Saavatkohan ihmiset ottaa Ukrainassa koirat ja kissat väestösuojiin mukaan?
Tuntuu pahalta ajatella, että lemmikit joudutaan jättämään jälkeen, kun ihmiset pakenevat väestösuojiin.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Kissoista monet selviää varmasti paremmin kuin ihmiset. Pyytävät luonnossa hiiriä ja lintuja ja kun sota loppuu niin osaavat vielä palata kotiinsa kymmenien kilometrien päästä.
Kissa ei pärjää Suomen luonnossa. Eläinsuojat täynnä toinen toistaan sairaampia kissoja. Haluaisin nähdä sen päivän, kun tämä ikivanha käsitys kissojen menestymisestä luonnossa haudataan.
Vierailija kirjoitti:
Mun koirat on superherkkiä kaikelle paukutukselle, uusivuosi siksi aina piinaa, vaikka kestää vain päivän. Miten tämä on oikeasti ajateltu, jos tulisi tosi tilanne ja sota? Sehän on varmaan jatkuvaa paukutusta. Eihän nämä koirat kestä sitä järjissään. Ahdistaa ajatuskin, etten voisi ottaa mukaan suojaan perheenjäseniäni!
Jos sota oikeasti tulisi, niin siinä on kuule aika paljon tärkeämpiäkin asioita ajateltavana kuin ihmisten koirat.
Kotiin jäisin koirani kanssa. Olen lapseton, joten ihan sama kuolla sitten, mutta en todellakaan jättäisi koiraani yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jestas näitä nykyihmisiä. "Kyllä joutaa tuo naapuri perhe kuolla, kun mun pitää saada väestönsuojaan mukaan mun rakas Musti ja Rekku ja Murre ja Mirri ja Viiru"
Ei kai tässä kukaan halua lemmikkejään suojella muiden ihmisten kustannuksella. Haloo.
Kyllä se vähän siltä vaikuttais. Kaikkien pitäis kuitenkin tietää ettei ne väestönsuojat riitä edes kaikille ihmisille.
Ei ihmiset kykene nyt rationaaliseen ajatteluun. Se Musti ja Viiru voi olla koko elämän tärkein asia, kun ei esim. perhettä ole. Vaikea käsittää, että ne "ovat vain eläimiä". Eiköhän suurin osa ajattele, että "siinä sivussa ne menisivät" eikä että naapurin 2 v Ville saa jäädä ulkopuolelle jotta Rekku pelastuu. Onko mulla epärealistisen positiivinen näkemys kanssaihmisistäni?
Täällä oli joskus kysely, jossa kysyttiin että jos ois pelastettava joko oma koira tai tuntematon ihminen niin kumman pelastais. Moni vastasi että oman koiran.
Monelle oma lemmikki on tärkeämpi ja läheisempi kuin toinen ihminen. Ja monella on myös se ajatus, että eläimen henki on samanarvoinen ihmisehengen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun koirat on superherkkiä kaikelle paukutukselle, uusivuosi siksi aina piinaa, vaikka kestää vain päivän. Miten tämä on oikeasti ajateltu, jos tulisi tosi tilanne ja sota? Sehän on varmaan jatkuvaa paukutusta. Eihän nämä koirat kestä sitä järjissään. Ahdistaa ajatuskin, etten voisi ottaa mukaan suojaan perheenjäseniäni!
Jos sota oikeasti tulisi, niin siinä on kuule aika paljon tärkeämpiäkin asioita ajateltavana kuin ihmisten koirat.
No mulla koirani olisi se tärkein asia enkä jättäisi sitä yksin.
Jos Suomessa tulisi sota ja ihmiset menevät bunkkereihin, ja jos lemmikit saa ottaa mukaan, niin kaikki ihmiset eivät enää mahdu. Toisaalta ihmisiä on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissoista monet selviää varmasti paremmin kuin ihmiset. Pyytävät luonnossa hiiriä ja lintuja ja kun sota loppuu niin osaavat vielä palata kotiinsa kymmenien kilometrien päästä.
Kissa ei pärjää Suomen luonnossa. Eläinsuojat täynnä toinen toistaan sairaampia kissoja. Haluaisin nähdä sen päivän, kun tämä ikivanha käsitys kissojen menestymisestä luonnossa haudataan.
Sellaiset kaupunkilaiskissat, jotka ei ole ikinä käyneet ulkona ei ehkä pärjää, mutta maalaiskissat pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomessa tulisi sota ja ihmiset menevät bunkkereihin, ja jos lemmikit saa ottaa mukaan, niin kaikki ihmiset eivät enää mahdu. Toisaalta ihmisiä on liikaa.
Kaikki ihmiset ei mahdu siltikään, vaikkei lemmikkejä saa ottaa mukaan. Itse asun alueella, jossa ei suojaa ole lähimaillakaan. Tänne me jäädään kotiemme suojaan ja yritetään pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset kaupunkilaiskissat, jotka ei ole ikinä käyneet ulkona ei ehkä pärjää, mutta maalaiskissat pärjää.
Tämä. Naapuruston kissat käyvät kusella pihakalusteissani. Eivät kävisi kuolleina.
Ei muuta kuin P u tin ille kirjettä, että "Sotaa ei voi tulla, kun koirat on superherkkiä kaikelle paukutukselle, niin ei sitä vaan voi alkaa ammuskelemaan. Että ettekö oo yhtään miettineet sitä koirien kannalta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan lopetat ne, etkä jätä kärsimään.
Mitenköhän mahtaa eläinlääkärin eutanasiaan olla aikoja kun sota pään päällä?
Koronapassi puuttuu eläimiltä....ja vapaaehtoiset pakkorokotukset ja sopivat maskit....
...ilmastonmuutos tuli kuitenkin....
Jos ei kaikil ole väestösuojapaikkoja niin mikä huvinvointivaltio olemme?
Otammeko ma tu n suojakilveksi kun vievät muuten suojapaikat?
Tässä se nyt nähdään miten vieraantuneita ihmiset on oikeasta elämästä....palataan perusasioiden pariin tämän jälkeen.
Naiset keittiöön ja miehet talliin.
Kyllä melkein lopettaminen on armeliaampi ratkaisu, jos tulisi kunnon tilanne päälle eikä esim. pysty ottamaan niitä mukanaan ulkomaille.
Niissä on älyttömän vähän tilaa. Voi myös olla allergisia.
Ei lemmikkejä voi ottaa väestönsuojiin.
Lemmikit siellä hermostuisi. Niille tulisi poissa ja kakkahätä. Minne tekisivät. Kuluttaisivat rajallisia vesivarastoja.
kaivakaa joku katetttu hiekkasäkki potero tai kellari lemmikeille ja sinne vesikuppi ja raksuja. kai jotain suojaa maahan pystyy ainakin omakotitalos tekeen. netissä ohjeita.sinne trangia,ruokaa kynttilä ym tarviketta. varastoon.ymmärrän et kissa voi olla perheenjäsen.
Lähden maasta tai johonkin syrjään koirani kanssa. En hylkäisi sitä mistään hinnasta.
Siis millä tavalla käytännössä?