Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita loppuelämän sairaita?

Vierailija
13.07.2015 |

Onko täällä muita keillä sairauksia mitkä ei koskaan parane? Kerro tarinasi!

Itsellä vaikeaa hyväksyä nuorena ihmisenä tilannetta että olen sairas. Toivon vain että tauti ei pahene ja lääkkeet tehoavat! -N26v, nivelreuma

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykköstyypin diabetes, todettu 23-vuotiaana. Aluksi oli vähän sulattelemista, mutta nyt hoito on ollut jo vuosia tasapainossa eikä toistaiseksi ole mitään liitännäissairauksia tullut. 

Munkin mielestä alkoholismi ja masennus yms on kyllä parannettavissa... Mäkin olin teininä masentunut, mutta kun kävin pari vuotta juttelemassa psykiatrin ja psykiatrisen hoitajan kanssa niin pikku hiljaa sieltä noustiin ylös. Tsempit teille! Mun haima ei todennäköisesti ala ikinä tuottamaan insuliinia itekseen ja siten mulla on neulat ja inskat messissä loppuun asti.

Vierailija
22/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisten tilanteiden pelko. Ainakin on tullut vähitellen sellainen fiilis, että koko loppuelämä tämän kanssa menee. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:59"]

Eikös masennus ja alkoholismi ole parannettavaissa. Tottakai jälkensä jättää molemmat, mutta ei niitä varsinaisesti loppuun asti sairasta.

[/quote]

No kerropa miten masennus parannetaan kun sulla on ilmeisesti jotain syvää tietoa siitä?

[/quote]

No oisko vaik lääkitys & terapia. Niin ja älä tee itsemurhaa niin tsäänssit selvitä pidemmälle paranee.

[/quote]

Kas kun et ehdottanut uskontoa, saunaa ja liikuntaa.

[/quote]

Tuo olikin ns. edistyksellinen palstalääkäri, jonka motto on: lääkkeet parantavat kaiken!

[/quote]

Eikös ne lääkkeet tee osansa asiasta? Masennuskin on kumminki sairaus.

Vierailija
24/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:36"]Onko täällä muita keillä sairauksia mitkä ei koskaan parane? Kerro tarinasi!

Itsellä vaikeaa hyväksyä nuorena ihmisenä tilannetta että olen sairas. Toivon vain että tauti ei pahene ja lääkkeet tehoavat! -N26v, nivelreuma
[/quote]

Miksi sitä ei leikata?
[/quote]

Ai nivelreumaa leikata pois? Ei sitä pysty leikkaamaan kun se on autoimmuunisairaus. Eli minun immuunipuolustukseni on jotenkin häiriintynyt, ja hyökkää solujani vastaan. Tässä tapauksessa niveliäni vastaan. Jotkut saavat jäykistysleikkauksia, missä jäykistetään tuhoutunut nivel, itse en sitä vielä tässä vaiheessa tahdo kun minulla ei reuma vielä ole aiheuttanut niveltuhoja, vain kroonisia tulehduksia.

Vierailija
25/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 10:23"]

Hepatiitti

[/quote]

Eikö c-hepatiitin saa nykyään n. vuodessa lääkkeillä parannettua? vai onko tässä eri tyyppejä

Vierailija
26/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta, vaikea atopia ja allergiat. Jälkimmäiset ovat iän karttuessa vain pahentuneet, joten parantumista lienee turha enää odottaa.

Vierailija
27/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:59"] Eikös masennus ja alkoholismi ole parannettavaissa. Tottakai jälkensä jättää molemmat, mutta ei niitä varsinaisesti loppuun asti sairasta. [/quote] No kerropa miten masennus parannetaan kun sulla on ilmeisesti jotain syvää tietoa siitä? [/quote] Lääkkeillä ja terapialla. Jos sinä et siitä kykene ylitse pääsemään, niin ei se tarkoita sitä, että muut eivät pääse. Ja oletko ikinä tavannut ihmistä, jolla on ollut nuoruudessa masennus? Itse olen ja eivät ole enää masennuksen syövereissä. Kuten sanoin se jätt jälkensä, eikä sitä koskan unohda, mutta kyllä siitä on mahdollista tervehtyä ja päästä takisin elämään mukaan.

[/quote]

Olen tavannut, esim itseni. Olen ollut 10-vuotiaasta masentunut, nyt siis jo yhteensä 20 vuotta. Luuletko etten ole käyttänyt lääkkeitä ja käynyt terapiassa? Tuliko hyvä mieli kun pääsit vähän pätemään?

[/quote]

Huhhuh, ettet vaan vähän tuntis ittees spessuks kun oikein masennus, josta ei eroon pääse? Jos hoito ei toimi, niin sit kokeillaan toista hoitoa. Joo, ollut itse masentunut, siitä selvinnyt. Tuttuja myös monia.

Vierailija
28/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:15"]Jumala vetää ihmistä puoleensa myös sairauksien kautta ja se on hänen rakkauttaan ,luomaansa ihmistä kohtaan. Me ihmiset pysymme nöyränä ja huomaamme paremmin lähimmäisemme, kun sairastumme. Jälkeenpäin huomaa koettelemusten tarkoituksen elämässä. [/quote] Samaa mieltä mutta älä jooko tuo tuota tähän ketjuun. Poliittisesti epäkorrektia. [/quote] -ap

[/quote]

Eiköhän tuo ollut ihan tyylipuhdas provo.

Vierailija
29/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heteroseksuaalisuus

Vierailija
30/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 10:27"]Pakko-oireinen häiriö......:(
[/quote]

Kyllä siitä voi parantua, myös.

Vierailija
31/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:59"] Eikös masennus ja alkoholismi ole parannettavaissa. Tottakai jälkensä jättää molemmat, mutta ei niitä varsinaisesti loppuun asti sairasta. [/quote] No kerropa miten masennus parannetaan kun sulla on ilmeisesti jotain syvää tietoa siitä? [/quote] Lääkkeillä ja terapialla. Jos sinä et siitä kykene ylitse pääsemään, niin ei se tarkoita sitä, että muut eivät pääse. Ja oletko ikinä tavannut ihmistä, jolla on ollut nuoruudessa masennus? Itse olen ja eivät ole enää masennuksen syövereissä. Kuten sanoin se jätt jälkensä, eikä sitä koskan unohda, mutta kyllä siitä on mahdollista tervehtyä ja päästä takisin elämään mukaan.

[/quote]

Olen tavannut, esim itseni. Olen ollut 10-vuotiaasta masentunut, nyt siis jo yhteensä 20 vuotta. Luuletko etten ole käyttänyt lääkkeitä ja käynyt terapiassa? Tuliko hyvä mieli kun pääsit vähän pätemään?
[/quote] Hei! Tämähän on hyvä yleistys! Tuttuni ei selvinnyt syövästä, joten ei voi kukaan muukaan! Tottakai voi olla krooninen masennus, mutta se on taas eri asia ku normi masennus. Ja sinä 20 vuotta masentunut. Onhan sulla vielä ainaki 30 vuotta aikaa parantua. Älä tuomiste itseäsi loppuliseen masennukseen vielä.

Vierailija
32/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille!Itsellä vaivana vain akne ja atopia(kumpikin siedettävästi kurissa nyt),hieman jtn masennusta varmaan mutta muuten pitää olla onnellinen kun aina voisi olla asiat huonomminkin.

Vierailija
33/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:36"]Onko täällä muita keillä sairauksia mitkä ei koskaan parane? Kerro tarinasi! Itsellä vaikeaa hyväksyä nuorena ihmisenä tilannetta että olen sairas. Toivon vain että tauti ei pahene ja lääkkeet tehoavat! -N26v, nivelreuma [/quote]

Miksi sitä ei leikata?

[/quote]

Reps...

Mikä pitäisi leikata: kaikki nivelet, lymfaattinen järjestelmä vai vain kateenkorva, joka päästää ne elimistöä vastaan toimivat imusolut läpi? Voisi kai ne elimistöä vaurioittavat imusolutkin leikata pois, jos kerrot mitkä niistä.

Enpä ole noin hyvää ehdotusta ennen kuullut.

t. potilas

Vierailija
34/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 13:38"]Tsemppiä kaikille!Itsellä vaivana vain akne ja atopia(kumpikin siedettävästi kurissa nyt),hieman jtn masennusta varmaan mutta muuten pitää olla onnellinen kun aina voisi olla asiat huonomminkin.
[/quote]

Aina kannattaa muistaa myös että omaa "tuskaa" ei kannata verrata muiden ongelmiin! Jokaisella on taakkansa! Vaikka kyllä minäkin ajattelen noin että onneksi en itse ole esim halvaantunut! :/ -ap

Vierailija
35/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ms tauti mullakin. Todettu kolme vuotta sitten. Edelleen vaikea hyväksyä mutta vähitellen en ole enää pelännyt niin paljon. Paljon on auttanut se ku oon huomannut etten joutunutkaan pyörätuoliin. Tautiin kuuluva väsymys joskus vituttaa, mutta pitää vaan levätä sitten sen mukaan ku tuntuu. Ja luojan kiitos lääkärit on fiksuja eivätkä oo evänneet multa työn tekoa tän taudin takia! Ilman töissä oloa varmaan luovuttaisin ja tulisin entistä sairaammaksi.

Vierailija
36/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:36"]Onko täällä muita keillä sairauksia mitkä ei koskaan parane? Kerro tarinasi! Itsellä vaikeaa hyväksyä nuorena ihmisenä tilannetta että olen sairas. Toivon vain että tauti ei pahene ja lääkkeet tehoavat! -N26v, nivelreuma [/quote]

Miksi sitä ei leikata?

[/quote]

Reps...

Mikä pitäisi leikata: kaikki nivelet, lymfaattinen järjestelmä vai vain kateenkorva, joka päästää ne elimistöä vastaan toimivat imusolut läpi? Voisi kai ne elimistöä vaurioittavat imusolutkin leikata pois, jos kerrot mitkä niistä.

Enpä ole noin hyvää ehdotusta ennen kuullut.

t. potilas
[/quote]

Ei kaikki voi tietää mikä tämä sairaus on! :) Musta on hyvä että ihmiset kysyy. :) -ap

Vierailija
37/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on parikymppisenä todettu krooninen autoimmuunimaksasairaus. Isolla annoksella aloitettu kortisonihoito oli kamala, ja nyt syön solunsalpaajaa lopun elämäni. Elämäntapoihin vaikuttaa myös. Oli kova paikka kuulla diagnoosi, kun ei ollut vielä tuossa vaiheessa tietoa, kuinka nopeasti etenevää laatua sairaus on.

Vierailija
38/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenreuma 2v lähtien. Oikeastaan kaikki mahdolliset lääkeyhdistelmät kokeiltu, nyt 4. biologinen lääke menossa. Mutta mitään jatkuvia kipuja ei ole ja lapsena sairastuneena olen niin tottunut siihen että tämä on "osa minua". Myöhemmin sairastuneena olisi varmasti ollut kovempi paikka.

Positiiviseen suhtautumiseen vaikuttanee sekin, että kävin lapsuuteni Heinolassa reumasairaalassa ja se oli ehkä kivoin paikka maailassa ;) (isot uima-altaat jne) joten positiivisiakin asioita tämä sairaus on tuonut. Tsemppiä kaikille!

Vierailija
39/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:59"]

Eikös masennus ja alkoholismi ole parannettavaissa. Tottakai jälkensä jättää molemmat, mutta ei niitä varsinaisesti loppuun asti sairasta.

[/quote]

Eli jos mä olen ollut yli puolet elämästäni ja koko aikuisuuden masentunut niin mä kuitenkin parannut enkä "sairasta loppuun asti", mitä se sitten tarkoittaakaan? Lääkkeet ja terapiat on käytetty, käyty ja kokeiltu. Onko sulla tiedossa joku uusi tehokas hoitomuoto, että kaikki ei tuntuisi koko ajan paskalta? 

[/quote]

Masentuneilla elämä on oikeasti liian helppoa, jolloin kaikki masentaa tai keksitään jotain mistä tulee masennusta ja traumoja.

Vierailija
40/92 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes, kilpirauhasen vajaatoiminta, verenpainetauti, psoriasis iholla ja nivelissä, suolistosairaus joka ei parane mutta tulen sen kanssa toimeen.

Ylöskirjoitettuna lista näyttää pitkältä, elän mielestäni kuitenkin ihan hyvää elämää sairauksista huolimatta.