Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaita kasvisruokia mitä olet syönyt?

Vierailija
13.07.2015 |

Olisi kiva saada vinkkejä todella hyvistä kasvisruoista juhlia varten (ja toki muutenkin). Eli jos muistat syöneesi jotain mieleenpainuvan hyvää kasvisruokaa, niin kerro mitä ja millaista ruokaa se oli. Ajattelin kokeilla, tulisiko täältä hyviä vastauksia. Voi olla vegaanisia tai sitten lakto-ovo-osastoa. Erityisesti vegaaniruuat kiinnostaa. Jos on vielä heittää linkkiä reseptiin niin olisi mahtavaa. 

Ja voitaisko pitää keskustelu vapaana kasvissyönti-sekasyönti-väännöstä ja ihan vaan listata niitä maistuvia kasvisruokia?

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:49"]

Joskus kiinalaisessa ravintolassa söin ihanaa kasviswokkia. Ihan perus nuudeli-kasvis-mauste-chilikastike ruokaa. Kasvispihvit on ihania.. Joskus oltiin järvellä appivanhempien kanssa niin pysähdyttiin yöksi saareen. Anopin kans kerättiin metsäsieniä, ihan vaan kangassieniä, karvarouskuja yms ja anoppi paistoi niitä nuotiolla muurikkapannussa. Laittoi sekaan voita ja mausteita. Oli taivaallista.. Joskus oltiin metsällä niin kummisetäni teki metsäsienipihvejä. Todella hyviä!

[/quote]

Nyt tais mennä sienet tai valmistus väärin.

Kangassienet eli kangasrouskut ja karvalaukut pitää keittää ennen paistamista. Muuten niistä saa myrkytyksen lisäksi todella karvaan kielen/suun. Eli myrkky vielä maistuukin pahalle.

Ja kyllä olen maitosienen maitoa maistanut kun lapsena söin ahomanikoita samalla kun keräsin rouskuja.

Olisiko nuo sienet olleet tatteja, haperoita tms. joita voi heittää suoraan pannulle.

Tai jos nyt olivat rouskuja niin sitten leppäsieniä l. leppärouskuja. Ovat vaan yleensä niin toukkaisia, etten itse viitsi niitä edes kerätä.

Vierailija
102/108 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:22"]

Haistakaa paska !!!

[/quote]

Menikö pakkomielle plörinäksi? Nyt kiukuttaa? Voi voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intialainen saak paneer (juustoa pinaattikastikkeessa) Voi tehdä Suomessa esim. munajuustosta.

Grillattu parsa, kastikkeeksi pecorinokastiketta joka todella hyvää ihan minkä kanssa vain. Kastikkeeseen itse tehtyä pikamajoneesia ja siihen sekaan pecorinoraastetta 50-100 grammaa.

Falafel -wrappi katukojusta (turkkilainen  ohut leipä ja siihen kääritty  marinoitua punasipulia, salaattia, tuoretta minttua ja sumakkia, suolapähkinöitä ja kuumia falafel pyöryköitä. Kastikkeita hummusta ja minttujogurttia. 

Lipstikkakeitto ja ranskalaista maalaisleipää

Itse tehty hummus (laitan reilusti inkivääriä ja valkosipulia)

Couscous- ja kvinoasalaatit kun maustettu hyvin ja reilusti yrttejä.

Terv. Sekäsyöjä joka syö lihaa riistasta hevoseen, mereneläviä laidasta laitaan ja rakastaa kaikenlaista ruokaa. Täysvegaaniruokaa ei tule juuri syötyä mutta lakto-ovo -linjallla mennään aika ajoin.

Vierailija
104/108 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 19:10"]

Intialainen saak paneer (juustoa pinaattikastikkeessa) Voi tehdä Suomessa esim. munajuustosta.

Grillattu parsa, kastikkeeksi pecorinokastiketta joka todella hyvää ihan minkä kanssa vain. Kastikkeeseen itse tehtyä pikamajoneesia ja siihen sekaan pecorinoraastetta 50-100 grammaa.

Falafel -wrappi katukojusta (turkkilainen  ohut leipä ja siihen kääritty  marinoitua punasipulia, salaattia, tuoretta minttua ja sumakkia, suolapähkinöitä ja kuumia falafel pyöryköitä. Kastikkeita hummusta ja minttujogurttia. 

Terv. Sekäsyöjä joka syö lihaa riistasta hevoseen, mereneläviä laidasta laitaan ja rakastaa kaikenlaista ruokaa. Täysvegaaniruokaa ei tule juuri syötyä mutta lakto-ovo -linjallla mennään aika ajoin.

[/quote]

Miten unohtuikaan lempikasvisruokani Valkosipuli-fenkoli-chili pitsa 
http://www.maku.fi/reseptit/fenkoli-valkosipuli-chilipizzat

Korvaan auringonkukan siemenet kurpitsan siemenillä ja paistetun pitsan päälle reilusti rucolaa ja tilkkanen sitruunaoliiviöljyä. 

Vierailija
105/108 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohenjuustopasta, jossa oli tomaattia, pinjansiemeniä, paprikaa, artisokkaa ja paholaisenhilloa. Erittäin maukasta. Tosin ei ole tietenkään vegaaninen.

Vierailija
106/108 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamie oliverin sitruuna-basilikapasta 
http://www.jamieoliver.com/recipes/pasta-recipes/lemon-linguine/#gIkpgmgqj7cRWSiQ.97

Näin sekasyöjänä ei vegaaniohjeita oikein irtoa :-D mutta lakto-ovoreseptejähän on maailman pullollaan.

Vierailija
107/108 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet munakoisopizzat

Kasviscurry

Parsagratiini

Vierailija
108/108 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 19:10"]

[/quote]

Älä huijaa, et sinä ole sekasyöjä. Sekasyöjät syövät pelkkää lihaa ja perunaa joka ikisellä aterialla. Näin on ihan tutkimuksissa todettu.

t.vegaani