Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomi on niin lapsivastainen maa?

Vierailija
13.07.2015 |

Monessa muussa Euroopan maassa lapset kuuluvat normaalina osana ihmisten arkeen. He saavat ilman valitusta osallistua päivälliselle ravintoloissa, kulkevat julkisilla ilman paheksuntaa, he luonnollisesti ovat mukana suvun juhlissa. Suomessa lapset ja samalla lapsiperheet halutaan eristää koteihinsa. Suvaitsevaisuus ja sietokynnys on nolla. Lasten kanssa ei voi ruokailla, käydä kirjastossa, museossa saati kulttuuritapahtumissa. Miten nämä lapset koskaan oppivat kuinka käyttäydytään eri tilanteissa ja eri paikoissa? Imetyksestäkin saadaan peruste häätää lapsiperhe pois milloin mistäkin. Milloin maastamme tuli noin lapsivastainen? Ihmekös perheemme viihtyy paremmin Italiassa jossa lapsia, perheitä ja sukua vielä arvostetaan. Suomessa näitä ei edes siedetä ja mielenterveysongelmat ja yksinäisyys senkun lisääntyy.

Kommentit (189)

Vierailija
161/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:49"]Tuntuu joskus, että ihmisillä on todellisuudentaju hukassa. On aivan eri asia sanoa vaikkapa kolmevuotiaalle ravintolassa että istu hiljaa ja syö nätisti kuin vaikkapa yksivuotiaalle joka on juuri oppinut kävelemään ja juoksemaan. Jos haluat itse syödä rauhassa ja pitää lapsen näkymättömänä, se ei ihan niinvain onnistu. Juurikin näiden pieniä lapsia karsastavien takia olen rajoittanut omaa kulkemista ja harvoin käyn edes kaupungilla saatikka ravintoloissa. Meillä kyllä komennetaan, mutta aina se ei vaan auta. Silloin tulee itkupotku raivarit pienellä ihmisellä ja nykyihmiselle se on kauhistus. [/quote] Ja uhmaikäiset! Naurattaa kommentit huonosta kasvatuksesta. Jotkut eivät selkeästi vain ymmärrä lasten kehitystä.

[/quote]

Olisko mitään odottaa ne muutamat vuodet ja vasta sitten mennä ravintolaan lasten kanssa. Siis siten vasta kun olette opettaneet ne lapsenne tottelemaan ja olemaan hiljaa paikoillaan vaadittaessa.

Humalaiset aikuiset, jotka aiheuttavat häiriöitä voidaan muitta mutkitta heittää pihalle, vaan ei kiukuttelevia pienokaisia kiukuttelevine vanhempineen. Kohta ollaan feispuukissa perustamassa ravintoloitsijan vastaista haukkumaryhmää.

Ja kaikki vain vanhempien mukavuudenhalun tähden, yunnustakaa pois!

Vierailija
162/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:49"]Tuntuu joskus, että ihmisillä on todellisuudentaju hukassa. On aivan eri asia sanoa vaikkapa kolmevuotiaalle ravintolassa että istu hiljaa ja syö nätisti kuin vaikkapa yksivuotiaalle joka on juuri oppinut kävelemään ja juoksemaan. Jos haluat itse syödä rauhassa ja pitää lapsen näkymättömänä, se ei ihan niinvain onnistu. Juurikin näiden pieniä lapsia karsastavien takia olen rajoittanut omaa kulkemista ja harvoin käyn edes kaupungilla saatikka ravintoloissa. Meillä kyllä komennetaan, mutta aina se ei vaan auta. Silloin tulee itkupotku raivarit pienellä ihmisellä ja nykyihmiselle se on kauhistus. [/quote] Ja uhmaikäiset! Naurattaa kommentit huonosta kasvatuksesta. Jotkut eivät selkeästi vain ymmärrä lasten kehitystä.

[/quote]

Olisko mitään odottaa ne muutamat vuodet ja vasta sitten mennä ravintolaan lasten kanssa. Siis siten vasta kun olette opettaneet ne lapsenne tottelemaan ja olemaan hiljaa paikoillaan vaadittaessa.

Humalaiset aikuiset, jotka aiheuttavat häiriöitä voidaan muitta mutkitta heittää pihalle, vaan ei kiukuttelevia pienokaisia kiukuttelevine vanhempineen. Kohta ollaan feispuukissa perustamassa ravintoloitsijan vastaista haukkumaryhmää.

[/quote

Odotan lähinnä kuolemaasi, vitun persereikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:09"]

Ehkä siksi, että Suomessa ihmiset ei saa lapsiinsa mitään kuria julkisilla paikoilla. Ravintolassa lapset juoksevat tarjoilijan jaloissa, jolla on kannettavaan kolme ruoka-annosta ja lapset melkein kamppaavat hänet. Ja mitä tekee lasten vanhemmat? Ei mitään. Tämmöistä käytöstä olen monet kerrat seurannut vierestä ja ihmetellyt, kun vanhemmat eivät saa kakaroitaan ruotuun. Ja toinen mikä ärsyttää on se, että lapset kiljuu, huutaa ja tappelee keskenään, eikä vanhemmat puutu siihenkään! Niinkuin sanoit, lasten pitäisi päästä osallistumaan tällaisiin tapahtumiin, jotta oppisivat käyttäytymään miten näissä tilanteessa kuuluu käyttäytyä, mutta kun lapset ovat paikoissa mukana, niin vanhemmat eivät opeta lapsiaan käyttäytymään niinkuin kuuluu! Antavat vain huutaa, kiljua ja juoksennella muista välittämättä. Vanhemmat ei ota muita läsnäolijoita ollenkaan huomioon. Tästä syystä ainakin itseäni lapset julkisilla paikoilla ärsyttävät. Julkisilla paikoilla kiltisti ja nätisti käyttäytyvät lapset ovat todella ihania! En siis ole mikään lapsivihaaja.

[/quote]

Missä ihmeessä te näette tuollaista? Meillä edes ostarin Mäcissä ei ole tuollaista. Minulla on jo isot lapset, jotka istuu paikallaan ja tuijottaan kännykkää joten en edes sano sillä, että olisi omalehmäojassa.

[/quote]

Jaa, no mä näen mäkkärissä enimmäkseen vanhempia jotka tuijottaa niitä kännyköitään ja lapset touhuaa omiaan pyörimällä lattialla ja tappelemalla. Yksikin tenava kaatoi äiteen kahvin päälleen eikä äiteellä katse irronnut kännykästä. Lopulta huusi tenavalleen pää punaisena.

Vierailija
164/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Meillä lapsi kulkee mukana, eikä voisi paljoa kiinnostaa, mitä mieltä muut ovat. Ei ole kuulunut valituksia.

Vierailija
165/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:53"]

[/quote]

[/quote

[/quote]

Tais osua ja upota. Sun kaltaisten idioottien ei pitäis lisääntyä

Vierailija
166/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:42"]Hohhoijaa. Meillä lapsi kulkee mukana, eikä voisi paljoa kiinnostaa, mitä mieltä muut ovat. Ei ole kuulunut valituksia.
[/quote]

Minä en valita vanhemmille. Jos lapsi ryntäilee niin Komppaan muka vahingossa ja kaupassa kiilaa kärryillä kumoon. Lapsen huutaessa saatan yhtäkkiä huutaa takaisin niin että lapsi säikähtää jne. Lopetin vanhemmille sanomisen ja lapsen ojentamisen siihen kun kumpikaan ei kuuntele ja äpärä vaan virnuilee. Onneksi omat lapset osaa käyttäytyä ja kuuntelee
[/quote]

No eipä ole tuollaista sattunut meille. Sen sijaan olen huomannut, että niiden muiden lasten kasvattamiseen keskittyvät unohtavat niiden omien lastensa kasvattamisen. Veikkaan, että muut kaupassa kävijät saavat kasvattaa kullanmurujasi jatkuvasti.

Vierailija
167/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:53"]

[/quote]

[/quote

[/quote]

Tais osua ja upota. Sun kaltaisten idioottien ei pitäis lisääntyä
[/quote]

Ei mutta lisäännyinkin miehesi kanssa.

Vierailija
168/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:42"]Hohhoijaa. Meillä lapsi kulkee mukana, eikä voisi paljoa kiinnostaa, mitä mieltä muut ovat. Ei ole kuulunut valituksia.
[/quote]

Minä en valita vanhemmille. Jos lapsi ryntäilee niin Komppaan muka vahingossa ja kaupassa kiilaa kärryillä kumoon. Lapsen huutaessa saatan yhtäkkiä huutaa takaisin niin että lapsi säikähtää jne. Lopetin vanhemmille sanomisen ja lapsen ojentamisen siihen kun kumpikaan ei kuuntele ja äpärä vaan virnuilee. Onneksi omat lapset osaa käyttäytyä ja kuuntelee
[/quote]

Komppaatko? Kirjoita nyt provosi edes oikein

Vierailija
169/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:42"]Hohhoijaa. Meillä lapsi kulkee mukana, eikä voisi paljoa kiinnostaa, mitä mieltä muut ovat. Ei ole kuulunut valituksia.
[/quote]

[/quote]

No eipä ole tuollaista sattunut meille. Sen sijaan olen huomannut, että niiden muiden lasten kasvattamiseen keskittyvät unohtavat niiden omien lastensa kasvattamisen. Veikkaan, että muut kaupassa kävijät saavat kasvattaa kullanmurujasi jatkuvasti.
[/quote]

Ei kasvata. Lapset pitää kiinni meidän kärryn laidasta koko toimituksen ajan paitsi jos nätisti kysyvät saako nostaa jonkun tuotteen minkä tarvitsee kärryihin. Ja tämäkin tapahtuu ryntäilemättä ja aiheuttamatta närää muille kaupassa kävijöille. Ravintolassa istuvat aloillaan myös koko ajan vaikka välillä olisivatkin levottomia. Vierailla eivät klähmi tavaroita jne. Ihan normaaleja ja iloisia lapsia ovat vaikka osaavatkin käyttäytyä. Energiat juostaan pois puistossa

Vierailija
170/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:42"]Hohhoijaa. Meillä lapsi kulkee mukana, eikä voisi paljoa kiinnostaa, mitä mieltä muut ovat. Ei ole kuulunut valituksia.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei kasvata. Lapset pitää kiinni meidän kärryn laidasta koko toimituksen ajan paitsi jos nätisti kysyvät saako nostaa jonkun tuotteen minkä tarvitsee kärryihin. Ja tämäkin tapahtuu ryntäilemättä ja aiheuttamatta närää muille kaupassa kävijöille. Ravintolassa istuvat aloillaan myös koko ajan vaikka välillä olisivatkin levottomia. Vierailla eivät klähmi tavaroita jne. Ihan normaaleja ja iloisia lapsia ovat vaikka osaavatkin käyttäytyä. Energiat juostaan pois puistossa
[/quote]

Vierailija
171/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:42"]Hohhoijaa. Meillä lapsi kulkee mukana, eikä voisi paljoa kiinnostaa, mitä mieltä muut ovat. Ei ole kuulunut valituksia.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niinhän sinä luulet. Sinun kaltaisten selittelijöiden lapset on niitä pahimpia.

Vierailija
172/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:53"]

[/quote]

[/quote

[/quote] näinhän mammat vastaa, kun huomauttaa niiden kakaralle, ettei tule lähmimään toisten pöytiin

Vierailija
173/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote] kuiskaa lapselle, että sun äitis kuolee kohta. Kyllä pentu siitä hiljenee

Vierailija
174/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:42"]Hohhoijaa. Meillä lapsi kulkee mukana, eikä voisi paljoa kiinnostaa, mitä mieltä muut ovat. Ei ole kuulunut valituksia.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niinhän sinä luulet. Sinun kaltaisten selittelijöiden lapset on niitä pahimpia.
[/quote]

Vituttaako kun ne omat äpärät ei osaa käyttäytyä? Mutta niinhän se yleensä menee wt perheissä...

Vierailija
175/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Illallinen eteläisessä Italiassa eilen: 2-4 vuotiaat (paikalliset) katsovat kännykkää, yksi itkee rattaissa. Pari juoksentelee. Meidän suomilapset (3kpl) myös siististi. Lapset huomioidaan, ei tehdä numeroa. Aikuiset juo myös viiniä ja lemon gillot. 23:00 jätsibaarin kautta kotio ja suoraan unille. Tosiaan ei ne kaikki italialaiset lapsetkaan ilman viihdykettä siististi istu..

[/quote]

varmaankin limoncellot...

Vierailija
176/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:55"]Ihmekös perheemme viihtyy paremmin Italiassa jossa lapsia, perheitä ja sukua vielä arvostetaan. Suomessa näitä ei edes siedetä ja mielenterveysongelmat ja yksinäisyys senkun lisääntyy.
[/quote]

Ota huomioon, että esimerkiksi siellä Italiassa on aivan erilainen kasvatuskulttuuri. Lapset ovat luonteva osa arkea, suku on tärkeä blaablaa, mutta on myös täysin yleistä, että lapsia saa kurittaa fyysisesti. Jos lapsi esimerkiksi juoksentelee kaupassa, niin ei ole yhtään erikoista, että äiti nappaisee kiinni ja läimäyttää kasvoille tai vähän tukistaa, samalla vihaisesti huutaen tietysti. Suomessa se olisi lastensuojelun paikka.

Vierailija
177/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:28"]Olen usein miettinyt samaa, että miksi Suomessa ollaan niin lapsivihamielisiä. Paras oli, kun lapseni oli pieni, niin eräs mummo ratikassa sanoi, että "lapsia ei pitäisi kasvattaa kaupungissa".

Suomessa lapset otetaan huomioon ns. teknisellä tasolla eli ravintoloissa on oma meny lapsille ja leikkinurkkaukset ym. Näin ei ole esimerkiksi Italiassa, mutta lapset otetaan tunnetasolla huomioon, heille jutellaan, heidät huomataan jne. Suomessa on ihan tavallista, että lapset ohitetaan, kuin heitä ei olisi olemassakaan. Lemmikkieläimetkin huomioidaan paremmin.
[/quote]

Tuo viimeinen lause pitää todellakin paikkaansa.
Mulla itellä viisi vilkasta lasta. Kasvatan niitä kurissa ja nuhteessa, mutta heidän kiinnostusta ympärillä olevaan maailmaan ja avoimuuteen ihmisiä kohtaan en ole saanut kitkettyä pois, enkä haluakaan. Nuo kaksi ominaisuutta ymmärretään Suomessa huonoksi käytökseksi.
4vuotias tyttöni meni tässä aika vasta kahvilassa naapuripöydän luokse ja veti tuolin allensa ja istui pöydän ääreen. Siinä istui ja selitti niille ventovieraille (onneksi olivat lapsiystävällisiä keski-ikäisiä naisia eikä mitään hiekkap****ja) päivän tapahtumista. Kävin posket punoittaen hakemassa rasavillini takaisiin omaan pöytään.
Mun ja monen muun perheen lapset ovat eloisia, joka tässä maassa ymmärretään huonon kasvatuksen ja kurin puutteeksi. Lasten täytyy osata jo vauvasta asti olla hiljaa, hajuttomia ja näkymättömiä. Aika huolestuttavaa..
[/quote]

Sinusta on hyvää kasvatusta että lapsi menee pyytämättä toisten pöytään häiritsemään? Eri asia olisi jos lapsi kysyy saako istua. Mutta ottaa tuolin alleen ja keskeyttää aikuiset. ... eikä tämä ole lastenvastaisuutta vaan perus käytöstapa
[/quote] kun olen ilman lapsia kahvilla, en halua kenenkään suurperheen äidin ylimääräistä lasta pälättämään pöytääni. Olen siellä ystäväni kanssa, kenen kanssa haluan jutella.

Vierailija
178/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 17:40"]

Joka kerta kun menee kauppaan tai melkein mihin tahansa, siellä on äiti joka ei vaan osaa sitä auktoriteettia. Heille se tarkoittaa henkistä väkivaltaa, liiallista rajoittamista, fyysistä väkivaltaa, sadismia, kontrollointia. Mikään näistä ei ole tarpeellista jos osaa. Mutta kun se malli haetaan omasta väkivaltaisesta lapsuudesta luunäppeineen, huutoineen ym.

En jaksa kuunnella näitä äitejä tiuskimassa lapsilleen.

[/quote]

Sitä kai se on, että pelätään lapsen kiukkua, eikä uskalleta ottaa aikuisen roolia ja seisoa tekemiensä päätösten takana? Niin paljon näkee äitejä, jotka osaavat uhkailla, mutta eivät koskaan toteuta uhkauksiaan. "Jos et osaa olla kunnolla, niin meidän pitää lähteä kaupasta pois" -mantraa hoetaan puolen tunnin ajan joka hyllyn välissä, mutta mikään ei muutu; lapsi ei paranna käytöstään, mutta äitikään ei toteuta uhkaustaan. Mitä se lapsi tuosta oppii, muuta kuin sen, että äitiä ei tarvitse totella?

Samat äidit huikkaavat ympäri ravintolaa juokseville lapsilleen ties kuin monta kertaa, että nyt pitää rauhoittua, mutta eivät tee elettäkään sen rauhoittumisen eteen. Lapsi nopeasti oppii siihen, että vanhemman puhe on vain sanahelinää, johon ei tarvitse reagoida.

Vierailija
179/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:34"]Päivällinen Roomassa pizzeriassa: lapset istuvat pöydässä ilman viihdykettä, juttelevat muille ja nauravat muiden pöydässä istuvien mukana. Syövät siististi, jopa ne pienet 2-4v:t. Jos joku riehaantuu, vieressä istuva aikuinen voi läpsäyttää kädelle ja lapsi palaa ruotuun. Aikuiset ottavat lapset huomioon, mutta lapset eivät ole pääosassa Päivällinen Lahdessa pizzeriassa: lapset ryntäilevät edestakaisin leikkinurkan ja pöydän väliä, keksivät kivoja juoksukilpailuja, eivät malta istua syömään vaan pizzanpala hampaissa kiertävät kikattaen kehää kunnes se pala putoaa lattialle. Likaiset kädet käydään pyyhkimässä naulakossa olevaan takkiin ja sen jälkeen käydään tökkimässä toisen ruokailevan perheen nukkuvaa vauvaa, kunnes saadaan tämä hereille (kielloista huolimatta).Vanhemmat huhuilevat varovasti Jeccica-Aemiliaa ja Junnu-Väinöä, että joko tulette pöytään, tilataanko jätskiä. Tarjoilija yrittää väistää lapsia parhaansa mukaan ja ehdotella, että jos menisitte leikkinurkkaan. Ei Suomessa vihata lapsia. Suomessa ei kasvateta lapsia siihen, miten ollaan muiden seurassa. Kaikki kodin ulkopuoliset paikat kuvitellaan leikkipaikoiksi, oli ne sitten ravintola tai kirkko. Muualla maailmassa lapset opetetaan toimimaan tilanteen mukaan, Suomessa riittää, että teet, mitä tykkäät. [/quote] Illallinen eteläisessä Italiassa eilen: 2-4 vuotiaat (paikalliset) katsovat kännykkää, yksi itkee rattaissa. Pari juoksentelee. Meidän suomilapset (3kpl) myös siististi. Lapset huomioidaan, ei tehdä numeroa. Aikuiset juo myös viiniä ja lemon gillot. 23:00 jätsibaarin kautta kotio ja suoraan unille. Tosiaan ei ne kaikki italialaiset lapsetkaan ilman viihdykettä siististi istu..

[/quote]

Joopajoo. Sä et ole Italiassa käynyt kuin korkeintaan unissasi. Lemon gillot..

Vierailija
180/189 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui juhannusviikolla Nizzassa.

Oltiin porukalla Ranskassa, mentiin rannalle ja kasa lapsia leikki rannalla. Anorektikko äiti otti aurinkoa roiskeläppä alaosassa, topless tietty.

huusi jotain, pari poikaa ei totellut, äiti meni poikien luo ja veti avokämmenellä kumpaakin poskelle.

mielummin täällä kun siellä.

sen verran leijona mussa asuu että menin huutamaan tolle kukkakepille mutta tuskin mitään tapahtuu. Sen verran lapset ymmärsi englantia, sanoin ketään ei saa lyödä ja sanoin soittakaa poliisit seuraavalla kerralla kun äiti lyö.

ranta oli yksityinen ja menin henkilökunnalle myös sanomaan. Pyyhepoika vaan hymyili, ilmoitin soittavani poliisit. Tulin pyyhepojat kanssa äidin luo, pyysin pojan mielipidettä saako äiti lyödä lapsiaan ja lopulta äiti lähti rannalta.