Mies tölvii kokoajan raskauden jäljistä
Esikoisvauva syntyi 3 viikkoa sitten, olen jo lähes samoissa mitoissa kuin ennen raskautta eli mistään 30 kilon lihomisesta ei ole kysymys. Painoin ennen raskautta 53kg, raskauden loppuvaiheessa 58kg ja nyt 54kg.
Mutta raskauden venyttämä iho ja raskausarvet ovat jatkuvan tölvimisen kohteena. Mies saattaa aamulla ottaa alavatsan iholta kiinni ja venyttää sitä sanoen et mitä ajattelin tehdä tälle. Raskausarvista huomauttelee ja kysyy enkö voi peittää niitä.
Miten saisin miehen ymmärtämään etten mahda mitään iholle, se palautuu jos palautuu ja arville en mahda mitään.
On ihan hirveän paha olla.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille kivasti kommentoineille 😭 musta tuntuu ihan hirveältä ja yritän viettää paljon aikaa vauvan kanssa pesien, mutta stressaan ja häpeän jatkuvasti ulkonäköäni. Yritän ehtiä meikata joka päivä ja käyttää vaatteita jotka peittävät mahan ihon, mutta vauvan kanssa on vaikeaa keskittyä näihin niin täydellä teholla.
Ennen raskautta mies jumaloi minua, kohteli kuin kuningatarta ja paremminkin. Kehui ulkonäköäni maasta taivaisiin joka päivä. Nyt en ole kuullut raskauden puolenvälin jälkeen kertaakaan mitään hyvää itsestäni.-Ap
Narsistilta kuulostaa. Suhteen alussa jumaloi, ja sopii kuvaan, että etenkin pinnallisia asioita, kuten ulkonäköä. Sitten tulee karu pudotus, kun olet nalkissa vauvan kanssa, pian olet pelkkää alinta saastaa ja miehelle kynnysmatto. Henkisen nälvimisen ja alistamisen jälkeen voi hyvinkin alkaa asteittain paheneva fyysinen väkivalta. Myös taloudellinen väkivalta ja pettäminen, alkoholinkäyttö, läheisistäsi eristäminen, kontrollointi, manipulointi jne. Vaikka et olisi ikinä uskonut. Kun yrität hakea apua, sinua ei usko kukaan.
Olet normaalipainoinen, ellet hoikka nainen, joka on juuri antanut miehelle suurimman lahjan, mitä nainen voi miehelle antaa. Ja mitä tekee mies: valittelee kun itse siittämästään lapsesta johtuvat jäljet eivät jääneetkään synnytyssaliin (!) Häntä ei ilmeisemmin kiinnosta miten sinä jaksat rankan synnytyskokemuksen jälkeen ja miten hän voisi oloasi parantaa?
Juu, ei jatkoon! Kunhan selviät synnytyksen jälkeisestä hormoonimyrskystä niin ukko pihalle!
Ap miksi menit tekemään lapsen isoisän kanssa?
Sinulla on henkisesti väkivaltainen kumppani. Ollut jo pidempään varmasti. Luepa Why Does He Do That - Inside the Minds of Angry and Controlling Men. Täältä voi ladata ilmaiseksi, valkkaa vaan listasta "convert to PDF" niin et tarvitse mitään lisäosia ebub-julkaisujen lukemiseen: https://1lib.sk/book/2326162/192f44
Fyysisen kopion saa esim. Adlibrikseltä.
Kasvoin itse henkisesti väkivaltaisen isän alaisuudessa. En suosittele tätä lapsellesi. Me kaikki lapset olemme traumatisoituneita ja tulemme 10-15 vuotta muita jäljellä traumojemme takia.
Apua. Tuollaista ei tarvitse sietää.
Lähde.
Oikeasti, noin tärkeä mies ei ole hyvä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille kivasti kommentoineille 😭 musta tuntuu ihan hirveältä ja yritän viettää paljon aikaa vauvan kanssa pesien, mutta stressaan ja häpeän jatkuvasti ulkonäköäni. Yritän ehtiä meikata joka päivä ja käyttää vaatteita jotka peittävät mahan ihon, mutta vauvan kanssa on vaikeaa keskittyä näihin niin täydellä teholla.
Ennen raskautta mies jumaloi minua, kohteli kuin kuningatarta ja paremminkin. Kehui ulkonäköäni maasta taivaisiin joka päivä. Nyt en ole kuullut raskauden puolenvälin jälkeen kertaakaan mitään hyvää itsestäni.-Ap
Narsistilta kuulostaa. Suhteen alussa jumaloi, ja sopii kuvaan, että etenkin pinnallisia asioita, kuten ulkonäköä. Sitten tulee karu pudotus, kun olet nalkissa vauvan kanssa, pian olet pelkkää alinta saastaa ja miehelle kynnysmatto. Henkisen nälvimisen ja alistamisen jälkeen voi hyvinkin alkaa asteittain paheneva fyysinen väkivalta. Myös taloudellinen väkivalta ja pettäminen, alkoholinkäyttö, läheisistäsi eristäminen, kontrollointi, manipulointi jne. Vaikka et olisi ikinä uskonut. Kun yrität hakea apua, sinua ei usko kukaan.
Kas, narsistihullukin saapunut haaskalle, mutta miksi noin lyhyt selostus tällä kertaa, kyllä täällä palstatilaa riittää!
Sorry, tuli otettua muutama sidukka ja halusin vipinää palstalle. Keksin koko stoorin! Ap
Vierailija kirjoitti:
Sorry, tuli otettua muutama sidukka ja halusin vipinää palstalle. Keksin koko stoorin! Ap
Oho, ok. Mulla on oikeasti kokemus ihan vastaavasta kuitenkin. Ja se mun mieheni oli muutenkin poikkeuksellisen törkeä ihan muissakin asioissa. Eli uskottava on aloitus.
T. Myöhemmin ketjuun kommentoinut
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko sulla koskaan mikään hyvin. Taidat olla itse melkoinen Pelle!
Samaa mieltä. Tänne on kiva tulla haukkumaan miestään, kun takuuvarmasti saa kannustusta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen joskus keksinyt jotain vastaavaa ja muijat tulee laumana haukkumaan ukkoja. 😂
Kenkää vaan tuollaiselle vajakille. Voin kertoa omasta kokemuksesta, että tilanne ei parane vaan pahenee vuosien myötä.
Mulla on ex-miehen kanssa kolme lasta. Olen itse pienikokoinen (160 cm) ja synnytin kookoni nähden kolme isoa lasta (4 kg) ja kaikki raskaudet kestivät 42 viikkoa. Eli iholla oli paljon aikaa venyä joka raskaudessa. Tuloksena tietysti raskausarpia, erkaantuneet vatsalihakset, venynyt iho ja pysyvä eppariarpi alapäässä.
Oltiin yhdessä 15 vuotta. Sain aina tasaisin väliajoin kuulla, että on itsestä kiinni että viitsii aloittaa liikunnan ja kiinteyttää löydän vatsanahkan. Mulla ei siis ole vatsan seudulla läskiä vaan raskauden venyttämä kengurupussi, joka on pelkkää nahkaa joka ei palaudu. Kirurgin veitsellä sen saisi pois, mutta en nyt sen vuoksi leikellä itseäni.
Erkaantuneiden vatsalihasten vuoksi vatsani pömpöttää syönnin jälkeen, mutta se menee ohi kun ruoka sulaa.
On siis erottu jo. Tilanne paheni vuosi vuodelta, koska ex-miehen kielenkäyttö kävi koko ajan vaan tylymmäksi.
Tuohon voi AP miehelleen todeta, että oma syynsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen joskus keksinyt jotain vastaavaa ja muijat tulee laumana haukkumaan ukkoja. 😂
Ihan aiheellista tuon tyylisissä ukoissa.
Olet rupsahtanut. Mies ei todennäköisesti enää kauaa jaksa sinua katsella vaan ottaa nuoremman ja kauniimman. Tämä on hyvä asia sinullekin.
Tuo ei kyllä oo valitettavasti oikeaa rakkautta tai välittämistä. Sun mies on ollu ihastunut sun ulkonäköön ja siks kohdellu sua hyvin. Onks sun mies itse hyvännäköinen yms? Vaikka ei sillä oo kyl mitään merkitystä. Monelle miehelle saattaa tulla yllätyksenä, että raskaus muuttaa vartaloo ja se, että miehetkin vanhenee, yhteiskunta vaan suo miehille sen. Ei varmaan sun mies näytä enää samalta kuin 25-vuotiaana. Paljon jaksamista ja Haleja sinne🙏💙 Ei kannata yrittää miellyttää tollasta ihmistä, koska se vaan antaa sille enemmän valtaa.
Kyllä se nuorikin nainen rupsahtaa, jossain vaiheessa ja sitten tämä mies huomaa, että on jo sen ikäinen ettei kelpaa kellekkään, jos ei oo sitten rikas 🤷♀️ ja kelpaako edes nuoremmille?
Hyi mikä ”mies”. Olette saaneet yhdessä lapsen, elämänne tärkeimmän uuden ihmisen, ja hän keskittyy valittamaan arvista ja vatsanahasta? Naisen vartalosi on tehnyt valtavan ja upean työn. Raskauden tuomat muutokset voit kantaa ylpeydellä.
Nyt sanot sille vvtun i d i o o t i l l e, että tollasta p a s k a a et kuuntele enää ikinä ja saa olla viimenen kerta kun huomauttelee ikävään sävyyn vartalostasi. Pistää vihasiksi tollanen.
Kuulostaa hormoonihöyryistä toipuvalta äityliltä, jolle kaikki on elämää suurempaa draamaa. Onko tuo kokoaja samalla työpaikalla miehen kanssa vai mikä asiassa pännii?