Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jääräpäisyys vanhana

Vierailija
23.02.2022 |

Olen pitänyt isääni aina sympaattisena ja muiden kanssa hyvin toimeen tulevana ihmisenä. Itsenäinen ajattelija hän on ollut aina ja luulee olevansa aina ja kaikessa oikeassa, mutta vanhemmiten hän on tullut todella jääräpäiseksi. Aikaisemmin hän pystyi peittämään muita kohtaan tuntemansa halveksunnan ja suhtautui huumorilla ja tietynlaisella lämmöllä ihmisten puutteisiin, mutta nyt tilanne on mennyt täysin mahdottomaksi. Hän haukkuu ihmisiä selän takana, sekä laukoo totuuksia myös päin naamaa esim. naapureille. Minua ja miesystävääni hän loukkasi verisesti taannoin, eikä koe mitään katumusta siitä sekoilusta. Anteeksipyyntöä ( jonka hän todellakin olisi velkaa) on turha odottaa. Onneksi miesystävä on ymmärtäväinen.

Pakko alkaa pitämään etäisyyttä itseni takia. Harmi, että ennen niin mukavasta ja joviaalista seuramiehestä on tullut tuollainen vanha jäärä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida ymmärtää, mitä termi vanha jäärä tarkoittaa.

Vierailija
2/15 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä totuuksia laukoo päin naamaa?

Itse pidän totuuksista, en pidä valheista. Tulisinkohan toimeen isäsi kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jääräpäinen isä, mutta kun hän oli käynyt lähellä kuolemaa, hän muuttui. Hänestä tuli onnellinen, tyytyväinen ja mahdollisimman omatoiminen vanhus. Hän opetteli myös kotityöt, joita ei aikaisemmin ollut itse tehnyt, jotta äitini saisi vaihtelua ja lepoa.

Vierailija
4/15 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ihmisestä tulee vihainen ja katkera, kun tulee vanhaksi. Tuo sama on toteutunut myös omien vanhempieni kohdalla. Isäni vielä on ollut hyvin masentunut n. 10 vuotta. Mitäpä sitä on enää millään väliä, kun viedään kaikki mahdollisuudet ja kunto vain heikkenee.

Vierailija
5/15 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen luonteenpiirteet terävöityvät vanhetessa. Omasta äidistäni kuoriutui ihka-aito narsisti. Hän on lisäksi myös jääräpää.

Vierailija
6/15 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida ymmärtää, mitä termi vanha jäärä tarkoittaa.

Kielellinen ymmärrykseni on selkeästi keskitason yläpuolella, miten sinulla?

Vierailija
7/15 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat koko ikänsä sellaisia ja pahenee vaan. Vaikka saakin olla omaa mieltä asioista.

Vierailija
8/15 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittuilee entisille ystäville kaikesta. Kenellä on liikaa tavaraa kotonaan, kuka on liian levoton, kuka on mitäkin tehnyt kaksikymmentä vuotta sitten, kuka on jättänyt jotain tekemättä, kuka sukulainen sai perinnön väärin perustein mukamas ja ihan kaikesta ja kenestä vain keksii kyllä puutteita, koska kaikki eivät ole samanlaisia kuin hän.

Vierailija
9/15 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittuilee entisille ystäville kaikesta. Kenellä on liikaa tavaraa kotonaan, kuka on liian levoton, kuka on mitäkin tehnyt kaksikymmentä vuotta sitten, kuka on jättänyt jotain tekemättä, kuka sukulainen sai perinnön väärin perustein mukamas ja ihan kaikesta ja kenestä vain keksii kyllä puutteita, koska kaikki eivät ole samanlaisia kuin hän.

Nuo vaikuttaa mielipiteiltä, ei totuuksilta. No, paitsi että kuka on mitäkin tehnyt tai jättänyt tekemättä.

Vierailija
10/15 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo vaikuttaa mielipiteiltä, ei totuuksilta. No, paitsi että kuka on mitäkin tehnyt tai jättänyt tekemättä.

No, voivat olla mielipiteitä, mutta hänelle ne ovat totuuksia.

Vierailija
11/15 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen yksi esimerkki muutaman vuoden takaa. Oltiin erään kaukaisen sukulaisen luona visiitillä, joku pikkuhomma piti tehdä. Sukulaisella on paljon koriste-esineitä ja kaikenlaista tilpehööriä asunnossaan. Isäni sanoi:" Pitäiskö sun tilata vaihtolava?" Sukulainen oli ihan ihmeissään, että miksi. " No, kyllä sun pitäis ymmärtää." sanoi isäni. Sukulaistäti oli edelleen ihan kummissaan ja isä vaan jankkasi: "Etkö sä nyt tajua?" Eli isän mielestä sitä tavaraa siellä oli liikaa ja siitä sopii passiivis-aggressiivisesti huomautella. Ainoa oikea tapa elää on isän tapa, aina ja kaikessa. Hävetti ihan älyttömästi, eikä ole jäänyt ainoaksi kerraksi, kun saa hävetä.

No, voivat olla mielipiteitä, mutta hänelle ne ovat totuuksia.

Vierailija
12/15 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat on tuommosia, ei sille mitään voi. Minun mies 45v. ja on jo hyvin pitkälti samanlainen kuin aloittajan isä. Isänsä on ilkeä vanha jäärä, ehkä tämä on myös jotenkin opittu piirre.

Vierailija
13/15 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän jääräpäisyydellä itsepäisyyden, en aloittajan kuvaamaa hapannaamaisuutta. Oma isäni on itsepäinen, ei onneksi ihan mahdottomuuksiin asti. Mutta ei hän känkkäränkkä ole, silloin epäilisin alkavaa muistisairautta.

Vierailija
14/15 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni On Ahmet Irakista.

Vierailija
15/15 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystäväni On Ahmet Irakista.