todistin eilen taaperoimetystä, ja anteeksi vsin minua OKSETTI
Imetys on kaunista ja luonnollista, MUTTA jos noin 3v poika juo ensin pillimehua ja syö mansikoitsa minkä jälkeen kaivaa tissin suuhun ikään kuin jälkiruuaksi niin siitä on kyllä luonnollisuus kaukana!
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:41"]
Olen aina ollut sitä mieltä että ne jotka imettävät lapsiaan pitkään oikeasti kiihottuvat siitä kun heidän nännejään lussutetaan. Teitä yksinkertaisesti kiihottaa, siksi ette vierota tisseistä! Turha kieltää kun kuitenkin kiihotutte! Eikö oma puoliso suostu imemään vai mikä on?
[/quote]
Olet sairaalloisen seksikeskeinen, näet seksiä siellä missä sitä ei ole. Minulla eivät nännit ole koskaan olleet kovin erogeeniset. En kiihotu niiden imemisestä, en miehen imiessä ja kaikkein vähiten imettäessä. Lapsen imuote on sen verran kova, että siinä ei vain ole mitään kiihottavaa, tuskin edes niillä jotka muuten pitävät niiden käsittelystä. Imetyksessä ei ole kyse seksistä.
[/quote]Älä selitä, kiinni jäin. Kostuu
[/quote]Kiinni *jäit*
[/quote]
Olet sairas. Ainoa joka kostuu olet sinä. Hyi helvetti.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:53"]
Olen aina ollut sitä mieltä että ne jotka imettävät lapsiaan pitkään oikeasti kiihottuvat siitä kun heidän nännejään lussutetaan. Teitä yksinkertaisesti kiihottaa, siksi ette vierota tisseistä! Turha kieltää kun kuitenkin kiihotutte! Eikö oma puoliso suostu imemään vai mikä on?
[/quote]
Olet sairaalloisen seksikeskeinen, näet seksiä siellä missä sitä ei ole. Minulla eivät nännit ole koskaan olleet kovin erogeeniset. En kiihotu niiden imemisestä, en miehen imiessä ja kaikkein vähiten imettäessä. Lapsen imuote on sen verran kova, että siinä ei vain ole mitään kiihottavaa, tuskin edes niillä jotka muuten pitävät niiden käsittelystä. Imetyksessä ei ole kyse seksistä.
[/quote]Kiinni *jäit*
[/quote]
Olet sairas. Ainoa joka kostuu olet sinä. Hyi helvetti.
[/quote]No kostuitko?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:54"]
Pedofiilien puuhaa, edelleenkin.
[/quote]
Mene nyt jo hoidattamaan pääsi kuntoon. Onkohan sua käytetty hyväksi kun susta tuli tuollainen kieroon kasvanut idiootti?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 10:16"]
Hyi. Taas yksi oire vanhempien laiskuudesta - ei viitsitä vierottaa rinnalta. Sama kun pidetään vaippoja vielä 4 vuotiailla yötä päivää
[/quote]
Vähän erityyppinen asia mielestäni. Imetin tosiaan kaksivuotiaaksi, mutta tyttö oli kyllä vaipoista täysin pois paljon tätä ennen.
Ja korostan, että en julkisesti imettänyt ja tyttö ei koskaan olisi itsekään sitä tuonut esiin. Ihan sellainen iltarutiini nukuttamisen yhteydessä se sitten viimeisillään oli. Mielestäni en ole tehnyt syntiä.
On reipas koululainen nyt.
[/quote]
Hyi helvetti. Palvelikohan tuo lastasi, vai sinua itseäsi?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 10:16"] Hyi. Taas yksi oire vanhempien laiskuudesta - ei viitsitä vierottaa rinnalta. Sama kun pidetään vaippoja vielä 4 vuotiailla yötä päivää [/quote] Vähän erityyppinen asia mielestäni. Imetin tosiaan kaksivuotiaaksi, mutta tyttö oli kyllä vaipoista täysin pois paljon tätä ennen. Ja korostan, että en julkisesti imettänyt ja tyttö ei koskaan olisi itsekään sitä tuonut esiin. Ihan sellainen iltarutiini nukuttamisen yhteydessä se sitten viimeisillään oli. Mielestäni en ole tehnyt syntiä. On reipas koululainen nyt. [/quote] Hyi helvetti. Palvelikohan tuo lastasi, vai sinua itseäsi?
[/quote]Tottakai palveli vaan äitiä, mies kun ei enää suostunut imemään.
Ymmärrän kyllä jos jotakuta oksettaa. Toisille tuo voi olla yhä vain vilpittömästi äidin ja lapsen oma hetki, kyllähän kolme vuotias vielä on aika pieni. Yleensä tuon ikäistä kai imetetään enää vain äidin ja lapsen omaa hetkeä varten, esim iltarauhoittumista. Ehkä tuossakin äiti rauhoitteli välipalan jälkeen vaikka rattaisiin päikkäreille?
Lisäksi jotkut lapset vaan on isokokoisia ja ikäänsä nähden vanhemman näköisiä. Ystäväni kiroaa tätä kun hänen lastaan luullaan hieman kehityshäiriöiseksi 2-vuotiaaksi, vaikka lapsi on vasta reilu 1v. On vain isokokoinen isänsä mukaan. Eli periaattessa lapsi on myös voinut olla reilusti nuorempi, ja yhä osaimetyksellä, joka taas on ihan täysin normaalia.
Naisen rinnat ja nännit on lasta varten olemassa, joten miksipä lapsi ei saisi ravitsevasta äidinmaidosta nauttia vauvaiän jälkeenkin. Oletteko nähneet heimodokumentteja, joissa isompikin lapsi istuu sylissä tissi suussa? Joissain kulttuureissa hyvinkin normaalia. Meidän kulttuuri vain seksualisoi hyvin kovasti naisen rintoja.
Tämä näkyy hyvin selvästi suhtautumisessa julki-imetykseen ja siinä että naisen pitää peittää rinnat (nännit) rannalla, mutta toisaalta hyvin paljastava push-up iltapuku on sallittu.
Eli kyse on vain meidän kulttuurista, että tulee ällöttävä tunne.
Ja nyt kerron jotain joka ällöttää etenkin ap:ta. Olen maistanut ystäväni rintamaitoa, en rinnasta vaan mukista. Oli hyvää ja makeaa, antaa lapsien nauttia läheisyydestä ja maidosta.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:42"]
Lyhyt imetys on lähinnä länsimainen erikoisuus muutaman viime vuosikymmenen ajalta, muutaman vuoden kestävä imetys on ihmislajille biologinen, evolutiivinen normi. Tutkimustietoa pitkän imetyksen hyödyistä löytyy pilvin pimein ja pikällä imetyksellä on hyötyjä myös imettäjän itsensä terveydelle (laskee mm. rintasyövän, munasarjasyövän ja osteoporoosin riskiä). Hupaisaa, että taaperoimetys herättää tämmösellä super foodien aikakaudella näin suuria tunteita.
[/quote]
Mikä on sun mielestä lyhyt imetys? Alle vuosi? Lääkärit ovat ohjeistaneet äitejä jo yli sata vuotta puolen vuoden - vuoden imetykseen, ei sen pitempään. Tutustuppa Oiva Turpeisen jo 1980-luvulla kirjoittamaan tutkimukseen imeväiskuolleisuudesta Suomessa 1700 - 1800-luvuilla. Varsinkin Länsi-Suomessa ei ollut äitien tapana imettää, sillä naisia tarvittiin karjanhoidossa. Lapsille annettiin sarvesta velliä, ja koska hygienia oli mitä oli, lapsikuolleisuus oli suurta. Imetys on aina tapahtunut naisten työssäkäynnin ehdoilla.
Itse en tykkää yhtään ihmisistä, jotka ovat niin fanaattisia jonkin asian suhteen, että etsivät todisteita päähänpinttymänsä tueksi vaikka mistä. Ja sitten esittävät ne faktoina. Taaperoimetyksellä voi toki olla jotain hyötyjä. Mutta historiasta ei sille tukea löydy, vaikka kuinka haluttaisiin.
[/quote]
Mene nyt jo hoidattamaan pääsi kuntoon. Onkohan sua käytetty hyväksi kun susta tuli tuollainen kieroon kasvanut idiootti?
[/quote]
Huoh...
Jos sinä väität että on muka ihan normaalia isojen lasten imeä tissiä niin huh huh... se on oiekasti sairasta puuhaa, vahvasti pedofiliaan viittaavaa.
No ei vieraat ihmiset tiedä päältäpäi minkä ikäinen lapsi on, kassajonossa eräs nainen kysy että onko poikani 3v hän oli silloin 1v ja 2kk. Neuvolalääkäri kysyi "onko isoveli 3vuotias" kun oltiin junjorin kanssa käymässä neuvolassa vaikka poika oli täyttäny samalla viikolla 2vuotta. Hän on vain pitkä ja motorisesti taitava, puhe takkuaa (jos joku nyt pahotti mielensä siitä että "kehuin" poikaani niin vanhan näköiseksi..
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:08"]
[/quote]
[/quote]
Huoh...
Jos sinä väität että on muka ihan normaalia isojen lasten imeä tissiä niin huh huh... se on oiekasti sairasta puuhaa, vahvasti pedofiliaan viittaavaa.
[/quote]Ei olekaan normaalia, siinä haetaan vaan ja ainoastaan kiihottumista.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:46"]
[/quote]
[/quote]
Tää on se sama sairas joka huutelee samaa joka imetysketjuun, hohhojaa.. Taidat olla mies ja erittäin yksinkertainen sellanen.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:43"]
Puhuin noin 70 vuotiaiden naisten kanssa imetyksestä. Jokainen sanoi, että imettivät niin pitkään kuin lapsi itse halusi. Pieni otos, mutta sillä otoksella näyttäisi asenteet olevan nykyään tiukemmat. Tuo ennen aikainen kuulosti aika luonnolliselta.
Ja varmuuden vuoksi laitan tähän, että itse en imettänyt ollenkaan, mutta silti en paheksu imettäjiä.
[/quote]
Pakko sanoa, että ne nyt noin 70-vuotiaat äidit oli just niitä, jotka imettivät vähän. He saivat lapsia keskimäärin 1968-74 ja silloin kyllä käytettiin tosi paljon korviketta. Itse synnyin 1970 ja nyt 74v äitini kertoi imettäneensä minua kuusi kuukautta ja se oli kuulemma aika pitkä aika silloin. Mieheni on syntynyt 1969 ja hänen äitinsä ei imettänyt ollenkaan lapsiaan, koska maitoa ei tullut (ei ollut oikein opastajia imetykseen, tuskin hänellä mitään rakenteellista vikaa ollut, miksi ei olisi voinut imettää.)
[/quote]
Tavallisissa perheissä ei käytetty korviketta. Se oli kallista. Kyllä tuolloin imetettiin vaikka rikkailla korvike olikin muotia. Tai sitten voisi sanoa, että olipa edistyksellinen joukko 70 vuotiaita.
[/quote]
Mun äiti täyttää 70 v. ensi vuonna ja olen syntynyt 1971. Silloin oli vallalla benjamin Spockin lastenhoitofilosofia, että lasta ruokitaan 2 h välein. Muuten annettiin huutaa. Korvikkeesta en tiedä, varmasti sitä sain, mutta minulla on oma neuvolakorttini ja tuoremehu on aloitettu n. kuukauden iässä ja raasteet alle 3 kk iässä. Myös maksaa suositeltiin.
Öitiysloma oli sen 3 kk, enpä usko äitini minua juuri kauempaa imettäneen, eikä se silloin ollut tapana. lastentarhoissa oli seimi -nimiset osastot pikkuvauvoille. Minä olin hoidossa tädilläni 6 kk ikäisestä alkaen, kun äitini sai virkavapaata vielä toiset 3 kk.
Nykyiset 70-vuotiaat eivät kyllä todellakaan taaperoimettäneet, ehkä jotain aivan takamaiden maaseutua lukuunottamatta. 70-luvun alku on kuuluisa karusta lapsenhoitosysteemistä ja silloin syntyneiden äidit ovat pääsääntöisesti näitä 70-vuotiaita. Oma äitini muistelee kauhulla kaikkia niitä ohjeita ja ihmetteli, kun "lapsentahtisesti" imetin esikoistamme 15 vuotta sitten tyyliin jatkuvasti.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:46"] [quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:41"] Olen aina ollut sitä mieltä että ne jotka imettävät lapsiaan pitkään oikeasti kiihottuvat siitä kun heidän nännejään lussutetaan. Teitä yksinkertaisesti kiihottaa, siksi ette vierota tisseistä! Turha kieltää kun kuitenkin kiihotutte! Eikö oma puoliso suostu imemään vai mikä on? [/quote] Olet sairaalloisen seksikeskeinen, näet seksiä siellä missä sitä ei ole. Minulla eivät nännit ole koskaan olleet kovin erogeeniset. En kiihotu niiden imemisestä, en miehen imiessä ja kaikkein vähiten imettäessä. Lapsen imuote on sen verran kova, että siinä ei vain ole mitään kiihottavaa, tuskin edes niillä jotka muuten pitävät niiden käsittelystä. Imetyksessä ei ole kyse seksistä. [/quote]Älä selitä, kiinni jäin. Kostuu [/quote] Tää on se sama sairas joka huutelee samaa joka imetysketjuun, hohhojaa.. Taidat olla mies ja erittäin yksinkertainen sellanen.
[/quote]Ihan nainen olen ja taidat itse olla tällainen kiihottunut imettäjä?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:12"]Minkälaisia miehiähän näistä kouluikään asti imetetyistä tulee aikuisena. Pakkohan tuon on jollain tasolla vaikuttaa psyykkiseen kehitykseenkin.
[/quote]
Tyyliin Johannes Virolainen ja Albert Einstein. :)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:46"] [quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:41"] Olen aina ollut sitä mieltä että ne jotka imettävät lapsiaan pitkään oikeasti kiihottuvat siitä kun heidän nännejään lussutetaan. Teitä yksinkertaisesti kiihottaa, siksi ette vierota tisseistä! Turha kieltää kun kuitenkin kiihotutte! Eikö oma puoliso suostu imemään vai mikä on? [/quote] Olet sairaalloisen seksikeskeinen, näet seksiä siellä missä sitä ei ole. Minulla eivät nännit ole koskaan olleet kovin erogeeniset. En kiihotu niiden imemisestä, en miehen imiessä ja kaikkein vähiten imettäessä. Lapsen imuote on sen verran kova, että siinä ei vain ole mitään kiihottavaa, tuskin edes niillä jotka muuten pitävät niiden käsittelystä. Imetyksessä ei ole kyse seksistä. [/quote]Älä selitä, kiinni jäin. Kostuu [/quote] Tää on se sama sairas joka huutelee samaa joka imetysketjuun, hohhojaa.. Taidat olla mies ja erittäin yksinkertainen sellanen.
[/quote]Ihan nainen olen ja taidat itse olla tällainen kiihottunut imettäjä?
[/quote]
No just lopetin vauvan imetyksen ja voin kertoa pettymykseksi etten kiihottunut, sä taidat itse siellä olla kiihottunut niikun jo mainitsitkin aikaisemmassa viestissäs ;)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:43"]
Puhuin noin 70 vuotiaiden naisten kanssa imetyksestä. Jokainen sanoi, että imettivät niin pitkään kuin lapsi itse halusi. Pieni otos, mutta sillä otoksella näyttäisi asenteet olevan nykyään tiukemmat. Tuo ennen aikainen kuulosti aika luonnolliselta.
Ja varmuuden vuoksi laitan tähän, että itse en imettänyt ollenkaan, mutta silti en paheksu imettäjiä.
[/quote]
Pakko sanoa, että ne nyt noin 70-vuotiaat äidit oli just niitä, jotka imettivät vähän. He saivat lapsia keskimäärin 1968-74 ja silloin kyllä käytettiin tosi paljon korviketta. Itse synnyin 1970 ja nyt 74v äitini kertoi imettäneensä minua kuusi kuukautta ja se oli kuulemma aika pitkä aika silloin. Mieheni on syntynyt 1969 ja hänen äitinsä ei imettänyt ollenkaan lapsiaan, koska maitoa ei tullut (ei ollut oikein opastajia imetykseen, tuskin hänellä mitään rakenteellista vikaa ollut, miksi ei olisi voinut imettää.)
[/quote]
Tavallisissa perheissä ei käytetty korviketta. Se oli kallista. Kyllä tuolloin imetettiin vaikka rikkailla korvike olikin muotia. Tai sitten voisi sanoa, että olipa edistyksellinen joukko 70 vuotiaita.
[/quote]
Mun äiti täyttää 70 v. ensi vuonna ja olen syntynyt 1971. Silloin oli vallalla benjamin Spockin lastenhoitofilosofia, että lasta ruokitaan 2 h välein. Muuten annettiin huutaa. Korvikkeesta en tiedä, varmasti sitä sain, mutta minulla on oma neuvolakorttini ja tuoremehu on aloitettu n. kuukauden iässä ja raasteet alle 3 kk iässä. Myös maksaa suositeltiin.
Öitiysloma oli sen 3 kk, enpä usko äitini minua juuri kauempaa imettäneen, eikä se silloin ollut tapana. lastentarhoissa oli seimi -nimiset osastot pikkuvauvoille. Minä olin hoidossa tädilläni 6 kk ikäisestä alkaen, kun äitini sai virkavapaata vielä toiset 3 kk.
Nykyiset 70-vuotiaat eivät kyllä todellakaan taaperoimettäneet, ehkä jotain aivan takamaiden maaseutua lukuunottamatta. 70-luvun alku on kuuluisa karusta lapsenhoitosysteemistä ja silloin syntyneiden äidit ovat pääsääntöisesti näitä 70-vuotiaita. Oma äitini muistelee kauhulla kaikkia niitä ohjeita ja ihmetteli, kun "lapsentahtisesti" imetin esikoistamme 15 vuotta sitten tyyliin jatkuvasti.
[/quote]
Tämä appelsiinituoremehu ja raasteet ja maksaruuat on ihan totta, vaikka se nykyään uskomattomalta kuulostaakin. Äitini kertonut että näin juuri neuvolassa ohjeistettiin. Ja juuri samalla tavoin minun äitini "kauhulla" ohjeita muistelee. Taaperoimetys ei todellakaan kuulunut 70-luvun äitien keinovalikoimaan. :DDD
Ei suomessa naiset ehtineet imettää yleensä kovin kauaa 50-60-luvulla. Ainakin omat mummot oli pelto- ja navettatöissä niin ahkerasti että vanhemmat lapset, sekä isoäiti hoiti pienimpiä. Imetys toki on luonnollista, mutta naiset teki niin paljon jatkuvasti töitä ettei ollut aikaa.
Yhteisöllisissä heimoissa asia on toisella tolalla. Tiesittekö että naisten kuukautiskierto synkronoituu siksi että läheiset naiset saisivat suunnilleen yhtäaikaa lapsen, ja voisivat imettää myös toistensa lapsia tarvittaessa?
Suomessa ei ollut samanlaista yhteisöllisyyttä, vaikka joskus isovanhemmat asui saman katon alla.
Muualla yhteisöllisyys on toista ja lasta "kasvattaa koko kylä". Lisäksi monissa kulttuureissa isokin lapsi kulkee äidin kanssa myös työssä mukana liinassa ja saa olla rinta suussa liinan sisällä. Tai istahtaa lepäämään rinnalle, sillä rinnat ovat aina valmiina ja lapsen saatavilla, myös isompien.
Rintoja ei seksualisoida eikä peitellä, vaan ne saavat näkyä ja roikkua. Sensijaan saatetaan pitää esimerkiksi pohkeita tai arpia hyvin eroottisina.
Muistakaa yhä, että meidän kulttuuri, etenkin kristinuskon myötä on hyvin häveliäs. Rinnoissa oikeasti ei ole sen ihmeellisempää kuin miehen vastaavissa, paitsi että naisen rinnoilla oikeasti on tärkeä tehtävä.
On myös kulttuureja jotka on niin häveliäitä ettei imetetä edes ihan pikkuvauvoja, kuten romanikulttuuri. Taas syynä tähän on se seksuaalisuuden häpeäminen ja korostaminen. Eli ei saa näkyä paljasta pintaa. Tuskin monissa islamisissa maissakaan kauaa imetetään, koska rinta saa näkyä vain tarkoissa olosuhteissa.
Muistakaa kulttuurin ja uskonnon vaikutus ja huudelkaa vasta sitten, kun olette miettineet mistä vaikutukset näkemyksiinne ovat peräisin ;)
106 vielä jatkaa että jos joku 70-luvulla imetti taaperoikäistä, se tapahtui eri syiden takia kuin nykyään. Todennäköisesti silloin oli rahasta ja ruuasta puutetta. Nykyäänhän taaperoimetystä harrastetaan muista syistä kuin lapsen ravinnonsaannin turvaamiseksi. Ottamatta kantaa siihen, onko taaperoimetys nykyään hyvä vai huono asia, niin se on kuitenkin lähtökohdiltaan aivan eri asia, kuin ennen muinoin tapahtunut taaperoikäisten imetys.
Tämän ketjun myötä imetän vieläkin kovemmalla ylpeydellä 1v2kk poikaani.
Ja lupaan hymyillä kauniisti jokaiselle ohikulkijalle.
[/quote]
[/quote]Kiinni *jäit*