Broilerin sisäfileiden viimeinen käyttöpäivä oli eilen. Uskaltaakohan
niitä vielä syödä? Harmittaa tosi paljon, etten huomannut ajan kulua. Viimeinen käyttöpäivä oli eilen 26.7.
Olin varautunut mökkireissuun vähän liian isolla ruokamäärällä. Saatiinkin onkikalaa ja siksi nämä kaiketi unohtuivat.
Marinadissa ovat ja jääkaappi +3 °C (Tosin en satavarmasti luota jääkaapin mittariin).
Vähän harmillista olisi heittää 900g broilerin lihaa roskiin mutta ei tietty ruokamyrkytystäkään haluta.
Uskallanko vielä laittaa grilliin?
Kommentit (17)
Totta kai uskaltaa. Ei ne nyt muutu syömäkelvottomiksi muutamassa tunnissa. :D
Olen itse syönyt kaks päivää vanhaa broileria (marinoitua). Voi syödä, kunhan kylmäketju ei ole katkennut. Marinoimattomien kanssa olen tarkempi.
Kyllä ne viimeiset käyttöpäivätkin laitetaan aika varman päälle- mentaliteetilla. Söisin ihan huoletta vielä seuraavana päivänä, jos on säilytetty asianmukaisesti.
Totta turiset!
Kiitos muillekin positiivisesta kannustuksesta!! ;)))
ap
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:12"]
Totta kai uskaltaa. Ei ne nyt muutu syömäkelvottomiksi muutamassa tunnissa. :D
[/quote]
Haista ja katso. Jos haju ei ole muuttunut normaalia voimakkaammaksi ja palaset eivät ole harmaantuneet, niin hyvin voi syödä. Luota aisteihisi!
Itse söin keväällä vastaavanlaisen paketin ja kuolin ihan heti.
Kiitos positiivisesta kannustuksesta kuuluu tietenkin kaikille!!
Iso KIITOS! :D
ap
Jos haluat viettää loppukesän vessassa tai sairaalassa, siitä vain. Broilerit ovat tuossa pahamaineisia, ja marinadi vain pahentaa asiaa, kun pilaantumisen merkkejä ei näe tai haista. Ja ellei broileria ole ostettu maksimi puolen tunnin päästä mökiltä tai säilytetty matkajääkaapissa (kylmälaukku ei välttämättä riitä) on kylmäketju katkennut. Se olisi pitänyt paistaa viimeistään pari päivää ostamisesta.
Selvitäpä mitä Eviralla on asiasta kerrottavaa, ennen kuin luotat palstan hörhöihin, jotka syövät pahoinkin pilaantunutta ruokaa ja pistävät oksentelun ja ripulin jonkin muun piikkiin.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:23"]
Jos haluat viettää loppukesän vessassa tai sairaalassa, siitä vain. Broilerit ovat tuossa pahamaineisia, ja marinadi vain pahentaa asiaa, kun pilaantumisen merkkejä ei näe tai haista. Ja ellei broileria ole ostettu maksimi puolen tunnin päästä mökiltä tai säilytetty matkajääkaapissa (kylmälaukku ei välttämättä riitä) on kylmäketju katkennut. Se olisi pitänyt paistaa viimeistään pari päivää ostamisesta. Selvitäpä mitä Eviralla on asiasta kerrottavaa, ennen kuin luotat palstan hörhöihin, jotka syövät pahoinkin pilaantunutta ruokaa ja pistävät oksentelun ja ripulin jonkin muun piikkiin.
[/quote]Idiootti!
Itse voin syödä päivän vkp:n jälkeen. Sen enempää en viitsi riskeerata. Vieraille en tietenkään vanhaa ruokaa tarjoa. Eräpäivissä voi sitte olla huolettomampi :)
Kunhan grillaat ne satavarmasti täysin kypsiksi!
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:23"]
Jos haluat viettää loppukesän vessassa tai sairaalassa, siitä vain. Broilerit ovat tuossa pahamaineisia, ja marinadi vain pahentaa asiaa, kun pilaantumisen merkkejä ei näe tai haista. Ja ellei broileria ole ostettu maksimi puolen tunnin päästä mökiltä tai säilytetty matkajääkaapissa (kylmälaukku ei välttämättä riitä) on kylmäketju katkennut. Se olisi pitänyt paistaa viimeistään pari päivää ostamisesta. Selvitäpä mitä Eviralla on asiasta kerrottavaa, ennen kuin luotat palstan hörhöihin, jotka syövät pahoinkin pilaantunutta ruokaa ja pistävät oksentelun ja ripulin jonkin muun piikkiin.
[/quote]
Pilaantumisen todellakin haistaa.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:27"]
Kunhan grillaat ne satavarmasti täysin kypsiksi!
[/quote]
"satavarmasti täysin kypsää" = kuivaa.
Ostakaa hyvät ihmiset kunnollinen paistimittari.
Mulla kävi just samoin, mutta olivat marinoimattomia. Koirille paistoin, hyvin niille maistui ja ihan elossa ja terveitä ovat (vielä...)
uskaltaa