Ostako usein tuoreita mansikoita, vadelmia, pensasmustikoita
En ole ennen raaskinut ostaa niitä, mutta nyt päätin, että kyllä mulla on varaa. Ne on mun herkku, joku muu saattaa herkutella suklaalla tai viinillä
Kommentit (52)
En koskaan. Poimin omasta puutarhasta sen verran kuin tarvitsen ja pakastan talven varalle
En koskaan.
Kerään marjat itse. Ja talvella vaan pakkasesta otan. Kesällä kerään ja syön niin paljon, ettei hetkeen tee edes mieli.
No en päivittäin, mutta esim just nyt on tuoreita mansikoita tässä napsittavana 😊
Kesällä tulee ostettua tuoreita mansikoita kun niiden satokausi on Suomessa. Teen muutaman kerran niistä mansikkatäytekakun, jossa on kermavaahtoa. Suurimman osan syön ihan tuoreltaan.
Ostan Lidlistä ajoittain useinkin.
Tein lystikkään salaatin vahingossa yhtenä päivänä. Siinä oli rucolaa, pieniksi palasiksi siivutettua jotain palvilihaa vähän , kokonaisia valkosipulinkynsiä muutama ( niitä jotka myydään lidlissä, lasipurkissa auringonkukkaöljyssä ja jotka ei ole väkeviä), suikalepaprikaa.
No sitten ajatuksissani kippasin samalle lautaselle fetapalojen sijasta mustikka-mansikanpala-vadelmasekoituspurkistani(lidlistä kaikki)
ja siitä tuli aivan mainio salaatti . Kokeilkaa muutkin, oli namia :)
Herkuttelen niillä ehkä kerran tai pari kuussa. Ei siitä tule hintaa sen enempää kuin vaikka suklaalevystä.
Pakaste mustikoita ja mustikkakeittoa ostan. Mansikoita ja vadelmia en osta tuoreena. Kesällä torilta sitten jos sattuu kohdalle. Koska syön yksin niitä niin en isoa kasaa viitsi hommata.
Kesällä ostan tuoreita mansikoita muutamia kertoja ( esim. juhannuksena kakkua varten). En pakasta niitä, koska en pidä niistä pakastettuna.
Muut kerään itse , kesäaikana syön paljon ja pakastan myös
Viikottain ostan tuoreita vadelmia. Ei ole niin hyviä pakastettuna. En osta paistopisteleivoksia tai karkkeja, niin olen todennut, että voi sitä huonomminkin rahansa käyttää. Niin ja olen sairauseläkkeellä ja asun yksin, ei ole rahasta kiinni, kun suunnittelee budjetin.
Ostin kesällä kun niitä sai puoli-ilmaiseksi. Pakastimessä vielä paljon herkkuja jäljellä.
Ajoittain pensasmustikoita. On meillä pakastemarjojakin, mutta välillä on kiva saada tuoreita.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan.
Kerään marjat itse. Ja talvella vaan pakkasesta otan. Kesällä kerään ja syön niin paljon, ettei hetkeen tee edes mieli.
Minä en edes pakasta marjoja. Me syödään ne suoraan puskista ja teen marjapiirakat yms kesällä tuoreista marjoista. Talvella syön kasviksia ja juureksia satokauden mukaan, eli ostan kaupan heviosastolta sitä, mikä on sillä hetkellä huokeinta. Pakastin on meillä varattu muulle tuoretavaralle kuten itse pyydystetylle lohikalalle ja riistalle yms.
En osta ulkomaisia marjoja, ne on omaan makuun mauttomia, etenkin mansikat. Kesällä ostan lähes mansikoita, kun satokausi. Vadelmat ja mustikat haen itse metsästä, jonain vuonna enemmän, toisena vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan.
Kerään marjat itse. Ja talvella vaan pakkasesta otan. Kesällä kerään ja syön niin paljon, ettei hetkeen tee edes mieli.Minä en edes pakasta marjoja. Me syödään ne suoraan puskista ja teen marjapiirakat yms kesällä tuoreista marjoista. Talvella syön kasviksia ja juureksia satokauden mukaan, eli ostan kaupan heviosastolta sitä, mikä on sillä hetkellä huokeinta. Pakastin on meillä varattu muulle tuoretavaralle kuten itse pyydystetylle lohikalalle ja riistalle yms.
Ja meillä taas ollaan vegetaristeja joten lohi ja riista jää muille . Munia kyllä syömme, mutta niitä saadaan kanalasta tuoreina . Paitsi tähän aikaan vuodesta vähän huonosti
Sähkön hinta on nykyään niin kallista, että kannattaa tarkoin miettiä, kuinka isoja määriä marjoja makuuttaa pakasteissa vai ostaako kaupasta silloin kuin tarvitsee.
Ostan tuoreita suomalaisia mansikoita kesäisin, meillä on torilla luottomyyjä siis yksi mansikkatilallinen, jonka luona maaseudulla käymme sitten myöhemmin poimimasssa omat mansikat pakastimeen, sen mitä tarvitsemme.
Meillä on onneksi myös mökki syvällä maaseudulla, joten käymme sen seudun metsissä mustikassa.
Pari vadelmapensasta on mökin pihasssa, mutta sato on vaatimaton. Vadelmat ovat tosi hyvän makuisia ja niistä saa maukasta sosesetta ja ne ovat kivoja lisukkeita mustaviinimarja soppaan talvella, jota meillä on usein jälkiruokana talvisilla ateriolla.
Vadelmat on kuitenkin kinkkistä keräillä ja puhdistella, koska niissä on niin hemmetin paljon matoja.
Eipä siis tule ostettua ulkomaisia marjoja, mutta erilaisia ulkomaisia hedelmiä sitäkin enemmän.
Ja ne pensasmustikat ovat kyllä tosi hyviä sinänsä.
En juurikaan osta, hinta on liian kova. Ehkä joskus yllätyksenä tai juhlapäivänä. En tajua, miten ihmisille suositellaan päivittäistä marjojen syöntiä. Mistä ne marjat talvella otetaan? Ei kaikilla ole mustikkametsiä tai mansikkamaita. Tuoremarjat on talvella haave vain.
Torillakin ne marjat maksaa. Pakastelokeroon ei paljon mahdu.
En.
Seuraava kysymys