Lidl lopettaa kaikki suosikkituotteeni yksi kerrallaan
suklaapulla tummalla suklaalla -lopetettu!
dijonsinappi -lopetettu!
amerikkalainen juustokakku -lopetettu!
gluteeniton leipä (markkinoiden paras oli) -lopetettu!
katkaravut suolaliemessä -lopetettu!
bourbonvaniljajäätelö, se alkuperäinen -lopetettu!
piparjuurituorejuusto (valikoimansa paras) -lopetettu (yrtit ja valkosipulit jäi kyllä mutta ei piparjuuri)!
viimeksi rakastuin suolakurkkuihin, kokonaisia isoja rapeita kurkkuja lasitölkissä -lopetettu!
Odotan vielä että leipäjuuston, creme fraichen ja tositumman reissumiehen myynti lopetetaan, sitten ei ole enää Lidliin asiaa. Olen kurkkuani myöten täynnä sitä että en enää löydä hakemaani!!!
Kommentit (85)
Crownfield siemen- ja pellavarouheet kuivatuilla marjoilla poistuivat valikoimasta, nyyh. Kävin Lidlissä niiden ja halvan tuoreappelsiinimehun takia. En käy enää joka viikko, mehuja saa muualtakin, mutta noita gluteenittomia rouheita ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Crownfield siemen- ja pellavarouheet kuivatuilla marjoilla poistuivat valikoimasta, nyyh. Kävin Lidlissä niiden ja halvan tuoreappelsiinimehun takia. En käy enää joka viikko, mehuja saa muualtakin, mutta noita gluteenittomia rouheita ei saa.
Unohdin mainita, että taatelipatukat omena ja mansikkamauilla katsivat myös!
Vierailija kirjoitti:
Mikä leipä? minusta se sama pakkasessa oleva leipä on yhä siellä ja on joku semper tms muutenkin.
Tämä ei ollut pakaste eikä Semper. Oli vakuumissa gluteenittomien hyllyssä.
Tapasin ostaa rusinoilla ja rahkalla täytettyjä struudeleita pakasteena, mutta ne katosivat ajat sitten valikoimasta. Omenatäytteisiä versioita on edelleen toisinaan myynnissä Saksan viikkojen yhteydessä. Alun alkaen kumpikin oli pysyvä tuote.
Vierailija kirjoitti:
Ne on tutkinut juuri ap:n ostokset ja tarkoituksella poistaneet suosikit.
Oikeasti jos tuotteilla ei ole kysyntää, niin niitä ei kannata pitää kaupassa.
Ei, näin yksinkertaista se ei todellakaan ole. Ruoantuotannossa, toimitusketjuissa, tarjonnassa ja kustannuksissa on MONTA muutakin tekijää kuin asiakkaan kysyntä.
Aika moni ei käsitä että myös liian suosittu tuote voidaan poistaa. Jos tietty tuote syö monen muun vastaavan tuotteen menekin alkaakin tulla itseasiassa tappiota kaupalle.
Ymmärrättekö?
Mua ärsyttää kun vaahtoava kasvojenpesuaine (cien), säilykehedelmäkupit ja pakastetut lohiannospalat on poistettu.
Lidlillä oli parasta suolatonta voita, joka sattui olemaan myös luomua sekä myös selvästi halvempaa kuin muualla. Se oli myös erittäin suosittua ja jatkuvasti loppuunmyyty. Eli kysyntää sille riitti, joten päättivät lopettaa sen myynnin ja otta voimakkaasti suolattua voita tilalle! Myymälöissä kun olen kysellyt, niin myyjät harmittelevat tilannetta, eivät itsekkään osaa kertoa syytä asialle ja että sitä kysellään jatkuvasti tosi paljon edelleen! Saman merkin ja valmistajan suolattua voita myydään edelleen, mutta sehän ei aja samaa tarkoitusta!
Myös erittäin hyvät kreatiini-valmisteet olivat erittäin suosittuja ja usein loppunmyytyjä, joten myös niiden myynti päätettiin tietenkin lopettaa! Saman merkin muita ei vastaavia tuotteita myydään edelleen, mutta eivät ole yhtä suosittuja, eivätkä aja samaa asiaa!
Todella huolestuttavaa tämä Lidlin nykylinja vähä vähältä luopua hyvistä ja erittäin suosituista tuotteista ilman mitään selitystä tai syytä!
Näin. Liian suosittu tuote poistuu jos sen myynnistä jää myyjälle vähemmän rahaa kuin toiseksi suositusta. Yksinkertaistaen.
Monet mitä Lidl on lopettanut on olleet erittäin suosittuja tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kun vaahtoava kasvojenpesuaine (cien), säilykehedelmäkupit ja pakastetut lohiannospalat on poistettu.
Lohipalat nakattiin meillä säännöllisesti roskiin kun vanhenivat sinne pakastimeen ☹️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itsellä on omituinen maku ruokien suhteen niin ei kaupan sen takia kannata pitää hyllyllä tuotetta jonka myynti ei kannata.
Miksi niitä sitten ylipäätään on alettu valmistamaankaan? Mikä on sellainen maku ruokien suhteen, joka olisi takuuvarmasti kaikkien maku?
Aletaan valmistamaan ja testataan myykö tarpeeksi, jos ei myy niin pois vaan ja jotain muuta taas testiin. Toki niitä muitakin syitä tuotteiden poistumiseen on...
Vierailija kirjoitti:
Ai ne kokonaiset maustekurkutkin häipyneet? Ne oli hyviä ja edullisia. Muuten ne viipaleet isossa lasipurkissa ole hassumpia nekään.
Niissä on sokeria vaan paljon enemmän. En voi syödä.
Ap osa sun tuotteista ei ole lopetettu, vaan ne on niitä teema tuotteita, jotka on vaan vähän aikaa. Dijon sinappi on niitä ranska teema hommia. Pitää hamstrata kun on. Luultavasti se amerikan juustokakku myös. Lisäksi kesällä on eri valikoima. Kurkkujen poisto harmittaa eniten ja sitä sinappia on tullut kyseltyä, että tilanne selvisi. Lisäksi etsinyt kesä tuotteita syksyllä.
Nyt lisänä se, että niitä tuoteita mitä mainoksissa luvataan ei vaan ole. On kuulemma logistisia ongelmia yms toimitusvaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kiitollinen ja onnellinen, kun kermainen kirsikkajogurtti teki yllätyspaluun puoli vuotta sitten. Se maistuu samalta kuin ehkä yli 10 v. sitten viimeksi ja oli alkuaikojen syy käydä silloin tällöin Lidlissä.
Tää on kumma, että kirsikkajogurttia ei saa muualta kuin Lidlistä. Miksei Valio ym. tee kirsikkajogurttia, kysyntää varmasti olisi. Itsekin käyn Lidlissä juurikin kirsikkajogurtin takia, muualta sitä ei saa.
Valiolla on nyt kausimakuna Japani-jogurtti, joka on mansikka-kirsikka. Maistuu ihan selkeästi kirsikalle, vaikkei olekaan 100% kirsikkajogurtin voittanutta. Itse kiskon kaksin käsin kirsikkajogurttia Saksan matkoilla.
Itse kaipaan niitä alkuperäisiä pyöreässä rasiassa myytyjä bulgur- ja coucous-salaatteja. Nykyään on vaan niitä ällöjä rasvaisia salaatteja pitkulaisessa rasiassa, jossa on 2/3 hummusta pohjalla ja 1/3 couscousia koristeena päällä. On kuin haarukoisi jotain leipämargariinia lounaaksi, sitä itse couscoussalaattia on päällä vain nimeksi.
Valiolta on muuten tullut nyt uutuutena mansikka-kirsikka jogurttia!
https://www.valio.fi/tuotteet/valiojogurtti-japani-laktoositon/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä leipä? minusta se sama pakkasessa oleva leipä on yhä siellä ja on joku semper tms muutenkin.
Tämä ei ollut pakaste eikä Semper. Oli vakuumissa gluteenittomien hyllyssä.
Kaipaan sitä myös.
Lopettaisivat tuon venäläisen poronlihan myynnin!
Lidlin vakiovalikoimaan kuului aluksi appelsiinisuklaatikut, joita kävin välillä ostamassa. Appelsiinisuklaata on monenlaista, nämä olivat hyviä.
Tämä!
Mun suosikki-siipikastike (ja vielä edullinen 2,49 pullo) lopetettu, raakapatukat taatelista (omena-kaneli ja sitruuna-inkivääri, kassoilla) lopetettu ja korvattu jollain ihme nutbar-versiolla, josta ei sitruunaa saatavilla enää ollenkaan! Sitten lopettivat myös sokerittoman oikeasti hyvänmakuisen Södergården vadelmamehukeiton, nyt enää Solevitan metsämarjaa ja sokerillista mustikkasoppaa enää saatavilla..