Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintolassa perheet tilaavat lapsille ranskalaisia

Vierailija
11.07.2015 |

Aina niitä ranskalaisia. Joka paikassa ja joka ruoassa. Ei ihme, ettei muuta lapsille ravintoloissa oikein tarjotakaan. Miksi ette syötä lapsille oikeaa ruokaa?

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen roska syö roskaa

Vierailija
42/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:41"]

En tilaa. Meillä lapsi tilaa itse mitä haluaa. On tilannut jo kauan. Mitä milloinkin.  Ja tosiaan lapsen lempiruokia on uunihauki, sienikastike, big mac ateria ja sushi.  Miten joku ajattelee, että ranskalaisista tykkäävä ja ravintolassa ranskalaiset tilaava olisi rajoittunut? 

[/quote]

Miten täällä päätellään aina ihan väärin? Kuka sanoi että rajoittunut? Kritisoin sitä että koska moni syöttää lapsilleen juuri niitä ransiksia, muuta ei lapsille tarjotakaan. Miten muuten joka kuppilassa olisi lapsille just nauravat nakit ja ranskalaiskori?

Syömme ravintoloissa viikottain, siksi alkaa jo tympiä. Varsinkin kesäaikaan ja kehä kolmosen ulkopuolella.
[/quote]
Kehä kolmonen mainittu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:18"]

Aina niitä ranskalaisia. Joka paikassa ja joka ruoassa. Ei ihme, ettei muuta lapsille ravintoloissa oikein tarjotakaan. Miksi ette syötä lapsille oikeaa ruokaa?

[/quote]

Kuule, minulla brittiläinen työkaveri n. 50 v mies, hän otti ranskalaiset perunat ketsupilla muun ruuan kylkeen kalastajatorpalla bisnestapaamisella asiakkaan kanssa. Että osataan sitä paremmissakin piireissä. Älä stressaa turhasta.

[/quote]Ihan tiedoksi, että britteinjunttisaaret eivät ole olleet pitkään aikaan mikään mittari millekään laadukkaalle.

Vierailija
44/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, palaan ajatuksissani takaisin Ranskaan, jossa hyvä ruoka on kansalaisoikeus ja joka opetetaan kaikille lapsille vauraudesta riippumatta.
Ei tarvita kolmea Michelin tähteä, vaan arvostusta monipuolista ruokaa kohtaan. Ravintolassa ei ole lastenlistoja eikä leikkinurkkia ja pikkupltit natustavat canembertiä tyytyväisinä jälkiruoaksi.

Vierailija
45/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vieläkin hyvöä ravintola-annos on pihvi, jonka kanssa hyvä kastike tai maustevoi, joka sekoittuu ranskalaistenkin joukkoon. Tai dippi ranskiksille. Esim. kermaperunat ovat aika tylsiä. Hienoimmissa paikoissa ei edes tule kummoisia lisukkeita ja annokset on minimaalisia, joten mitä väliä tavallisissa ravintoloissa syödessä niillä lisukkeilla on.

Vierailija
46/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Tajusinkin nyt, että te tosiaan käytte ravintolassa vain kerran pari vuodessa ja sekin Rosso tai Amarillo. Että moni tosiaan menee ravintolaan herkuttemaan. Minä menen tosiaan viikoittain, jolloin on merkitystä, mitä syö.

Vastauksina muille, että todella koetamme suosia etnisiä ravintoloita, mutta niitä ei kesä-Suomen kaupungeissa oikein ole, ehkä pitsaa ja kebabia. Samoin usein pyydämme aikuisten annoksen pienempänä, mutta joskus kesätarjoilija ei siihen "suostu".

Ihmettelen aina, kuka hitto ne ranskalaiset ja apinahampparit tilaa, mutta teitähän te olette! Kippis vaan ketsupilla - ei nouse ravintola-ala tästä kun mieluummin pian tekee kotona ruokaa. Haluaisin käyttää ja tukea enemmän ravintoloita, mutta se taitaa olla isojen kaupunkien juttu eli ei kuulu Suomeen.

Vierailija
47/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:48"]Äh, palaan ajatuksissani takaisin Ranskaan, jossa hyvä ruoka on kansalaisoikeus ja joka opetetaan kaikille lapsille vauraudesta riippumatta.
Ei tarvita kolmea Michelin tähteä, vaan arvostusta monipuolista ruokaa kohtaan. Ravintolassa ei ole lastenlistoja eikä leikkinurkkia ja pikkupltit natustavat canembertiä tyytyväisinä jälkiruoaksi.
[/quote]

Ja huomasin itse jo kirjoitusvirheen. Kuitattu!

Vierailija
48/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuule, minulla brittiläinen työkaveri n. 50 v mies, hän otti ranskalaiset perunat ketsupilla muun ruuan kylkeen kalastajatorpalla bisnestapaamisella asiakkaan kanssa. Että osataan sitä paremmissakin piireissä. Älä stressaa turhasta.

Vierailija
49/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskikset on lasten lempiruokaa. Kunhan ei oo kotona joka päivä kuten brittikersoilla, niin mitä välii

Vierailija
50/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisen ranskalaisten syöminen ole sen parempi tai terveellisempää. Pelkkää soosia koko "ruoka", kaiken lisäksi halpaa ravintolalle.

Vierailija
51/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaisissa tai ilman. Lapsi tarvitsee äidin ja isän. 

Allekirjoita kansalaisaloite. Yli 42 000 nimeä jo.

http://www.aitoavioliitto.fi/kansalaisaloite

Vierailija
52/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta päätellen ranskikset, nakkikorit, hampparit ym. sonta on sitä, mitä suomalaiset haluavat. Monissa huvipuistoissa, laskettelukeskuksissa ym. koko tarjonta liikkuu tällä sektorilla! Lihapiirakkaa ja kananugetteja, ala-arvoista p..aaa. Ei minulle eikä lapsille kiitos!

Vierailija
53/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan tilaan kun ei kelpaa muu. En ala maksamaan kalliita ruokia joita vaan närpitään. Ravintolassa syödään sitä mistä tykkää ja kotona syödään sitten erilaisia pöperöitä. Ja ei, ei tosiaan ole mikään einesruokalapsi kyseessä vaan itsekin olen ravintolakokki ja tykkään kokata myös kotona

Vierailija
54/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:20"]

[/quote]

[/quote]Ihan tiedoksi, että britteinjunttisaaret eivät ole olleet pitkään aikaan mikään mittari millekään laadukkaalle.
[/quote][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:20"]

[/quote]

[/quote]

Britit ovat muuten tunnettuja maailmalla huonosta ruuasta!! Syövät valkoista vehnää, sokeria, rasvaa. Kasvikset eivät ole suosiossa. Lihoin 10 kg asuessani Englannissa. Raskas ruoka ja kiintymys fish&chipseihin.

Vierailija
55/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan yleensä lisukkeena itsellenikin. En syö niitä koskaan kotona.

Vierailija
56/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt suola ja rasva on niiden lasten lempiruokaa, jotka siihen on totutettu. Aikuisten tehtävä on rajoittaa näitä mielihaluja. Tunnen lapsia, joiden lemppareita on kasvikset, pihvi ja hernekeitto, ihan oikeasti.

Vierailija
57/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä asia sinua häiritsee? Muiden syöminen.
Meidän lapset tilasi jo pienenä aikuisten listalta. Mitä vaan on tarjolla myös lapsille

Vierailija
58/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi veikkaus, mutta ehkä ei ole varaa/halua ostaa ruokaa hukkaan, jos on nirsot kersat, eivätkä syö annoksista kuin ranskalaiset, miksi siis ostaa sitä loppua?

Mua ei kyllä haittais. Meidän perhe pääsee vain harvoin ravintolaan, koska mun lapset syövät kaikkea ja paljon, ja tahtovat aikuisten annokset.

Vierailija
59/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meidän tuohisuut pitävät niistä. Kotona harrastamme kulinaristista kasvatusta, tarjoamme eksoottisia makuja ja kiristämme/lahjomme maistamaan uusia ruokia, mutta ravintolaan menemme kaikki nauttimaan hyvästä ruoasta eikä maksamaan ruoasta, jota lapset eivät halua syödä. Ulkona syöminen on jo itsessään tapakasvatusta, niitä uusia makuja harjoitellaan kotona. Jonain päivänä lapset varmasti haluavat nauttia muutakin kuin niitä ranskalaisia.

Vierailija
60/122 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:20"]

[/quote]

[/quote][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:20"]

[/quote]

[/quote]

Britit ovat muuten tunnettuja maailmalla huonosta ruuasta!! Syövät valkoista vehnää, sokeria, rasvaa. Kasvikset eivät ole suosiossa. Lihoin 10 kg asuessani Englannissa. Raskas ruoka ja kiintymys fish&chipseihin.
[/quote]

Jos tämän "tempun" olisi tehnyt italialainen tai ranskalainen mies, niin olisi maailman kulinaristien kirjat sekaisin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän