuossa kuviosssa olisi teidän kahden vanhempien suhteen puhua avoimesti ja luottavaisesti kaikki asiat läpi. Muuta keinoa ei ole. Jos molemmat oikeasti haluavat rakastaa, haluavat perheen pysyvän koossa, haluavat sen tehdä, niin siitä vain sitä kohti, aikuisina molemmat. Kyllä sillä ukollakin on tunteet ja varmaan todelliset omat halut kohti hyvää elämää, sun pitää se vaan nähdä ja ymmärtää. Etsi se ongelma, miksi ukkosi oikeasti juo, ei se ole vaikeata, vaikeata on tuossa hetkessä mennä omaan itseensä, ymmärrän sua, koville ottaa mutta kun otat järjen käteen, ja oivallat, johdat kuvioita jonkin aikaa, täysin ja teet sen myös selväksi, niin suunta on oikea. Silläkin taipaleella ukkosi otta punsia, mutta vähemmän. Ja vähemmän kohti sitä, mitä sulla on tarjota, kun vedät rakkaudellisesti, äidin otteella kuviot, perässä se tulee, se ukko, joka on ollut vähän hukassa lapsuudesta asti. Sun pitää se ymmärtää, koska hänen vanhempansa eivät osanneet, eivätkä älynneet sitä tehdä. Tämänkin voit ukollesi mainita, mutta älä tartu tuohon, vedä vaan omassa perheenhyvinvointielementissä täysi kuvio ja koko ajan, että näin on näreet, homma menee näin ja sinä olet isä, minä äiti, lapset ovat ykköset ja näin eletään!

Vierailija
29/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on työtön, joten nyt kun ei ole viikkoon juonut niin hyvin on mennyt. Jännitän vaan aina seuraavaa kertaa.
Tällä hetkellä ei lainaa rahaa juomiseen mutta kaikki mikä tulee menee myös..
Nyt kuukauden ajan joka kerta kun on käynyt kotona juomaan tai lähtenyt täällä kuppilaan niin me ollaan lähdetty lasten kanssa pois.
Haluaisin erota, mutta en edes tiedä miten saisin hänet muuttamaan pois asunnosta yms.
Ja me ollaan oltu 7v yhdessä. Suhteen alussa joi kuten tavalliset nuoret, sitten se alkoi lipsua ja päätti lopettaa pariksi vuodeksi. Nyt on taas pari vuotta juonut ja ainakin viimeisen vuoden niin monta kertaa kuussa ja pahimmillasn 4-5 päivää putkeen.

Vierailija
30/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt keskustella, asiallisesti kun hän on selvä. Sanoo ettei ole ongelmaa. Ei alkon eikä muunkaan asian kanssa. Minä ylireagoin hänen mielestään. Tosin hänen suvussaan on paljon alkoholisteja, kai se on sitten sukuvika. Mutta ei tästä pääse mihinkään juttelemalla hänelle. Eikä mun auta äidiksi hänelle alkaa. Jos haluaisi parantua, auttaisin kaikin tavoin. Mutta kun tilanne pahenee koko ajan. Ap

Vierailija
31/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä myös suvussa paljon alkoholisteja!
Väittää kiven kovaa ettei ole alkoholisti, mutta kun rahat tulee niin kaupasta ei pääse ostamatta olutta..
Ja baariin pitää päästä loppujen lopuksi. Sitten juodaan niin kauan kun rahat riittää. Mutta ei ole ongelmaa!
Nyt olen pistänyt stopin lasten edessä juomiselle ja tosiaan joko hän poistuu kotoa eikä tule yöksi tai me lähdetään. Viime viikolla oltiin kaksi yötä anoppilassa.

Vierailija
32/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 01:51"]

Olen yrittänyt keskustella, asiallisesti kun hän on selvä. Sanoo ettei ole ongelmaa. Ei alkon eikä muunkaan asian kanssa. Minä ylireagoin hänen mielestään. Tosin hänen suvussaan on paljon alkoholisteja, kai se on sitten sukuvika. Mutta ei tästä pääse mihinkään juttelemalla hänelle. Eikä mun auta äidiksi hänelle alkaa. Jos haluaisi parantua, auttaisin kaikin tavoin. Mutta kun tilanne pahenee koko ajan. Ap

[/quote]

Ongelma on teidän suhteessa, herää! Ei alkoholismi ole sukuvika, se on vanhempien kasvatusongelma, älä ole noin tyhmä. Ei tarviste äidiksi aikuiselle miehelle alkaa olemaan, se on virhe. Se on tyhmyyttä, itsekkyyttä kun ei välitä ottaa asioista selvää. Kun toinen voi pahoin, siihen pisteeseen asti, että turruttaa päivänsä litkintään, kyse on siitä, ettei toinen ymmärrä tuonnepuolella, mitä toinen kokee.  Sun pitää noissa kuvioissa olla älykkäämpi, tajuta, etsiä tietoa, olla edellä, olla ovela, paukuttaa ja pitää oma arvo, samalla omassa itsetiesoidessaan olla viisaampi, ohjaavampi ja kaiken a ja o, että teet sen rakkaudella. Kaikkia perheenjäsentiäsi kohtaan. Kova kohtalo, noiden kanssa, miesten, joiden tunne-elämä omassa perheessä ollut vinksallaan. Se on vaan älykysymys ja sit, kun sen itse naisena älyää, niin JES! Taas on parannettu maailmaa, tehty sukupolivissa historiaa, muutosta. Siitäkin viis, vaikka niin tapahtui, äly ja oravanpyörän pysäyttäminen, helppoa kun ymmärtää.

Vierailija
33/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 02:00"]

Mun miehellä myös suvussa paljon alkoholisteja! Väittää kiven kovaa ettei ole alkoholisti, mutta kun rahat tulee niin kaupasta ei pääse ostamatta olutta.. Ja baariin pitää päästä loppujen lopuksi. Sitten juodaan niin kauan kun rahat riittää. Mutta ei ole ongelmaa! Nyt olen pistänyt stopin lasten edessä juomiselle ja tosiaan joko hän poistuu kotoa eikä tule yöksi tai me lähdetään. Viime viikolla oltiin kaksi yötä anoppilassa.

[/quote]

Lapset ovat syntyneet maailmaan, jossa on isä ja äiti. Lapsen vika? Jos miehenä tipan sisään laitat ja nainen synnyttää, niin te molemmat olette äit ja isä, Teidän pitää olla lapselle vanhemmat, lasta suojellen, vaalien, rakastaen ja tukien, teillä ei ole vaihtoehtoja. Jos vanhemmilla keskenään ongelmia, niitä ei pidä tuoda LAPSEN eteen tai näkyville, jos on muutenkin vanhemmuus hukassa.

Vierailija
34/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 02:28"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 02:00"]

Mun miehellä myös suvussa paljon alkoholisteja! Väittää kiven kovaa ettei ole alkoholisti, mutta kun rahat tulee niin kaupasta ei pääse ostamatta olutta.. Ja baariin pitää päästä loppujen lopuksi. Sitten juodaan niin kauan kun rahat riittää. Mutta ei ole ongelmaa! Nyt olen pistänyt stopin lasten edessä juomiselle ja tosiaan joko hän poistuu kotoa eikä tule yöksi tai me lähdetään. Viime viikolla oltiin kaksi yötä anoppilassa.

[/quote]

Lapset ovat syntyneet maailmaan, jossa on isä ja äiti. Lapsen vika? Jos miehenä tipan sisään laitat ja nainen synnyttää, niin te molemmat olette äit ja isä, Teidän pitää olla lapselle vanhemmat, lasta suojellen, vaalien, rakastaen ja tukien, teillä ei ole vaihtoehtoja. Jos vanhemmilla keskenään ongelmia, niitä ei pidä tuoda LAPSEN eteen tai näkyville, jos on muutenkin vanhemmuus hukassa.
[/quote]

Pointti oli?

Vierailija
35/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Se eroaminen olis paljon helpompaa jos se ukko lähtis vaikka sinne kavereiden luo. Mut kun hän omistaa puolet talosta niin hän ei aio lähteä mihinkään. Eikä täällä ole mitään turvakoteja mihin mennä. Eikä sukua mihin menee. Ap

Vierailija
36/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on muutama vieati joiden sisältö ei aukea mulle yhtään. Esim.28. Ensin lukee että ongelma on teidän suhteessa. Sitten seuraavassa lauseessa taas ihan eri tavalla. Että niinku miten se nyt meni!?

Vierailija
37/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole yhteistä asuntoa ja vuokrasopparikin on minun nimissäni, mutta muuttaa hän ei kuulemma aio. Ja jos minä aion erota niin haluaisin heti pois, en odotella 1kk irtisanomisaikoja yms. Joten en tiedä..
Ei meitäkään suku kuukaudeksi majota ja turvakoti tuntuu vaan niin oudolta.
Onko Ap miehesi agressiivinen humalassa?

Vierailija
38/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä erosin puoli vuotta sitten juopot, vähä yli 10v oltiin yhdessä. Käytiin yhdessä ja erikseen hoitoja läpi, mutta mikään ei auttanut, aina alkoholi meni meidän yli ja menee vieläkin.. Nyt syyttää mua että en tukenut sitä vaan lähdin karkuun... Hohhoijaa! Pelkkää tukemista oli viime vuodet ja hukkaan meni sekin aika!

Vierailija
39/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä varoitteli erosta miestä kunnes yks kännikerta oli liikaa kun alkoi taas uhkaamaan hengellään. Mä lähdin maanantaina kaupungille, selitin asian ja pyysin pikaisesti kämppää, perjantaina pääsin jo muuttamaan ja siinä asuin 2kk kunnes löysin paremman kämpän. Ehkä vähän shokki miehelle sit lopulta noin pikainen lähtö, mutta kun mikään ei sitä auttanut ja mä pelkäsin, että jos en nyt lähde, jään siihen..

T. 34

Vierailija
40/63 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako miehesi parantua alkoholiongelmastaan? Mikäli haluaa niin sit yritä tehdä jotain, mikäli ei halua niin mitä nopeammin lähdet kävelemään sitä parempi itsesi kannalta. Et voi ilman miehesi halua häntä alkoholiongelmastaan parantaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän