Sydän alkaa lyödä tiheästi irtokarkkien syönnistä
Mistähän voisi johtua? En huomaa tuota ilmiötä muusta makesta kuten kakusta, pullasta tai jäätelöstä, vain irtokarkeista. Minulla ei tule huimausta tai oksettavaa oloa, vain tuo sydämen nopea ja "tuntuva" syke. Eikä sitäkään aina.
Diabetestestin minulla on pieni todennäköisyys sairastua siihen. Toinen lapseni syntyi 2 vuotta sitten, eikä raskausaikana ollut mitään selllaista, jonka takia minulla olisi epäilty raskausdiabetestä einkä ole koskaan käynyt sokerirasituskokeessa. Mitään ei ollut myöskään ensimmäisen lapsen kohdalla. Joku aika sitten kävin muiden asioiden takia sairaanhoitajalla ihon kuivuuden takia, ja hän otti varmuuden vuoksi verensokerin joka oli normaali. Ei tosin ollut mikään virallinen paastosokeri tms.
Kommentit (32)
Jos karkkien joukossa on salmiakkia tai lakua, niin se nostaa verenpainetta, joka saa sydämen tykyttämään.
Sä kiihotut siitä! Syöppä nopeammin ja enemmän niin saat orkkelin.
Kuunnelkaa ihmiset kroppaanne. Jos jostain syömisistä tulee oireita, niin ne ei ole teille hyväksi. Ei tarvita aina jotain virallisia testejä ja näyttöjä.
Minulla käy myös noin. Olen sittemmin koittanut reippaasti vähentää sokerin syömistä, ettei tulisi diabetes, koska on muutama kilo ylipainoakin. Pullasta ym. ei tule sydämentykytystä mullakaan. Olen ajatellut, että tuo johtuisi lisäaineiden määrästä, irtokarkeissa kun on oikeastaan pelkästään erilaisia lisäaineita eikä mitään, mitä elimistö tarvitsisi. Kannattaa kyllä välttää karkkien syömistä ja vaikka leipoa itse mieluummin, jos makeaa tekee mieli. Silloin voi syödä jotain edes etäisesti terveellistä, kun päättää itse mitä leivonnaisiin laittaa.
Mulla taas suklaa (kofeiini?) aiheuttaa jumputusta, jos siihen joskus lankean.
On se vakavaa jos et lopeta sitä. Ei ole normaalia, että mistään syödystä tuollaisia oireita tulee. Voi tulla anafylaktinen sokki joku kerta vielä. Mäkään en voi syödä enää juuri mitään karkkeja. Jotakin paskaa niissä nykyään on.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:38"]Miks te vedätte suuhunne kaikkea paskaa millä ei ole mitään tekemistä terveellisyyden kanssa? [/quote] Koska joskus pitää herkutellakin, ja tuoreille hedelmille, marjoille ja kasviksille olen allerginen.
[/quote]
niinpä, mutta karkeille et ole yhtään.
Nopea verensokerin nousu on syynä ks. viesti 9.
Mulla tulee ihme tykytyksiä kans. Tosin mun karkkipussistani löytyy pääasiassa suklaata ja salmiakkia, joten syy löytynee niistä. Eipä tule niitäkään enää ostettua kuin ehkä kerran vuodessa (jos sitäkään). Kofeiini (cola ja energiajuomat) aiheuttavat näitä myös, enkä energiajuomia ole juonut yli vuoteen. Colaa voin joskus nauttia jos mieli tekee tai tarvitsen "piristystä", ja sitäkin kohtuuden rajoissa (0,4l max.). Tiedä sitten, miksi elimistöni yhtäkkiä alkoi reagoida näin.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:27"]
Voinko siis tuudittautua siihen olotilaan, että kyse ei ole mistään vakavasta? Vai kannattaisiko silti mennä johonkin sokerirasitustestiin, vai olisiko tuo sokeritauti näkynyt varmasti raskauden aikana virtsassa tai siinä sairaanhoitajan pikatestiissä?
[/quote]
Jätät ne karkit syömättä, et tarvitse siihen lääkäriä.
Aakkoskarkit on ainakin pilattu täysin. Kaamean vahva, parfyyminen haju ja kummallinen maku. Tuntui, että henkeä rupeaa ahdistamaan, vaikkei mulla ole astmaa.
Alkava diabetes. Vähän huolestuttaa, itsellä kans samaa oiretta ja ahmintahäiriö ;(
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:43"]Ei irtokarkit mitään herkkuja ole :)
[/quote]
Ei niin, verrattavissa ennemmin kasviksiin :)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:38"]Miks te vedätte suuhunne kaikkea paskaa millä ei ole mitään tekemistä terveellisyyden kanssa? [/quote] Koska joskus pitää herkutellakin, ja tuoreille hedelmille, marjoille ja kasviksille olen allerginen.
[/quote]
niinpä, mutta karkeille et ole yhtään.
[/quote] Mitkä karkit ovat raakoja? Onhan se aika huvittavaa mutta näin se vain menee. Esim. raaka porkkana tappaisi minut nopeammin kuin tupakointi.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 15:27"]
Voinko siis tuudittautua siihen olotilaan, että kyse ei ole mistään vakavasta? Vai kannattaisiko silti mennä johonkin sokerirasitustestiin, vai olisiko tuo sokeritauti näkynyt varmasti raskauden aikana virtsassa tai siinä sairaanhoitajan pikatestiissä?
[/quote]
Jätät ne karkit syömättä, et tarvitse siihen lääkäriä.
[/quote]Tämän ajattelin tehdä jokatapauksessa. Mietin vain, ettei tämä kuitenkin voisi olla merkki diabeteksestä.
No minä taas voin vetää karkkia ihan miten paljon vain (paitsi salmiakkia) mutta banaanista, kaakaosta ja riisistä tulee huono olo, tykytys ja jotenkin ahdistava tunne.Joskus jopa puolikas banaani jo tekee tuon olon. Syytä en tiedä.
Syön muuten yleensä juuri salmiakkia. En ole koskaan kärsinyt korkeasta verenpaineesta vaan päinvastoin, mutta ehkä tämä on näitä vanhuuden ensimerkkejä jos karkinsyönti nostattaa verenpainetta. Olen siis 34v.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 17:08"]
Syön muuten yleensä juuri salmiakkia. En ole koskaan kärsinyt korkeasta verenpaineesta vaan päinvastoin, mutta ehkä tämä on näitä vanhuuden ensimerkkejä jos karkinsyönti nostattaa verenpainetta. Olen siis 34v.
[/quote]Ja olen siis ap.
[/quote]Ja olen siis ap.
[/quote] No eipä ole ihme jos on sykkeet korkealla. Verenpaine voi nousta melkoisesti salmiakkia syövällä. Jätä se täysin pois ja kokeile muita irkkareita.