Kyllä mies kuin mies ajan mittaa katkeroituu
Olen sitä mieltä että kyllä mies kuin mies ajan mittaa alkaa katkeroitua ja ns."vihata naisia". Onnekkaita ovat ne, jotka ovat syystä tai toisesta löytäneet itselleen naisen tai saaneet edes huomiota naisilta aika ajoin.
Aivan varmasti monet nytkin parisuhteessa olevat miehet olisivat jossain kohdassa heittäneet pyyhkeen kehään ja katkeroituneet, jos eivät olisi löytäneet itselleen naista. Jotkut jaksavat sinnitellä vuosia ja jotkut paljon vähemmän.
Ei katkeroituminen ja ns. "creepiksi" alkaminen ole läheskään niin paljon miesten oma vika, kuin mitä luulisin. Tietysti nyt jotkut miehet ovat perseestä jo syntyessään tai katkeroituvat jo varhaisnuoruudessa, mutta tarkoitan täysin normaaleja miehiä, jotka eivät ymmärrä mikä heissä on vikana kun eivät saa yhtään huomiota eivätkä kelpaa kenellekkään. Syytän tästä suurimmaksi osaksi naisten kohottuneita standardeja ja sosiaalisen median ylipönkittämää itsetuntoa.
Mitä olette mieltä?
Kommentit (210)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:58"]Ei ollut taustalla mitään traumaattista kokemusta. [/quote] Ok. Ajattelin vain, että saattaisi olla. Sopisi jotenkin kuvaan suojautumisena uusilta kolhuilta. Onko näin ollut aina, teini-iästä lähtien? m41
[/quote]
No muistan ensimmäisen kerran ajatelleeni, ettei minua varmaan kukaan mies huoli puolisokseen 6-vuotiaana, muistan sen hetken kirkkaasti, siihenkään ei liittynyt mitään ihmeellistä, olin tarhan pihalla. Koti siihen ajatukseen oli tietenkin vaikuttanu, äiti suhtautui minuun kuin olisin rikollinen. 14-15-vuotiaana kuvittelin ja toivoin että minuun voisi ihastua ja ehkä silloin olisi voinut oikean henkilön (mitä sen ikäisistä on vaikea uskoa) kanssa mennä oikein, siis tarkoitan, että poika ei olisi halunnut suhteen olevan liian seksuaalinen jos nyt olisi ylipäätään huomannut minua. Mutta kuvani on se, että jo sen ikäisten poikaystäviä kiinnostaa mennä vähän nopeammin asioihin kuin tyttöjä. Mutta mitään ei siis tapahtunut ja sikäli olen siis aina uskonut näin.
Jos joltain kolhuilta haluan suojautua (onhan se mahdollista, että syy on se) niin silloin se kolhu, jota en muista on tapahtunut vuorovaikutussuhteessa äitini kanssa silloin kun olin pieni tyttö. Voi liitttyä myös siihen, että vanhempani erosivat kun olin alle 3 ja isä hävisi vain yhtäkkiä jonnekin kuvioista. Ei lopullisesti mutta kuitenkin. Mutta kunnon äiti olsi osannut lohduttaa, mun äiti ei osannut, vaan purki ahdistuksen, jota pienen lapsen hätä herätti takaisin pieneen lapseen. Jolloin koin äidin hyvin vihamielisenä. Kiitos. Jotenkin helpotti kun sain miettiä tätä sinulle, vaikka oletkin ventovieras. En ole ikinä ajatellut, että syynä voisi olla tuollainen suojautumismekanismi, koska mulle ei tosiaan ole varsinaisesti tapahtunut mitään. Mutta nyt kun ajatelen, niin käyttäydyn kyllä jotenkin noin. Pitääpä alkaa työstää asioita vielä siltä kantilta. Kiitos sinulle.
Tai ei mulla aluksi varmaan edes miään hätää ollut, vaan pelkkää reagointia isän häviämiseen, mutta kuten sanoin äitini koki tunteeni ahdistavina ja hänellä oli jotenkin hätä (en tiedä mistä, itse erosi, ei joutunut rahalliseen pulaan mitenkään) ja hän purki ahdistuksensa pieneen lapseen tämän reagoidessa eroon tavallaan. Olen sen nyt myöhemmin ymmärtänyt ja se on ollut tuskien taival itsesyytöksineen kaikkineen.
Pieni lapsi sai siinä kokea todellista äitinsä vihaa. Se oli ihan hirveää. (eikä se myöhemminkään muuttunut).
Onhan se mahdollista, että vanhempien ero vaikuttaa taustalla hylätyksi tulemisen tunteen kautta vaikkei mitään totaalihylkäystä olisi tapahtunutkaan. Eihän niitä helppoja/sivistyneitä eroja ole oikeasti olemassakaan. Aina niistä jotakin jää lapsille taakaksi, mikä saattaa nousta pintaan vasta vuosien päästä. Mukava kuulla, että on voinut olla jotenkin avuksi. Toisinaan on helpompi "puhua" ventovieraalle, kuin läheisille ihmisille. Mulle voi puhua jatkossakin mikäli kokee siitä jotain apua saavansa.
m41
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 18:42"]
Eikö? Itseasiassa todella toivon, että ei. Voi harmi sit oma kommentointini, jos näin, pahoittelut.
[/quote]
Miksi pidät tärkeänä etten kirjoittanut tuota kommenttia?
m41
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:36"]Jos oisit mun ämmä niin antaisin ympäri korvia. Meillä ei ämmät keuli. m41 Että näin ihana kommentti sinulta sitten toisaalla. Ootpa kyllä oikea saalis. Eli et! [/quote] Ei ollut minun hengentuote tuo vuodatus. m41
[/quote]
Eikö? Itseasiassa todella toivon, että ei. Voi harmi sit oma kommentointini, jos näin, pahoittelut.
[/quote]
Leppynyt?
m41
[/quote]
Oletko lopettanut palstailun?
m41
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:36"]Jos oisit mun ämmä niin antaisin ympäri korvia. Meillä ei ämmät keuli. m41 Että näin ihana kommentti sinulta sitten toisaalla. Ootpa kyllä oikea saalis. Eli et! [/quote] Ei ollut minun hengentuote tuo vuodatus. m41
[/quote]
[/quote]
Leppynyt?
m41
Miehen seksuaalisuus on kivikautinen jäänne, nyky-yhteiskuntaan sopimaton taakka. Luonnollisten viettien ja ympäröivän todellisuuden välinen ristiriita aiheuttaa katkeroitumisen.
Ravintoa riittää kaikille, lapsikuolleisuutta ei ole ja väestö ei enää kasva. Tässä tilanteessa joka aamu ja ilta suvun jatkamiseen valmis mies ei enää ole tarpeellinen, vaan on jäänyt vuosituhansia jälkeen. Kun luonto ei pysty sopeutumaan riittävän nopeasti, tuntuu oikeastaan oudolta ettei ihminen ole pitänyt tarpeellisena rajoittaa lisääntymishalua ja sovittaa sitä tämän päivän tilanteeseen sopivaksi.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 00:41"]
Miehen seksuaalisuus on kivikautinen jäänne, nyky-yhteiskuntaan sopimaton taakka. Luonnollisten viettien ja ympäröivän todellisuuden välinen ristiriita aiheuttaa katkeroitumisen. Ravintoa riittää kaikille, lapsikuolleisuutta ei ole ja väestö ei enää kasva. Tässä tilanteessa joka aamu ja ilta suvun jatkamiseen valmis mies ei enää ole tarpeellinen, vaan on jäänyt vuosituhansia jälkeen. Kun luonto ei pysty sopeutumaan riittävän nopeasti, tuntuu oikeastaan oudolta ettei ihminen ole pitänyt tarpeellisena rajoittaa lisääntymishalua ja sovittaa sitä tämän päivän tilanteeseen sopivaksi.
[/quote]
Naiset eivät tätä samaa taakkaa harteillansa kanna?
Ihmisen halu pariutua ja lisääntyä on ainakin vielä sisäänrakennettuna geeniperimäämme, joten onko ihme jos tätä tarvetta vastentahtoisesti rajoitetaan ja näitä ketjuja perustetaan? Jos olemme perimämme orjia, niin onko ihme jos ihmiselle on kaipuu ihmisen luo?
Ehkä evoluutio korjaa asian jatkossa toiseen suuntaan, mutta nykyään elämme vielä viettiemme varassa. Vain vahvat meistä pystyvät luonnon kutsua vastustamaan. Muut joko onnistuvat luonnollisen elintiensä toteuttamaan tai sortuvat vailla yhtä ihmiselämän peruspilareista.
Sitten on näitä miehiä, jotka eivät edes tajua, että nainen on kiinnostunut kuten Mies 29 v.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 19:41"]
Naisenakin on vaikea olla katkeroitumatta, ainakin jos yhtään nettiä selailee ja huomaa olevansa vihattu vain sukupuolensa takia.
[/quote]
Ansaittua vihaa. Kannattaa tehdä asialle jotain.
[/quote]
Onko ehdotuksia? En sovi niihin yleistäviin negatiivisiin stereotypioihin, joita netissä naisista viljellään, mutta ansaitsen mielestäsi silti vihaa. Eli muutunko sitten sellaiseksi stereotypiaksi, jotta saat rauhassa haukkua eikä tarvitse ajatella mua yksilönä vaan naisena? Ethän sä mitään oikeita ratkaisuja halua vaan pelkästään purkaa pahaa oloas. Muakin on muuten kohdeltu huonosti joidenkin miesten suunnalta, saanko siis vihata ja haukkua sua?
[/quote]
Jos olet nyt sellainen pesunkestävä hyvä nainen niin ei sinun tarvitse tehdä mitään muuta kuin nauttia hyvästä omastatunnosta. Maailma muuttuu yksi psykoämmä kerrallaan.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:27"]
Parikymppisiä miehiä ja naisia on lähes yhtä monta. Teoriassa siis jokaiselle ihmiselle on olemassa kumppani. Mutta selittäkää minulle sinkkumiehet, miksi katsotte että vika on naisissa jos teidät torjutaan? Kumpi on todennäköisempää - vika on niissä kaikissa sinkkunaisissa (sanotaan vaikka 20 naista), jotka ovat kieltäytyneet seurustelusuhteesta kanssanne, vai vika on teissä?
[/quote]
Yritätkö väittää että se että yltää naisten standardeihin on joku "hyvän miehen" joutsenmerkki ja jos ei, se tarkoittaa että olet paska mies?
Jos näin, niin aikamoista paskaa puhut. Voi olla hyväntahtoinen, reilu ja rehellinen tyyppi, mutta kun puuttuu jotain niistä ominaisuuksista joita naiset mieheltä odottavat, et kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:08"]
Parikymppisiä miehiä ja naisia on lähes yhtä monta. Teoriassa siis jokaiselle ihmiselle on olemassa kumppani. Mutta selittäkää minulle sinkkumiehet, miksi katsotte että vika on naisissa jos teidät torjutaan? Kumpi on todennäköisempää - vika on niissä kaikissa sinkkunaisissa (sanotaan vaikka 20 naista), jotka ovat kieltäytyneet seurustelusuhteesta kanssanne, vai vika on teissä?
[/quote]
Yritätkö väittää että se että yltää naisten standardeihin on joku "hyvän miehen" joutsenmerkki ja jos ei, se tarkoittaa että olet paska mies?
Jos näin, niin aikamoista paskaa puhut. Voi olla hyväntahtoinen, reilu ja rehellinen tyyppi, mutta kun puuttuu jotain niistä ominaisuuksista joita naiset mieheltä odottavat, et kelpaa.
[/quote]
Kuinka niin, mitä ne ominaisuudet ovat? Ja jos moni haluaakin niitä, niin ei kaikki naiset halua.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:01"]
Sitten on näitä miehiä, jotka eivät edes tajua, että nainen on kiinnostunut kuten Mies 29 v.
[/quote]
Mies ei sitä naista arvostanut, ehkä osin siksi, kun ei uskonut tämän olevan kiinnostunut edes vähäsen. Silloin naiset tuntuvat vastenmielisiltä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:40"]
Kun on kavereilta kyselty, he ovat olleet erittäin tyytyväisiä siitä että ovat miehiä. Jännää sinänsä, kun naisillahan pitäisi olla niin tolkuttoman helppoa, eikö kuka vain sitten haluaisi olla nainen? Tai ehkä jotkut eivät ole niin kyynisiä, paha mennä veikkaamaan.
[/quote]
Mä ainakin olen iloinen siitä että olen mies, koska naiset tykkää musta. Elämä on helppoa, saa pillua tai tyttöystävän helposti halutessaan. Jälkimmäisen kohdalla valinnanvaraa on lähes mielinmäärin. Tottakai on hauskaa.
Sitten taas joskus teininä, kun en ollut naisten mieleen, oli elämä yhtä helvettiä. Ei se toki ainoa syy ole, mutta ahdistavaa kuin mikä kun menet armeijaankin ja olet ainoa tuvassa joka ei ole edes naista suudellut ja mietit, tuletko koskaan edes tekemään sitä. Ja kaikki tämä miksi? Koska sulla on paska itsetunto ja kasvuolot joita et ole itse valinnut.
Suurin osa miesten kanssa olevista naisista katkeroituu myös, joten ei tähän yhtälöön ole ratkaisua olemassa.
Naiset voivat poimia kahdestakymmenestä pilluriippuvaisesta ehdokkaasta juuri sen minkä haluaa. Tietysti standardit nousee ja alkaa ällöttää kun tolla miehellä on ällö luomi pohkeessa. Ja toi toinen on kumma kun se puhuu asiaa ja perustelee vielä. Ja kolmas on outo kun se ei tuo tamponeita kaupasta.
[/quote]
[/quote]
Olet luultavasti hakenut seuraa vääristä naisista, eli muuttamalla jotain siinä keitä haet, voisit onnistua paremmin. Eli sikäli vika on siinä (sinussa), että etsit naisia, joille et kelpaa. Jos kerran sinussa ei ole vikaa, niin etsi naisia, joille sä kelpaat. Mutta kelpaako ne enää sulle?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:10"]
[/quote]
[/quote]
Kuinka niin, mitä ne ominaisuudet ovat? Ja jos moni haluaakin niitä, niin ei kaikki naiset halua.
[/quote]
Esim. sosiaaliset taidot, rohkeus ja hyvä itsetunto. Kuka nainen sitten EI halua noita mieheltä? Näytä mulle nainen joka haluaa esim. aran, punastelevan ja hihittelevän, äärimmäisen miellyttämisenhaluisen miehen? Tunnen miehiä jotka ovat tuonkaltaisia ja enpä ole nähnyt naisen kiinnostuvan vaikka kuinka yrittävät näihin tutustua. Ehkä toki jossain on päihde/mielenterveysongelmainen tai aivan sairaalloisen lihava nainen, jolle tuollainen mies kelpaisi, mutta menepä nyt sanomaan koulutetulle, hoikalle ja fiksulle kaverille, että "tuon kaltaisia naisia sun pitäis yrittää".
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:34"]
MIEHET: Miksi se katkeroituminen ja siitä seurannut viha pitää kanavoida naisiin?
En nyt ymmärrä: Olet siis vihainen minulle siitä, etten ole kiinnostunut sinusta. Ymmärräthän, ettei se ole minulle tahdonalainen seikka? En voi pakottaa itseäni kiinnostumaan jostain ihmisestä.
[/quote]
Vieläkään kukaan mies ei ole vastannut tähän esittämääni kysymykseen.
[/quote]
ehkäpä vika on kysymyksen asettelussasi?
[/quote]
Ehkä vika on siinä, ettei yksikään katkeroitunut mies osaa selittää, miksi kanavoida vihaansa sinne minne sitä ei kuuluisi kanavoida.