Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikäkriisi vai eron paikka?

Vierailija
12.07.2015 |

Mun pitää päättää jatkanko 16-vuotta kestänyttä avioliittoa? Jahkailua ollut jo pari vuotta ja nyt mies sanoi, että päätös pitää tehdä. Ei jaksa enää epävarmuutta ja ymmärtän aivan täysin.
Itse olen 44-v ja viimeisten 6 vuoden aikana olen mm vaihtanut työpaikkaa, aloittanut uuden harrastuksen, joka vie paljon aikaa. Eli olen muuttunut paljon. En ole enää sama ihminen, kun 16-vuotta sitten. Miehellä muutokset on olleet vähäisiä.
Mies haluaisi jatkaa liittoa. Seksiä on ollut koko ajan ja se on ihan ok. Suurin ongelma mulla on, että mun mielestä arki ei vaan toimi. Eletään kumpikin omaa elämää. Elämät yhdistetään niin, että saadaan lapset hoidettua. Eli meillä on kolme lasta iältään 10-16v.
En tiedä mitä tehdä. Ongelmat tuntuu ehkä jopa pieniltä, mutta musta tuntuu, että vaikka olen avioliitossa, niin olen kuitenkin niin yksin.

Eli vinkkejä kehiin. Voisko tästä vielä olla muutos parempaan?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v kuluttua tosiaan ei paljoa tartte enää miettiä näitä asioita, mutta nyt tartteis..
Eikö kellään oo ollut samantyyppistä tilannetta?

Vierailija
2/24 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroo vaa, saa vähän vauhtia elämään, millään ei ole mitään väliä enää 50v kuluttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota jos ei ole kivaa, siitähän on kyse.  Olet jo nyt liian vanha olemaan naimisissa. Nelikymppiset naiset ovat kovaa kamaa etenkin jos on kertynyt kiloja ja on muutama lapsi. Onnea uuteen elämään. Itsellesi tulee olemaan helvettiä mutta mies kiittää kun saa vaihtaa nuorempaan.

Vierailija
4/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:40"]

Kannattaa erota jos ei ole kivaa, siitähän on kyse.  Olet jo nyt liian vanha olemaan naimisissa. Nelikymppiset naiset ovat kovaa kamaa etenkin jos on kertynyt kiloja ja on muutama lapsi. Onnea uuteen elämään. Itsellesi tulee olemaan helvettiä mutta mies kiittää kun saa vaihtaa nuorempaan.

[/quote]

Me erottiin, mies vaihtoi vanhempaan ja mä nuorempaan:) T:nelikymppinen

Vierailija
5/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:40"]Kannattaa erota jos ei ole kivaa, siitähän on kyse.  Olet jo nyt liian vanha olemaan naimisissa. Nelikymppiset naiset ovat kovaa kamaa etenkin jos on kertynyt kiloja ja on muutama lapsi. Onnea uuteen elämään. Itsellesi tulee olemaan helvettiä mutta mies kiittää kun saa vaihtaa nuorempaan.
[/quote]
Jo on taas empaattiset ihmiset liikkeellä..
Mut hei voin ilokseni kertoa, että tiedän et pystyisin saamaan myös uuden miehen. En ole ylipainoinen ja ihan naisellinen nainen, joten sen kans ei ois ongelmia. Ap

Vierailija
6/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdeterapia?

Vierailija
7/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi epäilet, että kyseessä olisi ikäkriisi?

Vierailija
8/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 19:12"]Miksi epäilet, että kyseessä olisi ikäkriisi?
[/quote]
Eikös se yleensä tuu neljänkympin korvilla, kun rupeaa miettimään tätäkö elämä on?
Mietin, että onko tää nyt vaan tämmöinen vaihe jo jos nyt eroaisi, niin sitä katuisi myöhemmin?

Vierailija
9/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 19:05"]Parisuhdeterapia?
[/quote]
Siihen kun saisi miehen houkuteltua mukaan. Itse olisin halunnut mennä jo vuosia sitten. Onko niistä ollut apua, ketkä on käyneet?

Vierailija
10/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko miehen kanssa yrittäneet järjestää kahdenkeskistä tekemistä ja yhteistä aikaa? Tietysti tuntuu tuolta, jos vain pyöritätte yhdessä perherumbaa ja sitten elätte omia elämiänne omine harrastuksineen. Meillä on miehen kanssa aina joskus tuollaisia jaksoja, mutta silloin yritetään järkätä yhteistä aikaa ja se on aina auttanut. Ollaan oltu naimisissa 13v.

Vierailija
11/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko ettet pysty elämään ilman miestäsi? Jos et ajattele niin, eroa. Miehet nyt yleensä tyytyvät huonoihin suhteisiin ja mielellään jäävät junnaamaan siihen vanhaan suhteeseen. Asia selvästi sinua vaivaa. Lapset eivät ole mikään syy jatkaa huonoa suhdetta.

Vierailija
12/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko uutta miestä kiinnostavan lastesi asiat? Vai millä tavoin kuvittelit jatkossa olevasi vähemmän yksin?

Vierailija
13/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 19:24"]Oletteko miehen kanssa yrittäneet järjestää kahdenkeskistä tekemistä ja yhteistä aikaa? Tietysti tuntuu tuolta, jos vain pyöritätte yhdessä perherumbaa ja sitten elätte omia elämiänne omine harrastuksineen. Meillä on miehen kanssa aina joskus tuollaisia jaksoja, mutta silloin yritetään järkätä yhteistä aikaa ja se on aina auttanut. Ollaan oltu naimisissa 13v.
[/quote]
Ollaan yritetty järjestää yhteistä tekemistä, mutta ne jää pariin kertaan. Ei löydy juttua, mistä kumpikin ois kiinnostunut aidosti.
Yhteistä aikaa meillä on jo ne menee hyvin. Ongelma tulee sit, kun lapset on mukana.

Vierailija
14/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero ei aina auta.

Vierailija
15/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 19:25"]Ajatteletko ettet pysty elämään ilman miestäsi? Jos et ajattele niin, eroa. Miehet nyt yleensä tyytyvät huonoihin suhteisiin ja mielellään jäävät junnaamaan siihen vanhaan suhteeseen. Asia selvästi sinua vaivaa. Lapset eivät ole mikään syy jatkaa huonoa suhdetta.
[/quote]
Uskoisin pystyväni elämään ilman miestäni. Ainakin nyt ajattelen niin. En tiedä sitten, kun se olisi totta.

Vierailija
16/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aika samanlainen tilanne alottajan kanssa. Kolme lasta iältään 10-16. Suhdetta takana 18 vuotta.
Mä haluaisin kanssa erota mutten halua uutta miestä, haluaisin elää loppuelämäni yksin. Tietysti alussa lasten kanssa : )
Kuulostaako vähän oudolta???
Ja ei minäkään en ole ylipainoinen läski ja vaikka olisinkin, mitä väliä...en halua miestä.

Vierailija
17/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 19:38"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 19:25"]Ajatteletko ettet pysty elämään ilman miestäsi? Jos et ajattele niin, eroa. Miehet nyt yleensä tyytyvät huonoihin suhteisiin ja mielellään jäävät junnaamaan siihen vanhaan suhteeseen. Asia selvästi sinua vaivaa. Lapset eivät ole mikään syy jatkaa huonoa suhdetta. [/quote] Uskoisin pystyväni elämään ilman miestäni. Ainakin nyt ajattelen niin. En tiedä sitten, kun se olisi totta.

[/quote]

Sanot tuntevasi olevasi nyt yksin, eron jälkeen olist yksin... ei oikein avaudu.

Vierailija
18/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulli ei enää kiinnostaa joitakin naisia, kun lapset on tehty. Vauvakiima on ohi. Mies on tarpeeton.

Vierailija
19/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi erota jos ei ole mitään kunnon syytä, muutakuin arkisuus ja tylsyys. Hoitaisitte mieluummin suhteen kuntoon, vähennät harrastusta ja ala panostaa mieheesi ja parisuhteeseen.

Vierailija
20/24 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 19:40"]

Mulla aika samanlainen tilanne alottajan kanssa. Kolme lasta iältään 10-16. Suhdetta takana 18 vuotta. Mä haluaisin kanssa erota mutten halua uutta miestä, haluaisin elää loppuelämäni yksin. Tietysti alussa lasten kanssa : ) Kuulostaako vähän oudolta??? Ja ei minäkään en ole ylipainoinen läski ja vaikka olisinkin, mitä väliä...en halua miestä.

[/quote]

Mulla myös samat fiilikset. Ollaan eroamassa 20 vuoden yhteiselon jälkeen, enkä aio missään tapauksessa etsiä uutta miestä ainakaan ns. vakavaksi kumppaniksi. Olisin niin iloinen kun saisin vaan hoitaa oman elämäni ja lasten elämän rauhassa ilman miestä, josta ei tunnu olevan mitään muuta kuin taloudellista tukea. Olen aina sanonut hänelle, etten välitä rahasta vaan haluaisin tunneyhteyden mieheen, mutta hän ei ymmärrä. Ero tuli kun olin niin yksinäinen, että järki meinasi mennä. Ajattelin, etten mitenkään voi olla yhtä turhautunut yksinäni kuin henkisesti vieraan miehen kanssa, joka ei pysty mitenkään tukemaan minua henkisesti.