Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2-vuotiaan tempauksia

Vierailija
13.07.2015 |

Niin, lapseni on nyt "noin" 2,5-vuotias. Puhetta riittää ja vauhtia myös. Hän keksi tuossa kevättalvella sellaisen hauskan jutun, että aina julkisilla paikoilla (ja usein muuallakin kyllä) hän alkaa huudella rumia! Isommat sisarukset lienevät tämän takana osittain. Aluksi koetin jättää asian huomioimatta. Sittemmin olen kokeillut kaikkea, kiristys, lahjonta ja uhkailu. Mikään ei auta. Kauppareissut alkavat olla aika tuskaisia, kun tyyppi aloittaa jo ovella noitumisen. Huutelee myös vieraille ihmisillle kaikenlaista. "moi, mitä ostat?" on sieltä lievimmästä päästä. Olen jo siivonnut oman suuni, minulta ei mallia enää kuule (varmaan aiemmin on toisinaan kuullut, myönnän..) Onko muilla samaa? Pitääkö mun vain jättää tuo tenava kotiin kauppareissuilta? Vai mitä ihmettä teen.. Milloin tuo menee ohi? Isommat eivät ole tuollaista harrastaneet koskaan. On myös muita tilanteita, joihin liittää tuon rumien puhumisen ja oikein sellaisella onnellisella ilmeellä katsoo miten reagoin ja miten etenkin isoveli reagoi (nauraa yleensä kippurassa ja villitsee enemmän.) Huooooooh. Toisinaan tunnen oloni hieman riittämättömäksi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä ne on nuo isommat sisarukset, jotka tässä ovatkin avainasemassa. Ovat jo sen verran isoja, että pitäisi tajuta (7 ja 9). Eli kohdennan uhkailun, kiristyksen ja lahjonnan heihin. Etenkin tuohon 7 veehen. Olen nimittäin huomannut, että pistää tuon pienemmän sanomaan ja tekemään kaikkea tyhmää ja sitten seisoo sädekehä pään päällä, että "en se minä ollut". On kuitenkin melkoinen roolimalli ja idoli tuolle 2v:lle juuri tämä 7v. 

ap

Vierailija
2/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä kostan tämän sitten, kun olen vanha ja seniili ja pukkaavat minua rullatuolilla Citymarketissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun suusta tulee törkeyksiä kaupassa niin pois vaan. Eiköhän pian opi jos kuitenkin tykkää kaupassa käydä.

Vierailija
4/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:50"]

Aina kun suusta tulee törkeyksiä kaupassa niin pois vaan. Eiköhän pian opi jos kuitenkin tykkää kaupassa käydä.

[/quote]En ole ap mut eikö vähän huono metdi jos kärryssä maitotuotteitapakasteita tms ja yhtäkkiä vaan kaikki sikseen ja kaupasta ulos? Vielä useamman kerran, vois kauppias tykätä vähän huonoa..

Vierailija
5/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.. Mut on se vähän hankalaa, kun ne ostokset pitää kuitenkin hoitaa jotenkin.

Vierailija
6/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:50"]

[/quote]En ole ap mut eikö vähän huono metdi jos kärryssä maitotuotteitapakasteita tms ja yhtäkkiä vaan kaikki sikseen ja kaupasta ulos? Vielä useamman kerran, vois kauppias tykätä vähän huonoa..
[/quote]
No suoraan kassalle, ei niin että ostokset tippuu saman tien käsistä :)

Vierailija
7/7 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama keväällä. Oppi ruman sanan, ja erehdyimme kauhistelemaan. Olisi pitänyt alun alkaen olla täysin huomioimatta. Neuvolaan menimme ihan epätoivoisena, kun sitä noitumista jatkui joka päivä. Neuvottiin aloittamaan se huomiotta jättäminen heti. Ja se tepsi, ruma sana tulee hyvin harvoin nykyään. Ainakin tällä hetkellä... Teillä tosin nuo isommat tekevät tilanteesta vaikeamman.

Meilläkin samanikäinen pälpättää ja on mahdottoman tuttavallinen. Kaikille on käytävä kaikki kertomassa ja utelemassa.