Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

todistin eilen taaperoimetystä, ja anteeksi vsin minua OKSETTI

Vierailija
11.07.2015 |

Imetys on kaunista ja luonnollista, MUTTA jos noin 3v poika juo ensin pillimehua ja syö mansikoitsa minkä jälkeen kaivaa tissin suuhun ikään kuin jälkiruuaksi niin siitä on kyllä luonnollisuus kaukana!

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin muutama viikko sitten vaatekaupassa ostoksilla, kun joku mamma imetti lasta samalla kun katteli vaatteita.. wtf?

Vierailija
62/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:46"]Tämän ketjun myötä imetän vieläkin kovemmalla ylpeydellä 1v2kk poikaani.
Ja lupaan hymyillä kauniisti jokaiselle ohikulkijalle.
[/quote]Kiihottunut perkele. Tykkäätkö kun tissiäsi lussutetaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:43"]

Puhuin noin 70 vuotiaiden naisten kanssa imetyksestä. Jokainen sanoi, että imettivät niin pitkään kuin lapsi itse halusi. Pieni otos, mutta sillä otoksella näyttäisi asenteet olevan nykyään tiukemmat. Tuo ennen aikainen kuulosti aika luonnolliselta. 

Ja varmuuden vuoksi laitan tähän, että itse en imettänyt ollenkaan, mutta silti en paheksu imettäjiä.

[/quote]

Pakko sanoa, että ne nyt noin 70-vuotiaat äidit oli just niitä, jotka imettivät vähän. He saivat lapsia keskimäärin 1968-74 ja silloin kyllä käytettiin tosi paljon korviketta. Itse synnyin 1970 ja nyt 74v äitini kertoi imettäneensä minua kuusi kuukautta ja se oli kuulemma aika pitkä aika silloin. Mieheni on syntynyt 1969 ja hänen äitinsä ei imettänyt ollenkaan lapsiaan, koska maitoa ei tullut (ei ollut oikein opastajia imetykseen, tuskin hänellä mitään rakenteellista vikaa ollut, miksi ei olisi voinut imettää.)

[/quote]

Tavallisissa perheissä ei käytetty korviketta. Se oli kallista. Kyllä tuolloin imetettiin vaikka rikkailla korvike olikin muotia. Tai sitten voisi sanoa, että olipa edistyksellinen joukko 70 vuotiaita.

[/quote]

Mun äiti täyttää 70 v. ensi vuonna ja olen syntynyt 1971. Silloin oli vallalla benjamin Spockin lastenhoitofilosofia, että lasta ruokitaan 2 h välein. Muuten annettiin huutaa. Korvikkeesta en tiedä, varmasti sitä sain, mutta minulla on oma neuvolakorttini ja tuoremehu on aloitettu n. kuukauden iässä ja raasteet alle 3 kk iässä. Myös maksaa suositeltiin.

Öitiysloma oli sen 3 kk, enpä usko äitini minua juuri kauempaa imettäneen, eikä se silloin ollut tapana. lastentarhoissa oli seimi -nimiset osastot pikkuvauvoille. Minä olin hoidossa tädilläni 6 kk ikäisestä alkaen, kun äitini sai virkavapaata vielä toiset 3 kk.

Nykyiset 70-vuotiaat eivät kyllä todellakaan taaperoimettäneet, ehkä jotain aivan takamaiden maaseutua lukuunottamatta. 70-luvun alku on kuuluisa karusta lapsenhoitosysteemistä ja silloin syntyneiden äidit ovat pääsääntöisesti näitä 70-vuotiaita. Oma äitini muistelee kauhulla kaikkia niitä ohjeita ja ihmetteli, kun "lapsentahtisesti" imetin esikoistamme 15 vuotta sitten tyyliin jatkuvasti.

[/quote]

Tämä appelsiinituoremehu ja raasteet ja maksaruuat on ihan totta, vaikka se nykyään uskomattomalta kuulostaakin. Äitini kertonut että näin juuri neuvolassa ohjeistettiin. Ja juuri samalla tavoin minun äitini "kauhulla" ohjeita muistelee. Taaperoimetys ei todellakaan kuulunut 70-luvun äitien keinovalikoimaan. :DDD

[/quote]

Omassa neuvolakortissani lukee kahden viikon ikäkohdassa, että pikkuhiljaa tuoremehua ja raasteita....

Piti kommentoida vielä tuohon tohtori Spockin lastenhoito-ohjeisiin, että eikö se ollut se 3 tuntia se ruokintaväli, ei kaksi...?

Vierailija
64/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:22"]

Puhuin noin 70 vuotiaiden naisten kanssa imetyksestä. Jokainen sanoi, että imettivät niin pitkään kuin lapsi itse halusi. Pieni otos, mutta sillä otoksella näyttäisi asenteet olevan nykyään tiukemmat. Tuo ennen aikainen kuulosti aika luonnolliselta. 

Ja varmuuden vuoksi laitan tähän, että itse en imettänyt ollenkaan, mutta silti en paheksu imettäjiä.

[/quote]

Pakko sanoa, että ne nyt noin 70-vuotiaat äidit oli just niitä, jotka imettivät vähän. He saivat lapsia keskimäärin 1968-74 ja silloin kyllä käytettiin tosi paljon korviketta. Itse synnyin 1970 ja nyt 74v äitini kertoi imettäneensä minua kuusi kuukautta ja se oli kuulemma aika pitkä aika silloin. Mieheni on syntynyt 1969 ja hänen äitinsä ei imettänyt ollenkaan lapsiaan, koska maitoa ei tullut (ei ollut oikein opastajia imetykseen, tuskin hänellä mitään rakenteellista vikaa ollut, miksi ei olisi voinut imettää.)

[/quote]

Tavallisissa perheissä ei käytetty korviketta. Se oli kallista. Kyllä tuolloin imetettiin vaikka rikkailla korvike olikin muotia. Tai sitten voisi sanoa, että olipa edistyksellinen joukko 70 vuotiaita.
[/quote[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Siinä olet oikeassa, että korviketta ei käytetty. Pitkästä imetyksestä olet väärässä. Vauvoille keitettiin lehmän maitoa johon lisättiin vähän sokeria.

Vierailija
65/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 09:56"]

Imetys on kaunista ja luonnollista, MUTTA jos noin 3v poika juo ensin pillimehua ja syö mansikoitsa minkä jälkeen kaivaa tissin suuhun ikään kuin jälkiruuaksi niin siitä on kyllä luonnollisuus kaukana!

[/quote]

Pedofiliaa on tuo, hyi saatana!

Kas kummaa kun en enää aamupäivällä kirjoittamaani kommenttia löytänyt.
[/quote]

Joo ja lehmänmaidon juominen on eläimiin sekaantumista?

Vierailija
66/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:42"]

Ne jotka käskevät menemään vessaan imettämään, niin voivat itse mennä vessaan syömään. Mikä pakko sitä imettäjää on tuijottaa ja kytätä, että vilahtaako se tissi.

[/quote]

Pitääkö mennä ravintolaan imettämään, ravintolassa syödään ruokaa ja sillon pitää olla ruokahalu.. Se voi mennä ku joku lussuttaa siellä mutta yhtä hyvin voi mennä jos imetystä näkee.

[/quote]

Mua oksettaa, kun joillakin aikuisilla ei ole pöytätapoja. Voiko olla mitään luonnollisempaa kuin imettäminen?

[/quote]

No vaikkapa seksi, ulostaminen ja virtsaaminen. Mutta niitäkään ei tehdä julkisesti. 
[/quote]

Miten syöminen ja ulostaminen ovat verrannollisia?

Vierailija
67/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lapsista ja vituttaa lähes kaikki niihin liittyvä asia mutta sitä en ymmärrä että julkisella paikalla ei sais imettää tai että outoa jos 3-vuotiasta imetetään. Onhan sen ikäinen vielä ihan pikkunen. Joku 6-vuotias menee jo yli.

Vierailija
68/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 10:16"]Hyi. Taas yksi oire vanhempien laiskuudesta - ei viitsitä vierottaa rinnalta. Sama kun pidetään vaippoja vielä 4 vuotiailla yötä päivää [/quote] Vähän eri asia, yökuivaksi ei voi opettaa vaan se tapahtuu kun lapsi kypsyy (rakko, hormonituotanto). Terveisin 6v yökastelijan äiti [/quote] Siksi kirjoitinkin yötä PÄIVÄÄ koska kyllä normaalisti opettelun tuloksena lapsi oppii 4-vuotiaana käymään päivisin potalla/pöntöllä [/quote] Aa, totta. Samaa mieltä tuosta päivää-osasta. Se on vanhempien laiskuutta.

[/quote]

Heh, neljävuotiaana? Kyllä normaali kaksivuotias oppii päiväkuivaksi. Monet jo ennenkin. 

Yöllinen kastelu on tosiaan hormonaalista kypsyyttä suurelta osin ainakin. 

[/quote]

Nimen omaan osasi käydä pissälla, mutta tiheä virtsaamistarve. Sairaus ei ollut syy vaan muuten sekä munuaisten, että virtsateiden rakenne. Jännä, että ihan vieraat tietää asiat paremmin kuin minä ja lastenklinikka. Siellä oli muitakin saman aiheen takia tutkimuksissa. Kenelläkään ei ollut laiskuus syy vaippojen käyttöön. Ehkä käytännöllisyys niin kuin meillä. Mutta tosiaan kuka pysähtyy esim. automatkoilla 30 minuutin välein pissalle? Ihan turha väittää sellaista jos ei sellaisessa tilanteessa ole ollut. Lapsi on 11 ja käy edelleen usein pissalla. Joka välitunti vähintäänkin.

Vierailija
69/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 09:56"]Imetys on kaunista ja luonnollista, MUTTA jos noin 3v poika juo ensin pillimehua ja syö mansikoitsa minkä jälkeen kaivaa tissin suuhun ikään kuin jälkiruuaksi niin siitä on kyllä luonnollisuus kaukana!

[/quote]

Kiitos tästä informaatiosta!

Vierailija
70/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:50"]Jotain mielihyväähän se äiti saa siitä jos yli 3v antaa tissiä. Samalla lailla seksuaalisesti se tuntuu hyvältä kun mies lirputtaa nänniä
[/quote] et ole tainnut imettää? Nännit tottuu KOVAAN imemiseen niin, että niissä ei juuri imetysaikana tuntoa ole...

Vierailija
71/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:20"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:46"] [quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:41"] Olen aina ollut sitä mieltä että ne jotka imettävät lapsiaan pitkään oikeasti kiihottuvat siitä kun heidän nännejään lussutetaan. Teitä yksinkertaisesti kiihottaa, siksi ette vierota tisseistä! Turha kieltää kun kuitenkin kiihotutte! Eikö oma puoliso suostu imemään vai mikä on? [/quote]   Olet sairaalloisen seksikeskeinen, näet seksiä siellä missä sitä ei ole. Minulla eivät nännit ole koskaan olleet kovin erogeeniset. En kiihotu niiden imemisestä, en miehen imiessä ja kaikkein vähiten imettäessä. Lapsen imuote on sen verran kova, että siinä ei vain ole mitään kiihottavaa, tuskin edes niillä jotka muuten pitävät niiden käsittelystä. Imetyksessä ei ole kyse seksistä. [/quote]Älä selitä, kiinni jäin. Kostuu [/quote] Tää on se sama sairas joka huutelee samaa joka imetysketjuun, hohhojaa.. Taidat olla mies ja erittäin yksinkertainen sellanen.

[/quote]Ihan nainen olen ja taidat itse olla tällainen kiihottunut imettäjä?

[/quote]

Olet siis sellainen yksinkertainen nainen, joka kuvittelee, että koska hän itse kiihottuu imettämisestä, kaikki muutkin kiihottuvat. Tiedoksesi, että se on harvinaista. Tai sitten et ole itse imettänyt päivääkään ja luulet tietäväsi aiheesta jotain, muttet tiedä hevon paskaakaan. Sekin on merkki erittäin suuresta tyhmyydestä.

Vierailija
72/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:14"]

Eli ongelma oli tissin näyttäminen koska imijän ikä vaikuttaa että tissin esillekaivuu tuntuu iljettävältä?

[/quote]

Täytyy toivoa, ettei pitkään imettäjien looginen ajattelukyky ainakaan periydy. 

Vierailija
73/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten täällä voi olla näin sairasta porukkaa, että tällaiselle plussapeukutetaan. Kyllä on ihan luonnollista tuonne 3 v asti imettää. Pitäisi ainakin 2-vuotiaaksi imettää kuten WHO sanoo. http://www.imetys.fi/itu/historia.php

Vierailija
74/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:23"]

miten täällä voi olla näin sairasta porukkaa, että tällaiselle plussapeukutetaan. Kyllä on ihan luonnollista tuonne 3 v asti imettää. Pitäisi ainakin 2-vuotiaaksi imettää kuten WHO sanoo. http://www.imetys.fi/itu/historia.php

[/quote]Mene sinä muualle kiihottumaan nänneinesi!

Vierailija
75/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:37"]106 vielä jatkaa että jos joku 70-luvulla imetti taaperoikäistä, se tapahtui eri syiden takia kuin nykyään. Todennäköisesti silloin oli rahasta ja ruuasta puutetta. Nykyäänhän taaperoimetystä harrastetaan muista syistä kuin lapsen ravinnonsaannin turvaamiseksi. Ottamatta kantaa siihen, onko taaperoimetys nykyään hyvä vai huono asia, niin se on kuitenkin lähtökohdiltaan aivan eri asia, kuin ennen muinoin tapahtunut taaperoikäisten imetys.   
[/quote]

Tosiasioita vastaan hyvä alapeukuttaa. Voi hyvää päivää näitä fanaatikkoja.

Vierailija
76/111 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:42"]

Ne jotka käskevät menemään vessaan imettämään, niin voivat itse mennä vessaan syömään. Mikä pakko sitä imettäjää on tuijottaa ja kytätä, että vilahtaako se tissi.

[/quote]

Pitääkö mennä ravintolaan imettämään, ravintolassa syödään ruokaa ja sillon pitää olla ruokahalu.. Se voi mennä ku joku lussuttaa siellä mutta yhtä hyvin voi mennä jos imetystä näkee.

[/quote]

Mua oksettaa, kun joillakin aikuisilla ei ole pöytätapoja. Voiko olla mitään luonnollisempaa kuin imettäminen?

[/quote]

No vaikkapa seksi, ulostaminen ja virtsaaminen. Mutta niitäkään ei tehdä julkisesti. 

Vierailija
77/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:12"]Minkälaisia miehiähän näistä kouluikään asti imetetyistä tulee aikuisena. Pakkohan tuon on jollain tasolla vaikuttaa psyykkiseen kehitykseenkin.
[/quote] tissimiehet ja peppumiehet on eri rotua.
[/quote]

Kevennyksenä ihan pakko kommentoida, että miestäni on imetetty yli kolmevuotiaaksi. Muistaa imetyksen. On nykyään peppumies. (Ja muutoin ihan normaali nykymies, osallistuva mies ja isä).

Vierailija
78/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
79/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 10:08"]Olimme leikkipuistossa, äiti istui vieressäni. Oli kyllä kahvi mennä väärään kurkkuun, kun poika pisti mansikat sivuun ja alkoi kaivella tissiä..! Vauva tarvitsee maitoa, noin iso ei. Hyi hitto :x AP [/quote] kahvin joit aikuisena kuitenkin lehmän tissimaidolla?

[/quote]

Tuskin joi suoraan lehmän tissistä.

Vierailija
80/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 10:08"]Olimme leikkipuistossa, äiti istui vieressäni. Oli kyllä kahvi mennä väärään kurkkuun, kun poika pisti mansikat sivuun ja alkoi kaivella tissiä..!
Vauva tarvitsee maitoa, noin iso ei. Hyi hitto :x

AP
[/quote] kahvin joit aikuisena kuitenkin lehmän tissimaidolla?
[/quote]

itse asiassa juon mustana, vaikka en ymmärrä miten jahvinjuontini tähän liittyy!

AP