Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saavatkohan ihmiset ottaa Ukrainassa koirat ja kissat väestösuojiin mukaan?

Vierailija
24.02.2022 |

Tuntuu pahalta ajatella, että lemmikit joudutaan jättämään jälkeen, kun ihmiset pakenevat väestösuojiin.

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se olisikin, että jäädään sessen kanssa kotiin, kun se on tärkein maailmassa.

Sitten kuuluu pauketta ulkoa ja sesse pinkaiseen karkuun.

Sitten ollaankin yksin kotona eikä enää väestönsuojaan päästetä.

Näin se Darwinin valinta toimii käytännössä.

Kun sesse mut jättäisi yksin, niin en todellakaan olisi pyrkimässä sinne suojaan edelleenkään.

Vierailija
82/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne pelkät ulosteet ole se ainoa ongelma… entä vesi ja ruoka? Sinne mennään kiireellä ja vaikeissa oloissa, sinne väestönsuojan. Ilmahälytykset huutaa, koirat ja kissat ovat vauhkona, ellei ole joku poikkeusyksilö kyseessä.

Sinne ei mahdu kauheasti, ja eläimille ei ole varattu mitään. Niin valitettavasti käy. Ei sille mitään mahda.

Ei kukaan sitä ilkeyttään tee.

Miten te, lemmikinomistajat, oikeasti itse kuvittelette sen menevän? Minä en ainakaan koe, että koirani olisi hyvä olla siinä tilanteessa. Mutta ongelma on kyllä sekin, että mitä koiralleni tekisin? Minulle kävisi, että joku lopettaisi sen, mutta mistäpä sekin henkilö löytyisi hädässä? Hankalaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se olisikin, että jäädään sessen kanssa kotiin, kun se on tärkein maailmassa.

Kun sesse mut jättäisi yksin, niin en todellakaan olisi pyrkimässä sinne suojaan edelleenkään.

Juuri näin. Toimii.

Vierailija
84/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kanssaolisi just hyvä paeta metsään. Koira siellä metsästäisi paistit ja itse voisit kalastaa. Ja sitten vaan jollain konstilla rajan yli.

Vierailija
85/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ne pelkät ulosteet ole se ainoa ongelma… entä vesi ja ruoka? Sinne mennään kiireellä ja vaikeissa oloissa, sinne väestönsuojan. Ilmahälytykset huutaa, koirat ja kissat ovat vauhkona, ellei ole joku poikkeusyksilö kyseessä.

Sinne ei mahdu kauheasti, ja eläimille ei ole varattu mitään. Niin valitettavasti käy. Ei sille mitään mahda.

Miten te, lemmikinomistajat, oikeasti itse kuvittelette sen menevän? Minä en ainakaan koe, että koirani olisi hyvä olla siinä tilanteessa. Mutta ongelma on kyllä sekin, että mitä koiralleni tekisin? Minulle kävisi, että joku lopettaisi sen, mutta mistäpä sekin henkilö löytyisi hädässä? Hankalaa..

Se on muutenkin sellainen juttu, että jos hyödykkeitä (ruoka, vesi, happi) on rajallinen määrä, joku/jotkut heittää ne hurtat ja kissat mäelle sieltä suojasta. Omistaja mahdollisesti perään, jos ei ymmärrä asettua.

Vierailija
86/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin koiralle rauhoittavia, jos se pitäisi jättää yksin. Koittaisin saada sen evakuoitua vanhemmilleni maalle. Oon myös miettinyt, että naapurin kanssa voisi sopia, että koirat olisivat samassa kämpässä ja saisivat turvaa toisistaan.

Jos pommituksia olisi jatkuvasti enkä saisi koiraa maalle, olisi varmaan pakko lopettaa koira. Väestönsuojat on tosi ahtaita ja lämpötila nousee nopeasti jopa 30 asteeseen. Ei ne ole ilosuhteita, joissa lemmikki edes viihtyisi.

Vierailija
87/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, en viihtyisi itse, eikä pidemmän päälle koirakaan. Yrittäisin ensin kokeilla selvitä elossa omin avuin. Jossain vaiheessa tulisi ehkä joku koiran lopettaja vastaan tekemään sen inhimillisesti. Voi pyytää ampumaan jos ei itse voi sitä tehdä. Eka yrittäisin pärjäillä

Vierailija
88/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Toimii.

Jep kaikki kehittynyt apinoiden kerma pakkautuu suojaan, jotta voisivat selviytyä jatkamaan tik tokkailemista myöhemmin 😂

Vierailija
89/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Toimii.

Jep kaikki kehittynyt apinoiden kerma pakkautuu suojaan, jotta voisivat selviytyä jatkamaan tik tokkailemista myöhemmin 😂

Jos koiran puolesta kuoleminen tuntuu järkevämmältä vaihtoehdolta, niin mikäs siinä sitten.

Vierailija
90/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt olettais että ihan kaikki perheenjäsenet otetaan väestösuojiin mukaan. 

Vierailija
91/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa eräät ottaisivat lampaan

Vierailija
92/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtuuko niihin kaikki ihmiset sitten jos on kissat ja koirat mukana. Ihmisten henki on kuitenkin tärkeämpi. 

Allergioiden vuoksikaan ei saa ottaa. Lisäksi hygieniasyyt.

😂. Eipä siinä sotatilanteessa paljon allergioita ehdi miettimään.

Pakko sivuhuomiona sanoa että eipä ollut allergioita viime sodan aikana kenelläkään. Mitä

Vähemmän ihminen ehtii miettimään turhuuksia, sen vähemmän on fyysisiä tai psyykkisiä vaivoja.

Vierailija
93/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho... osui pommi päiväkotiin ja lapsia kuoli mutta hei... karvaiset ystävät ovat paljon tärkeämmät!

Vierailija
94/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt olettais että ihan kaikki perheenjäsenet otetaan väestösuojiin mukaan. 

Kunhan perheenjäsen on väestörekisterissä.

Vierailija
95/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI.

VITTTU MIKÄ KYSUMYS TAAS NOKKELALTA

NATO 

NATO

Vierailija
96/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho... osui pommi päiväkotiin ja lapsia kuoli mutta hei... karvaiset ystävät ovat paljon tärkeämmät!

Mistä tiedät etteivät ne lapsetkin olleet karvaisia ja ystäviä

Vierailija
97/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei saa ottaa

"ELÄIMIÄ EI saa viedä väestönsuojaan. LEMMIKKIELÄIN suojataan sisätiloihin, esimerkiksi asuntoon. SISÄTILA RAJATAAN mahdollisimman turvalliseen tilaan, jossa on helppo vierailla. TARKISTA, ETTÄ asuinhuoneisto on eläimelle mahdollisimman turvallinen ja esimerkiksi sähköt ovat pois päältä."

Toivottavasti täm nyt tuli kaikille selväksi.

.

Vierailija
98/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutiskuvissa juoksenteli koira vapaana ja yksi suloinen kissa oli kantokopassa emäntänsä kanssa. Mitähän sille kuuluu?

Ukrainassa on kulkukoiria varmasti paljon.

Vierailija
99/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä väestösuoja toimii häkkikellarina joten kai nyt siihen omaan häkkiini voin myös oman koirani ottaa. Sinne häkkiin voin myös varata valmiiksi koiralle ja itselleni ruokaa ja vettä ja makuupaikan. Koira on sitä paitsi pieni ja menee sylissä joten ei vie tilaa keneltäkään ihmiseltä. 

Vierailija
100/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö korkeasaaren eläimet myös laittaa yleisiin väestönsuojiin?

Hyvinhän sinne sekaan mahtuu pari tiikeriä ja karhua.

Korkeasaaressa löytyy myös pari kuristajakäärmettä ja alligaattori. Ne pitää ottaa myös mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan