Mun poika parka pääsee ripille. Yksi vieras tulossa
Pojan mummo uuden miehensä kanssa tulossa. Kaikki muut isovanhemmat kuolleet. Mun kaksi siskoa ei ole tulossa. Tekis mieli itkeä. Käy niin Surku toisen puolesta. Kiva sitten kuunnella, kuinka kaverit kehuu kuinka monta tonnia rahaa ovat saaneet. Ja muutenkin. "Juhlat" joihin tulee kaksi vierasta. Onko ne juhlat? :( Paria kaveriani pyytänyt, mutta sekin tuntuu väärältä. Pyytää koska ketään muuta ei ole tulossa.
Kommentit (42)
Pyydä naapureita. Tuskin pojallekaan tulee tilanne yllätyksenä, jollei teidän perheellänne tuttuja ole. Ihmiset ovat tolloja, kun jättävät tulematta. Meillä jättivät kummit tulematta tekosyyn varjolla. Noloa ja vastuutonta.
Minusta on tarpeetonta ja ahnetta olla lahjojen perään, mutta se on kurjaa, että kunnon juhlia ei synny, kun ei ole vieraita.
kuule niin vaan ei kaikkia kummeja kiinnosta, minun kummeja lakkasi kiinnostamasta ristiäiseten jälkeen, asuvat ruotissa.
joku hikinen kortti taisi joskus tulla ei todellakaan joka vuosi, joten älä viitsi....
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:13"]
Kummi pitää kutsua, vaikkei oltaisikaan oltu tekemisissä. . Mulla myös samanlaista ongelmaa. Mutta kummin kutsuminen pelottaa, koska.se on ollut jo vuoden psykoosissa ja on aivan aggressiivinen ja harhainen. Tuon lisäksi on 2 muuta kummia ja mun vanhemmat. Muita ei ole tulossa. (Ei sisaruksia meillä miehen kanssa kummallakaan)
[/quote]
Et todellakaan kutsu mitään psykoosipotilasta, haloo.
Miksi hän on parka??? Sinäkö olet hänet paraksi luokitellut? Minun lapseni on ihan paras, vaikkei ole sukulaisia juurikaan. Rippijuhlissa oli 6 ihmistä, ystäviä kaikki.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 19:35"]
Ei kummien kanssa olla oltu tekemisissä vuosikausiin. Toinen sisko niin köyhä (yhden lapsen YH), että tuskin tulee. Toisen kanssa välit poikki. :( Ja siinä ne sukulaiset sitten olikin. AP
[/quote]Köyhä sisko ei siis tule, koska vaadit häntä ostamaan kalliin rippilahjan. Eikö sisko voisi tulla ilman lahja?
ei ollut mun kummit mun rippijuhlissa. enkä kyllä osannut kaivatakaan. meillä pikkuiset juhlat vaan.
eniten mua ällöttää perheet / lapset jotka kehuvat kalliilla lahjalla, koruja, rahaa, matkoja, lahjakortteja yms.
ole vaan ylpeä pojastasi, että kävi rippikoulun ja pääsi ripille. ei se materia eikä ne juhlatkaan tee ihmistä. nauttikaa siitä, että olette :)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:04"]Eikö kummien kuuluisi olla ainakin konfirmaatiossa siunaamassa kummilapsensa? Eikö sitä enää tehdä vai onko siinä jokin muu menettely jos kummit ei pääse paikalle?
[/quote]
Mulla oli isosisko kummin tilalla konfirmaatiossa. Vaan siksi, kun kummini oli mökillä 30km päässä..
Voisinko olla kutsumatta psykoosipotilasta. Se on siis hyvin huonokuntoinen ja ei huoli mitään hoitoa. On mun hyvä ystävä, mutta nyt lähunnä pelkään häntä. (Tavattiin vuosi sitten eräissä juhlissa.)
.
Loukkaantuuko hän tästä liikaa, kun sentään on kummi? (Jos joskus tokenee, haluan toki jatkaa hyvää ystävyyttämme, joka lapsuudesta asti)
.
Ei ap
Ei sillä ole merkitystä montako vierasta on, vaan miten läheisiä ja tärkeitä ne vieraat on. Jos mummo on pojalle tärkeä eikä muuta sukuakaan ole koskaan juuri ollut niin tuskin mitään ongelmaa on ikinä ollutkaan olemassa.
En ole koskaan esimerkiksi saanut mummoiltani tai muultakaan suvultani lahjarahoja enkä kyllä koskaan ole niitä kaivannutkaan. Paras kaverini sai, mutta heillä olikin rikas suku. Mitä sitten? Ei se minulta ollut pois.
Ketä se poika itse odottaa? Jos se tietää että suku on siinä, niin eihän se tästä kai ylläty.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:13"]Missäs pojan isä on? Mistä teitä ääliöitä sikiää, olisiko kannattanut teettää abortti, jos ehkäisy oli liian vaikeaa. Sääliksi käy todellakin poika, sinä moraaliton lunttu taas oksetat minua.
[/quote]
Äitis ois ehkä kannattanu vakavasti sitä aborttia harkita.
Onko naapureita? Pojan kavereiden perheitä, joita voisit kutsua? Ei se vierasmäärä tee kenestäkään parempaa, sukuja on niin erilaisia. Sanot siskollesi, että ei tuo lahjaa, mutta tulisi kuitenkin. Ja juhlissa ei sitten sanakaan näitä poikaparka juttuja!!!!
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:13"]Missäs pojan isä on? Mistä teitä ääliöitä sikiää, olisiko kannattanut teettää abortti, jos ehkäisy oli liian vaikeaa. Sääliksi käy todellakin poika, sinä moraaliton lunttu taas oksetat minua.
[/quote] Sinä saatanan sekopää oksetat minua!
Ei mullakaan ollut kummeja juhlissa, pelkkä mummo vaan :) Ei jäänyt traumoja! Pääsinpähän sitten nopeammin kavereille jatkoille :D Nykyisin oon 28v.
Pyydä pappi ja isoset vieraaksi. Ainakin meillä päin monissa perheissä ovat käyneet, vaikka vieraita olisikin ollut paljon, nuori on halunnut kutsua.
Minun rippijuhliin kutsuttiin puoli tuntemattomiakin ihmisiä kai lahjojen toivossa ja ahdisti. Itse en välittänyt lahjoistakaan. Olisin mieluusti viettänyt vaikka perheeni kesken juuri ravintolaillallisen tms.
Eli kannatan tuota ravintolaa ja jälkkäreille johku! :)
Antakaa joku mieluinen lahja ja huomiota ja rakkautta.
Järjestä pojan kavereille kunnon pirskeet. Pizzaa ja muuta nuorten makuun olevaa tarjolle. Tai piffaa muutamalle sapuskat johonkin ruokapaikkaan ja sen jälkeen hohtokeilailuun tai mihin tahansa joka on pojastasi kivaa. Eipä noi nuoret nyt niin innostuneena sukulaisten keskellä muutenkaan pönötä.
Kummi pitää kutsua, vaikkei oltaisikaan oltu tekemisissä.
.
Mulla myös samanlaista ongelmaa. Mutta kummin kutsuminen pelottaa, koska.se on ollut jo vuoden psykoosissa ja on aivan aggressiivinen ja harhainen.
Tuon lisäksi on 2 muuta kummia ja mun vanhemmat. Muita ei ole tulossa. (Ei sisaruksia meillä miehen kanssa kummallakaan)