Mun poika parka pääsee ripille. Yksi vieras tulossa
Pojan mummo uuden miehensä kanssa tulossa. Kaikki muut isovanhemmat kuolleet. Mun kaksi siskoa ei ole tulossa. Tekis mieli itkeä. Käy niin Surku toisen puolesta. Kiva sitten kuunnella, kuinka kaverit kehuu kuinka monta tonnia rahaa ovat saaneet. Ja muutenkin. "Juhlat" joihin tulee kaksi vierasta. Onko ne juhlat? :( Paria kaveriani pyytänyt, mutta sekin tuntuu väärältä. Pyytää koska ketään muuta ei ole tulossa.
Kommentit (42)
Missä? Me voimme mieheni kanssa tulla
Entäs kummit/kummi? Miksi siskot ei tule?
Surullista. Veisin poppoon ravintolaan syömään, ja pojalle antaisin jotain erityisen kallista riparilahjaksi. Ostasin hitto vie vaikka osamaksulla, jos muuten ei olisi varaa.
. Itse en ole käynyt koko rippikoulua enkä en osannut teininä itkeä saamattomia lahjoja enkä osaa vieläkään. Kastelahjatkin on vielä saamatta.
Miten niin yksi vieras? Mummo, mummon mies ja pari kaveriasi.
Ymmärrän hyvin ap tunteesi. Älä välitä, lapsikin ymmärtää jos selität, että on erisuuruisia nuo suvut. Joillain voi olla kaikki isovanhemmat elossa ja paljon setiä ja tätejä.
rippijuhliin voi aivan hyvin kutsua vanhempien ystäviäkin. Ja poika voi kutsua omia kavereitaan illalla, saavat tuhota loput juhlatarjomuksey. On varmaan pojalle kiva tilaisuus se.
Ei kummien kanssa olla oltu tekemisissä vuosikausiin. Toinen sisko niin köyhä (yhden lapsen YH), että tuskin tulee. Toisen kanssa välit poikki. :( Ja siinä ne sukulaiset sitten olikin. AP
Hei mä komppaan tota ravintolaan viemistä! Onks sun pojalle ne juhlat välttämättömät? Jos ei, niin voisitte keksiä jotain muuta sille päivälle :) otatte mummon ja uuden miehen mukaan syömään, + lahja tottakai.
Ei kannata lannistua, vaikka onhan toi ikävää :( minäkin taisin kestää omat rippijuhlani vaan lahjojen takia, eli ihan sama olisiko juhlia ollut ollenkaan..
Laita silti pojallesi niin nienot juhlat kuin ikinä pystyt. Poika tulee muistamaan sen lopun ikänsä ja huomaa kuinka rakastava äiti hänellä on.
Sanoin pojalle, että kutsuu kavereitaan vapaasti. Kahdesta mun kaverista, toinen jo laittoi viestiä, ettei pääse tulemaan. Mummu ainut, joka vastannut ja ilmoittanut tulevansa. AP
Juuri tuo on outoa että saadaan tonneja rahaa ja minkä ihmeen vuoksi? Jonkun rippijuhlan. Haloo!
Onko teillä millaiset välit naapureihin? Pyydä rippikahveille, jos on hyviä tuttuja. pojan kaverit on hyviä vieraita myös.
Eikö kummien kuuluisi olla ainakin konfirmaatiossa siunaamassa kummilapsensa? Eikö sitä enää tehdä vai onko siinä jokin muu menettely jos kummit ei pääse paikalle?
Laita koti hienoksi, kukkia, kauniit pöytäliinat, upea kakku. Ole itse iloinen ja onnellinen juhlissa ja tyytyväinen vierasmäärään, poikasi tyytyväisyys tulee siitäkin. Meilläkin pieni suku ha pienet juhlat, mutta oikein juhlavaa.
Sanoisin, että kun tarjoiluissa pääsee halvemmalla niin voit antaa rahat rippilahjaksi pojalle. Hyvä rahasumma saa juhlat tuntumaan iloisilta.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:04"]
Eikö kummien kuuluisi olla ainakin konfirmaatiossa siunaamassa kummilapsensa? Eikö sitä enää tehdä vai onko siinä jokin muu menettely jos kummit ei pääse paikalle?
[/quote]
Mun ystävän pojan kummi ei päässyt paikalle joten minä "tuurasin" kummia. Se oli pojan oma toivomus.
Ravintolaan vain ja siellä pidät puheen jossa muistelet poikasi lapsuutta ja isovanhemmat antavat siellä lahjansa. Sitten jätskille johonkin. Varmasti on lämminhenkinen ja mukava iltapäivä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:31"]
. Itse en ole käynyt koko rippikoulua enkä en osannut teininä itkeä saamattomia lahjoja enkä osaa vieläkään. Kastelahjatkin on vielä saamatta.
[/quote]
So? On ihan eri asia, jos ja kun rippijuhlia ei ollut ollenkaan. Tietenkään siinä ei lahjoja kaipaa, en kaivannut minäkään. Tässä tapauksessa pojalla on juhlat, kuten muillakin, mutta ei vieraita(turvaverkkoa). =(
Mitä mieltä poika itse on? Mä olisin ollu vaan iloinen jos ei olis tarvinu rippijuhlissa olla suvun pällisteltävänä :D