Omien rahojen käyttö
Hei! olen pian 14 vuotta täyttävä tyttö, ja minulla on erimielisyyksiä äitini kanssa rahojeni käytöstä. Pari kuukautta sitten vaihdoin isoäitini kanssa sänkyjä. Pian sänkyjen vaihdon jälkeen huomasin, että isoäitini koira on pissannut siihen useasti ja sänky haisee. Siihen vaihdettiin petauspatja ja käytettiin hajunpoistajaa, mutta sänky haisee vielä jonkin verran, ja se on muutenkin selälleni liian pehmeä. Minun vanha sänkyni on kuitenkin isoäidilleni hyvä sänky, joten sänkyjä ei tahdota vaihtaa takaisin. Aloin etsimään itselleni uutta halpaa sänkyä ja tulin siihen tulokseen, että tahtoisin parvisängyn. Olen tutkinut asiaa, ja kävin tänään Ikeassa isäni kanssa katsomassa sitä parvisänkyä, jonka haluaisin. Isäni on sitä mieltä, että parvisänky on hyvä, ja voin sen omilla rahoillani ostaa. Äitini on jyrkästi sitä mieltä, että meille ei uutta parvisänkyä tule. Meidän mökillämme on yli 8 vuotta vanha puinen parvisänky (ei edes tiedetä, onko kaikki osat tallella, vai onko niistä nikkaroitu jotain muuta), ja hän sanoi että se on ainoa parvisänky jonka voin saada. Tahtoisin kuitenkin ostaa itse uuden ja parempikuntoisen parven. Eli siis ongelmana se, että äiti ei anna ostaa omilla rahoilla uutta parvisänkyä, vaikka isäni siihen suostuisi ja auttaisi kuljettamaan sekä kokoamaan. Äitini sanoo, että kun olen 15, saan omilla rahoillani sen parvisängyn ostaa. Mikä neuvoksi??
Kuten sanoin, en ole varma onko vanhassa rungossa kaikki osat edes tallessa, on yli 8 vuotta vanha sänky joka on vähintään viimeiset 4 vuotta ollut hajotettuna puutavaran seassa. Toki sieltä yritetään etsiä kaikki osat, mutta en ole kovin innokas siinä nukkumaan. En tietenkään voi tuomita ennen kuin olen kokeillut.
Ap