Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisitkö tästä lääkärin käytöksestä valituksen?

Vierailija
12.07.2015 |

Minulla on ollut mielenterveysongelmia, ei tosin mitään todettua mielisairautta, ja joskus vaikeissa elämäntilanteissa unettomuutta. Kävin äitipolilla korkeiden sokeri-arvojen vuoksi, ja siellä oleva lääkäri oli todella tyly ja inhottava. Kertoi minun olevan "epävakaa" ja "en saanut mitään selkoa potilaan tilanteesta" vaikka näin jälkeenpäin huomasin että edellinen lääkäri oli kirjannut vääriä tietoja minusta. Ja koska tämäkään lääkäri ei kuunnellut minua, niin tilanteeni on varmasti vaikuttanut sekavalta! Rupesin itkemään lääkärin tylytyksestä, ja siitä varmasti tuo maininta epävakaudestani(raskaus sinällään herkistää myös) Lopuksi lääkäri oli kirjannut "ei aihetta pakkohoitoon" , mikä oli minusta törkeää. Lääkäri jätti minut lisäksi huoneeseen itkemään, josta poistuin häveten itkuista naamaani. Tästä lääkäri kirjasi, etten käynyt antamassa pissanäytettä, en yksinkertaisesti kehdannut ! Tekisitkö sinä huomautuksen lääkäristä ?

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se ap hullu vai ei? Miten tämä nyt menikään?

Vierailija
2/86 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap mikä oma koulutuksesi ja ammattisi on? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luin näitä vastauksia olen entistä vakuuttuneempi, ettei kannata tehdä valitusta. Sinulla on ongelmia, jotka myös itse myönnät. Jos ja kun lääkäri nämä kirjaa ei hän loukkaa sinua tai aiheuta mielipahaa.
.
Sinulla on omankin kertomuksesi mukaan useita eri kontakteja mielenterveytesi vuoksi, joista osan olet joutunut keskeyttämään raskauden ajaksi. Tässä tilanteessa lääkärin toteamus tulevista raskauksista on varsin perusteltu: ensin oma terveys kuntoon niin jaksat huolehtia lapsistasi.
.
Olet loukkaantunut tästä ja jättänyt kokonaan väliin sen hoidon jota varten olet lääkäriin hakeutunut. Tämän seurauksena olet mahdollisesti aiheuttanut tarpeetonta vaaraa lapsellesi (hoitamaton raskausajan diabetes), jonka johdosta lääkärin on tullut arvioida tulisiko kohdallasi turvautua pakkohoitoon. Aika loogista eikä yhtään epäasiallista.

Vierailija
4/86 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä potilasasiamieheen ja kysy hänen mielipidettään? Miksei voi tehdä, onhan lääkärin hyväkin ehkä tietää, miten koit tilanteen.

Vierailija
5/86 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekis valitusta. Musta sun kuvaus ja lääkärin teksti pitää paikkansa. Ei aihetta pakkohoitoon -kommentti lienee osa rutiinia. Vaikka olit hieman epävakaa, hän ei usko sinun tarvitsevan pakkohoitoa, ts lääkäri on arvioinut hoidontarvettasi. Normirutiinia. Loukkaannut turhaan. 

Vierailija
6/86 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ehdottomasti valituksen! Ota yhteyttä potilasasiamieheen, hän on sitä varten olemassa.

T. Sh

Vierailija
7/86 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se edellinen lääkäri olisi kirjannut ihan puuta heinää, niin kai osaat oman tilanteesi selostaa? Ja korjata, jos lääkäri ihmettelee. 

Vierailija
8/86 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun lääkärilläsi oli vain huonot sosiaaliset taidot eikä yhtään tilanneälyä. Olen huomannut että alemman tuloluokan naisen raskaus ärsyttää erityisesti monia lääkäreitä vaikka normaalisti yrittävätkin sietää köyhiä ja ongelmaisia asiakkaita. Siksi poistuminen ja sinun jättäminen yksin, ärsytys ja ihan perinteinen kateus raskaudestasi.

Vierailija
9/86 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 23:15"]En tekis valitusta. Musta sun kuvaus ja lääkärin teksti pitää paikkansa. Ei aihetta pakkohoitoon -kommentti lienee osa rutiinia. Vaikka olit hieman epävakaa, hän ei usko sinun tarvitsevan pakkohoitoa, ts lääkäri on arvioinut hoidontarvettasi. Normirutiinia. Loukkaannut turhaan. 
[/quote] Tämä ymmärtäisin jos käyntini aihe olisi vaikkapa nuo menneet ongelmani tai ajoittainen unettomuus. Ja kumma kyllä, kukaan muu lääkäri ei ole katsonut aiheelliseksi ruotia menneitä ja sentään kävin äitipolilla raskauden lopulla 2 viikon välein. Muitakin kummallisia juttuja kirjasi mm. "isästä ei tietoa, hyvin sekavia vastauksia " vaikka sanoin vain että on olemassa ja elämässäni mukana. Ap

Vierailija
10/86 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on mielenterveysongelman ja mielisairauden ero? Mitä vääriä tietoja on kirjoitettu?? Masennus lasketaan sairaudeksi ja jos vollotat vastaanotolla hyvin pienestä ja muille ihmisille normaalista kommentoinnista...

Vierailija
11/86 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos oot siellä vastaanotolla puhunu oikeesti sekavasti? Et ehkä itse huomaa jos pakka hajoaa.

Vierailija
12/86 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin saanut epäasiallista käytöstä hakiessani apua paniikkihäiriöön, lääkäri vain tylytti eikä meinannut uskoa.

Vierailija
13/86 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 23:19"]Vaikka se edellinen lääkäri olisi kirjannut ihan puuta heinää, niin kai osaat oman tilanteesi selostaa? Ja korjata, jos lääkäri ihmettelee. 
[/quote] Ongelma olikin siinä, ettei meistä kumpikaan tiennyt edellisen lääkärin töppäyksestä. Tämä todisti ettei lääkäri oikeasti edes kuunnellut minua, vaan oletti asiat luettuaan potilaskertomuksen edelliseltä käynniltä. Ap

Vierailija
14/86 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 23:15"]

En tekis valitusta. Musta sun kuvaus ja lääkärin teksti pitää paikkansa. Ei aihetta pakkohoitoon -kommentti lienee osa rutiinia. Vaikka olit hieman epävakaa, hän ei usko sinun tarvitsevan pakkohoitoa, ts lääkäri on arvioinut hoidontarvettasi. Normirutiinia. Loukkaannut turhaan. 

[/quote]

No ei sekään, että on epävakaa ole syy pakkohoitoon. Pakkohoitoon on tiukat kriteerit joiden kaikkien on täytyttävä yhtäaikaisesti. Pitää siiis olla mielisairaus, esim psykoosi, vaaraksi itselleen ja muille ja sairauden tila pitää olla sellainen, ettei avohoidossa voi mitenkään hoitaa. Eli esim pelkkä mielisairauskaan ei ole syy pakkohoidolle.

Vierailija
15/86 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 23:26"]

Mikä on mielenterveysongelman ja mielisairauden ero? Mitä vääriä tietoja on kirjoitettu?? Masennus lasketaan sairaudeksi ja jos vollotat vastaanotolla hyvin pienestä ja muille ihmisille normaalista kommentoinnista...

[/quote]

Mielisairauksia ovat psykoosi ja kaksisuuntainen häiriö. Muut ovat kyllä psykatrisia sairauksia, mutta ei mielisairauksia.

Vierailija
16/86 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäammattimaista käytöstä lääkäriltä. Lääkärin tärkein tehtävä tuossa tilanteessa olisi ollut tulevan äidin tukeminen, empaattinen keskustelu raskauden etenemisestä sekä selvittää jatkohoidon/tuen tarvetta yhteistyössä potilaan kanssa. Tekisin valituksen.
T. Sh

Vierailija
17/86 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 23:15"]En tekis valitusta. Musta sun kuvaus ja lääkärin teksti pitää paikkansa. Ei aihetta pakkohoitoon -kommentti lienee osa rutiinia. Vaikka olit hieman epävakaa, hän ei usko sinun tarvitsevan pakkohoitoa, ts lääkäri on arvioinut hoidontarvettasi. Normirutiinia. Loukkaannut turhaan. 
[/quote]
Normirutiinia vai että raskauden aikaisen lääkärikäynnin lopuksi lääkäri kirjaa ettei tarvetta pakkohoitoon??
Ei kyllä ole normikäytäntö!

Vierailija
18/86 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 23:27"]Mitä jos oot siellä vastaanotolla puhunu oikeesti sekavasti? Et ehkä itse huomaa jos pakka hajoaa.
[/quote] Varmasti vastailin lääkärille totuudenmukaisesti, ja koska lääkäri oli lukenut edellisen vääriä kirjauksia, niin totta kai puheeni vaikutti sekavalta! Enkä syytä tätä lääkäriä edellisen lääkärin mokista, mutta olisihan tuo voinut ihan oikeasti kuunnella minua. Lisäksi kun purskahdin itkuun, en saanut sitä enää loppumaan. Hyvin nöyryyttävä tilanne. Ap

Vierailija
19/86 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valitus.

Vierailija
20/86 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella röyhkeätä ei aihetta pakkohoitoon. Epäasiallista. Loukkaantuisin kamalasti itse. Tee valitus.