Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintolassa perheet tilaavat lapsille ranskalaisia

Vierailija
11.07.2015 |

Aina niitä ranskalaisia. Joka paikassa ja joka ruoassa. Ei ihme, ettei muuta lapsille ravintoloissa oikein tarjotakaan. Miksi ette syötä lapsille oikeaa ruokaa?

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:24"]

Kai nyt suola ja rasva on niiden lasten lempiruokaa, jotka siihen on totutettu. Aikuisten tehtävä on rajoittaa näitä mielihaluja. Tunnen lapsia, joiden lemppareita on kasvikset, pihvi ja hernekeitto, ihan oikeasti.

[/quote]

Voi läpäläpälää. Me syödään kotona monipuolista kasvis- ja kalaruokaa, ja silti lapsi sanoo lempiruuakseen hampurilaiset ja ranut.

Vierailija
62/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on myös oikeita ongelmia, eikä toisten muksujen ravintolasyömiset. Olen iloinen että lapseni vauva-taapero iän ruoka-aineallergiat väistyivät, ja hän voi syödä perunaakin, myös ranskan sellaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei syödä ikinä ranskalaisia kotona jos se sinua ap helpottaa. Mutta tilaan kyllä lähes aina 2-vuotiaalleni annoksen jossa on ranskalaisia. Yleensä muita ei ole edes tarjolla. Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta jos lapseni syö niitä silloin tällöin. Eikös tärkeämpää ole se mitä lapsi pääsääntöisesti syö. Mistä sinä tiedät mitä nämä ranskislapset kotonaan syövät? Relaa vähän, tänään paisto aurinkoki!

Vierailija
64/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te tajua, että nirsous on opittu tapa. Jos pakinto on aina se ranskalaisannos eikä uusiin makuihin makuihin totutella, se on ainoa joka lopulta kelpaa.

Häiritsee siksi että lasten annoksissa tarjotaan aina ranskalaisia. Tarjonta on siis huono, koska muut eivät opeta lapsilleen oikean ruoan syömistä. Ravintoloissahan sitä nimenomaan voi harjoitella.

Vierailija
65/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tilataan lapsille aina normilistalta. Ennen tilattiin niille aikuisten annos puoliksi, mutta nyt esikoinen jaksaa jo syödä kokonaan, joten kuopukselle pyydetään aina vähän pienempi. Tosi harvoin kyllä edes syödään sellaisissa rafloissa, missä olis erikseen lastenlista...

Vierailija
66/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:55"]Kaikesta päätellen ranskikset, nakkikorit, hampparit ym. sonta on sitä, mitä suomalaiset haluavat. Monissa huvipuistoissa, laskettelukeskuksissa ym. koko tarjonta liikkuu tällä sektorilla! Lihapiirakkaa ja kananugetteja, ala-arvoista p..aaa. Ei minulle eikä lapsille kiitos!
[/quote]

Eräässä huvipuistossa minulle vastattiin, että ei ole kokkeja töissä, niin eipä nuoret tytöt ja pojat osaa valmistaa muuta kuin hampurilaisaterioita.

Vierailija
67/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ei syödä arkiruokaa ravintolassa. Kun siellä käydään niin lapset saa tilata mitä haluavat. Yleensä aina joku ottaa ranskalaisiakin.

Vierailija
68/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:27"]

Meillä ei syödä ikinä ranskalaisia kotona jos se sinua ap helpottaa. Mutta tilaan kyllä lähes aina 2-vuotiaalleni annoksen jossa on ranskalaisia. Yleensä muita ei ole edes tarjolla. Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta jos lapseni syö niitä silloin tällöin. Eikös tärkeämpää ole se mitä lapsi pääsääntöisesti syö. Mistä sinä tiedät mitä nämä ranskislapset kotonaan syövät? Relaa vähän, tänään paisto aurinkoki!

[/quote]

Muuta ei ole tarjolla koska te vaaditte niitä ranskalaisia lapsillenne. Hinnasta muuten: hinta-laatu-suhde on ranskalaisissa kallis. Ne on helppo valmistaa ja ravintolan myydä kalliilla, iso kasa transrasvoja samaan hintaan.

Vierailija
69/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:28"]

Me tilataan lapsille aina normilistalta. Ennen tilattiin niille aikuisten annos puoliksi, mutta nyt esikoinen jaksaa jo syödä kokonaan, joten kuopukselle pyydetään aina vähän pienempi. Tosi harvoin kyllä edes syödään sellaisissa rafloissa, missä olis erikseen lastenlista...

[/quote]

Joo, mnjiih, kyllä juu... Aivan. Olette selkeästi hieman laadukkaampi ja varakkaampi perhe, onnea teille siitä. Saanko silti ostaa mun kersalle ranut?

Vierailija
70/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:28"]

Ettekö te tajua, että nirsous on opittu tapa. Jos pakinto on aina se ranskalaisannos eikä uusiin makuihin makuihin totutella, se on ainoa joka lopulta kelpaa.

Häiritsee siksi että lasten annoksissa tarjotaan aina ranskalaisia. Tarjonta on siis huono, koska muut eivät opeta lapsilleen oikean ruoan syömistä. Ravintoloissahan sitä nimenomaan voi harjoitella.

[/quote]

Voi kuule, ns. nirsous voi johtua monista eri syistä. Ja tietynlaisten makujen karsastaminen voi olla myös ikäkausijuttu.

Vierailija
71/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:55"]Kaikesta päätellen ranskikset, nakkikorit, hampparit ym. sonta on sitä, mitä suomalaiset haluavat. Monissa huvipuistoissa, laskettelukeskuksissa ym. koko tarjonta liikkuu tällä sektorilla! Lihapiirakkaa ja kananugetteja, ala-arvoista p..aaa. Ei minulle eikä lapsille kiitos! [/quote] Eräässä huvipuistossa minulle vastattiin, että ei ole kokkeja töissä, niin eipä nuoret tytöt ja pojat osaa valmistaa muuta kuin hampurilaisaterioita.

[/quote]

Eikö huvipuistoissa ole niitä kioskintyyppisiä, joista saa nakit ja ranut ja sitten ravintolat erikseen?

Vierailija
72/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vain ravintoloissa opetetaan uusien makujen nauttimista. Itse asiassa kyllä. Lapseni sai tänään elämänsä ensimmäisen kananugettisetin ranskalaisten ja ketsupin kera..

Vierailija
73/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden ranskalaisten tilalle voi pytää itse jotain muuta :)

Vierailija
74/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden ikäinen tenava ei ehkä vielä osaa arvostaa sisältä punaista mediumtason pihviä, joten ranskikset ja ehkä pari nakkia on varma valinta. Kotona voivat harjoitella syömään kaikenlaisia makuja ja ruokia, niitä puoliraakoja pihvejäkin, jos niin haluavat.

Vierailija
75/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just siks, kun kotona syödään hyvinkin orjallisesti sitä "oikeaa terveellistä kunnon ruokaa" niin mitä pahaa on jos pari kertaa vuodessa lapsi syö ranskalaisia??

Vierailija
76/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksköhän lapset tykkää rasvasesta ruoasta?

Leivän päältäkin nuolevat voit pois ensin

Olisko tuohon jokin luonnollinen selitys esim aivojen kasvu

Ei ihme jos ranskikset maistuu kylässä jos kotona ei saa yhtään rasvaa

Vierailija
77/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:34"]

Muutaman vuoden ikäinen tenava ei ehkä vielä osaa arvostaa sisältä punaista mediumtason pihviä, joten ranskikset ja ehkä pari nakkia on varma valinta. Kotona voivat harjoitella syömään kaikenlaisia makuja ja ruokia, niitä puoliraakoja pihvejäkin, jos niin haluavat.

[/quote]

Etkö keksi muita esimerkkejä? Viisi-kuusivuotias voisi hyvin syödä vaikka lihavartaan, keiton, risoton, laadukkaan pastan, lihapullat, salaatin. Ei tarvitse olla raakaa pihviä. Kunhan olisi rahoille vastinetta eikä halpaa palmuöljyssä keitettyä mössöä.

Aina tilataan muuta niiden tolalle, usein se ei onnistu. Vaaditaan lapsillekin tasoa (vai mitähän itse syötte).

Vierailija
78/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:55"]Kaikesta päätellen ranskikset, nakkikorit, hampparit ym. sonta on sitä, mitä suomalaiset haluavat. Monissa huvipuistoissa, laskettelukeskuksissa ym. koko tarjonta liikkuu tällä sektorilla! Lihapiirakkaa ja kananugetteja, ala-arvoista p..aaa. Ei minulle eikä lapsille kiitos! [/quote] Eräässä huvipuistossa minulle vastattiin, että ei ole kokkeja töissä, niin eipä nuoret tytöt ja pojat osaa valmistaa muuta kuin hampurilaisaterioita.

[/quote]

Eikö huvipuistoissa ole niitä kioskintyyppisiä, joista saa nakit ja ranut ja sitten ravintolat erikseen?
[/quote]

Lähtökohtaisesti kuluttaja saa mitä tilaa. Mutta tässä tapauksessa kaikki haluavat ranskanperunoita, niin mikään ei muutu.

Vierailija
79/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4v lapsi, jonka lempparia jo pienestä ovat olleet vihannekset ja hedelmät, lihaa syönyt aina huonosti paitsi kalasta on tykännyt. Todella nirso syömään ja arka kokeilemaan ruokaa, joka näyttää erikoiselta. 

Tilaisin ranskikset, koska tiedän että niistä menisi edes vähän suuhun. Jos haluaisi äidin, isän tai siskon lautaselta jotain niin varmasti saisi maistaa.

Vierailija
80/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:27"]

[/quote]

Muuta ei ole tarjolla koska te vaaditte niitä ranskalaisia lapsillenne. Hinnasta muuten: hinta-laatu-suhde on ranskalaisissa kallis. Ne on helppo valmistaa ja ravintolan myydä kalliilla, iso kasa transrasvoja samaan hintaan.
[/quote]

Ei kylläkään Suomessa käytetä enää transrasvoja yleensä ravintoloissa. Vaan ihan terveellisesti öljyssä, esim. rypsistä valmistetussa. Erikseen on pikaruoka, joita en laske ravintolaksi. Minun lapseni syövät mieluiten bataattia tai riisiä lisukkeena ja pääruokana lohta. Jos on tarjolla siis. Pizza kelpaa myös, ja erityisesti Kotipizzan Kotzone.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi