Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saan jatkuvasti kirjeitä perintätoimistolta toisen nimellä

Vierailija
11.11.2022 |

Eli minun osoite mutta ilmeiesti jonkun edellisen asukkaan nimi. Kirjeessä näkyy lähettäjän PL ja ilmeisesti perintätoimisto googlauksen perusteella, en ole avannut kirjeitä. Tähän asti olen kirjoittanut niihin väärä osoite ja vienyt lähimpään kirjelaatikkoon.

Löysin henkilön facebookista, pieni kaupunki joten suurella todennäköisyydellä on hän. Periaatteessa ei kuulu minulle ilmoittaa hänelle, olen kuitenkin asiallisesti palauttanut jo yli 10 näitä kirjeitä kirjelatikkoon.

Sitä vaan mietin että voiko tästä kasvaa joku korko ja pikkuhiljaa johtaa ulosottoon tälle henkilölle? Ehkä jopa maksuhäiriömerkintä? Ihan mielenkiinnosta olisi hauska tietää mitä tapahtuu kun tämä henkilö ei maksa perintätoimiston laskujaan.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosottoonhan ne lopulta menee, jos ei perintään maksa.

Vierailija
2/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko maksaa please

toinen sinä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti jaetaan osoitteen mukaan. Jos olet yhden ilmoituksen tehnyt, niin anna olla, heitä roskiin.

Vierailija
4/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa tarkistaa maistraatista (nyk. Dvv) että onko joku siirtänyt osoitteensa sinun asuntoosi.

Vierailija
5/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin

Saataa ulla käymään kun älyää mitä teit

Varmaan haluaa selvittää ja saa selville minne lähetetty

Haaluut sillee?

Mitäs kerrot kun ukko tulee hirvestyksen jälkeen poikkeen

On oikeastaan hyvännäköinen nuorehko nainen joten mielellään saa tulla käymään.

ap/mies

Vierailija
6/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin

Saataa ulla käymään kun älyää mitä teit

Varmaan haluaa selvittää ja saa selville minne lähetetty

Haaluut sillee?

Mitäs kerrot kun ukko tulee hirvestyksen jälkeen poikkeen

On oikeastaan hyvännäköinen nuorehko nainen joten mielellään saa tulla käymään.

ap/mies

Entä jos se on kuin Virpi Butt, pyllistäjä?

Shitten?

Vierailija
7/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis menevän eemeliin... Tai omapostiin.

Vierailija
8/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitapa tarkistaa maistraatista (nyk. Dvv) että onko joku siirtänyt osoitteensa sinun asuntoosi.

"Asukkaita osoitteessa: 1"

ap

Vierailija
9/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulis menevän eemeliin... Tai omapostiin.

Mikä on eemeli? Ei mulla ainakaan kaikki kirjeet tule omapostiin, aika harva tulee.

Vierailija
10/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti jaetaan osoitteen mukaan. Jos olet yhden ilmoituksen tehnyt, niin anna olla, heitä roskiin.

Tuosta jos jää kiinni, saa sakot. Eli toiselle tullutta postia ei tungeta roskiin, se pitää palauttaa jakeluyhtiölle. Ei ole iso vaiva.

Vierailija
11/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä mitään kirjeitä saa toisen nimellä, jonkun muun osoitetiedoissa on sama osoite kuin sinulla.

Vierailija
12/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa saa toiselle osoitettuja kirjeitä heittää roskiin, vaikka ne tulisivatkin väärään osoitteeseen!!! Avaaja on siis menetellyt ainakin toistaiseksi aivan oikein!

Vierailija
13/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomi.fi rekisterit kohdasta henkilörekisteristä (dvv) näkee moniko on ilmoittanut asuvansa samassa osoitteessa. Tunnistaudut siis pankkitunnareilla tai mobiilivarmenteella suomi.fi ja sieltä sitten kohta rekisterit ja henkilörekisteri ja osoitetiedot

Vierailija
14/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä mitään kirjeitä saa toisen nimellä, jonkun muun osoitetiedoissa on sama osoite kuin sinulla.

Eipä ole kuten tuossa jo kommentoin että osoitteessa rekisteröity vain 1 henkilö ja se olen minä.

ap

Vierailija
15/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saat as tukea tarkista kelasta ketkä sinun asunnossasi asuu minulta lopetti tuen ja uhkasi takaisin perinnällä eivät tahtoneet millään uskoa että asun yksin enkä edes tunne ex vuokralaista

Vierailija
16/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ulosottoa velkomisasia menee käräjäoikeuteen ja sen haaste on pakko saattaa oikeasti perille eikä riitä että luottaa postin palveluun.

Vierailija
17/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita kyseiseen perintätoimistoon asiasta. Heillä se väärä tieto siellä on.

Vierailija
18/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yksikään kirje tullut uudestaan sillä sinun "väärä osoite" -tekstillä varustettuna? Jos ei, kirjoita seuraavan kohdalla johonkin toiseen kohtaan kuorta, että "voisitko jo ilmoittaa uuden osoitteesi velkojalle". Ne nimittäin ilmeisesti menevät kuitenkin perille sitten sen jälkeen, kun ne postille palautat.

Vierailija
19/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen ulosottoa velkomisasia menee käräjäoikeuteen ja sen haaste on pakko saattaa oikeasti perille eikä riitä että luottaa postin palveluun.

Olen ulosotossa ollut vuosia ja koskaan haastetta ei ole tuotu minulle henkilökohtaisesti. Sitä ei varmisteta mitenkään että olen saanut ne kirjeet.

Vierailija
20/52 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköistä voi olla, että henkilöllä on paljon velkaa eri paikkoihin, eikä häneltä ole saatu perittyä ulosoton kautta mitään. Silloin perintäfirmat kai laittavat kaikki asiansa uudestaan vireille muutaman vuoden välein, jolloin asiakkaalle tulee useampi perintökirje samasta firmasta lyhyen ajan sisään.

Todennäköisesti kirjeet on siis "vanhoja" velkoja, joista ihminen on tietoinen.

Älä siltikään tietenkään heitä kenenkään kirjeitä roskiin tms. Pudottelet postilaatikkoon joutessasi.