Ikean kassojen pistokokeet
Millä perusteilla valitaan ne ketkä "valikoituvat" pistikokeeseen kassalla? Mikään satunnaisotantahan se ei ilmeiseti ole, vaan joku jossain painaa jotain nappia. Ihmttelen vaan, kun neljä kertaa 1.5 vuodena aikana ikeassa käynyt ja kaksi kertaa tarkastettu. Kerran tutkittiin jopa vauvanhoitolaukkua, vaikka kaikki maksetut ostokset oli ihan toisessa kassissa.
Kommentit (116)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:26"]Siis mikä ihmeen pistokoe?
[/quote]
No etkö muka muista, koulussa kun oli matikan pistokokeet? Kutsuttiin myös pistariksi. Kannattaa nyt viimeistään opetella ne kertotaulut. Hirveen noloa jos kaikkien asiakkaiden nähden reputat.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:26"]
Siis mikä ihmeen pistokoe?
[/quote]
Se kun tarkastetaan täsmääkö pikakassoilla kuitin ostokset ja kassissa olevat tavarat...
sua on seurattu valvontakameroista, joko näytät epäilyttävältä tai käytöksessäsi on jotain outoa. Ostatko sieltä mitään vaan menetkö vaan kassojen läpi?
Anyway vitsit sikseen, mutta tietääkö kukaan, millä perusteilla joku valitaan tarkastettavaksi. Tosiaan en usko mihinkään satunnaisotantaan.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:29"]
sua on seurattu valvontakameroista, joko näytät epäilyttävältä tai käytöksessäsi on jotain outoa. Ostatko sieltä mitään vaan menetkö vaan kassojen läpi?
[/quote]
Hmm, mitähän outoa mussa on? Aina olen maksanut kaikki. Kait mä siten näytän lasten kanssa niin kriminaalilta = )
kai pälyilevät ja vaikka joka sadas. pelottavan näköisiä ei uskalla tarkastaa
En ole koskaan ollut pistokokeessa tai nähnyt kenenkään joutuvan sellaiseen. Tosin en kuulu tuijottajiin.
Harmillinen tilanne. Ehkä vaunukansa varastaa paljon Ikeasta?
Mä olen joutunut pistokokeeseen vain kerran. Se oli juuri se kerta, kun vauva huusi kuin syötävä, esikoinen piti olla hakemassa leikkipaikasta viimeistään kahden minuutin kuluessa ja kassalla oli juuri kädet täynnä töitä, muiden itsepalvelupisteiden kanssa. Silloin oli pakko epäillä, ettei ollut satunnaista vaan joku krapulassa oleva vartija päätti kostaa olonsa satunnaiselle asiakkaalle.
Itse uskon satunnaisotantaan. Käytän aina itsepalvelukassaa ja ostokset vaihtelevat 50-300 euron välillä. Viime viikolla kävin hakemassa 3 euron keittiötarvikkeen ja kone nappasi minut "pistotarkastukseen" eli myyjä tuli paikalle. Käsissäni oli autonavaimet ja lompakko eli mitenkään tyyliin "epäilyttävä myymälävaras ison laukun kanssa" en sopinut.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:34"]
kai pälyilevät ja vaikka joka sadas. pelottavan näköisiä ei uskalla tarkastaa
[/quote]
No mä en mitään lasten kanssa ehdi pälyillä mihinkään. Ehkäpä tuo toinen vaihtoehto sitten, eli en ole pelottavan näköinen. MItähän siitä sitten kauppa hyötyy kun viattomia mammoja tarkastetaan.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:35"]
En ole koskaan ollut pistokokeessa tai nähnyt kenenkään joutuvan sellaiseen. Tosin en kuulu tuijottajiin.
Harmillinen tilanne. Ehkä vaunukansa varastaa paljon Ikeasta?
[/quote]
No mulla ei ollut vaunuja, hoitolaukku oli ostoskärryissä. Enkä ole tuijottelijakaan. Jokuhan mussa kuitenkin näyttää kiinnostavan. Ap
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:35"]Mä olen joutunut pistokokeeseen vain kerran. Se oli juuri se kerta, kun vauva huusi kuin syötävä, esikoinen piti olla hakemassa leikkipaikasta viimeistään kahden minuutin kuluessa ja kassalla oli juuri kädet täynnä töitä, muiden itsepalvelupisteiden kanssa. Silloin oli pakko epäillä, ettei ollut satunnaista vaan joku krapulassa oleva vartija päätti kostaa olonsa satunnaiselle asiakkaalle.
[/quote]
Meillä samankaltainen tilanne. En tiennyt mille kameralle näyttää keskaria! :P
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:35"]
Mä olen joutunut pistokokeeseen vain kerran. Se oli juuri se kerta, kun vauva huusi kuin syötävä, esikoinen piti olla hakemassa leikkipaikasta viimeistään kahden minuutin kuluessa ja kassalla oli juuri kädet täynnä töitä, muiden itsepalvelupisteiden kanssa. Silloin oli pakko epäillä, ettei ollut satunnaista vaan joku krapulassa oleva vartija päätti kostaa olonsa satunnaiselle asiakkaalle.
[/quote]
Oliskohan mullakin ollut näin. Yksi lapsista pomppi edes takaisin kassalla ja mulla oli kädet täynnä maksaa ja paimentaa.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:24"]Millä perusteilla valitaan ne ketkä "valikoituvat" pistikokeeseen kassalla? Mikään satunnaisotantahan se ei ilmeiseti ole, vaan joku jossain painaa jotain nappia. Ihmttelen vaan, kun neljä kertaa 1.5 vuodena aikana ikeassa käynyt ja kaksi kertaa tarkastettu. Kerran tutkittiin jopa vauvanhoitolaukkua, vaikka kaikki maksetut ostokset oli ihan toisessa kassissa.
[/quote]
Ruskeat silmät automaattisesti kokeeseen.
Kolmella jo näköjään käynyt näin, että tarkastetaan kun lasten kanssa ja kiire. Olen ymmärtänyt, että ikea olisi lapsiystävällinen kauppa, hoitohuoneet, imetyspisteet, lasten välillä ilmaiset ruuat... Tarkoittaako tämä nyt siis sitä, että lasten toivotaan menevän hoitohuoneeseen eikä vanhempien kanssa kauppaan kassoille jonottamaan? Kaikki kun ei halua lapsia hoitopaikkaan jättää eikä kaikki lapset sinne halua jäädä.
Epäilen, että koneisiin on ohjelmoitu pistotarkastukset joka 100 asiakkaan kohdalla tms.
En ole kuullutkaan mistään pistokokeista.
Siis missä pyydetään se suostumus tuohon pistokokeeseen? Eli lupa kaivaa sun kassit ja tutkia sun omistavat tavarat?
Sanooko se kassakone siis sen pistokoevuoron, ilmestyy siihen näytölle joku teksti vai ja sitten myyjä tarkastaa ne, vai? Onko se maksun jälkeen, tietysti?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:49"]
En ole kuullutkaan mistään pistokokeista.
Siis missä pyydetään se suostumus tuohon pistokokeeseen? Eli lupa kaivaa sun kassit ja tutkia sun omistavat tavarat?
Sanooko se kassakone siis sen pistokoevuoron, ilmestyy siihen näytölle joku teksti vai ja sitten myyjä tarkastaa ne, vai? Onko se maksun jälkeen, tietysti?
[/quote]
Käsittääkseni vain poliisilla on oikeus tutkia tavarat. Myyjillä ei käsittääkseni ole oikeautta mitään hoitolaukkujakin alkaa tutkimaan.
Siis mikä ihmeen pistokoe?