Eskariopen lukihäiriö
Lapsen eskariopella lukihäiriö, mitä ajattelet??
Kommentit (25)
Entä paha lukihäiriö joka ilmenee numeroitten kanssa hoitajalla joka jakaa lääkkeitä potilaille?
Niin....ihminen jonka pitäisi opettaa toista lukemaan ja laskemaan, ei hahmota ja tekee virheitä. En haluaisi omalle lapselleni, koska haluan mahdollisimman korkeaa koulutusta.
Miten paha se on? Osaatko erottaa äänteet ja kirjaimet?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:25"]
Niin....ihminen jonka pitäisi opettaa toista lukemaan ja laskemaan, ei hahmota ja tekee virheitä. En haluaisi omalle lapselleni, koska haluan mahdollisimman korkeaa koulutusta.
[/quote]
Höpö höpö. Et vissiin sitten itse sitä hyvää koulutusta ole saanut. Arvaan että haukut lapsesi kuullen opettajia ja niitä joiden kanssa lapsesi on tekemisissä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:25"]
[/quote]
Höpö höpö. Et vissiin sitten itse sitä hyvää koulutusta ole saanut. Arvaan että haukut lapsesi kuullen opettajia ja niitä joiden kanssa lapsesi on tekemisissä.
[/quote]
Satun itse olemaan opetusalalla, että en kyllä hauku.
Mullakin on lukihäiriö vaikka lastenhoitaja olen.. voisin olla lastentarhan ope/eskari ope.. ihan hyvin jos olisin halunnut aikoinaan koulun penkillä istua! Luehan minäkin lapsille ja paljon.. opetan numeroita, vedän viskaria ja metsämörriä.. oho jopa minun opeissa on lapsia opiinut lukemaan... siis huomaan ettei teillä ole mitään haisua mitä tarkoittaa LUKIHÄIRIÖ,!
Kirjoitusvirheet johtuu ihan tabusta jolla kommentoin ei LUKIHÄIRIÖSTÄ! T.9
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:39"]Mullakin on lukihäiriö vaikka lastenhoitaja olen.. voisin olla lastentarhan ope/eskari ope.. ihan hyvin jos olisin halunnut aikoinaan koulun penkillä istua! Luehan minäkin lapsille ja paljon.. opetan numeroita, vedän viskaria ja metsämörriä.. oho jopa minun opeissa on lapsia opiinut lukemaan... siis huomaan ettei teillä ole mitään haisua mitä tarkoittaa LUKIHÄIRIÖ,!
[/quote] Ja tekstistäsi voimme huomata, miksi sinun ei kannata lukihäiriösi kanssa olla opettaja. On kyllä haisua lukihäiriöstä. Sori ny vaan ja sellaisen omaavan opettajan tekstien lukemisesta. Opettajan pitää pystyä perusasioihin tekemättä virheitä lukihäiriöisenä. Miksi muuten lastenhoitaja vetää viskaria? Kuuluu enemmän lastentarhanopen hommiin jolla on pedagoginen koulutus.
Tarhassa kaikki tätit on samalla viivalla.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:49"]Tarhassa kaikki tätit on samalla viivalla.
[/quote]
Onneks ei sentään. Ei palkassa, koulutuksessa tai työtehtäviltään. Ihmisarvoltaan kylläkin :)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:49"]Tarhassa kaikki tätit on samalla viivalla.
[/quote]
Onneks ei sentään. Ei palkassa, koulutuksessa tai työtehtäviltään. Ihmisarvoltaan kylläkin :)
[/quote] no meidän päiväkodissa näin on, vanhempainillassakin sanottiin että kaikki tekee kaikkea.
Meitin lapsosella on joku luki- tms häiriöinen eskari ope. Kirjoitus virheitä on jatkuvasti, ei erota tukeeko k vai g sanaan jne. Minnuu kyllä häirihtee, mutta minkäs teet..
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:49"]Tarhassa kaikki tätit on samalla viivalla.
[/quote]
[/quote] no meidän päiväkodissa näin on, vanhempainillassakin sanottiin että kaikki tekee kaikkea.
[/quote]
No sitten säälin teidän lapsia ja työntekijöitä. Yliopisto koulutuksen saanut pesee kuravaatteita sillä aikaa kun amiksen käynyt hoitaja opettaa lapsia. Jep. Se siitä laadukkaasta varhaiskasvatuksesta. Voin muuten kertoo, et vähän ketuttaa niitä kandeja kun ne luuli tulevansa toteuttamaan pedagogista toimintaa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:25"]
[/quote]
Väitäkö että lukihäiriö vaikuttaa henkilön älykkyyteen? Täällä on lukihäiriöinen, joka tällä hetkellä kirjoittaa väitöskirjaa ja sivuduunina välillä kolumneja ammattiliittoni lehteen. Jonkinverran opetuskokemusta (yliopistoikäisistä) on. Kalvoissa on toki välillä tyhmiä kirjoitusvirheitä, mutta ei se tarkoita ettenkö mä hahmottaisi suuria kokonaisuuksia tai että olisin jotenkin tyhmä.
Kyllä mä kirjaimet osaan, niiden opetteluun vaan meni aikanaan vähän pidemmän aikaa. Kirjoitusvirheitäkin huomaan, mutta se vaatii enemmän työstämistä kuin "normaaleilla" ihmisillä. Mä väitän jopa, että olisin parempi opettamaan lukemista lapsille kun henkilö jolta se tulee luonnostaan. Tämä sen takia, että olen aikanani joutunut asian kanssa kamppailemaan ja tiedän mikä siitä voi tehdä niin vaikeaa. Tätä ei välttämättä ymmärrä henkilöt, joilta aina on lukeminen sujunut kuin vettä vaan..
Mutta takaisin ap:n kysymykseen. En välittäisi onko vaiko ei, niinkun ei mua myöskään kiinnosta minkä väriset hiukset sillä on. Se pätevyys syntyy jossain ihan muualla..
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:39"]Mullakin on lukihäiriö vaikka lastenhoitaja olen.. voisin olla lastentarhan ope/eskari ope.. ihan hyvin jos olisin halunnut aikoinaan koulun penkillä istua! Luehan minäkin lapsille ja paljon.. opetan numeroita, vedän viskaria ja metsämörriä.. oho jopa minun opeissa on lapsia opiinut lukemaan... siis huomaan ettei teillä ole mitään haisua mitä tarkoittaa LUKIHÄIRIÖ,! [/quote] Ja tekstistäsi voimme huomata, miksi sinun ei kannata lukihäiriösi kanssa olla opettaja. On kyllä haisua lukihäiriöstä. Sori ny vaan ja sellaisen omaavan opettajan tekstien lukemisesta. Opettajan pitää pystyä perusasioihin tekemättä virheitä lukihäiriöisenä. Miksi muuten lastenhoitaja vetää viskaria? Kuuluu enemmän lastentarhanopen hommiin jolla on pedagoginen koulutus.
[/quote] et sitten lukenut jälkimmäistä viestiäni.. t.9 ja 10
siksi kun olemme ryhmis eikä meillä ole lastentarhanopettajaa!
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:25"]
[/quote]
Väitäkö että lukihäiriö vaikuttaa henkilön älykkyyteen? Täällä on lukihäiriöinen, joka tällä hetkellä kirjoittaa väitöskirjaa ja sivuduunina välillä kolumneja ammattiliittoni lehteen. Jonkinverran opetuskokemusta (yliopistoikäisistä) on. Kalvoissa on toki välillä tyhmiä kirjoitusvirheitä, mutta ei se tarkoita ettenkö mä hahmottaisi suuria kokonaisuuksia tai että olisin jotenkin tyhmä.
Kyllä mä kirjaimet osaan, niiden opetteluun vaan meni aikanaan vähän pidemmän aikaa. Kirjoitusvirheitäkin huomaan, mutta se vaatii enemmän työstämistä kuin "normaaleilla" ihmisillä. Mä väitän jopa, että olisin parempi opettamaan lukemista lapsille kun henkilö jolta se tulee luonnostaan. Tämä sen takia, että olen aikanani joutunut asian kanssa kamppailemaan ja tiedän mikä siitä voi tehdä niin vaikeaa. Tätä ei välttämättä ymmärrä henkilöt, joilta aina on lukeminen sujunut kuin vettä vaan..
Mutta takaisin ap:n kysymykseen. En välittäisi onko vaiko ei, niinkun ei mua myöskään kiinnosta minkä väriset hiukset sillä on. Se pätevyys syntyy jossain ihan muualla..
[/quote]
No voisitko sitten kertoa että missä se pätevyys syntyy? Eskarissa harjoitellaan kirjaimia, numeroita jne. Ja siihen muu varhaiskasvatus päälle. Turha sanoo, että kyllä se mukava persoona ja lapsiin suhtautuminen on se avainasia. Kun ei se ole pelkästään sitä. Vaikka teet noita hommia ja hahmotat suuria kokonaisuuksia, niim se ei tarkoita että olisit hyvä opettamaan peruskoululaiselle lukemista ja kirjoittamista.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:49"]Tarhassa kaikki tätit on samalla viivalla.
[/quote]
[/quote]
No sitten säälin teidän lapsia ja työntekijöitä. Yliopisto koulutuksen saanut pesee kuravaatteita sillä aikaa kun amiksen käynyt hoitaja opettaa lapsia. Jep. Se siitä laadukkaasta varhaiskasvatuksesta. Voin muuten kertoo, et vähän ketuttaa niitä kandeja kun ne luuli tulevansa toteuttamaan pedagogista toimintaa.
[/quote] meillä on oikein hyvä henki :) ei ylimielisiä niuhottajia.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:49"]Tarhassa kaikki tätit on samalla viivalla.
[/quote]
[/quote]
[/quote] meillä on oikein hyvä henki :) ei ylimielisiä niuhottajia.
[/quote]
Ja lapsilta jää pedagoginen saaminen paitsioon. Oivoi. Hoitoa ja kasvatusta vaan.
Oho aika paha..