Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostako usein tuoreita mansikoita, vadelmia, pensasmustikoita

Vierailija
23.02.2022 |

En ole ennen raaskinut ostaa niitä, mutta nyt päätin, että kyllä mulla on varaa. Ne on mun herkku, joku muu saattaa herkutella suklaalla tai viinillä

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkön hinta on nykyään niin kallista, että kannattaa tarkoin miettiä, kuinka isoja määriä marjoja makuuttaa pakasteissa vai ostaako kaupasta silloin kuin tarvitsee.

Niinpä, totta, mutta esimerkiksi neljän hengen perheessä pakastetaan paljon muutakin kuin vain marjoja.

Leivonnaisia, kaikki ne jotka kotona leipovat, ja ainakin täällä maaseudulla suurin osa naisista leipoo korvapuusteja ja marjapiirakoita ja voisilmä jatkuvasti.

Kun on perhe joka ulkoilee ja harrastaa paljon, ja on murrosikäiset lapset, se ruuan kulutus on valtavaa.

Kaikki menee mitä leipoo ja itse tehdyt pizzat ja suolaiset leivonnaiset katoavat pakasteesta pikavauhtia.

Samoin meillä on vähän riistalihaa, kun mies kuuluu metsästyporukkaan.

Ymmärrän hyvin, että sinkun kannattaa tarvitsemansa herkut suoraan kaupasta, koska kulutus on vähäistä.

Ja mihin sinkku edes tarvitisi suurta pakastinta, noin yleensä.   Hänelle saattaa hyvin riittää pienin mahdollinen pakastekaappi /-säiliö mitä on,  sellaista vararuokaa varten.

Vierailija
22/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ostaisi tai söisi ulkomaisia (etenkään mitään espanjalaisia) tuoremarjoja. Evirakin suosittaa niiden keittämistä kaiken maailman riskien vuoksi. Lisäksi torjunta-aineita käytetään niin paljon, että niitä saa poimia kämmenet mustina. Katson kauhusta lamaantuneena kun lähipiirissä näitä myrkkyjä syötetään sormiruokaileville taaperoille samalla, kun suu vaahdossa selitetään luomuruoan terveysvaikutuksista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Syön niitä tuoreena kun saan omalta pihalta, talvella omia hilloja tai itse pakastettuja

Vierailija
24/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea on usein ostella tuoreita, kun niitä saa vain kesäisin hyvänmakuisina muutaman viikon ajan. Mitkään ulkomailta kolme viikkoa kärrätyt kun eivät ole mitään tuoreita.

Vierailija
25/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkön hinta on nykyään niin kallista, että kannattaa tarkoin miettiä, kuinka isoja määriä marjoja makuuttaa pakasteissa vai ostaako kaupasta silloin kuin tarvitsee.

Varmaan tuo on totta, jos syö niitä vain harvoin. Kun syö päivittäin niin todella paljon halvempaa on kerätä itse. 

katsoin juuri eilen, että pienet rasiat ( minkä verran syön päivittäin) mustikkaa ja vadelmaa olisivat maksaneet melkein 8 euroa. Kuukaudessa se maksaisi n 240 euroa .

Sähkön hinta on kyllä noussut, mutta ei sentään noin paljon

Mutta ymmärrän toki, että kaikki eivät pysty keräämään itse 

Vierailija
26/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta vähän aikaa sitten mulle välähti että miksi en voisi ostaa pakasteesta karpaloita vaikka ovatkin kalliita, kun niitä kuitenkin rakastan. Jostain syystä tuon ajatuksen kehittymiseen ja tajuamiseen meni monta vuotta. Muita marjoja on kyllä pakastimessa omasta takaa, mutta ne eivät ole yhtä hyviä.

Vierailija
27/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan.

Kerään marjat itse. Ja talvella vaan pakkasesta otan. Kesällä kerään ja syön niin paljon, ettei hetkeen tee edes mieli.

Minä en edes pakasta marjoja. Me syödään ne suoraan puskista ja teen marjapiirakat yms kesällä tuoreista marjoista. Talvella syön kasviksia ja juureksia satokauden mukaan, eli ostan kaupan heviosastolta sitä, mikä on sillä hetkellä huokeinta. Pakastin on meillä varattu muulle tuoretavaralle kuten itse pyydystetylle lohikalalle ja riistalle yms.

Miten paljon ja mistä saatte pyydystettyä lohikalaa.? Ja onko se lohi kirjolohta, vaiko merilohta, vaiko jokilohta?  Siis jokilohella tarkoitan nyt vaikkapa Tenon lohta, Lapista.

Ja miten pian kuljetatte lomareissulta sen lohen kotiinne pakastettavaksi, tai mökkipaikkakunnalta kotinne pakasteeseen?  

Vierailija
28/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, mutta en mansikoita, en vaan pidä niistä. Pensasmustikat ja vadelmat kyllä kelpaavat, pari kertaa viikossa tulee lounas korvattua marjoilla.

Vierailija
29/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saa kotimaisia.

Vierailija
30/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan jatkuvasti. Yleensä edullisissa kilon pusseissa Primasta. Kaikkia ei niin isoissa pakkauksissa, mutta ainakin mustikoita ja puolukoita saa ja sekoituksia.

Vierailija
31/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko niitä ulkolaisia vadelmia edes syödä ilman kypsennystä?

Pensasmustikoita syön silloin tällöin.

Vierailija
32/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoittain pensasmustikoita. On meillä pakastemarjojakin, mutta välillä on kiva saada tuoreita.

Oletko yhtään katsonut, mistäpäin maailmaa ovat? Katso. Vieläkö tuntuu hyvältä ajatukselta?

Vierailija
33/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan jatkuvasti. Yleensä edullisissa kilon pusseissa Primasta. Kaikkia ei niin isoissa pakkauksissa, mutta ainakin mustikoita ja puolukoita saa ja sekoituksia.

Tarkoittanet nyt pakastemarjoja.

Vierailija
34/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain kesäkaudella, kun on saatavilla kotimaisia. En oikein lämpene ulkomaisille tuoremarjoille, lähinnä hygieniasyistä.

Vierailija
35/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa kesässä ostan mansikoita. Muut marjat poimin ja säilön ihan itse :)

Vierailija
36/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elossa ollaan viiden vuoden viikottaisen syönnin jälkeen. Eihän ne ulkomaillakaan kotimaisiin marjoihinsa kuole.

Vierailija
37/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajoittain pensasmustikoita. On meillä pakastemarjojakin, mutta välillä on kiva saada tuoreita.

Oletko yhtään katsonut, mistäpäin maailmaa ovat? Katso. Vieläkö tuntuu hyvältä ajatukselta?

Jep. Hyvin on sut aivopesty.

Vierailija
38/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan tuoreita marjoja (pensasmustikka, mansikka, vadelma, karhunvatukka) viikottain. Onhan niillä hintaa mutta en koskaan osta makeisia, suklaata, leivonnaisia sun muuta höttöä vaan marjat on herkkuni.

Vierailija
39/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elossa ollaan viiden vuoden viikottaisen syönnin jälkeen. Eihän ne ulkomaillakaan kotimaisiin marjoihinsa kuole.

Näin ulkosuomalaisena olen 10 vuoden jälkeen edelleen hengissä ”ulkomaisia” marjoja kypsentämättömänä viikottain syöneenä.

Vierailija
40/52 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisia mansikoita ja vadelmia ostan kesällä viikottain ja pari laatikkoa pakkaseen. Pensasmustikota en osta. Mustikat haen 200m päästä kotoa ihan ilmaiseksi litra-pari kerrallaan.