Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

todistin eilen taaperoimetystä, ja anteeksi vsin minua OKSETTI

Vierailija
11.07.2015 |

Imetys on kaunista ja luonnollista, MUTTA jos noin 3v poika juo ensin pillimehua ja syö mansikoitsa minkä jälkeen kaivaa tissin suuhun ikään kuin jälkiruuaksi niin siitä on kyllä luonnollisuus kaukana!

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 10:08"]Olimme leikkipuistossa, äiti istui vieressäni. Oli kyllä kahvi mennä väärään kurkkuun, kun poika pisti mansikat sivuun ja alkoi kaivella tissiä..!
Vauva tarvitsee maitoa, noin iso ei. Hyi hitto :x

AP
[/quote]

Et sinäkään varmaan _tarvitse_ sitä kahviasi mutta juot silti? En nyt ota kantaa taaperoimetykseen muuten mutta paska argumentti.

Vierailija
22/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:42"]

Ne jotka käskevät menemään vessaan imettämään, niin voivat itse mennä vessaan syömään. Mikä pakko sitä imettäjää on tuijottaa ja kytätä, että vilahtaako se tissi.

[/quote]

Pitääkö mennä ravintolaan imettämään, ravintolassa syödään ruokaa ja sillon pitää olla ruokahalu.. Se voi mennä ku joku lussuttaa siellä mutta yhtä hyvin voi mennä jos imetystä näkee.

[/quote]

Mua oksettaa, kun joillakin aikuisilla ei ole pöytätapoja. Voiko olla mitään luonnollisempaa kuin imettäminen?

[/quote]

On se luonnollista mutta ei silti kuulu ruokapöytään. Ja yhtälailla tekisi mieli toivottaa helvettiin ne jotka eivät osaa käyttäytyä ravintolassa, lussuttajat, rääkyvät kakarat jotka syövät vain kaksi haarukallista tilatusta ruoasta sekä mainoskylttejä tarjoilijoita päin heittelevät juopot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikki-ikäisen imettäminen on helpompaa kuin sen lopettaminen. Lapsi saattaisi pahoittaa mielensä

Vierailija
24/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:43"]

Puhuin noin 70 vuotiaiden naisten kanssa imetyksestä. Jokainen sanoi, että imettivät niin pitkään kuin lapsi itse halusi. Pieni otos, mutta sillä otoksella näyttäisi asenteet olevan nykyään tiukemmat. Tuo ennen aikainen kuulosti aika luonnolliselta. 

Ja varmuuden vuoksi laitan tähän, että itse en imettänyt ollenkaan, mutta silti en paheksu imettäjiä.

[/quote]

Pakko sanoa, että ne nyt noin 70-vuotiaat äidit oli just niitä, jotka imettivät vähän. He saivat lapsia keskimäärin 1968-74 ja silloin kyllä käytettiin tosi paljon korviketta. Itse synnyin 1970 ja nyt 74v äitini kertoi imettäneensä minua kuusi kuukautta ja se oli kuulemma aika pitkä aika silloin. Mieheni on syntynyt 1969 ja hänen äitinsä ei imettänyt ollenkaan lapsiaan, koska maitoa ei tullut (ei ollut oikein opastajia imetykseen, tuskin hänellä mitään rakenteellista vikaa ollut, miksi ei olisi voinut imettää.)
[/quote]

Juuri näin se on ollut. Neuvoloissa on jopa neuvottu että kun nyt on tullut markkinoille tällaisia nykyaikaisia korvikkeita, joissa on kaikki ravintoaineet tieteellisesti oikeassa suhteessa, niin olisi ihan hyvä käyttää niitä.. (äitiäni oli näin neuvottu 1971). Ja tuosta että joissakin kulttuureissa on imetetty pitkään, niin tiedättekö miksi? Koska ravintoa on ollut niukasti. Suomessa esim 1900-luvun alkuvuosikymmeninä lobattiin kovasti imettämisen puolesta, mutta samalla valistettiin äitejä antamaan puolen vuoden iästä lähtien muutakin ravintoa ja varoiteltiin liian pitkästä imetyksestä. Köyhemmissä oloissa äidit pyrkivät imettämään niin pitkään kuin mahdollista ja seurauksena oli kasvun pysähtymistä ja puutostauteja. Eli ei ole nykyisellä taaperoimetyksellä mitään tekemistä entisaikojen kanssa.

Vierailija
25/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:43"]

Puhuin noin 70 vuotiaiden naisten kanssa imetyksestä. Jokainen sanoi, että imettivät niin pitkään kuin lapsi itse halusi. Pieni otos, mutta sillä otoksella näyttäisi asenteet olevan nykyään tiukemmat. Tuo ennen aikainen kuulosti aika luonnolliselta. 

Ja varmuuden vuoksi laitan tähän, että itse en imettänyt ollenkaan, mutta silti en paheksu imettäjiä.

[/quote]

Pakko sanoa, että ne nyt noin 70-vuotiaat äidit oli just niitä, jotka imettivät vähän. He saivat lapsia keskimäärin 1968-74 ja silloin kyllä käytettiin tosi paljon korviketta. Itse synnyin 1970 ja nyt 74v äitini kertoi imettäneensä minua kuusi kuukautta ja se oli kuulemma aika pitkä aika silloin. Mieheni on syntynyt 1969 ja hänen äitinsä ei imettänyt ollenkaan lapsiaan, koska maitoa ei tullut (ei ollut oikein opastajia imetykseen, tuskin hänellä mitään rakenteellista vikaa ollut, miksi ei olisi voinut imettää.)

[/quote]

Niiden lapset oli jo yli 50 vuotiaita. Eli aikaisemmin syntyneet. 
[/quote]
Höpö höpö. Olen nyt 45v ja äitini 74v. Kaverini on 39v ja äitinsä 70v.

Vierailija
26/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:43"]

[/quote]

[/quote]

Juuri näin se on ollut. Neuvoloissa on jopa neuvottu että kun nyt on tullut markkinoille tällaisia nykyaikaisia korvikkeita, joissa on kaikki ravintoaineet tieteellisesti oikeassa suhteessa, niin olisi ihan hyvä käyttää niitä.. (äitiäni oli näin neuvottu 1971). Ja tuosta että joissakin kulttuureissa on imetetty pitkään, niin tiedättekö miksi? Koska ravintoa on ollut niukasti. Suomessa esim 1900-luvun alkuvuosikymmeninä lobattiin kovasti imettämisen puolesta, mutta samalla valistettiin äitejä antamaan puolen vuoden iästä lähtien muutakin ravintoa ja varoiteltiin liian pitkästä imetyksestä. Köyhemmissä oloissa äidit pyrkivät imettämään niin pitkään kuin mahdollista ja seurauksena oli kasvun pysähtymistä ja puutostauteja. Eli ei ole nykyisellä taaperoimetyksellä mitään tekemistä entisaikojen kanssa.
[/quote]
Eikä imetysneuvontaa ollut. Oma mummoni sai 6 lasta vuosina 1941-1955. Hänellä ei imetys onnistunut ja hän antoi lapsille ns. kauralimaa sekä vedellä laimennettua lehmänmaitoa.

Vierailija
27/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä on vaan niin saatanan typeriä. Miten joku voi kuvitella, että lapsen imetys liittyy jotenkin seksiin? Imettäminen ei varmasti suurimmalla osalla tuo sellaista mielihyvää. Jos toisi, eiköhän sen imettämisen olisi lopettanut jo aikaa sitten. Kyse on lapsen läheisyyden tarpeesta, myös joillain lapsilla imemistarve on voimakkaampi vielä yli 1-vuotiaana ja jos ei ole tuttiin tottunut, niin vieroitus rinnalta voi olla aikaa vievää ja vaikeaa. Ihmettelen sitäkin, miten aikuisia ihmisiä voi oikein oksettaa lapsen imetys. Ette voi oikeasti tietää toisten tilanteista ja lapsista tarpeeksi, jotta voitte tuomita. Maailmassa on oikeasti paljon pahaa ja teitä kuvottaa lapsen imetys. Se on sairasta, ei imettäminen. Tiedän että nyt joku vatipää yrittää kommentoida tätä haukkumalla minua taaperoimettäjäksi, mutta pieleen menee sekin veikkaus.

Vierailija
28/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:01"]

Imetän vielä 2-vuotiasta, koska lapsi haluaa enkä ole löytänyt mitään tutkimustietoa, jossa pitkästä imetyksestä olisi todettu olevan jotain haittaa. Imetän pari kertaa päivässä ja aina kotona, tarkoituksena on hiljalleen imetys lopettaa. Surullista tässä on kuitenkin mielestäni se miten pitkään imetykseen suhtaudutaan. En ole enää vuoteen kehdannut kertoa edes neuvolassa imetyksestä, koska isomman lapsen imetys on niin harvinaista että osakseen saa vain silmien pyörittelyä. En koe tekeväni mitään pahaa tai väärää, mutta silti pelkään sitä samaa syyllistämistä kuin vaikka äidit, jotka eivät imetä ollenkaan. On tämä niin surullista, kun ikinä ei ole hyvä ja pedofiiliksi haukkuminen satuttaa todella paljon, vaikka tiedänkin että se on kaukana totuudesta. Silti en voi ymmärtää, että jonkun silmissä voi isomman lapsen imetys olla jotain niin kamalaan asiaan rinnastettavaa :(

[/quote]Hyi helvetti!

Vierailija
29/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:43"]

[/quote]

[/quote]

Tavallisissa perheissä ei käytetty korviketta. Se oli kallista. Kyllä tuolloin imetettiin vaikka rikkailla korvike olikin muotia. Tai sitten voisi sanoa, että olipa edistyksellinen joukko 70 vuotiaita.
[/quote]
Rikkaissa perheissä? Siis siitä kun 70veet oli nuoria äitejä ei ole mitenkään järkyttävän pitkä aika. Korvike ei ollut erityisen kallista ja paljon käytettiin myös vedellä laimennettua maitoa ja myös sokerivettä. Kyllä 60-luvun lopulla, 70-luvun alussa Suomi oli jo kaupungistunut ja ihmiset suurimmaksi osaksi palkkatöissä. Suurin ero nykyaikaan on oikeastaan se, ettei ollut tietokoneita ja kännyköitä.

Vierailija
30/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 10:01"]Oliko ämmä sellainen maitonaamainen löysä ilmestys. [/quote] en katsonut tarkkaan.. ei enää mikään kovin nuori, ruskeatukkainen. AP

[/quote]

oletko sä aapee sellainen nutturatiukalla noin niinku psyyken puolella? Tai mistä sua kiristää? Tai onko sulla ongelmat vähissä, kun niitä kehittelet?

Vierailija
31/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:46"] Hyi helvetti. Itse en kyllä halua nähdä roikkuvia rintoja paljaana julkisella paikalla. Kaupungissa on myös paikkoja jossa voi olla yksityisesti ja kunnioittaa muita. [/quote]

Miksi pitää jäädä tuijottamaan, jos näkee että äiti alkaa imettämään vauvaansa? Katso muualle, jos et kestä nähdä. [/quote] en ole tuon kirjoittaja mutta kommentoin että usein nämä julkisesti imettävät näyttää tissiään. Voisivat laittaa edes harson suojaksi.

[/quote]

ei ne näytä. Sä tuijotat. Katseen voi kääntää myös muualle. Jos pää kääntyy tahdon voimalla.

Vierailija
32/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:12"]Minkälaisia miehiähän näistä kouluikään asti imetetyistä tulee aikuisena. Pakkohan tuon on jollain tasolla vaikuttaa psyykkiseen kehitykseenkin. [/quote] tissimiehet ja peppumiehet on eri rotua. [/quote] Kevennyksenä ihan pakko kommentoida, että miestäni on imetetty yli kolmevuotiaaksi. Muistaa imetyksen. On nykyään peppumies. (Ja muutoin ihan normaali nykymies, osallistuva mies ja isä).

[/quote]

Tiedän yhden miehen, jota imetettiin lähes kouluikään. Hän ei ole tissi-, eikä peppumieskään. Toista kaveria puolestaan ei kuulemma imetetty juuri lainkaan, hän on tissimies.

Eli imetys vaikuttanee miehillä seksuaalisuuteen ainakin jollain tavalla.

Vierailija
33/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerivedeksi rintamaito muuttuu vähitellen. Minä en ole lapselleni sokerivettä juottanut!

Vierailija
34/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut sitä mieltä että ne jotka imettävät lapsiaan pitkään oikeasti kiihottuvat siitä kun heidän nännejään lussutetaan. Teitä yksinkertaisesti kiihottaa, siksi ette vierota tisseistä! Turha kieltää kun kuitenkin kiihotutte! Eikö oma puoliso suostu imemään vai mikä on?

Vierailija
35/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt imetys on lähinnä länsimainen erikoisuus muutaman viime vuosikymmenen ajalta, muutaman vuoden kestävä imetys on ihmislajille biologinen, evolutiivinen normi. Tutkimustietoa pitkän imetyksen hyödyistä löytyy pilvin pimein ja pikällä imetyksellä on hyötyjä myös imettäjän itsensä terveydelle (laskee mm. rintasyövän, munasarjasyövän ja osteoporoosin riskiä). Hupaisaa, että taaperoimetys herättää tämmösellä super foodien aikakaudella näin suuria tunteita.

Vierailija
36/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:37"]

Sokerivedeksi rintamaito muuttuu vähitellen. Minä en ole lapselleni sokerivettä juottanut!

[/quote]

Maito ei voi muuttua sokerivedeksi.

Vierailija
37/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:42"]

Lyhyt imetys on lähinnä länsimainen erikoisuus muutaman viime vuosikymmenen ajalta, muutaman vuoden kestävä imetys on ihmislajille biologinen, evolutiivinen normi. Tutkimustietoa pitkän imetyksen hyödyistä löytyy pilvin pimein ja pikällä imetyksellä on hyötyjä myös imettäjän itsensä terveydelle (laskee mm. rintasyövän, munasarjasyövän ja osteoporoosin riskiä). Hupaisaa, että taaperoimetys herättää tämmösellä super foodien aikakaudella näin suuria tunteita.

[/quote]Sinä oot juuri sellainen kiihottunut joka imettää vain ja ainoastaan kiihotuksen takia? No, kiihottiko?

Vierailija
38/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:41"]

Olen aina ollut sitä mieltä että ne jotka imettävät lapsiaan pitkään oikeasti kiihottuvat siitä kun heidän nännejään lussutetaan. Teitä yksinkertaisesti kiihottaa, siksi ette vierota tisseistä! Turha kieltää kun kuitenkin kiihotutte! Eikö oma puoliso suostu imemään vai mikä on?

[/quote]

Vierailija
39/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:37"]

[/quote]

Maito ei voi muuttua sokerivedeksi.
[/quote]
Vauvan syöttämisen yhteydessä jos puhutaan sokerivedestä niin sillä tarkoitetaan vettä, johon on laitettu/"sulatettu" sokeria. Yleinen juoma vauvoille vielä 70-luvulla.

Vierailija
40/111 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:41"]

[/quote]

Olet sairaalloisen seksikeskeinen, näet seksiä siellä missä sitä ei ole. Minulla eivät nännit ole koskaan olleet kovin erogeeniset. En kiihotu niiden imemisestä, en miehen imiessä ja kaikkein vähiten imettäessä. Lapsen imuote on sen verran kova, että siinä ei vain ole mitään kiihottavaa, tuskin edes niillä jotka muuten pitävät niiden käsittelystä. Imetyksessä ei ole kyse seksistä.