Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako sinua Ukrainan tilanne?

Vierailija
23.02.2022 |

Minua alkaa pikkuhiljaa ahdistamaan ukrainalaisten viattomien siviilien puolesta.
Mielessäni käy myös, mitä Putin suunnitelee Suomen suhteen ? 🤔

Kommentit (849)

Vierailija
281/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on itse sen sössineet, miksi siitä pitäisi muunmaalaisten ahdistua. 

Vierailija
282/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi ahdistamaan, kun ovat saavuttaneet Tsernobylin. Ainoa asia, joka estää Venäjää posauttamasta sitä auki on se, etteivät he kontrolloi tuulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista tämä silloin, kun Suomi on itse sössinyt asiansa. Miksi kenekään pitäisi meidän puolesta ahdistua?

Vierailija
284/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen keskiluokan narsistinen kyky tuijottaa vain omaa napaansa ja kääntää tällaisessakin tilanteessa huomio itseensä on kyllä ilmiömäinen. Kela-tuet näissä asioissa terapiaan juokseville vätyksille, joilta ei ole koskaan herunut minkään sortin empatiaa edes miehitetyssä Baltiassa eläneitä kohtaan, pitäisi poistaa välittömästi. Nyt sitten vasta havahduitte siihen, miten maailma makaa? Tsiisus…

Vierailija
285/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfalta voi katsoa tän: keskustelua ukrainasta.

https://www.permanto.fi/fi/web/alfatv/player/vod?assetId=156677417

Vierailija
286/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ahdistiko ketään silloin ent. Jugoslavian hajoamissodassa ?

Ihan normaalia rauhanajan elämää täällä Suomessa silloinkin elettiin.

Vierailija
287/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista Venäjäsotahomma. Ukrainalaisia kohtaan sympatiaa. Mutta en ole stressissä sodan takia. 

Ja olen herkkis, joskus ajatellut että jopa erityisherkkä. Pärjään silti oikein hyvin kriisitilanteissa, selviytyminen on sisäsyntyistä.  

Stressaannun ihan muista asioista. Jos terveys ei ok. Jos joku sanoo pahasti. Jos on ilkeyttä. 

Mutta jos näen verisen käden irtaantuneen ruumiista, joka on yhä hengissä, esim räjähdyksen jälkeen, menen auttamaan ja kestän. Pystyn ajattelemaan, toimimaan sodan/kriisin ajalla.

Ja sitten kun ns rauhan ajalla maalitetaan/ilkeillään/valehdellaan, se on se, mikä on raskaampaa. 

Jos Venäjä tulee vielä Suomeen, niin sittenpä. Pahuutta tarpeeksi nähneeni en ole siitä enää stressissä. Lähinnä koen, että mielenkiintoista aikaa.

Vierailija
288/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ahdistaa. Välillä olen tuntenut jo parin päivän ajan suoranaista fyysistä pahoinvointia. Ensin koronapandemia ja sitten vielä rosvovaltion aloittama hyökkäyssota Eurooppaan. Eniten harmittaa nuoren sukulaisen puolesta, joka suorittaa asepalvelusta. Siellä on varmasti nyt erilaiset tunnelmat kuin normaalisti. Kuitenkin kyseessä Suomen naapurivaltio, joka hyökkää toisen naapurivaltion alueelle ilman provokaatiota.

Vierailija
289/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa se, kun Ukrainan vastarinta on heikkoa. Jos Venäjä voittaa tämän leikiten, Putinin suuruudenhulluudelle ei ole enää mitään rajoja.

Vierailija
290/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska nälkä kasvaa syödessä, kuten viisaat sanovat.

Vierailija
291/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista tämä silloin, kun Suomi on itse sössinyt asiansa. Miksi kenekään pitäisi meidän puolesta ahdistua?

Voisihan siitä ahdistua jos valittaisiin joku lahjakas viihdetaiteilija johtamaan maata.

Vierailija
292/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ahdoista. Äänestän seuraavissa vaaleissa puoluetta joka liittää Suomen Naton suojelukseen.

Silloin saattaa olla aivan liian myöhäistä.

Vierailija
293/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
294/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/It%C3%A4-Ukrainan_sota

Lukekaahan tuo juttu tämän Ukrainan tilanteen taustoista. Mistä tiedämme mikä on todellinen totuus? Olemme vain uutisten varassa asiassa. Ja miksi tämä Ukrainan tilanne liittyisi Suomeen millään tavalla? Turhaan pelotellaan meitä.

Etenkin tämä kohta artikkelissa on mielestäni hyvä ottaa huomioon: "Tiedotusvälineissä oli kriisin eskaloitumisen aikaan paljon ristiriitaista, epäselvää ja jopa virheellistä tietoa Itä-Ukrainan kriisistä, mikä johtui siitä, että niin Venäjän kuin Ukrainan tiedotusvälineet levittivät paljon perättömiä huhuja ja uutisia, joiden luotettavuutta oli vaikea selvittää. Kriisiin liittyvää viestintää eri tietotusvälineissä voidaankin pitää esimerkkinä nykyaikaisesta informaatiosodankäynnistä. "

Putler on määrännyt joukkonsa Ukrainaan ja sanonut haluavansa palauttaa tsaarinajan Venäjän rajat. Ei tarvitse kauaa pohtia, onko hyökkäys todellinen ja koskeeko asia Suomea, jos on vielä pari aivosolua tallella.

Vierailija
295/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua surettaa kaikki verenvuodatus ja tappaminen. Ajattelen miltä niistä ihmisistä tuntuu sodan jaloissa.

On myös huoli Suomen tulevaisuudesta.

Meillä on kaksi vasta armeijan käynyttä poikaa, joutuvatko he rintamalle?

Koitan välttää ahdistusta lenkkeilemällä koiran kanssa.

Ihmiset ovat pahoja, eläimet ovat hyviä.

Vierailija
296/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ahdistiko ketään silloin ent. Jugoslavian hajoamissodassa ?

Ihan normaalia rauhanajan elämää täällä Suomessa silloinkin elettiin.

Niin tai ukraina 2014 ja mitä näitä nyt on ollu.

Olen ihan äimänä miten monet ovat ihan paniikissa ja uskovat tosissaan että Suomi on nyt sodassa ja Venäjä hyökkää. Haloo! Oikeesti, nää ihmiset ovat korona-ajasta seonneet ja näkevät maailmanloppua joka paikassa. Ihimiset joilla kaikki hyvin, raha ja parisuhde, uskovat todellakin ettei huomista tule.

Eihän tää oo muuta kun mediapeliä ja harhauttamista, kuten koronakin. Ihme että kokevat jonkun etäisen homman mistä he eivät edes tiedä mitään, rajoittavan heidän elämää.

Vastaukseni: ei ahdista.

Gulf war ahdisti hieman.

Vierailija
297/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Jos tulee vakava tilanne, lähden turvaan ennalta mietittyyn paikkaan. Asumme vuokralla emmekä omista mitään, säästöjä on. Olen tottunut kriiseihin elämässä eikä elämäni ole koskaan ollut tasaista ja turvallista.

Vierailija
298/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihaa lohtua tarjoaa se, että vaikka Georgia lyötiin taannoisessa sodassa lähes täysin, niin neuvottelupöydän ääressä maan itsenäisyys lopulta säästyi eikä sinne edes istutettu nukkehallitusta.

Vierailija
299/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää miten kaikki tubettajat ja kauneusbloggaajat ja muut todella erityisherkät pärjäävät sota-aikana kun näkevät ympärillään kuolevan ihmisiä.

Tuure Boelius rintamalla? No, ehkä "viihdytys"joukoissa...

ho mo viihdyttäjiä. Sitäkö woke soltut vaatii.

Vierailija
300/849 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ahdistaa teitä joilla on kaikki hyvin ja paljon menetettävää, kiva koti ja varallisuutta. Elämä rakennettu kovalla työllä ja omaisuutta haalittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän