Pöntöstä kuului plumpsahdus vaikka en ollut vielä ehtinyt kakata!?
Olin istumassa pöntöllä ja yhtäkkiä kuului iso plumpsahdus, enkä ollut vielä ehtinyt saada pökälettä ulos. Pöntössä ei ollut myöskään kakkaa, varmistin sen pari kertaa. Lopulta menin toiseen vessaan kakalle ja siellä plumpsahdus kuului vasta kun olin saanut pökäleen ulos ja se tippui veteen. Mistä tuo 1. vessan plumpsahdus johtui? Onko kenellekkään käynyt näin?
Kommentit (280)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:54"]Limaa? [/quote] Tarkentaisitko?
[/quote]
Pinpistä plumpsahti limaa.
Minulla on näköjään joku tarve käyttää :D hymiötä kun olen hermostunut :D
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:55"]Pakko mennä vessaan, onneksi niitä on kaksi :D
[/quote]
Thank God! Meillä on vain yksi :)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:55"]
Pakko mennä vessaan, onneksi niitä on kaksi :D
[/quote]Ne pöntöt on yhteydessä samaan putkistoon. Se käärme jo väijyy sua siellä pöntössä.
Sä voit käyttää pottaa ja tyhjentää sen ikkunasta ulos.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:50"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:33"]Nyt tarkkana: oliko se tosiaan plumpsahdus vai ehkä kuitenkin molskahdus? [/quote] Mitä eroa niilä on?
[/quote]
Omien kokemuksieni mukaan plumpsahdus tulee yleensä veden alta, ilmakuplien kera. Molskahdus taas kuuluu silloin kun jotakin tippuu veteen.
[/quote]
Plumpsahdus = Jokin tippuu veteen, uppoaa "siististi" ja se jälkikupla aiheuttaa kumean ääniefektin. Verrattavissa siihen, kun säännöllisen muotoinen iso kivi heitetään veteen.
Molskahdus = Jokin tippuu veteen ilman kontrollia, paljon energiaa vedenpinnan rikkomiseen- Verrattavissa mahalaskuun tai jonkun laajapintaisen esineen tipauttamiseen veteen.
Pulpautus = Jokin tulee esiin veden alta, aika lähellä plumpsahdusta, mutta "käänteinen" ja "eri suunnasta" se ääni.
[/quote]
No noinhan se juurikin on! Tyhjentävä selitys :)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:55"]
Pakko mennä vessaan, onneksi niitä on kaksi :D
[/quote]Ne pöntöt on yhteydessä samaan putkistoon. Se käärme jo väijyy sua siellä pöntössä.
[/quote]
Ei saa pelotella, hyi helvetti!
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:50"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:33"]Nyt tarkkana: oliko se tosiaan plumpsahdus vai ehkä kuitenkin molskahdus? [/quote] Mitä eroa niilä on?
[/quote]
Omien kokemuksieni mukaan plumpsahdus tulee yleensä veden alta, ilmakuplien kera. Molskahdus taas kuuluu silloin kun jotakin tippuu veteen.
[/quote]
Plumpsahdus = Jokin tippuu veteen, uppoaa "siististi" ja se jälkikupla aiheuttaa kumean ääniefektin. Verrattavissa siihen, kun säännöllisen muotoinen iso kivi heitetään veteen.
Molskahdus = Jokin tippuu veteen ilman kontrollia, paljon energiaa vedenpinnan rikkomiseen- Verrattavissa mahalaskuun tai jonkun laajapintaisen esineen tipauttamiseen veteen.
Pulpautus = Jokin tulee esiin veden alta, aika lähellä plumpsahdusta, mutta "käänteinen" ja "eri suunnasta" se ääni.
[/quote]
No noinhan se juurikin on! Tyhjentävä selitys :)
[/quote]
Sanoisin jopa että vessanpöntön tyhjentävä
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:01"]Sä voit käyttää pottaa ja tyhjentää sen ikkunasta ulos.
[/quote]
Niin voisin mutta tuskin enää käyn vessassa tänä yönä.
Kiitos illan kevennyksestä, nauran ihan vesissä silmin!
No nyt on kunnollinen keskustelu! Mahtaa kämppikset ihmetellä mille tyrskin täällä. Jos kysyvät, niin en kuitenkaan ala selittämään :)
Humsahtiko kierukka ulos vai kohtu???
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:52"]
Lapsuuden kodin naapurissa asui vanha mummo, jolla väitettiin olevan erilaisia yliluonnollisia kykyjä. Moni kävi hänen luonaan ennustuksella ja hän näki myös selkeitä enneunia, mm. joka kerta kun Kekkonen valittiin presidenksi, tämä mummo oli edellisenä yönä nähnyt siitä unen - ja aina se toteutui. Mummo kertoi myös noista vessanpöntön plumpsahduksista, että niitä kokevat henkimaailmalle herkät ihmiset ja ne yleensä varoittavat ihmistä jostakin ikävästä; pian kohtaamastasi paskamaisesta ihmisestä, sinulle jauhetusta paskapuheesta tai jopa tulevasta ripulista.
[/quote]
karmivaa :O minä olen kokenut noita haamu-plumpsahduksia työpaikallani useasti! olen luullut että joku työkaveri kakkii viereisessä vessassa mutta onkohan kyseessä jokin varoitus? työpaikallamme on monta paskanpuhujaa...
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:59"]Aika-avaruuden vääristymä ehkä kyseessä. Kuulet tulevan plumpsahduksen jo ennakkoon. Tai jonkun aiemman.
[/quote]
Matthew mcconagheyko siellä pöntössä olikin?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:59"]Aika-avaruuden vääristymä ehkä kyseessä. Kuulet tulevan plumpsahduksen jo ennakkoon. Tai jonkun aiemman. [/quote] Matthew mcconagheyko siellä pöntössä olikin?
[/quote]
Saisi kyllä ilmestyä minunkin pönttööni! :)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:59"]Aika-avaruuden vääristymä ehkä kyseessä. Kuulet tulevan plumpsahduksen jo ennakkoon. Tai jonkun aiemman. [/quote] Matthew mcconagheyko siellä pöntössä olikin?
[/quote]
Saisi kyllä ilmestyä minunkin pönttööni! :)
[/quote]Laita sille viestiä. Saattais olla kiinnostunut.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:43"]KUVIA!!
[/quote]
Kummastakin, hanurista ja pöntöstä, niin että voi tutkia kunnolla.
[/quote]
En voi kuvata vessaa, tiedätte kyllä miksi! Eikä minulla ole tapana jaella kuvia pyllystäni.