Vertaistukea? Jatkuva ahdistus
Olen ahdistunut enkä jaksaisi enää yhtään työpäivää ja viikkoa. Lääkäriin en uskalla sillä en tiedä miten työnantaja sairausloman ottaisi, kun töissä muutenkin kiusataan erilaisia ja heikoimpia.
Mihin pisteeseen asti ihmisen vain pitää jaksaa? Mitkä oireet olisi syy irtisanoutua tai ottaa pitkä sairausloma? Milloin se on OK?
Kommentit (16)
Etsi joku psykoterapeutti, jonka kanssa kemianne pelaa, ja käy hänen kanssaan ogelmiasi läpi. Ehkä jaksat siten käydä töissä tai sitten ongelmasi ovat vakavampaa laatua, ja sinun tosiaan täytyy jäädä sairauslomalle. Loistavan psykoterapeutin avulla selviät molemmissa tapauksissa. Älä jätä itseäsi yksin!
Vierailija kirjoitti:
"Kiusataan erilaisia ja heikoimpia". Olet siis jossain matalapalkka-alalla. Opiskele itsesi sivistyneempään seuraan.
Kiusaamista se tuokin kun lokeroi työnkuvan perusteella.
Ap: Lekurilta pyytämään propralia ja mieto mielialalääkitys. Ja uusi työpaikka tai opiskelupaikka hakuun asap.
Jos ei kertakaikkiaan jaksa niin sitten saikulle ja samaan aikaan verkkoja vesille muihin paikkoihin
Mikä ahdistuksen aiheuttaa? Onko se tämän hetkinen elämäntilanne? Siinä tapauksessa pyri kaikin keinoin muutokseen. Minulle jatkuvan ahdistuksen aiheutti trauma, joka oli kuin pesiytynyt kehooni. Psykoterapia ja jatkuva puhuminen vain pahensivat. Wim hof-tekniikka ja hidastempoinen jooga ovat takuu tavaraa ahdistusta vastaan. Oikeasti keholliset menetelmät toimivat joillekkin puhumista paremmin. Jos olisit esim. samassa kaupungissa opettaisin sulle tehokkaan menetelmät ahdistusta vastaan.
Jos et lääkäriin uskalla heti mennä, niin juuri tuo jutteleminen ammattilaiselle voisi olla hyvä vaihtoehto alkuun jos siitä olisi oloosi apua. Mutta jos on paljon fyysisiä oireita ahdistuksesta, niin silloin lääkäriin täytyisi mennä.
Kannattaa mennä lääkäriin, itse sain masennuslääkkeitä jotka auttavat. Tietysti tärkeää on myös miettiä mistä ahdistus johtuu ja miten sitä voi hoitaa muutenkin kuin lääkkeillä. Olen tehnyt muutoksia esimerkiksi elintapoihini.
Vierailija kirjoitti:
"Kiusataan erilaisia ja heikoimpia". Olet siis jossain matalapalkka-alalla. Opiskele itsesi sivistyneempään seuraan.
Kilpailua ja asiatonta käytöstä on ihan samalla tavalla asiantuntija aloilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap: Lekurilta pyytämään propralia ja mieto mielialalääkitys. Ja uusi työpaikka tai opiskelupaikka hakuun asap.
Jos ei kertakaikkiaan jaksa niin sitten saikulle ja samaan aikaan verkkoja vesille muihin paikkoihin
Propal on hyvin mieto..? Ja mielialalääkkeet ei ole mulle tehonneet jokunen vuosi sitten kun kokeilin.
Kiitos. Verkot vesille täytyy laittaa kun vaan saisi edes siihen voimavaroja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä ahdistuksen aiheuttaa? Onko se tämän hetkinen elämäntilanne? Siinä tapauksessa pyri kaikin keinoin muutokseen. Minulle jatkuvan ahdistuksen aiheutti trauma, joka oli kuin pesiytynyt kehooni. Psykoterapia ja jatkuva puhuminen vain pahensivat. Wim hof-tekniikka ja hidastempoinen jooga ovat takuu tavaraa ahdistusta vastaan. Oikeasti keholliset menetelmät toimivat joillekkin puhumista paremmin. Jos olisit esim. samassa kaupungissa opettaisin sulle tehokkaan menetelmät ahdistusta vastaan.
Huonommuuden tunne ja stressi. Taistelen niitä vastaan kokoajan, kun koen että olen ihan surkea jolloin pelästyn näitä omia tunteita ja reaktioita. Kehä on valmis. Liikunta on jo arjessani vahvasti mukana.
Ap
Liikunta on hyvä mutta ei lähellekkään yhtä tehokas ase ahdistukseen kuin jooga, etenkin sellainen joka vaikuttaa vagushermoon. Sinun täytyy kyllä myös puhua arvottomuuden tuntemuksistasi. Ei täällä kukaan oo toistaan kummempi ihmempi. Suurimmat paskakikkareet yleensä nousee pinnalle. Tsemppiä <3
Sama mulla, ahdistus, masennus, unettomuus. Käytössä ketipinor,stella yöksi, nyt uutena opamox tarvittaessa. Meitä on paljon.
Työpaikalla pitäisi olla psyykkistä apua tarjolla työterveyshuollon kautta.
Terveystiedot on yksityisiä, eikä työnantaja saa levitellä niitä. Ei edes tietää tarkemmin.
Itselläni on ahdistus yltynyt pahaksi, kun töissä on stressiä, liikaa kommunikointia muiden kanssa, liikaa päätöksiä ja kysymyksiä, joihin minulta on kysytty mielipidettä tai vastauksia jne.
Olen saanut ahdistuksen aika hyvin hallintaan siten, että teen itsekseni töitä mahdollisimman paljon ja sellaisia tehtäviä, joissa pystyn itsenäisesti etenemään hyvin. Otan mahdollisimman vähän kantaa mihinkään ja vältän palavereja. Saattaa kuulostaa oudolta, eikä tämä työskentelytapa aina olekaan vain minun päätettävissäni, mutta tällä tavalla voin paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Liikunta on hyvä mutta ei lähellekkään yhtä tehokas ase ahdistukseen kuin jooga, etenkin sellainen joka vaikuttaa vagushermoon. Sinun täytyy kyllä myös puhua arvottomuuden tuntemuksistasi. Ei täällä kukaan oo toistaan kummempi ihmempi. Suurimmat paskakikkareet yleensä nousee pinnalle. Tsemppiä <3
Psykoterapia ja yinjooga on huippuyhdistelmä!