Toisesta ketjusta. Mitä pahaa Siinä on jos tekee 60 tuntia töitä viikossa?
Mä teen paljon töitä eikä musta monesti tunnu edes työltä. Tykkään työstäni ja voin vähentää, jos haluan. Aikuiset lapset jo. Sama aika menisi sohvalla makaamiseen ja sitäkin ehtii tehdä riittävästi. Kauheasti varoiteltiin että ennenaikainen hauta jne.
Kommentit (15)
Kukin tyylillään! Itse arvostan vapaa-aikaa, harrastuksia, ystäviä ym. enemmän kuin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kukin tyylillään! Itse arvostan vapaa-aikaa, harrastuksia, ystäviä ym. enemmän kuin rahaa.
Monelle työ on ”harrastus”. Siis niin kivaa että se raha ei ole päällimmäinen asia.
Jos on kumppania vailla, niin harva haluaa puolison, joka on aina töissä
Mä en tee ihan noin paljon mutta 50 tuntia menee rikki joka viikko. Olen töissä noin klo 7.30 joka aamu ja lähden vähän vaille kuusi. Usein viikonloppuna tulee sellainen olo, että on jo tylsää, jolloin saatan tehdä töitä. Kirjaan ylityöt ja ensisijaisesti pidetään vapaana mutta mulle maksetaan rahana.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kumppania vailla, niin harva haluaa puolison, joka on aina töissä
Moniko haluaa puolison, joka on aina harrastamassa eli tekee osa-aikatöitä, mutta on sen jälkeen vaikka salilla 3-4 tuntia päivässä tai rassaa venettä ja on koko kesän purjehtimassa tai harrastaa koiran kanssa agilitya ja kouluttaa muita tms.
Miksi vain työhön uppoutuminen on väärin, harrastaa saa sitten senkin edestä.
Ei suomalainen halua mitään töitä tehdä, on kivempi olla aina lomalla ja nostaa valtion rahaa.
Yrittäjänä teen usein 60 tunnin työviikkoja. Tätäkään ei moni tietysti käsitä, luulevat että yrittäjä makaa kotona ja saa paljon rahaa koska yrittäjä.
Voihan sitä teeskennellä 60 tuntia töitä viikossa, mutta tehollinen viikkotyöaika on paljon pienempi. Työpäivän pidentyessä työteho laskee dramaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjänä teen usein 60 tunnin työviikkoja. Tätäkään ei moni tietysti käsitä, luulevat että yrittäjä makaa kotona ja saa paljon rahaa koska yrittäjä.
Tehotonta puuhastelua, jos alle 40 tunnin ei saa viikkotyötään tehtyä. Tästä on tutkimuksiakin eli ei ole vain mielipide.
Onpahan yksi syy suureen työttömyyteen. Työssäolijat ahnehtivat työtunnit ja sitten mäkättävät loisivista työttömistä.
Saahan sitä tehdä, ei kukaan kiellä. Mutta ideaali olisi ettei kenenkään olisi pakko paineen alla ja tahtomattaan tehdä noin pitikä päiviä.
Eihän siinä ole mitään pahaa kos siinä ei ole mitään pahaa. Eli jos itse, lapsesi tai puolisosi eivät tästä kärsi niin mahtavaahan tuo vain on.
Mikäs siinä. Mutta mihinkäs kulutat sen kaiken rahan kun et ehdi tehdä mitään töiltäsi?
Oletko se Kiinassa asuva elektroniikkapikkupomo joka haluaa 10 tuntiset työpäivät myös Suomeen? Koska häneltä onnistuu helposti niin muiltakin pitäisi onnistua.
Pohdin samaa. Teen paljon töitä, tienaan todella hyvin ja nautin työstäni. On kuulemma väärin polttaa itsensä loppuun, mutta kun minusta ei ole lorvimaan!