Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä miten vähentää runsasta alkoholinkäyttöä?

Vierailija
23.02.2022 |

Olen juonut viime kesästä lähtien lähes joka päivä alkoholia. Lähinnä mietoja juomia tai viiniä. 2-10 annosta päivässä. Teen 32 h töitä viikossa ja maksan siis omat juomani täysin itse. Juon aina klo 19 jälkeen. Olen yrittänyt että joisin alkoholintonta olutta tms. mutta nytkin sixpäck crispiä kaapissa mutta myös 3 puolen litran oikeaa olutta jotka otan illalla. Aina aamulla mietin että ei tänään mutta sitten viimeistään kuuden aikaan käyn jostakin ostamassa juomista. Mistä saisi jotain muuta puuhaa iltoihin? Haluaisin vähentää arki juomiset pois.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tosiaan katkaista keinolla millä hyvänsä, ennen kuin löydät itsesi minun tilanteestani. Käyn kyllä edelleen töissä ja hoidan asiani, mutta 10 vuotta on mennyt lähes päivittäin ja isoja määriä tyyliin pullo viiniä ja muutamat kaljat päälle. Viikonloppuisin punkkua menee pari 3-litran pönttöä. Jo pari päivää ilman on suuri saavutus. Vuoden alusta olin 6 päivää ilman ja se tuntui iäisyydeltä. Aivokemiat on pyörähtäneet täysin päinvastaiseksi normaalista, jokainen juomaton ilta tuntuu hukkaan heitetyltä elämältä. Että minulla ei ole kivaa, vaan tylsää, vaikka yrittäisi tehdä kaikkea mielenkiintoista. Lähes kirjaimellisesti päässä kuuluu kellon naksutus, että milloin saa ottaa seruaavan kerran ja lähes kaikki toimintani perustuu ja tähtää siihen lopputavoitteseen, palkintoon, että saa juoda. Yksin kotona suljettujen verhojen ja lukittujen ovien takana. Takuuvarmasti näkyy naamastani ja luulen että muutkin ihmiset huomaavat sen, mutta kukaan ei sano mitään. Vankila tämä on.

Eli, katkaise juomisesi nyt heti, kun et vielä ole ajatunut tuon suurempiin määriin eikä vielä ole vuosia kehittynyttä riippuvuutta takana. Nyt se on helpompaa, vaikkei siltä tunnu. Ja voin taata, että jos annat van mennä niin aikaa myöden määrät tulee kasvamaan ja alkoholi ottaa sinusta hiljalleen enemmän ja enemmän otetta. Minun tilanteessani lopettaminen tuntuu jo epätoivoisen mahdottomalta. Älä päästä itseäsi tähän!

Kiitos tästä viiltävän rehellisestä viestistä. Se osui minuun , kun tässä taistelrn samojen asioiden äärellä.

Parhaillaan 1,5viikloa ollut ilman ja tosiaan asmukampa ja kello raksuttaa päässö, että koska ottaa: 6 päivää olis vielä jäljellä.

Toisaalta unelmoin, etten ottaisikaan päätä täyteen ja naula-päähön/känniä, vaan jatkaisin tipatta. Mutta samaan aikaan alitajunta suunnittelee, että mitä kaikkea täydennystä pitää ostaa jos sitten kumminkin vähän ottaa..

On tämä kamalaa, en jaksais käyttää näin paljln energiaa asiaan! Silti ajattelen sitä päivittäin.

Vierailija
62/64 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun aloitat juomaan, kaada ensin lasillinen viemäriin. Helppoa ja toimivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele dekkareita saattohoidossa olevista maksakirroosipotilaista.

Vierailija
64/64 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä amfetamiinia. Loppuu juominen kun viina ei enää nouse päähän ja muutenkin unohtaa juoda, kaljat väljähtyy pöydälle ekan huikan jälkeen.

Näinpä juuri. Olisin tosi mieluusti siirtynyt tähön tuotteeseen ihan päätoimisesti, mutta ne laskut eli jälkiolotula on niin karmea pohjakosketus henksesti, ettei vaan pysty kykeentymään moiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi