Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lidl lopettaa kaikki suosikkituotteeni yksi kerrallaan

Vierailija
23.02.2022 |

suklaapulla tummalla suklaalla -lopetettu!
dijonsinappi -lopetettu!
amerikkalainen juustokakku -lopetettu!
gluteeniton leipä (markkinoiden paras oli) -lopetettu!
katkaravut suolaliemessä -lopetettu!
bourbonvaniljajäätelö, se alkuperäinen -lopetettu!
piparjuurituorejuusto (valikoimansa paras) -lopetettu (yrtit ja valkosipulit jäi kyllä mutta ei piparjuuri)!

viimeksi rakastuin suolakurkkuihin, kokonaisia isoja rapeita kurkkuja lasitölkissä -lopetettu!

Odotan vielä että leipäjuuston, creme fraichen ja tositumman reissumiehen myynti lopetetaan, sitten ei ole enää Lidliin asiaa. Olen kurkkuani myöten täynnä sitä että en enää löydä hakemaani!!!

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jäin kaipaamaan suklaacronitseja. Tiesin ne erätuotteeksi, mutta tekeekö mikään muu paikka niitä :(

Vierailija
42/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korean BBQ kastike kadonnut meiän lidlista :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuplaisivat myyntinsä kun tekisivät nettisivut. Siis vaikka ei postimyyntiä.

Nyt moni jättää menemättä kun ei tiedä onko haluamaansa vai ei.

Myös kaupassa on tympiää etsiä kun ei tiedä onko vai ei.

Foodien sivuita katselen myös usein ravintosisältöjä, kuten nykyään varmaan monikin.

Nykytekniikalla olisi jopa helppoa kertoa jokaisen myymälän varastotilanne reaaliaikaisesti.

Eli kun neiti pyyhkäisee kassalla, tieto on jo järjestelmässä.

Esim. tarjoushaukan houkuttelu kauppaan toteamaan eioota on vain vahingoksi.

Ei varmasti lämpiä yksikään kauppaketju tälle (kuluttajan kannalta toki hyödylliselle) idealle. Paljon kannattavampaa on "pakottaa" asiakas paikan päälle myymälään ja vaikka haluttua tuotetta ei olisikaan saattaa ostoskoriin tai kärryyn sujahtaa yhtä sun toista ainiintääkinonloppu-tuotetta. 

Vierailija
44/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa digestivet takaisin vastaavia keksejä ei ole. Vaihtoivat koppuraisiin suklaakaurakekseihin mitkä on paskaa.

Ainut syy tehdä muita ruokaostoksia siellä oli nuo keksit.

Vierailija
45/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kiitollinen ja onnellinen, kun kermainen kirsikkajogurtti teki yllätyspaluun puoli vuotta sitten. Se maistuu samalta kuin ehkä yli 10 v. sitten viimeksi ja oli alkuaikojen syy käydä silloin tällöin Lidlissä.

Tätä samaa olin tulossa sanomaan, ku näin ketjun. Ihan paras tuote!

Ne renkaan muotoiset sipulisipsit saisi palata myös. Ei ole vastaavaa muissa kaupoissa.

Vierailija
46/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmeessä jotkut haluu ostaa sekundaa aavistuksen halvemmalla?

Mitä ihmeen sekundaa?

Vierailija
47/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kymmenisen vuotta sitten Lidlistä sai aivan ihanan makuista suklaista ja pähkinäistä maitokahvia, siis valmista juotavaa kuten paljon hintavammat (ja muovisemman makuiset) Frezzat. Miksiköhän se poistui valikoimista koska ainakin meilläpäin se oli suosittu tuote joka Lidlissä, niitä on täällä useampi. 

Vierailija
48/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti jos  tuotteilla ei ole kysyntää, niin niitä ei kannata pitää kaupassa.

Ei se ihan noin ole. Usein on nimenomaan niin, että suositulla tuotteella on niin hyvä hinta-laatu-suhde asiakkaalle, että sitä on kaupan kannattamatonta myydä. Lisäksi pienissä kortteli-Siwoissa (sillon, kun Siwoja vielä oli) kauppiaat poistivat suosituimpia tuotteita myynnistä juuri siksi, että ne olivat niin suosittuja. Kauppiaat kyllästyivät yhtä mittaa tilaamasta näitä tuotteita, kun ne olivat aina loppu ja asiakkaat valittavit, kun olivat loppu.

Olin itse 90-luvulla tällaisessa Siwassa töissä ja ihmettelin kauppiaan toimintaa.

Vierailija
49/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ihan noin ole. Usein on nimenomaan niin, että suositulla tuotteella on niin hyvä hinta-laatu-suhde asiakkaalle, että sitä on kaupan kannattamatonta myydä. Lisäksi pienissä kortteli-Siwoissa (sillon, kun Siwoja vielä oli) kauppiaat poistivat suosituimpia tuotteita myynnistä juuri siksi, että ne olivat niin suosittuja. Kauppiaat kyllästyivät yhtä mittaa tilaamasta näitä tuotteita, kun ne olivat aina loppu ja asiakkaat valittavit, kun olivat loppu.

Olin itse 90-luvulla tällaisessa Siwassa töissä ja ihmettelin kauppiaan toimintaa.

Aika erikoista logiikkaa kauppiaalta. Sitäpaitsi asiakkaathan vaan muuttavat kulutus- ja ostotottumuksiaan ja hankkivat korvaavaa tuotetta X yhtä paljon kuin valikoimasta poistettua tuotetta Y. 

Vierailija
50/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kiitollinen ja onnellinen, kun kermainen kirsikkajogurtti teki yllätyspaluun puoli vuotta sitten. Se maistuu samalta kuin ehkä yli 10 v. sitten viimeksi ja oli alkuaikojen syy käydä silloin tällöin Lidlissä.

Tää on kumma, että kirsikkajogurttia ei saa muualta kuin Lidlistä. Miksei Valio ym. tee kirsikkajogurttia, kysyntää varmasti olisi. Itsekin käyn Lidlissä juurikin kirsikkajogurtin takia, muualta sitä ei saa.

Totta ja sikälikin kummaa, että Valion Viron tehtaassa tehdään aivan himskatin hyvää kirsikkajugurttia - tänne sitä vaan ei ikinä saada! :(

Vierailija
51/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti tulinen pakastepizza Inferno never forget! Ennen Lidlissä oli oikeasti omalaatuisia ja hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia tuotteita, joiden vuoksi siellä oli kiva käydä. Nykyisiä geneerisiä tuotteita saa kaikkialta muualtakin...

Vierailija
52/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävinnyt (tai kausituotteeksi) on muuttunut monikin tuote. Kaipaisin kyllä inkiväärimehua (samanlainen 'sitruuna'pullo kuin lime- ja sitruunamehussa, mutta inkivääriä - sopi tod. hyvin wokkeihin ym, kun aina ei tuoretta inkivääriä ole kotona). Myös kaipaan takaisin vanhoja suklaa-, keksi- ja karkkivalikoimia! Parempia kuin nykyiset pakko-Fasut, ei kiinnosta yhtään. Kekseissä oli paljon hyviä, mm. nuo mainitut suklaa-Digestivet olivat meillä jokaviikkoinen ostos, njam. Aikaisemmin oli myös hyvää saksalaista arkijuustoa (vähän muistutti Oltermannia, mutta ei liian kermaista eikä liian suolaista) isoina paloina edullisesti, pötkömaksamakkaraa (levitettävää, tämä kotimainen ei ole yhtä hyvää) - nämä nyt tulevat äkkiseltään mieleen.

Vierailija
53/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysjyväpitaleivät!

Vierailija
54/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa otettu pois karjalan piirakat, ja yleensä suomalaiset tuotteet. Ensi viikolla armosta suomalainen viikko. Puoli vuotta sitten viimeksi. Ruotsissa. 

Munkkeja myytiin ,mutta kun ei kerralla meneet , otettiin pois tuotesortimentista. 

Vierailija
55/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa kun poistivat merellisen pakastepitsan, sen jossa oli lohta ja katkarapuja. Ääh.

Vierailija
56/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kumma, että kirsikkajogurttia ei saa muualta kuin Lidlistä. Miksei Valio ym. tee kirsikkajogurttia, kysyntää varmasti olisi. Itsekin käyn Lidlissä juurikin kirsikkajogurtin takia, muualta sitä ei saa.

Totta ja sikälikin kummaa, että Valion Viron tehtaassa tehdään aivan himskatin hyvää kirsikkajugurttia - tänne sitä vaan ei ikinä saada! :(

Myös Gårdsgoda / Rapsolja ja voin sekoitus leivänpäällinen, aivan mahtavaa! Missään Suomessa ei myydä, Ruotsissa kasvaa kysyntä joka paikassa. 

Vierailija
57/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, eikö olisi vaan helmpompi nostaa hintaa jos kauppa käy, tai tilata enemmän jos menee...

Vierailija
58/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen tuskasi!

Lidlillä oli todella hyvä suklaavalikoima, mutta nykyään siellä ei enää ole paljon mitään muuta kuin sitä samaa tylsää fazeria mitä muissakin kaupoissa. :( Taisi olla vuonna 2015 hyvä suklaavalikoima, sen jälkeen alkoi tuotteet katoamaan yksi kerrallaan.

Ja paistopisteillä oli hyviä suklaamuffinseja vielä joskus 2015, nykyisin nekin kadonneet.

Mutta ennen kaikkea ne suklaat, keksisuklaat ja suklaapatukat, niitä ikävöin.

Oisko sen vuoksi juuri kun 90% suomalaisia on sitä ennakkoluuloista prismaväkeä mille ei kelpaa eurooppalainen ruoka vaan pitää olla suomiruokaa. Menkää sinne prismaan ostamaan palmuöljy suklaata.

Vierailija
59/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista logiikkaa kauppiaalta. Sitäpaitsi asiakkaathan vaan muuttavat kulutus- ja ostotottumuksiaan ja hankkivat korvaavaa tuotetta X yhtä paljon kuin valikoimasta poistettua tuotetta Y. 

Tämä ei pidä paikaansa. Esimerkiksi itse en muuta helpolla kulutustottumuksiani, vaan jätän kyseisen tuotteen sitten kokonaan ostamatta, jos en löydä juuri sitä laatua, josta pidän. Olen tosi kranttu ja ostan vain niitä tuotteita, jotka ovat mielestäni hyviä ja laadukkaita. Mikäli se on ns. välttämätön tuote, menen ostamaan sen toisesta kaupasta (ja tämä saattaa johtaa siihen, että siirryn kokonaan jonkin toisen kaupan asiakkaaksi). Pääkaupunkiseudulla tälläinen muutos on aika helppokin monille. 

Vierailija
60/85 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juustoportilla on:

https://www.juustoportti.fi/tuotteet/juustoportti-ab-jogurtti-150-g-mus…

Se ei ole kermainen, vaan löysä ja kitkerä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän