Tekisitkö tästä lääkärin käytöksestä valituksen?
Minulla on ollut mielenterveysongelmia, ei tosin mitään todettua mielisairautta, ja joskus vaikeissa elämäntilanteissa unettomuutta. Kävin äitipolilla korkeiden sokeri-arvojen vuoksi, ja siellä oleva lääkäri oli todella tyly ja inhottava. Kertoi minun olevan "epävakaa" ja "en saanut mitään selkoa potilaan tilanteesta" vaikka näin jälkeenpäin huomasin että edellinen lääkäri oli kirjannut vääriä tietoja minusta. Ja koska tämäkään lääkäri ei kuunnellut minua, niin tilanteeni on varmasti vaikuttanut sekavalta! Rupesin itkemään lääkärin tylytyksestä, ja siitä varmasti tuo maininta epävakaudestani(raskaus sinällään herkistää myös) Lopuksi lääkäri oli kirjannut "ei aihetta pakkohoitoon" , mikä oli minusta törkeää. Lääkäri jätti minut lisäksi huoneeseen itkemään, josta poistuin häveten itkuista naamaani. Tästä lääkäri kirjasi, etten käynyt antamassa pissanäytettä, en yksinkertaisesti kehdannut ! Tekisitkö sinä huomautuksen lääkäristä ?
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:48"]Tekisin valituksen, mutta mitä se sanoi, että purskahdit itkuun?
[/quote] Sanoi ettei minun tulisi tehdä enää yhtään lasta.(nuoruuden vaikeudet, mielenterveysongelmat) Ap
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:54"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:48"]Tekisin valituksen, mutta mitä se sanoi, että purskahdit itkuun?
[/quote] Sanoi ettei minun tulisi tehdä enää yhtään lasta.(nuoruuden vaikeudet, mielenterveysongelmat) Ap
[/quote]
Onko sulla jo montakin lasta? Aika ikvästi oli sanottu.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:54"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:48"]Tekisin valituksen, mutta mitä se sanoi, että purskahdit itkuun? [/quote] Sanoi ettei minun tulisi tehdä enää yhtään lasta.(nuoruuden vaikeudet, mielenterveysongelmat) Ap
[/quote]
Tosi törkeästi sanottu! Tee valitus. Mt-ongelmat ei ole este perhe-elämelle.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:51"]
Tiedän että tällä lääkärillä on oma yksityinen vastaanotto, ja olen miettinyt olisinko saanut erilaista kohtelua häneltä siellä? Varmasti olisin, joka taas herättää epäilyn lääkärin motiiveista toimia lääkärinä kunnallisella puolella. Ap
[/quote]Onneksi sinulla ei ole minkäänlaista pakkomiellettä kyseisestä lääkäristä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:48"]Tekisin valituksen, mutta mitä se sanoi, että purskahdit itkuun? [/quote] Sanoi ettei minun tulisi tehdä enää yhtään lasta.(nuoruuden vaikeudet, mielenterveysongelmat) Ap
[/quote]Valitettavasti lääkärillä on velvollisuus kertoa näkemyksensä potilaalle silloinkin kun asia on ikävä ja sen sanominen ja kuuleminen ovat ikäviä.
Minäkin purskahdin itkuun kun lääkäri kertoi syövästä. En kuitenkaan tehnyt valitusta lääkäristä.
[/quote]Samalla kun raivoat tätä lääkäriä kohtaan, voit mielessäsi prosessoida asioita jotka hän sanoi.
Oman tilanteensa ymmärtäminen ja hyväksyminen on prosessi, joka vaatii aikaa ja tiettyjen vaiheiden läpikäymisen.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:51"]
Tiedän että tällä lääkärillä on oma yksityinen vastaanotto, ja olen miettinyt olisinko saanut erilaista kohtelua häneltä siellä? Varmasti olisin, joka taas herättää epäilyn lääkärin motiiveista toimia lääkärinä kunnallisella puolella. Ap
[/quote]No menepä kokeilemaan :)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:03"]
[/quote]Valitettavasti lääkärillä on velvollisuus kertoa näkemyksensä potilaalle silloinkin kun asia on ikävä ja sen sanominen ja kuuleminen ovat ikäviä.
Minäkin purskahdin itkuun kun lääkäri kertoi syövästä. En kuitenkaan tehnyt valitusta lääkäristä.
[/quote]
Mutta edelleenkään mt-ongelmat eivät ole este perhe-elämelle. Lääkäri oli ilkeä ja halusi satuttaa ihmistä, jota pitää "alempanaan".
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:49"]Lääkäri ei tarkoittanut sinulle mitään pahaa kirjatessaan että pakkohoitoon ei ole tarvetta. Miksi suhtaudut siihen kuin se olisi joku loukkaus tai rangaistus?
Muutenkin on kai hyvä muistuttaa, että potilaskertomuksen kirjauksia ei tehdä ensisijaisesti potilasta varten, vaikka hänelläkin on toki oikeus nähdä ne.
[/quote] Ei varmaan tarkoittanut pahaa sinänsä, vaan halusi peitellä omia jälkiään. Tässä muutamia otteita potilaskertomukseen: "Lapsen isä ilmeisesti jollain tavalla kuvioissa mukana, mutta tämäkin jää haastattelun perusteella varsin epäselväksi " Kerroin että asumme yhdessä, oletin vastauksen kattavan kaiken tarpeellisen. "Kaiken kaikkiaan potilaan tilanteesta hyvin vaikea saada kokonaiskäsitystä oman kertoman perusteella .Potilaan vastaukset epäjohdonmukaisia ja mieliala labiili " "Yhteistyö hyvä, hermostunut, labiili. Ei selkeää harhaisuutta" "Potilaan piti varata aika diabeteshoitajalle, mutta potilas lähti pois varaamatta aikaa .Ei myöskään jättänyt virtsanäytettä. Yhteys neuvolaan ja sosiaalitoimeen vielä tänään . Mainitaan vielä että potilaalla olisi tänään aika diabeteshoitajalle. Tahdosta riippumattoman hoidon kriteerit eivät täyty " Ap
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:13"]
[/quote]
Mutta edelleenkään mt-ongelmat eivät ole este perhe-elämelle. Lääkäri oli ilkeä ja halusi satuttaa ihmistä, jota pitää "alempanaan".
[/quote]Mt-ongelmat eivät yleensä ole este perhe-elämälle. Me täällä vauvapalstalla tiedämme ap:n terveydestä ja elämästä vain sen, mitä ap on meille kertonut. Lääkärin arvioon voi vaikuttaa muitakin asioita, kuin meidän tiedossamme olevat.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:03"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:54"]
[/quote] No se kommentti kuulosti siltä, että olisi parempi jos tätäkään lasta ei olisi, jonka sydänääniä alkoi sitten kommentin jälkeen etsimään. Ehkä siksi aloinkin itkemään . Ap
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:18"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:13"]
[/quote]
[/quote]Mt-ongelmat eivät yleensä ole este perhe-elämälle. Me täällä vauvapalstalla tiedämme ap:n terveydestä ja elämästä vain sen, mitä ap on meille kertonut. Lääkärin arvioon voi vaikuttaa muitakin asioita, kuin meidän tiedossamme olevat.
[/quote] Ota huomioon että myös psykiatri otti kovastikin kantaa mielenterveyteeni ,eikä hän ollut yhtään huolissaan. En tosin voinut raskauden takia jatkaa traumaterapiaa, mutta muuten kaikki oli hyvin .Ap
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:51"]
[/quote]Onneksi sinulla ei ole minkäänlaista pakkomiellettä kyseisestä lääkäristä.
[/quote] Lääkäri antoi haastattelun lehteen, jonka aiheena oli hänen ihana perheensä ja työnsä arvostettuna lääkärinä yksityisellä vastaanotolla. Ap
Ap vaikuttaa todella vakaalta ja tasapainoiselta ihmiseltä :)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:26"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:51"]
[/quote] Lääkäri antoi haastattelun lehteen, jonka aiheena oli hänen ihana perheensä ja työnsä arvostettuna lääkärinä yksityisellä vastaanotolla. Ap
[/quote]
Mitä sitten? Miten liittyy sinun asiaat?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:26"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:51"] Tiedän että tällä lääkärillä on oma yksityinen vastaanotto, ja olen miettinyt olisinko saanut erilaista kohtelua häneltä siellä? Varmasti olisin, joka taas herättää epäilyn lääkärin motiiveista toimia lääkärinä kunnallisella puolella. Ap [/quote]Onneksi sinulla ei ole minkäänlaista pakkomiellettä kyseisestä lääkäristä. [/quote] Lääkäri antoi haastattelun lehteen, jonka aiheena oli hänen ihana perheensä ja työnsä arvostettuna lääkärinä yksityisellä vastaanotolla. Ap
[/quote]mene stalkkeroimaan sen kotia?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:29"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:26"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:51"]
[/quote]
Mitä sitten? Miten liittyy sinun asiaat?
[/quote] Ei mitenkään, hienoa että heillä tuntuu olevan asiat hyvin. Pisti vaan silmään tuo haastattelu, oman kokemukseni jälkeen. Ap
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:31"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:26"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:51"] Tiedän että tällä lääkärillä on oma yksityinen vastaanotto, ja olen miettinyt olisinko saanut erilaista kohtelua häneltä siellä? Varmasti olisin, joka taas herättää epäilyn lääkärin motiiveista toimia lääkärinä kunnallisella puolella. Ap [/quote]Onneksi sinulla ei ole minkäänlaista pakkomiellettä kyseisestä lääkäristä. [/quote] Lääkäri antoi haastattelun lehteen, jonka aiheena oli hänen ihana perheensä ja työnsä arvostettuna lääkärinä yksityisellä vastaanotolla. Ap
[/quote]mene stalkkeroimaan sen kotia?
[/quote] :D En sentään. Ei kiinnosta. Mutta toivon että tuo lääkäri todella olisi jatkossa sellainen potilaitaan kohtaan, kun haastattelussa annetaan ymmärtää, eikä ainoastaan omalla klinikallaan. Ap