Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita loppuelämän sairaita?

Vierailija
13.07.2015 |

Onko täällä muita keillä sairauksia mitkä ei koskaan parane? Kerro tarinasi!

Itsellä vaikeaa hyväksyä nuorena ihmisenä tilannetta että olen sairas. Toivon vain että tauti ei pahene ja lääkkeet tehoavat! -N26v, nivelreuma

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 10:20"]

MS-tauti

[/quote]

Täällä toinen MS-tautia sairastava. Heti diagnoosin jälkeen sairautta murehti enemmän, mutta pikku hiljaa sen kanssa vain oppi elämään. Nyt ei ole enää mielessä päivittäin, mikäli ei oireile. Itse olen tosin siinä mielessä onnellisessa asemassa, että tämä minun tautini on ollut sangen rauhallinen. Diagnoosista on nyt 10 vuotta, ja sairaus ei edelleenkään rajoita elämääni merkittävissä määrin. 

Jos vaan suinkin pystyy, ei tulevia kannata murehtia liikaa, niistä kun ei kukaan tiedä. Ja itseäni ainakin harmittaisi, jos olisin "hukannut" liikaa tätä hyvää aikaa huolehtimiseen. Toki kannattaa ottaa selvää, millä toimilla itse voi yrittää hidastaa taudin etenemistä (esim. liikunta meillä MS-tautia sairastavilla), ja muuttaa sitten elintapojaan vastaavasti. Tsemppiä sinulle ap!

Vierailija
62/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 tyypin diabetes, crohnin tauti, psoriasis. Silti täyttä elämää! Eikä jarrutella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pkd

Vierailija
64/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala vetää ihmistä puoleensa myös sairauksien kautta ja se on hänen rakkauttaan ,luomaansa ihmistä kohtaan.
Me ihmiset pysymme nöyränä ja huomaamme paremmin lähimmäisemme, kun sairastumme.
Jälkeenpäin huomaa koettelemusten tarkoituksen elämässä.

Vierailija
65/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta, fibromyalgia, bronkiektasiaa ja kihti.

Vierailija
66/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsia. Ei tosin vaikuta normaaliin elämään millään lailla kun on oikeat lääkkeet .

Vierailija
67/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reumaa täälläkin. Selkärankareuma.

Vierailija
68/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:23"]Kilpirauhasen vajaatoiminta, fibromyalgia, bronkiektasiaa ja kihti.
[/quote]

Mitä sä alapeukuttaja tahdot sanoa? Oletko kenties sitä mieltä, että joku valehtelee, ei tässä tapauksessa ainakaan, kaikista on lääkärin tekemät diagnoosit.

Vierailija
69/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ja ocd. 

Vierailija
70/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta (kilpirauhanen poistettu).

Vierailija
71/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:15"]Jumala vetää ihmistä puoleensa myös sairauksien kautta ja se on hänen rakkauttaan ,luomaansa ihmistä kohtaan.
Me ihmiset pysymme nöyränä ja huomaamme paremmin lähimmäisemme, kun sairastumme.
[/quote]

Samaa mieltä mutta älä jooko tuo tuota tähän ketjuun. Poliittisesti epäkorrektia.

Vierailija
72/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:15"]Jumala vetää ihmistä puoleensa myös sairauksien kautta ja se on hänen rakkauttaan ,luomaansa ihmistä kohtaan.
[/quote]

Samaa mieltä mutta älä jooko tuo tuota tähän ketjuun. Poliittisesti epäkorrektia.
[/quote]
-ap

Vierailija
73/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia. Enemmänkin ominaisuus, mutta silti rajoittaa elämää. Huolettomuutta ja vapautta ruoan suhteen ei enää koskaan tule olemaan.

Vierailija
74/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva selkäkipu, ei parane koskaan:(

Vierailija
75/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:45"]

Jatkuva selkäkipu, ei parane koskaan:(

[/quote]

Sama

Vierailija
76/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nivelreuma minullakin, puhkesi ekan raskauden jälkeen. Lääkkeet tehosi nopeasti joten en sitten surrut asiaa sen pahemmin. Toisen raskauden jälken oireet kuitenkin paheni ja tuli järeämmät lääkkeet. 

Vierailija
77/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:48"]Joo, nivelreuma minullakin, puhkesi ekan raskauden jälkeen. Lääkkeet tehosi nopeasti joten en sitten surrut asiaa sen pahemmin. Toisen raskauden jälken oireet kuitenkin paheni ja tuli järeämmät lääkkeet. 

[/quote]

Mikä lääke sinulla? Mulla trexan. -ap

Vierailija
78/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta. Vaan eipä tuo minua haittaa kun on lääkitys. Pahempi sellanen sairaus, joka äkkiä iskee ja elämä onkin siinä. Esim. aggressiivinen syöpä. Eli mieluummin näin

Vierailija
79/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta ja mielenterveysongelmat, persoonallisuushäiriö. Ei parane koskaan. :( 

Vierailija
80/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:50"]Kilpirauhasen vajaatoiminta. Vaan eipä tuo minua haittaa kun on lääkitys. Pahempi sellanen sairaus, joka äkkiä iskee ja elämä onkin siinä. Esim. aggressiivinen syöpä. Eli mieluummin näin
[/quote]

On tää reumakin aika kamala vaikkei tapakkaan. Itse olen onneksi saanut lääkityksen kohdalleen että olen lähes oireeton. Jotkut kuitenkin ovat niin kipeitä että ovat viikkoja vuodepotilaita. Itse en esim saa pilttipurkkia auki, mitenkään. :/