Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saavatkohan ihmiset ottaa Ukrainassa koirat ja kissat väestösuojiin mukaan?

Vierailija
24.02.2022 |

Tuntuu pahalta ajatella, että lemmikit joudutaan jättämään jälkeen, kun ihmiset pakenevat väestösuojiin.

Kommentit (155)

Vierailija
21/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittehän kaikilla kiva kun joku hevostallin pitäjä tuo 10 hevosta johonkin yleiseen väestönsuojaan.

Joo. Niistä saa meetwurstia.

Vierailija
22/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas lapsellisuus huipussaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtuuko niihin kaikki ihmiset sitten jos on kissat ja koirat mukana. Ihmisten henki on kuitenkin tärkeämpi. 

Allergioiden vuoksikaan ei saa ottaa. Lisäksi hygieniasyyt.

😂. Eipä siinä sotatilanteessa paljon allergioita ehdi miettimään.

Haloo? Joillain eläinallergia on niin paha että hengitystiet turpoaa. Ei tässä mistään ihottumasta puhuta, pälli.

Vierailija
24/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomessa tulisi sota ja ihmiset menevät bunkkereihin, ja jos lemmikkejä ei saa ottaa mukaan, niin mä jään niitten kanssa kotiin, ja suojaudun saunaan.

Mä olen onneksi jo 60v ja suurin osa elämää takanapäin, joten minäkin jäisin kissani ja koirani kanssa kotiin. Kuolen niiden kanssa mieluummin yhdessä kuin jätän ne kuolemaan keskenään.

Vierailija
25/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas näitä nykyihmisiä. "Kyllä joutaa tuo naapuri perhe kuolla, kun mun pitää saada väestönsuojaan mukaan mun rakas Musti ja Rekku ja Murre ja Mirri ja Viiru"

Ei kai tässä kukaan halua lemmikkejään suojella muiden ihmisten kustannuksella. Haloo.

Vierailija
26/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomessa tulisi sota ja ihmiset menevät bunkkereihin, ja jos lemmikkejä ei saa ottaa mukaan, niin mä jään niitten kanssa kotiin, ja suojaudun saunaan.

Mä olen onneksi jo 60v ja suurin osa elämää takanapäin, joten minäkin jäisin kissani ja koirani kanssa kotiin. Kuolen niiden kanssa mieluummin yhdessä kuin jätän ne kuolemaan keskenään.

Mä olen 32 ja jään myös kotiin.

Vierailija
27/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on parempi lopettaa lemmikkinsä ennen sodan kauhuja.

Vierailija
28/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtuuko niihin kaikki ihmiset sitten jos on kissat ja koirat mukana. Ihmisten henki on kuitenkin tärkeämpi. 

Oletko vähän yksinkertainen? Joukossa voisi olla jo ennestään esim. apua tarvitsevia haavoittuneita, ei varmasti tarvita kenenkään anafylaksiaa siihen oheen hoidettavaksi. Väestönsuojassa ollaan muutenkin kuin sillit suolassa joten pahasti allergiset todellakin oireilisivat.

Vierailija
29/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas näitä nykyihmisiä. "Kyllä joutaa tuo naapuri perhe kuolla, kun mun pitää saada väestönsuojaan mukaan mun rakas Musti ja Rekku ja Murre ja Mirri ja Viiru"

Ei kai tässä kukaan halua lemmikkejään suojella muiden ihmisten kustannuksella. Haloo.

Kyllä se vähän siltä vaikuttais. Kaikkien pitäis kuitenkin tietää ettei ne väestönsuojat riitä edes kaikille ihmisille.

Vierailija
30/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on parempi lopettaa lemmikkinsä ennen sodan kauhuja.

Juu, näin teen jos sota tänne tulee. Sitten lähden Lotaksi.

Vierailija
31/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko vähän yksinkertainen? Joukossa voisi olla jo ennestään esim. apua tarvitsevia haavoittuneita, ei varmasti tarvita kenenkään anafylaksiaa siihen oheen hoidettavaksi. Väestönsuojassa ollaan muutenkin kuin sillit suolassa joten pahasti allergiset todellakin oireilisivat.

Pahasti allergiset saavat oireita jo siitä, että ovat sellaisen ihmisen vieressä, jonka vaatteissa on eläimen hilsettä ja karvoja. 

Vierailija
32/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koirat on superherkkiä kaikelle paukutukselle, uusivuosi siksi aina piinaa, vaikka kestää vain päivän. Miten tämä on oikeasti ajateltu, jos tulisi tosi tilanne ja sota? Sehän on varmaan jatkuvaa paukutusta. Eihän nämä koirat kestä sitä järjissään. Ahdistaa ajatuskin, etten voisi ottaa mukaan suojaan perheenjäseniäni!

Vierailija
33/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vähän siltä vaikuttais. Kaikkien pitäis kuitenkin tietää ettei ne väestönsuojat riitä edes kaikille ihmisille.

Ei ihmiset kykene nyt rationaaliseen ajatteluun. Se Musti ja Viiru voi olla koko elämän tärkein asia, kun ei esim. perhettä ole. Vaikea käsittää, että ne "ovat vain eläimiä". Eiköhän suurin osa ajattele, että "siinä sivussa ne menisivät" eikä että naapurin 2 v Ville saa jäädä ulkopuolelle jotta Rekku pelastuu. Onko mulla epärealistisen positiivinen näkemys kanssaihmisistäni?

Vierailija
34/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoista monet selviää varmasti paremmin kuin ihmiset. Pyytävät luonnossa hiiriä ja lintuja ja kun sota loppuu niin osaavat vielä palata kotiinsa kymmenien kilometrien päästä. 

Vierailija
35/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kesä, päästän kissan pihalle. Muutenkin elää kesät miltei kokonaan myyriä pyydystämällä, ei kaupan ruuat kelpaa.

Vierailija
36/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin kissojeni kanssa kotiin jos ei väestönsuojaan pääse. Kyllä itseäni kiinnostaa enemmän kissojeni henki kuin naapurin.

Vierailija
37/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koirat on superherkkiä kaikelle paukutukselle, uusivuosi siksi aina piinaa, vaikka kestää vain päivän. Miten tämä on oikeasti ajateltu, jos tulisi tosi tilanne ja sota? Sehän on varmaan jatkuvaa paukutusta. Eihän nämä koirat kestä sitä järjissään. Ahdistaa ajatuskin, etten voisi ottaa mukaan suojaan perheenjäseniäni!

Sitten vaan lopetat ne, etkä jätä kärsimään.

Vierailija
38/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmiset kykene nyt rationaaliseen ajatteluun. Se Musti ja Viiru voi olla koko elämän tärkein asia, kun ei esim. perhettä ole. Vaikea käsittää, että ne "ovat vain eläimiä". Eiköhän suurin osa ajattele, että "siinä sivussa ne menisivät" eikä että naapurin 2 v Ville saa jäädä ulkopuolelle jotta Rekku pelastuu. Onko mulla epärealistisen positiivinen näkemys kanssaihmisistäni?

Täällä oli joskus kysely, jossa kysyttiin että jos ois pelastettava joko oma koira tai tuntematon ihminen niin kumman pelastais. Moni vastasi että oman koiran.

Vierailija
39/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 32 ja jään myös kotiin.

Olen eka kirjoittaja, ja olen 20-vuotias.

Vierailija
40/155 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli joskus kysely, jossa kysyttiin että jos ois pelastettava joko oma koira tai tuntematon ihminen niin kumman pelastais. Moni vastasi että oman koiran.

Täällä nyt provoillaan ihan kaikista asioista. Tosi paikan tullen näkyy se ihmisten todellinen karva, ei missään av-provogallupeissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi