Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydän alkaa lyödä tiheästi irtokarkkien syönnistä

Vierailija
13.07.2015 |

Mistähän voisi johtua? En huomaa tuota ilmiötä muusta makesta kuten kakusta, pullasta tai jäätelöstä, vain irtokarkeista. Minulla ei tule huimausta tai oksettavaa oloa, vain tuo sydämen nopea ja "tuntuva" syke. Eikä sitäkään aina.

Diabetestestin minulla on pieni todennäköisyys sairastua siihen. Toinen lapseni syntyi 2 vuotta sitten, eikä raskausaikana ollut mitään selllaista, jonka takia minulla olisi epäilty raskausdiabetestä einkä ole koskaan käynyt sokerirasituskokeessa. Mitään ei ollut myöskään ensimmäisen lapsen kohdalla. Joku aika sitten kävin muiden asioiden takia sairaanhoitajalla ihon kuivuuden takia, ja hän otti varmuuden vuoksi verensokerin joka oli normaali. Ei tosin ollut mikään virallinen paastosokeri tms.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niitä karkkeja sitten pakko syödä?

Vierailija
22/32 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tyypillinen ruoka-aineallergiareaktio toi sydämen nopealyöntisyys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama juttu! Suklaata, keksejä, pullaa, kakkua yms pystyn kyllä syömään, puhumattakaan jätskistä, mutta kun leffailtaan ostetaan irtokarkkeja kaverin kanssa tulee ihan kauhen paha olo ja sydän hakkaa ihan hulluna vaikken paljon söisi.

Vierailija
24/32 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:21"]

Onko niitä karkkeja sitten pakko syödä?

[/quote]Ajatteli kyllä lopettaa. On sen verran pelottava tuo olotila. Enkä yleensä kauheasti syökään, ja siksi pääsee unohtumaan millainen olo siitä saattaa tulla.

Vierailija
25/32 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks te vedätte suuhunne kaikkea paskaa millä ei ole mitään tekemistä terveellisyyden kanssa?

Vierailija
26/32 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:38"]Miks te vedätte suuhunne kaikkea paskaa millä ei ole mitään tekemistä terveellisyyden kanssa?
[/quote] Koska joskus pitää herkutellakin, ja tuoreille hedelmille, marjoille ja kasviksille olen allerginen.

Vierailija
27/32 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei irtokarkit mitään herkkuja ole :)

Vierailija
28/32 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma minulla!

Sain yhdeltä vanhemmalta lääkäriltä perustelun siihen, että toisilla sympaattinen hermosto reagoi voimakkaammin äkilliseen verensokerin nousuun. On vaaratonta, mutta ikävän tuntuista. 

Eipä siis tee mieli syödä karkkia. Sama käy jos juo paljon limsaa tai vetää vaikka perus ruokaa pötsin täyteen.

Vierailija
29/32 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:38"]Miks te vedätte suuhunne kaikkea paskaa millä ei ole mitään tekemistä terveellisyyden kanssa?
[/quote] Koska joskus pitää herkutellakin, ja tuoreille hedelmille, marjoille ja kasviksille olen allerginen.
[/quote]
Noh, irtokarkeissa on lisä-ja väriaineita runsaasti + ihmiset ovat saattaneet yskiä karkkeihin ja koskea likaisin käsin... ei ihme, että ihmiset oireilevat.

Vierailija
30/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa tämän vanhan keskustelun, koska olen huomannut että nykyään (+40v) minkä tahansa syöminen ja juominen, mutta erityisesti kahvin juominen, nostaa sykkeet inhottavan korkeaksi. Oire kestää ehkä puolisen tuntia eikä siihen liity mitään rytmihäiriötä.

Onko kellään kokemusta tai tietoa et onko tämä joku ikään liittyvä asia vai voisko olla takana esim alkava diabetes tms

Vierailija
31/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakki ja lakritsi pahimmat verenpaineen nopeat nostajat, kuten tässä ketjussa jo todettu.

Kannattaa jättää kokonaan ostamatta.

Vierailija
32/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tulee esim Kalpiksen irtokarkeista hirveä sydämentykytys, päänsärky ja huimaus, mutta ei suomalaisten firmojen karkeista.

Paitsi lakusta tietysti tulee tykytystä jos liikaa syön.

Irtokarkit Kalpikselle kai tulee jostain Kiinasta ja saavat sisältää lisä- ja väriaineita, mitkä ei ole suomessa sallittuja.

Lisäksi luin jostain että karkit voivat sisältää jopa autovahan kaltaista myrkkyä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan