Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön ja nautin siitä kun muut maksavat elämäni

Vierailija
15.06.2015 |

Kesällä voi ottaa rennosti. Maata parvekkeella ja käydä uimassa, istuskella puistoissa jne. Ei ole kiire minnekkään. Ehtii kunnolla nauttimaan kesästä.
Viime talvena olin kuukauden Thaimaassa. Suomessa sossu/työkkäri/kela ei tiennyt siitä mitään. Pistin vain hakemukset menemään netin kautta. Pidin myös huolen ettei tiliotteeseen jäänyt mitään merkintää. Lentoliput maksoin käteisellä kaverille, joka sitten maksoi ne kortillaan. Rahat mitä käytin tuon kuukauden aikana olin nostanut pikkuhiljaa tililtä useiden kuukausien ajan. Reissukuukauden alussa maksoin vuokran ja nostin tilin tyhjäksi ja sitten vain reissuun.
Kämppäkin on kiva: maksan kunnan kämpästä vähän alle 500 euroa ja neliöitä noin 32. Sijainti on alle tunnin bussimatka Helsingistä.
Ennen tein paskaduunia siivoojana, nyt minulla jää käteen vuokran jälkeen melkein sama summa kuin ennen. En vaihtaisi takaisin entiseen. Päivät voin käyttää kaikkeen kivaan, loikoilla parvekkeen keinussa, sohvalla töllöä katsellen, olla netissä...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että osaat nauttia. Odota vaan kun pakottavat sinut 9e /pv johonkin hommiin, tai sitten väkisin lähettävät jollekkin höpöhöpö-työllistämiskurssille ja sitten sielä pitää pyöriä piiriä ja pidellä toisia kädestä kiinni, välillä vähän kyykkyyn ja ylös.

Vierailija
2/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa elämä, joka koostuu "parvekkeen keinussa lokoilusta, töllön katselemisesta sohvalla ja netissä olemisesta", voi alkaa tuntua aika tyhjältä.

Vaikka provohan tämä selvästi oli. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:53"]

Jossain vaiheessa elämä, joka koostuu "parvekkeen keinussa lokoilusta, töllön katselemisesta sohvalla ja netissä olemisesta", voi alkaa tuntua aika tyhjältä.

Vaikka provohan tämä selvästi oli. :)

[/quote]

Kyllä mä voisin kuitata jo tollaselle loppu elämälle allekirjoituksen, jos ei tarviis enää mitään töitä tehdä.

Vierailija
4/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan vitusti, ja olen rikas. Mulla pyyhkii paremmin

Vierailija
5/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi täytyy olla provo, sillä sossu ainakin tarkkailee käteisnostoja.

Vierailija
6/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:55"]Toi täytyy olla provo, sillä sossu ainakin tarkkailee käteisnostoja.
[/quote]

Ja mitä sossu sille voi että nostat kerralla joka kuukauden tuet? Olen tehnyt noin monta vuotta, ilman mitään kyselyjä.

Vierailija
7/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:55"]Toi täytyy olla provo, sillä sossu ainakin tarkkailee käteisnostoja.
[/quote]

Ja mitä sossu sille voi että nostat kerralla joka kuukauden tuet? Olen tehnyt noin monta vuotta, ilman mitään kyselyjä.
[/quote]
Ja mun ystävä menetti kuukauden tuet kun oli nostanut 50 euroo eikä ollut selitystä nostolle.

Vierailija
8/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei ole mitään väärää jos työttömänä nauttii elämästään. Pysyy mielenterveys kunnossa ja on sitten kykenevä töihin kun sellainen mahdollisuus tulee.

Täällä palsta runkkaripaskaaivopaviaanit haluaisivat että työttömät kärsisivät suunnattomasta häpeästä ja arvottomuuden tunteesta. Vähä-älyiset kusiperseet eivät vain tajua että silloin työtön tulee kalliimmaksi yhteiskunnalle, koska masentuu, ja ehkä juopottelee ja ei välttämättä koskaan kuntoudu työkykyiseksi.

Ap on hyvä työtön. Työttömyyskorvaus on korvaus työttömyydestä. Hyvä työtön pitää huolen itsestään eikä alennu sylkykupiksi ja tuhoa itseään suojatyöpaikoissaan laiskottelevien syytösten alla.

Vierailija
9/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:55"]Toi täytyy olla provo, sillä sossu ainakin tarkkailee käteisnostoja.
[/quote] Kyllähän se kiinnittää huomiota jos tiliotteella on paljon käteisnostoja mutta ei sitä nyt mitenkään tarkkailla. Kukin saa tehdä rahoillaan mitä lystää. Käyttää vaikka jotakin sytykkeenä.

Vierailija
10/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä huomaa miten köyhyys tulee periytymään tuleville sukupolville... Ei taida sinulle olla tulossa perintöäkään, kunnon ihmiset nimittäin ohjaavat lapsensa opiskelemaan ja töihin. Se on kaltaisesi roskaväki mikä mädättää tämän maan lopullisesti, surullista. Teillä on vielä tapana lisääntyä holtittomasti, seurauksena kansakunnan jakauma huononee entisestään.

Vierailija
11/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:55"]Toi täytyy olla provo, sillä sossu ainakin tarkkailee käteisnostoja.
[/quote]

[/quote]
Ja mun ystävä menetti kuukauden tuet kun oli nostanut 50 euroo eikä ollut selitystä nostolle.
[/quote] Älä jauha paskaa. Käteisen rahan käyttö on ihan sallittua jokaiselle, jopa sossun asiakkaalle. Sossussa tarkkaillaan tuloja tiliotteelta, ei niinkään menoja.

Vierailija
12/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös työtön ja käyn päivittäin kahviloissa, kävelyillä yms. Vihaan kuitenkin itseäni, haluaisin olla osa yhteiskuntaa ja saada rutiineja elämään. Minun pää ei kestä tätä joutoaikaa. Ystäviä on, mutta he ovat töissä tai opinnoissa.

Vierailija
13/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:55"]Toi täytyy olla provo, sillä sossu ainakin tarkkailee käteisnostoja.
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Höpö höpö.

Vierailija
14/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanot ihmisille jotka kysyy mitä teet työksesi? Itseäni työttömyydessä eniten vaivaa se hetki jolloin myöntää, että ei oikein mitään tee. "Onneksi" se on nykyään niin yleistä, ettei niin paljon kummeksuntaa aiheuta, mutta silti.

Vierailija
15/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:55"]Toi täytyy olla provo, sillä sossu ainakin tarkkailee käteisnostoja. [/quote] Ja mitä sossu sille voi että nostat kerralla joka kuukauden tuet? Olen tehnyt noin monta vuotta, ilman mitään kyselyjä. [/quote] Ja mun ystävä menetti kuukauden tuet kun oli nostanut 50 euroo eikä ollut selitystä nostolle. [/quote] Älä jauha paskaa. Käteisen rahan käyttö on ihan sallittua jokaiselle, jopa sossun asiakkaalle. Sossussa tarkkaillaan tuloja tiliotteelta, ei niinkään menoja.

[/quote]Juu, on tainnut ystävä vetää höplästä ja syy hylkäykselle ollut jokin muu.

Vierailija
16/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:03"]Tässä huomaa miten köyhyys tulee periytymään tuleville sukupolville... Ei taida sinulle olla tulossa perintöäkään, kunnon ihmiset nimittäin ohjaavat lapsensa opiskelemaan ja töihin. Se on kaltaisesi roskaväki mikä mädättää tämän maan lopullisesti, surullista. Teillä on vielä tapana lisääntyä holtittomasti, seurauksena kansakunnan jakauma huononee entisestään.
[/quote]

Ei ole lapsia eikä tule olemaankaan. Ei kiinnosta huolehtia muista. Ap

Vierailija
17/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:51"]Hyvä että osaat nauttia. Odota vaan kun pakottavat sinut 9e /pv johonkin hommiin, tai sitten väkisin lähettävät jollekkin höpöhöpö-työllistämiskurssille ja sitten sielä pitää pyöriä piiriä ja pidellä toisia kädestä kiinni, välillä vähän kyykkyyn ja ylös.
[/quote]
Milläs pakottavat?Karenssillako?Mulla on ollut karenssia kohta vuoden ja sossusta saa saman rahan kun kelalta joten ihan sama mitä työkkäristä sanotaan.Työkkärissä en ole käynyt 2 vuoteeen enkä myöskään vastaa heidän puheluihinsa

Vierailija
18/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on hieno maa kun täällä ei ole pakko tehdä töitä saadakseen hyvän elintason. Kiitos lainsäätäjät!
T. Toinen työtön

Vierailija
19/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:06"]Mitä sanot ihmisille jotka kysyy mitä teet työksesi? Itseäni työttömyydessä eniten vaivaa se hetki jolloin myöntää, että ei oikein mitään tee. "Onneksi" se on nykyään niin yleistä, ettei niin paljon kummeksuntaa aiheuta, mutta silti.

[/quote]

Valehtelen. Kerron toimivani kääntäjänä ja että teen töitä kotoa käsin. Ap

Vierailija
20/23 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:02"]

Siinä ei ole mitään väärää jos työttömänä nauttii elämästään. Pysyy mielenterveys kunnossa ja on sitten kykenevä töihin kun sellainen mahdollisuus tulee.

Täällä palsta runkkaripaskaaivopaviaanit haluaisivat että työttömät kärsisivät suunnattomasta häpeästä ja arvottomuuden tunteesta. Vähä-älyiset kusiperseet eivät vain tajua että silloin työtön tulee kalliimmaksi yhteiskunnalle, koska masentuu, ja ehkä juopottelee ja ei välttämättä koskaan kuntoudu työkykyiseksi.

Ap on hyvä työtön. Työttömyyskorvaus on korvaus työttömyydestä. Hyvä työtön pitää huolen itsestään eikä alennu sylkykupiksi ja tuhoa itseään suojatyöpaikoissaan laiskottelevien syytösten alla.

[/quote]

Kauhea kielenkäyttö!

Työmarkkinatuki on korvaus työnhausta. Siitä että on työmarkkinoiden käytössä.

Ja on tulevaisuudessa vastikkeellista enemmän kuin nyt. Vaikken mitenkään paheksu ketään työtöntä. Vain edellistä kiroilijaa ja ap.n kaltaista leveilijää. Joka taitaa olla ihan oman pään tuotos - meidän provosoimiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän