IHmisiltä hämärtynyt käsitys siitä mikä on luksusta
Siis kun valittaa rahapulaa ja sanoo "ei meillä mitään luksusta ole, käydään matkoilla VAAN kerran kuukaudessa ja ei hankittu uutta televisiota kun vanha hajosi" jne.
Matkustelu ON luksusta. Normaaliin arkeen se ei kuulu.
Televisio ja viihdelaitteet ON luksusta. Ne ei ole välttämättömyyksiä.
Jopa tiskikone on luksusta, käsintiskaaminen on ihan tavallista.
Ihmiset puhuvat kaikenlaisista ylellisyystuotteista ihan kuin ne olisi PAKKO hankkia. Sisustusesineet, omat makuuhuoneet kaikille lapsille, hiustenleikkuu kampaajalla jne jne...
HALOO.
terveisin ihminen joka elää tulojensa mukaan eikä matkustele, ei omista televisiota eikä hanki tiskikonetta kun kädet toimii ihan hyvin.
Kommentit (25)
Elän varmana luksuksen keskellä, en tunne ketään lapsiperhettä joilla ei olisi tikikonetta. Itse asiassa en tunne oikein muitakaan joilla ei oli, no opiskelija veljelläni ei ole tiskikonetta. Tiskikoneen saa tarjouksesta 200eurolla, ja veikkaan että Torista tai vastaavasta paikasta muutamalla kympillä?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:32"]
Lisääntyminen on luksusta. Lapsen elättäminen ja kasvattaminen maksaa keskimäärin 130 000 euroa. Urheiluauton saisi murto-osalla tuosta hinnasta. Normaali, onnellinen elämä ei mitenkään edellytä lasten hankimista.
Epäsuosittu mielipide mutta totta.
[/quote]
Koska lisääntyminen on kansantaloudelle ja yhteiskunnalle välttämätöntä, se ei ole mitään luksusta.
Minua huvittavat mainokset "luksusasunnoista". Ihan kivoja, uusia asuntoja hyvällä paikalla ehkä, mutta laminaatit lattiassa ja sormenjälkiä täynnä olevat rosterit keittiössä eivät ole luksusta, vaan ihan tavan matskua. Kylpyhuone suihkuverholla ei ole luksusta ym ym. Valkoiseksi maalatut vanhat panelit ja keinonahkatuolit eivät myöskään ole sitä. Luksusta on laatu, esteettisyys, virheetön toimivuus ja niin hyvät materiaalit, että niille uskaltaa luvata kunnon takuut.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:21"]
On tää todella luksusta työttömänä, telkku hommattu silloin kun töissä olin. Silloin matkustelinkin. Astianpesukonekin on joo, vuokra-asunto kuitenkin. Vaatteita olen ostanut viimeksi kolme vuotta sitten.
Löytyy läppärikin, kuinka tänäpäivänä muka voisi töitä hakea ilman jonkinlaista tietokonetta? Omaa tai laina?
Mut ei, jollei juoksentele alasti keräilemässä marjoja ja pähkinöitä, ja yritä kivittää oravaa hengiltä syödäkseen sen, ja mennäkseen sen jälkeen nukkumaan kuusen alle, niin luksustahan se on.
[/quote]
Repesin viimeiselle kappaleelle... Orava-parka. :D
Luksukseksi luokittelisin ainakin:
-Pehmustetut vuoteet & istuimet
-Suihkusta tulee muutakin kuin 4-asteista vettä
-Ruokana muutakin kuin perunaa ja vesivelliä