Kokemuksia asumisesta Tampereella?
Erityisesti kiinnostavat Pispala, Atala, Hervanta, Lentävänniemi. Kokemukset muistakin alueista ovat toki tervetulleita.
Kommentit (31)
Viinikka lähellä keskustaa mutta kuitenkin vanhanajan idyllisenä pustokaupunginosana on viehättävä, jos Nekala epäilyttää.
Asuin Armonkalliolla nuorena aikuisena kuutisen vuotta. En viihtynyt. Liikaa asfalttia ja liian uusia taloja, muutama vanha viehättävä puutalo joukossa ja sijainti lähellä keskusta plussaa mutta muuten ei kiva.
Atala on korpea. Siksi siellä on halpaa. Hervanta on mainettaan turvallisempi ja halpa mutta silti en sinne enää muuttaisi, pienet piirit ahdistaa. Lentävänniemi on mielestäni rauhallinen paikka, vähän liian syrjällä vaan. Pispala on pelottava alue, narkkeja ja kaiken maailman ituhippejä täynnä.
Kovin erilaisia ovat mainitsemasi alueet. Pispala on kultturellia hienostoaluetta, kuppikuntaista, kuten joku mainitsikin. Hervanta on todella kansainvälinen ja nuorekas, hyvässä ja pahassa. Atala on kauhean kaukana kaikesta. Lentävänniemi on peruslähiö valtavien markettien siimeksessä. :)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:55"]Haluaisitko 2 kertoa enemmän kokemuksistasi Atalasta?
[/quote]
Atala on ihan korvessa. Jos tykkäätte hiljaisesta lapsiperhemenosta ja käytte automarketissa kaupassa jne, niin sitten menee. On siellä tosin pörrääviä mopopoikia ja ilkivaltaa.
Minusta Kaleva on Mansen paras asuinalue.
Minäkin oman asumisen perusteella väittäisin Pispalaa kuppikuntaiseksi. Kaunista seutua, nättejä puutaloja ja komeat maisemat Pispalanharjulta, mutta liikkeellä paljon ituhippejä, ja rapakuntoinen ei välttämättä arvosta Pispalan lukuisia mäkiä ja portaita. Ja mainittakoon vielä että autoilu siellä on varsin mielenkiintoista.
Kaleva <3
Atala on aika tylsää seutua. Kivoja kaupunginosia missä itse voisin asua on ainakin Tammela, Kaleva, Amuri, Pyynikki, Nekala ja Armonkallio. Niistä tulee vaan semmoinen soppeli fiilis. Nyt asun itse ihan ydinkeskustassa 50 metrin päässä Stokkalta. Mut nää on ihan makuasioita.
Atala on aivan hyvä perheille. Itsekin siellä aikanaan asuin ja viihdyttiin oikein hyvin. Pispala ei jotenkin kuulu joukkoon tuossa sun listassa. Hervanta ja Lentävänniemi ovat sellaisia vähemmän korkeaprofiilisia perheasuma-alueita, tosin Hervannassa nyt pyörii kaikenlaista hiihtäjää. Lentävänniemi on tosi kaukana.
Hervanta/Lentsu/Pispala akselilla ainakin on hyvät bussiyhteydet
Atalasta en tiedä, nuo muut ei tosiaan mitään ykkösvaihtoehtoja olisi. Onko sulla erityinen syy miksi juuri ne kiinnostaa?
Amuri, Tammela, Kaleva, Armonkallio, Pyynikki ok, Nekala on ehkä vielä vähän turhan levotonta että sinne muuttaisin, siellä on pieniä halpoja asuntoja puutaloissa joissa on ongelmatapauksia. Paljon tietysti nyt riippuu mitä ap hakee, kerrostaloasumista kaupunkimaisesti vai omakoti-/rivitaloasumista luonnonläheisemmin?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:28"]
Atala on aika tylsää seutua. Kivoja kaupunginosia missä itse voisin asua on ainakin Tammela, Kaleva, Amuri, Pyynikki, Nekala ja Armonkallio. Niistä tulee vaan semmoinen soppeli fiilis. Nyt asun itse ihan ydinkeskustassa 50 metrin päässä Stokkalta. Mut nää on ihan makuasioita.
[/quote]
Niin on makuasioita. Itse en haluaisi asua Nekalassa, Tammelassa tai Amuirssa. Nekalassa on vielä vanhoja juoppotaloja joista voi aiheutua rauhattomuutta, ja Tammela ja Amuri ovat vain hirveän rumia. Kalevassa on paljon kivoja paikkoja, mutta alueena se on niin laaja että koko Kalevaa en suosittelisi, vaan jotain tiettyä aluetta sieltä.
Käpylä ja Petsamo ovat idyllejä keskustan tuntumassa. Tahmela toisella puolella.
Noista suosittelisin eniten Pispalaa tai Hervantaa. Pispalasta tosin on aika vaikea löytää asuntoa, sillä se on aika kuppikuntainen alue. Hyvät asunnot menee pispalalaisille ja loput ovat huonokuntoisia tai jumalattoman kalliita. Helmiä sieltäkin kyllä löytää, jos osaa pitää silmät ja korvat auki. Autottomalle tosin vähän epäkäytännöllinen, koska ihan lähellä ei ole kuin lähikauppoja ja muutkin palvelut joko länteen päin mennessä Hyhkyssä tai itään keskustassa.
Hervanta on myös tosi jees! Itse asun täällä ja pötypuhetta on se, kun väitetään tätä jotenkin rauhattomaksi. Rikostilastoja sun muita katsellessa tulee muistaa, että tämä on kuin pieni kaupunki, väkimäärältään ja muutenkin. Luonto on lähellä, hyvät palvelut ja Pohjois-Hervantaan rakennetaan kovaa vauhtia uutta. Hyvin kerrostalopainotteista, mutta Länsi- ja Etelä-Hervannassa on myös rivitaloja. Ja halpaakin on, huonosta maineesta johtuen.
Juoppojen välttely on muuten ihan turha yritys jos yrittää jostain Kaleva-Amuri-väliltä asuntoa hankkia. Niitä on joka paikassa. Epäsosiaalista porukkaa löytyy toki myös Nekalasta, Härmälästä, Hervannasta , ihan mistä vaan.
Riippuu vähän millaista ja minkä hintaluokan kämppää haet ja minnepäin haluat hyvät liikenneyhteydet. Lentävänniemi on kaukana, samoin Hervanta. Atala on hyvin tavallinen perhepainotteinen lähiö, ihan ok maineessa mutta siellä ei ole oikein muuta kun asuntoja. Pispala taas on aika boheemi paikka ja kiva jos tykkää sellaisesta puutalohippiasumisesta.
Itse lapsuuteni vietin Armonkalliolla joten olen puolueellinen. Nekalassa asuin 4vuotta ja siellä viihtyminen riippuu täysin missäpäin/millä kadulla asuu. Suurinosa ongelmatapauksista joita oikeasti kannatti väistää ovat kuolleet tai viety linnaan eli ei ole enään niin kovin levotonta kuin silloin kun vastavapautettujenkin pytingit olivat vielä pystyssä. Lentävänniemessä ei ole mitään pahaa paitsi matka keskustaan,mutta bussilla pääsee hyvin..
Asuin Atalassa 15 vuotta, kunnes muutin pääkaupunkiseudulle. Ei mitään pahaa sanottavaa, edelleen salaa haikailen niihin maisemiin. Mukava paikka perheelliselle, kuten joku jo aikaisemmin mainitsi.
Riippuu ihan mitä haluat. Itselleni olisi kauhistuksien kauhistus asua missään noissa keskustan tuntuman kerrostaloseuduilla, mukaan lukien kaikki 5km säteellä keskustasta. Pispala on aivan kauheaa aluetta myös: Vanhoja puutaloja pienillä tai olemattomilla pihoilla tiiviisti teiden välissä.
Oikeastaan minusta koko Tampereella ei ole viehättävää seutua. Olen asunut Tampereella muutamia vuosia ja nyt olen ostanut asunnon ympäristökunnasta: Oikeaa luontoa, avaria maisemia, tilaa talon ympärillä.