Nyt viikon ollut ilman mirtazapinia ja paino pudonnut 2 kg.
Toki se on turvotusta, mutta silti. Ole kohta 2 kk yrittänyt tiputtaa painoa liikunnalla ja herkkulakolla, mutta vasta viikko sitten tajusin, että mirtazapini lihottaa ja turvottaa minua koko ajan lisää. Ei koskaan enää moista myrkkyä
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syönyt kyseistä lääkettä jo vuosia, eikä ole mitään ongelmia painon kanssa. Painoindeksi on 19.
Selvä
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syönyt kyseistä lääkettä jo vuosia, eikä ole mitään ongelmia painon kanssa. Painoindeksi on 19.
Tämä on varmaan uusi tieto, mutta lääkkeet vaikuttaa kaikilla eri tavalla. Tosin mistä sinäkään tiedät ettei olisi bmi 16 ilman Mirtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan uusi tieto, mutta lääkkeet vaikuttaa kaikilla eri tavalla. Tosin mistä sinäkään tiedät ettei olisi bmi 16 ilman Mirtaa.
Olen painanut saman verran 19 vuotiaasta asti, eli yli 15 vuotta. Lääkettä olen syönyt vain pienen osan tästä.
Eli siitä tiedän, sinä et tiedä.
Sukulainen lihoi sillä 15-20 kiloa alle vuodessa. Kertoi että jatkuvasti oli nälän tunne. Lopetti lääkkeen käytön niin palautui ennalleen varsin nopeasti.
Lääkäri määräsi mulle mirtatsapiinia nimenomaan lihomisen avuksi, kun olin nuorempana hoidossa syömishäiriön takia. Tuli parissa viikossa tehokkaasti 3 kiloa lisää. En vaan pystynyt jatkamaan tuon syömistä, kun nukuin suurimman osan vuorokaudesta...silloin, kun en syönyt.
Myös minulla on kokemus tuosta lääkkeestä, että se lihottaa paljon. Minulla oli sitä yhdessä vaiheessa nukahtamisen apuna, joten määrä oli pieni. Tiedän syynkin lihottavuuteen: tuli aina pian lääkkeen oton jälkeen valtava tarve syödä, erityisesti nopeita hiilihydraatteja, kuten vaalea voileipä toisensa perään. Siis nälkä. Ja sitähän on vaikea vastustaa, etenkin kun lääkkeen vaikutuksesta myös kontrolli vähenee (rento, hällä väliä -fiilis). Ihan ahmin, helposti saman verran kuin olin päivän aikana muuten syönyt.
kokemuksia on ja löytyy kirjoitti:
Lääkäri määräsi mulle mirtatsapiinia nimenomaan lihomisen avuksi, kun olin nuorempana hoidossa syömishäiriön takia. Tuli parissa viikossa tehokkaasti 3 kiloa lisää. En vaan pystynyt jatkamaan tuon syömistä, kun nukuin suurimman osan vuorokaudesta...silloin, kun en syönyt.
Joo nukkumiseen se mulle on määrätty. En huomannu että olisin syönyt enemmän, mutta varmaan aktiivisuus väheni ja aineenvaihdunta jumissa
Mulle tuli Mirtazapinin käytöstä 5kg puolessa vuodessa ja aineenvaihdunta pysyvästi sekaisin, uneen ei auttanut yhtään. Sen jälkeen on tullut vielä 4kg lisää vaikka syön vähemmän. Paska lääke, toivon etten olisi koskaan kokeillut!
Vasta viikko sitten? Miksi sua ei kiinnostanut aiemmin lukea, mitä lääkettä syöt? Tieto oli sulla kirjaimellisesti käden ulottuvilla. Olisit voinut syödä lääkettäsi koko ajan tietoisena haittavaikutuksista.