Minkä puhelimen hankkisit nyt? Tai hankit juuri.
Jos olisi tarvetta ja varaa. Noin 400 euroa maksimissaan. Tai kehu omaa suht uutta puhelintasi.
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:56"]
Jaa'a. En nyt sitten tullut viisaammaksi tästäkään kyselystä. Xperiaa ja Samsungia vastaan on puolesta ja vastaan yhtä lailla porukkaa. Muutama tykkää Huaweista ja yksi ei todellakaan ostaisi. iPhonen puolustajia on aina, mutta sitä en osta.
Pitäiskö vaan ajatella, että ostaa keskihintaisen(tai oikeastaan alle 300 euron), hyvännäköisen suht' hyvillä ominaisuuksilla. Ja tyytyä siihen, että se kestää vain sen kaksi vuotta... maksimissaan. Ja sitten aloittaa pähkäily uudestaan...
[/quote]
Jos max 2 vuotta aiot puhelinta pitää, niin kalleimmillaan 150€ puhelin.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:19"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:09"] Jos haluat toimivan puhelimen niin ei tosiaan mitään Lumiaa tai iPhonea. Samsungit on toimivimpia kaikista ja fiksuimpia käyttiksiltään sun muilta. Ite sain Samsung Galaxy s5 lahjaksi. Vähän arvokkaampi kuin 400€ mutta halvemmatkin Samsungit on hyvä vaihtoehto. [/quote] Hinta oli noin 400e. Eli vähän -+. Niin, tätä olen tosiaan ajatellut. Tyttäeni sai tämän just, niin en tiedä haluanko samaa. Tosin kuulostaa hyvältä, ja siinä voi itse vielä vaihtaa akun. Olen miettinyt myös A-sarjaa Samsungilta, mutta niissä ei enää akkuja itse vaihdella. [/quote] Jep. Osta ihmeessä. Pyydä tytärtäsi näyttämään tarkemmin millainen se on yksinkertaisuudessaan. Helppo puhelin loppujen lopuksi. Ja saathan tuunattua sen oman näköiseksi kuorilla tai koteloilla kuin tyttäresi puhelin niin eivät mene sekaisin. Jos siis samassa taloudessa asutte. [/quote] Juu, ihan erilaiset suojakuorethan meillä 16-vuotiaan kanssa olisi :D Mutta jostain syystä tytär ei halunnut minulle tätä S5-mallia vaan sanoi, että minun pitää ostaa S4-malli. No enhän minä sitä viitsi ostaa, kun hintaerokin on enää alle satkun noilla, ja S4-mallin valmistuskin on jo lopetettu. Että on sen verran vanha puhelin. Sepä voi olla, että ostan tuon Samsung S5-mallin, jos ei muilta merkeiltä löydy vastaaavaa, jossa saa itse akun irroitettua. Mikä tuossa puhelimessa on sinun mielestäsi hyvää? Emme ole juurikaan puhelimen ominaisuuksista jutelleet. Mulla tosiaan on iPhone, enkä ole ikinä tykännyt siitä. Eikä se oikein toimikaan enää 1,5 vuoden jälkeen hyvin. [/quote] Mä ainakin tykkään näytön koosta. Ei tarvitse tihrustaa muttei myöskään liian iso. Hyvän kokoinen puhelin käteen. Muistia riittää ilman muistikorttiakin. Puhelin on selkeä ja helposti muokattavissa oman näköiseksi. Tässäkin, kuten varmaan kaikissa tämän päivän puhelimissa, on paljon kaikkea mitä en tarvitse. Siispä olen siivonnut osan toiminnoista pois tai ottanut pois käytöstä. Hhmm. Tämä on nyt ollu 3kk mulla. Tottunut tähän täysin niin en enää muista mitä tässä on paremmin kuin vanhassa puhelimessa. Joka muuten oli Huawei. Ei enää ikinä sitäkään.
[/quote] Niin, ensimmäistä kertaa minulle iski puhelinkateus, kun tyttäreni kanssa hänelle tuon valitsimme :D Kultaisena. Tytär ja minä ihastuimme ulkonäköön heti ensikatsauksella ihan täysin. Ja tytär ominaisuuksiin tietenkin. Koko on tosi hyvä. Hänellä oli ennestään Samsung Galaxy s2+. Että melkoinen kehitys oli siihen nähden.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:58"]
90€ Samsung Galaxy Trend Plus ja sitten lopuilla 310€ koskenkorvaa 140 litraa.
[/quote]
Koskenkorvasta tulee pää kipeäksi. Vodkaa mieluummin, siitä ei tule. Minttuviina Black tai minttusuklaa maistuisi kyllä nyt :) T: ap
LG LGP710 on mulla ja ostaisin hetkeäkään epäröimättä saman uudelleen. Oli ainoa joka täytti joka ikisen kriteerini (mm. akun kestosta, kamerasta, sim-kortin tyypistä, ruudun koosta, painosta jne) enkä ole katunut hetkeäkään. Maksoi muistaakseni vähän päälle 200€ vajaa pari vuotta sitten. En tosin ole varma onko juuri tätä mallia vielä tarjolla vai onko sitä jo päivitetty, koska puhelin (ja akku) toimivat edelleen kuin upouusina.
Halpa ja hyvä puhelin on Huawei honor 4x. Mikäli et isoista puhelimista tykkää, niin sonya suosittelisin sitten.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:56"]
Jaa'a. En nyt sitten tullut viisaammaksi tästäkään kyselystä. Xperiaa ja Samsungia vastaan on puolesta ja vastaan yhtä lailla porukkaa. Muutama tykkää Huaweista ja yksi ei todellakaan ostaisi. iPhonen puolustajia on aina, mutta sitä en osta.
Pitäiskö vaan ajatella, että ostaa keskihintaisen(tai oikeastaan alle 300 euron), hyvännäköisen suht' hyvillä ominaisuuksilla. Ja tyytyä siihen, että se kestää vain sen kaksi vuotta... maksimissaan. Ja sitten aloittaa pähkäily uudestaan...
[/quote]
Jos max 2 vuotta aiot puhelinta pitää, niin kalleimmillaan 150€ puhelin.
[/quote]
Mielelläni pitäisin kauemmin, mutta eivät taida enää tehdä sellaisia puhelimia, jotka kestäisivät edes kahta vuotta kondiksessa :/ Minä pidän puhelinta niin kauan kuin hajoaa. En osta siis uutuuksia halun vuoksi, vaan kun puhelin ei enää toimi.
motorola moto x, uusin malli. Tässä puhdas android järjestelmä eikä mitään turhaa hidastamassa. Motorolan omistaa nykyään itse google, joten puhelimet on huippulaatua.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:06"]
Samsung S6
[/quote]
Ai siinä olikin hintaraja, s6:n ei sovi siihen.
[/quote]
S6 mini?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:57"]Juu, Lumiaa ei tule, mutta ei iPhoneakaan. Tuossa Sony Xperiassa on ikäv kyllä integroitu akku, siitä en tykkää.
Tyttärelläni on kolmas Samsung, ja tykkää todella paljon siitä merkistä.
[/quote]mulla on akku paskana reilusti alle vuoden. Laskee 30% nollaan alle parin minuutin!!
tuo Huawei pitää tsekata, Motorola kans. T: ap
LG:tä kehui myyjä minulle kovasti. Vielä en ole ostanut mitään. Hintaluokassa pari sataa sanoi olevansa hintalaatusuhteeltaan erinoimainen.
Hei joo, joku kehui LG:tä. Niilläkö oli se kaareva malli? Ettei naarmutu näyttö niin helposti. Mutta se oli kallis. Muttta LG pitää kans tsekata.
Hitsi nyt jäi ahistamaan, kun niin monella on ollut Samsungin kanssa ongelmia. Uskaltaisko sitä hankkia...
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:03"]
LG LGP710 on mulla ja ostaisin hetkeäkään epäröimättä saman uudelleen. Oli ainoa joka täytti joka ikisen kriteerini (mm. akun kestosta, kamerasta, sim-kortin tyypistä, ruudun koosta, painosta jne) enkä ole katunut hetkeäkään. Maksoi muistaakseni vähän päälle 200€ vajaa pari vuotta sitten. En tosin ole varma onko juuri tätä mallia vielä tarjolla vai onko sitä jo päivitetty, koska puhelin (ja akku) toimivat edelleen kuin upouusina.
[/quote]
Tarkoitin siis etten ole seurannut onko tullut uusia malleja tästä koska ei ole ollut tarvetta, kun toimii kuin uusi. Näemmä jäi lause hieman vajaaksi =)
Päivitin LGstä Lumia 930 luuriin. LG tekee nykyään ihan asiallisia puhelimia ja kestää kyllä vertailua muihin merkkeihin. Tämä nykyinen 930 on kyllä parasta mitä voisin puhelimelta odottaa ja vähän enemmänkin. Varsinkin kameran kikkailumahdollisuudet kiinnostivat valokuvaajana.
Kukaan ei ole ehdottanut HDC:tä. Oiskohan se vielä pätevä laadullisesti? Ja ominaisuuksiltaan?
Minulla Lumia 1020. Pois en vaihtaisi! On kestänyt taaperonkin käsittelyn loistavasti, pari kertaa tipahtanut jonkin matkaa eikä mitään jälkiä ole jäänyt. Iphonessa samalla käsittelyllä aivan takuulla näyttö halki. Tarkoituksena ei tietenkään ole kaltoinkohdella mutta joskus jää väkisin lapsen käsiin tuo puhelin. Kuvaan puhelimella paljon, ja kamera on jäänyt paljolti taka-alalle koska kuvanlaatu on loistava puhelimeksi, etenkin videoissa. Ei mitään jumittamisia tai muitakaan vikoja.
Tätä ennen ollut Samsungeja ja androidiin en enää koske. Ihan arkipäivää että puhelin sammuu ja käynnistyy itsestään ja puhelinta joutuu käynnistämään uudelleen usein kun jää jumiin. Huollossa ei mitään vikaa tuolloin mukamas löydetty.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:06"]
LG:tä kehui myyjä minulle kovasti. Vielä en ole ostanut mitään. Hintaluokassa pari sataa sanoi olevansa hintalaatusuhteeltaan erinoimainen.
[/quote]
Muistatko mallia? Mitä vähemmän menee rahaa, sen parempi. T: ap
Android käyttis on hakkereiden lempikohde, siispä Apple tai Lumia. Näihin tulee päivitykset nopeesti. Ja kannattaa miettiä mitä muita laitteita /ohjelmia käyttää. Puhelimena joku vanha Nokian näppäinpuhelin on paras.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:11"]
Minulla Lumia 1020. Pois en vaihtaisi! On kestänyt taaperonkin käsittelyn loistavasti, pari kertaa tipahtanut jonkin matkaa eikä mitään jälkiä ole jäänyt. Iphonessa samalla käsittelyllä aivan takuulla näyttö halki. Tarkoituksena ei tietenkään ole kaltoinkohdella mutta joskus jää väkisin lapsen käsiin tuo puhelin. Kuvaan puhelimella paljon, ja kamera on jäänyt paljolti taka-alalle koska kuvanlaatu on loistava puhelimeksi, etenkin videoissa. Ei mitään jumittamisia tai muitakaan vikoja.
Tätä ennen ollut Samsungeja ja androidiin en enää koske. Ihan arkipäivää että puhelin sammuu ja käynnistyy itsestään ja puhelinta joutuu käynnistämään uudelleen usein kun jää jumiin. Huollossa ei mitään vikaa tuolloin mukamas löydetty.
[/quote] Minkä hintaluokan puhelin tuo on? Itse en tarvitse lasta höykyttämään puhelinta, osaan itse tiputtaa sen :D Mulla on kyllä aina kaikki suojat siinä, en uskalla ollla ilman kännykänsuojia kuin keskellä 160 senttistä jenkkisänkyä.Olin tähän kämmäilyyn varautunut, kun tyttäreni uutta puhelinta pidin käsissäni, kun siihen ei ollut vielä suojia. No sehän tietysti tipahti käsistä :D Oneksi ennakoin itseäni.
90€ Samsung Galaxy Trend Plus ja sitten lopuilla 310€ koskenkorvaa 140 litraa.