Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saavatkohan ihmiset ottaa Ukrainassa koirat ja kissat väestösuojiin mukaan?

Vierailija
24.02.2022 |

Tuntuu pahalta ajatella, että lemmikit joudutaan jättämään jälkeen, kun ihmiset pakenevat väestösuojiin.

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi Ukranailainen kasvattaja pariskunta yrittää kerätä nyt rahaa että pääsisivät ostamaan auton mihin mahtuu 19 aikuista koiraa ja 8 pentua. :( Ovat jo ilmeisesti saaneet hyvän summan kokoon ja iso tila-auto valmiina kunhan saavat nyt rahat kerättyä, yrittävät päästä huomenna maasta pois. Eivät aijo jättää kenneliään. Todennököisesti siinä pentusatsissa on Suomeenkin varattuja pentuja.

Vierailija
142/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve ihminen, jolla on lapsia, ei ala höpsiä eläimistä kriisiaikana, koska tajuaa että niukkuutta jaetaan, ja se mikä menee koiralle tai kissalle on pois myös omien jälkeläisten selviytymisestä. Normaalia biologiaa, ja toimii pääosin pomminvarmasti.

Lapsettomat ovat sitten hankalampia. Heillä vaatii vähän mutkikkaampaa psykologiaa, että tajuaa miten ne resurssit jaetaan.

Mä olen lapseton ja mulla on ollut lemmikkejä, enkä tois niitä väestönsuojaan. Joskus elämässä joutuu tekemään vaikeita valintoja. Esim. jättämään koiran hukkumaan jotta voi pelastaa lapsensa.

Nykyisessä länsimaassa on vaikea tajuta että joskus on tilanteita joissa voidaan valita ne välttämättömimmät asiat. Et voi ottaa mukaasi mitään muuta kuin sen mikä pelastaa hengen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, toivottavasti. Ainakin pakomatkoille on otettu eläimiä mukaan.

Itse en luopuisi lemmikistäni jos sota tulisi. En.

Vierailija
144/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itkenyt koko päivän, kun näin youtubessa kissanpennun, jota oli käytetty koiratappeluissa leluna. 😭😭😭 Missä on ihmisten inhimillisyys? En kestä tätä maailman julmuutta.

Vierailija
145/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Evakuointimääräyksissä on joissain maissa jo alettu ottaa huomioon se, että ihmiset eivät hakeudu suojiin, jos eivät voi ottaa lemmikkejään mukaan. Etenkin noissa USA:n  tornadokujan osavaltioissa/kaupungeissa on jo olemassa evakuointipaikkoja, joihin saa tulla lemmikkien kanssa.

Maailma on muuttunut, länsimainen maailma on muuttunut. Ihmisten arvot ovat erilaisia kuin toisen maailmansodan aikana. Sodat ovat erilaisia, vaikka luonnonkatastrofit ovatkin edelleen samanlaisia.

Nykyihmisen arvot ei välttämättä ole mitenkään jalompia kuin ennen. Oma koira ja kissa menee yli muiden ihmisten, vaikka ne ihmiset ovat osa sitä yhteiskuntaa, joka koko lemmikinpidon mahdollistaa.

Amerikkalaiset voi pöllöillä mitä pöllöilevät, mut Suomessa ei rahaa hukata tuollaiseen. Toivottavasti väki ei täällä degeneroituneisiin keskiverto-amerikkalaisen tasolle. Ei ole varaa erillisiin suojiin. Hyvä, jos nykyisiinkään.

Eli allergiset jää sitten ulos, että tessulliset pääsee? Reilua?

Sanoin, että ihmisten arvot ovat erilaisia, ei, että ihmisten arvot olisivat jalompia tai parempia. Suomen väestönsuojelun juuri tämänhetkisestä kannasta lemmikkien mukaanottoon väestönsuojiin en tiedä, koska minua se ei koske. Asun maalla, ja minulle ei ole kotikunnassani varattu lainkaan väestönsuojatilaa.

Aivan varmasti on varattu. Ota selvää.

En tiedä onko varattu, mutta en lähtisi maalta mihinkään pienempään kuntakeskukseenkaan väestönsuojaan.

-eri

Vierailija
146/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi Ukranailainen kasvattaja pariskunta yrittää kerätä nyt rahaa että pääsisivät ostamaan auton mihin mahtuu 19 aikuista koiraa ja 8 pentua. :( Ovat jo ilmeisesti saaneet hyvän summan kokoon ja iso tila-auto valmiina kunhan saavat nyt rahat kerättyä, yrittävät päästä huomenna maasta pois. Eivät aijo jättää kenneliään. Todennököisesti siinä pentusatsissa on Suomeenkin varattuja pentuja.

Jaajaa. No, siellä moni lapsi kuolee pommituksissa.

Onneksi 8 rahantekokonetta, eikun anteeksi rakasta lemmikkiä (siis tulevaa, kasvattajallehan ne ovat vain rahaa) pelastuu.

Vierailija
147/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Evakuointimääräyksissä on joissain maissa jo alettu ottaa huomioon se, että ihmiset eivät hakeudu suojiin, jos eivät voi ottaa lemmikkejään mukaan. Etenkin noissa USA:n  tornadokujan osavaltioissa/kaupungeissa on jo olemassa evakuointipaikkoja, joihin saa tulla lemmikkien kanssa.

Maailma on muuttunut, länsimainen maailma on muuttunut. Ihmisten arvot ovat erilaisia kuin toisen maailmansodan aikana. Sodat ovat erilaisia, vaikka luonnonkatastrofit ovatkin edelleen samanlaisia.

Nykyihmisen arvot ei välttämättä ole mitenkään jalompia kuin ennen. Oma koira ja kissa menee yli muiden ihmisten, vaikka ne ihmiset ovat osa sitä yhteiskuntaa, joka koko lemmikinpidon mahdollistaa.

Amerikkalaiset voi pöllöillä mitä pöllöilevät, mut Suomessa ei rahaa hukata tuollaiseen. Toivottavasti väki ei täällä degeneroituneisiin keskiverto-amerikkalaisen tasolle. Ei ole varaa erillisiin suojiin. Hyvä, jos nykyisiinkään.

Eli allergiset jää sitten ulos, että tessulliset pääsee? Reilua?

Sanoin, että ihmisten arvot ovat erilaisia, ei, että ihmisten arvot olisivat jalompia tai parempia. Suomen väestönsuojelun juuri tämänhetkisestä kannasta lemmikkien mukaanottoon väestönsuojiin en tiedä, koska minua se ei koske. Asun maalla, ja minulle ei ole kotikunnassani varattu lainkaan väestönsuojatilaa.

Aivan varmasti on varattu. Ota selvää.

Ei ole. Juuri jokunen aika sittenhän uutisoitiin suuren osan suomalaisista olevan ilman väestönsuojaa.

Vierailija
148/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve ihminen, jolla on lapsia, ei ala höpsiä eläimistä kriisiaikana, koska tajuaa että niukkuutta jaetaan, ja se mikä menee koiralle tai kissalle on pois myös omien jälkeläisten selviytymisestä. Normaalia biologiaa, ja toimii pääosin pomminvarmasti.

Lapsettomat ovat sitten hankalampia. Heillä vaatii vähän mutkikkaampaa psykologiaa, että tajuaa miten ne resurssit jaetaan.

Itsekkäät ihmiset jälkeläisineen pärjää. Lapsettomat ovat joko onnekkaita kun eivät saa lasta tai tarpeeksi järkeviä, etteivät hlu lisääntyä513

Minulla ei ole lapsia, mutta olen valmis melko radikaaleihinkin toimiin, jos jokin uhkaa sisarusteni pieniä lapsia.

Vierailija
149/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pakkaisin lemmikit autoon ja häipyisin mahdollisimman kauas taajamista ja väestönsuojista. Suomessa riittää vielä aika paljon erämaata, johon ei edes Vallu-setä viitsi haaskata pommeja.

Vierailija
150/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ihminen ei ole koskaan välittänyt minusta pennin vertaa. Lemmikit ovat olleet ainut perheeni. Tällä hetkellä on vain pikkulemmikkejä, ne olisi pakko lopettaa jos hätä tulisi. Eivät ne ymmärtäisi mitään ja kärsisivät vain turhaan jos yrittäisin ne mukaan ottaa. Mutta koira jos olisi, en pystyisi jättämään sitä yksin. Menehtyisimme sitten yhdessä jos niikseen kävisi.

Vierailija
151/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienkerrostalossa, talossa on kolme koiraa, ainakin yksi kissa, lisäksi väestönsuoja. Periaatteessa minua ei haittaisi nuo eläimet. Huono puoli jätökset. Eläimet voisivat jopa keventää tunnelmaa. Itselläni oli kissa 18 v. Lapsiperheitä ei talossa asu. Väestönsuojassa on häkkikellarit, jokainen voisi oleskella omassa häkissään.

Vierailija
152/155 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ AINAKIN OTAN KAIKKI 60 LEHMÄÄ NAVETASTANI MUKAAN, OVAT RAKKAITA

TOIVOO TERTTU-EMÄNTÄ

Vierailija
153/155 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä ihan painaijaismaista, jos kaikki ottaisi eläimet mukaan, miettikääpä sitä koirien stressiulinaa ja haukuntaa, eikä ne todellakaan olisi siellä kaikki sovussa toistensa kanssa. Siihen vielä pari kissaa sekoittamaan pakkaa, niin kellään ei ole kivaa bunkkerissa. Asun kerrostalossa, jossa lemmikit ovat sallittuja ja lähes jokaisella asukkaalla on koira tai kissa. Koirat on kivoja, mutta osasta lähtee kyllä ääntä enemmänkin. Totta kai olisi kauheaa jättää rakas lemmikki, mutta kauheaa olisi myös olla kuin sillit suolassa tappelevien koirien ja kissojen kanssa.

Vierailija
154/155 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi pahalta, että ~10 % ihmisistä ei saa väestönsuojassa happea sinne raahattujen kotieläimien vuoksi. Se on VÄESTÖNsuoja, koska se on tarkoitettu ihmisille. Kotieläimet (koirat, siat, käärmeet, strutsit, piraijat jne.) eivät kuulu väestöön.

Vierailija
155/155 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö väestösuojassa käyttää maskia? Ahdasta olisi kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi