Vinkkejä miten vähentää runsasta alkoholinkäyttöä?
Olen juonut viime kesästä lähtien lähes joka päivä alkoholia. Lähinnä mietoja juomia tai viiniä. 2-10 annosta päivässä. Teen 32 h töitä viikossa ja maksan siis omat juomani täysin itse. Juon aina klo 19 jälkeen. Olen yrittänyt että joisin alkoholintonta olutta tms. mutta nytkin sixpäck crispiä kaapissa mutta myös 3 puolen litran oikeaa olutta jotka otan illalla. Aina aamulla mietin että ei tänään mutta sitten viimeistään kuuden aikaan käyn jostakin ostamassa juomista. Mistä saisi jotain muuta puuhaa iltoihin? Haluaisin vähentää arki juomiset pois.
Kommentit (64)
Aina kun aloitat juomaan, kaada ensin lasillinen viemäriin. Helppoa ja toimivaa.
Katsele dekkareita saattohoidossa olevista maksakirroosipotilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vedä amfetamiinia. Loppuu juominen kun viina ei enää nouse päähän ja muutenkin unohtaa juoda, kaljat väljähtyy pöydälle ekan huikan jälkeen.
Näinpä juuri. Olisin tosi mieluusti siirtynyt tähön tuotteeseen ihan päätoimisesti, mutta ne laskut eli jälkiolotula on niin karmea pohjakosketus henksesti, ettei vaan pysty kykeentymään moiseen.
Kiitos tästä viiltävän rehellisestä viestistä. Se osui minuun , kun tässä taistelrn samojen asioiden äärellä.
Parhaillaan 1,5viikloa ollut ilman ja tosiaan asmukampa ja kello raksuttaa päässö, että koska ottaa: 6 päivää olis vielä jäljellä.
Toisaalta unelmoin, etten ottaisikaan päätä täyteen ja naula-päähön/känniä, vaan jatkaisin tipatta. Mutta samaan aikaan alitajunta suunnittelee, että mitä kaikkea täydennystä pitää ostaa jos sitten kumminkin vähän ottaa..
On tämä kamalaa, en jaksais käyttää näin paljln energiaa asiaan! Silti ajattelen sitä päivittäin.