Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

annoin aran ja kuseskelevan kissan pois. teinkö oikein?

Vierailija
09.07.2015 |

Olenko mielestänne ihan kamala ihminen? Otin vuosi sitten meille tyttökissan pennun, joka osoittautui todella araksi, juoksi aina karkuun kun lähestyi ja ei antanut ottaa syliin ja oli todella stressiherkkä. Alusta asti sillä oli sillon tällön kausia jolloin kuseskeli joka paikkaan paitsi laatikkoon. Ennestään meillä oli jo 2,5v uroskissa joka ei koskaan ole ollut tuollainen. Olin pitkään jo miettinyt kissasta luopumista, varsinkin nyt kun vauva on tulossa 2kk päästä niin ajattelin että valmiiksi stressiherkkä kissa varmaan stressaantuu lisää vauvasta. Missään vaiheessa minulle ei syntynyt kyseiseen kissaan kiintymyssuhdetta kuten tähän 2,5v kissaan niin päätös oli helppo. Monet ihmiset ovat minulle vihjailleet että nämä eivät olisi riittäviä syitä luopua kissasta, niin siksi ajattelin kysyä mielipidettä.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko avata tätä hieman enemmän? Minne annoit tuon aran ja kuseskelevan kissan, ja tiedätkö mitä sille nyt kuuluu?

Vierailija
2/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... saattaa olla, että lemmikki ei ole luonteeltaan ja ominaisuuksiltaan toivotunlainen. Myös lapsestasi saattaa tulla erilainen kuin toivot, luovutko hänestäkin jos ei viihdy sylissä, on ujo tai sotkee?

Jos vastuu kissasta on liikaa, niin miten selviät vastuuta ihmislapsesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:41"]Voisitko avata tätä hieman enemmän? Minne annoit tuon aran ja kuseskelevan kissan, ja tiedätkö mitä sille nyt kuuluu?
[/quote]

Annoin sen yksin asuvalle nuorelle naiselle. Olen laittanut viestiä hänelle ja kysellyt kissasta. On kuseskellut kuulemma sielläkin ja arka on.

Ap

Vierailija
4/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta tässä ei nyt voi verrata kissaa ja lasta. En tietenkään anna lastani pois jos on ujo yms. Kissa on täysin eri asia ja enpä usko että lapseni tulee kuseskelemaan joka nurkkaan, sohvalle yms.

ap

Vierailija
5/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:41"]Voisitko avata tätä hieman enemmän? Minne annoit tuon aran ja kuseskelevan kissan, ja tiedätkö mitä sille nyt kuuluu? [/quote] Annoin sen yksin asuvalle nuorelle naiselle. Olen laittanut viestiä hänelle ja kysellyt kissasta. On kuseskellut kuulemma sielläkin ja arka on. Ap

[/quote]

Tässä on nyt vaarana, että kissa päätyy kiertopalkinnoksi tuon arkuutensa ja pissimisen takia. Tuollainen kissa tarvitsisi todella asiantuntevan kodin. Jos kissan nykyinenkään omistaja ei sen kanssa pärjää, kuinka ap varmistat, että hän antaa sen sitten eläinsuojeluyhdistykselle, jossa osataan "hoitaa" tällaisia kissoja?

Kerroitko muuten uudelle omistajalle pissimisestä, vai jätitkö sen hänen omien havaintojensa varaan?

Vierailija
6/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 jatkaa: olen itse ottanut tällaisen kissan ja kotini oli sille jo viides koti. Tuollainen jatkuva vaihto ei ainakaan edistä kissan vointia. Meillä kissa sai elää loppuelämänsä, eli muuten yli kaksikymmentävuotiaaksi. 

Vierailija
7/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:41"]Voisitko avata tätä hieman enemmän? Minne annoit tuon aran ja kuseskelevan kissan, ja tiedätkö mitä sille nyt kuuluu? [/quote] Annoin sen yksin asuvalle nuorelle naiselle. Olen laittanut viestiä hänelle ja kysellyt kissasta. On kuseskellut kuulemma sielläkin ja arka on. Ap

[/quote]

Tässä on nyt vaarana, että kissa päätyy kiertopalkinnoksi tuon arkuutensa ja pissimisen takia. Tuollainen kissa tarvitsisi todella asiantuntevan kodin. Jos kissan nykyinenkään omistaja ei sen kanssa pärjää, kuinka ap varmistat, että hän antaa sen sitten eläinsuojeluyhdistykselle, jossa osataan "hoitaa" tällaisia kissoja?

Kerroitko muuten uudelle omistajalle pissimisestä, vai jätitkö sen hänen omien havaintojensa varaan?
[/quote]

On ollut tietoinen sekä kuseskelusta että kissan arkuudesta. Halusi silti kissan. Mietin tässä juuri että pitäisikö minun laittaa uudelle omistajalle viestiä että kertoo jos ei haluakaan pitää kissaa niin antaa sen eläinsuojeluyhdistykselle tai voin ottaa sen takaisin ja annan itse?

Ap

Vierailija
8/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otettiin arka ja kuseskeleva koira. Vietiin se sitten piikille puolen vuoden jälkeen.

Vierailija
9/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, et ole kissa ihminen. veitkö eläimen eläinlääkäriin jospa sillä onkin virtsatulehdus? hyi hitto minkälainen "eläinystävä", hävettää sun puolesta

Vierailija
10/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:13"] [quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:41"]Voisitko avata tätä hieman enemmän? Minne annoit tuon aran ja kuseskelevan kissan, ja tiedätkö mitä sille nyt kuuluu? [/quote] Annoin sen yksin asuvalle nuorelle naiselle. Olen laittanut viestiä hänelle ja kysellyt kissasta. On kuseskellut kuulemma sielläkin ja arka on. Ap [/quote]   Tässä on nyt vaarana, että kissa päätyy kiertopalkinnoksi tuon arkuutensa ja pissimisen takia. Tuollainen kissa tarvitsisi todella asiantuntevan kodin. Jos kissan nykyinenkään omistaja ei sen kanssa pärjää, kuinka ap varmistat, että hän antaa sen sitten eläinsuojeluyhdistykselle, jossa osataan "hoitaa" tällaisia kissoja? Kerroitko muuten uudelle omistajalle pissimisestä, vai jätitkö sen hänen omien havaintojensa varaan? [/quote] On ollut tietoinen sekä kuseskelusta että kissan arkuudesta. Halusi silti kissan. Mietin tässä juuri että pitäisikö minun laittaa uudelle omistajalle viestiä että kertoo jos ei haluakaan pitää kissaa niin antaa sen eläinsuojeluyhdistykselle tai voin ottaa sen takaisin ja annan itse? Ap

[/quote]

KUULE, KANNA VASTUUSI JOS OLET KISSAN PILANNUT. MITEN NIIN "ANNAT" ELÄINSUOJELUYHDISTYKSEEN, ARMOLLISEMPAA OLISI LOPETTAA ELÄIN JA SINÄ MAKSAT AP'!!!

Vierailija
11/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:32"]ap, et ole kissa ihminen. veitkö eläimen eläinlääkäriin jospa sillä onkin virtsatulehdus? hyi hitto minkälainen "eläinystävä", hävettää sun puolesta
[/quote]

No aika kauan ollut virtsatulehdus jos vuoden jo tehnyt tuota. Olisi varmaan jo kuollut jos siitä olisi ollut kyse. Ja sitä paitsi ei ihan taukoamatta tuota tehnyt vaan oli kausia jolloin teki enemmän ja sitten saattoi olla pitkiä aikoja tekemättä.

ap

Vierailija
12/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan kissoja jos niin haluan. Voin antaa lapsenikin vanhemmilleni jos he ei ole sellaisia kuin haluan. Kaiken pitää olla niinkuin minä haluan.
Ap

Vierailija
13/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin antaa eläintä pois jos kokee että se saisi paremman kodin muualla. Mutta olisin kyllä käyttänyt eläimen vielä lääkärissä, vastuu elävästä olennosta on otettava tosissaan. Eikä tietenkään pidä ottaa uutta eläintä!

Ja ap., lapset ne vasta kuseksivatkin sohville, matoille ja sängyille! :D

Vierailija
14/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:13"] [quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:41"]Voisitko avata tätä hieman enemmän? Minne annoit tuon aran ja kuseskelevan kissan, ja tiedätkö mitä sille nyt kuuluu? [/quote] Annoin sen yksin asuvalle nuorelle naiselle. Olen laittanut viestiä hänelle ja kysellyt kissasta. On kuseskellut kuulemma sielläkin ja arka on. Ap [/quote]   Tässä on nyt vaarana, että kissa päätyy kiertopalkinnoksi tuon arkuutensa ja pissimisen takia. Tuollainen kissa tarvitsisi todella asiantuntevan kodin. Jos kissan nykyinenkään omistaja ei sen kanssa pärjää, kuinka ap varmistat, että hän antaa sen sitten eläinsuojeluyhdistykselle, jossa osataan "hoitaa" tällaisia kissoja? Kerroitko muuten uudelle omistajalle pissimisestä, vai jätitkö sen hänen omien havaintojensa varaan? [/quote] On ollut tietoinen sekä kuseskelusta että kissan arkuudesta. Halusi silti kissan. Mietin tässä juuri että pitäisikö minun laittaa uudelle omistajalle viestiä että kertoo jos ei haluakaan pitää kissaa niin antaa sen eläinsuojeluyhdistykselle tai voin ottaa sen takaisin ja annan itse? Ap

[/quote]

KUULE, KANNA VASTUUSI JOS OLET KISSAN PILANNUT. MITEN NIIN "ANNAT" ELÄINSUOJELUYHDISTYKSEEN, ARMOLLISEMPAA OLISI LOPETTAA ELÄIN JA SINÄ MAKSAT AP'!!!
[/quote]

Millähän tavalla olen kissan pilannut? Ei se varmaan minun vika ole että on ollut luonteeltaan tuommonen.

Ap

Vierailija
15/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle pissaamiselle on aina syynsä. Kissa saattaa olla stressaantunut, hiekka olla vääränlaista tai santalaatikon "katto" ei ole sopiva kissalle (meillä yksi kissoista inhosi santalaatikon kantta ja siksi pissasi muualle). Tai voi olla että  kissalla ei ole tarpeeksi virikkeitä. Sitten syy voi olla ihan fyysinen ja siihen eläinlääkäri on oikea osoite.

Arkuus on ihan luonteenpiirre, jota tosin pystyisi kyllä "koulimaan". Ei väkisin syliin vaan kaikki tapahtuu kissan ehdoilla. Aikaa tuollainen vaatii.

Vierailija
16/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi ei minulla olisi kohta ollut enää aikaa tuollaiselle kuseskelevalle elukalle kun lapsi on tulossa ja vie aika paljon aikaa.

Ap

Vierailija
17/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikea kyllä sanoa. Voi olla, että kissa olisi ajan kuluessa reipastunut. Tai sitten ei. Lemmikistä pitää pitää huoli koko sen elämän ajan ja ehkä se oli parempi antaa pois, et sitä kuitenkaan olisi jaksanut hoivata ja helliä samallalailla kuin sitä mieleisempää kissaa.

Itse otin vajaa vuosi sitten nelikuisen kissanpennun, joka oli alusta asti arka reppana ja kiihtyi lähinnä äidinvaistonsa jostain kaivaneeseen kollikissaani. Vaatihan se vaivannäköä ja kärsivällisyyttä, mutta nykyään arka penikka on herttaisen hellyydenkipeä kyljessä kiehnääjä. Vieraampia ihmisiä kohtaan tosin edelleen hieman arka.

Vierailija
18/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:35"]Vaihdan kissoja jos niin haluan. Voin antaa lapsenikin vanhemmilleni jos he ei ole sellaisia kuin haluan. Kaiken pitää olla niinkuin minä haluan.
Ap
[/quote]

Tämä oli joku muu kun minä.

T. Oikea ap

Vierailija
19/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, hetken luulin, että annoit pois ara-papukaijan ja kuseskelevan kissan...

Vierailija
20/80 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 22:38"]

Sitä paitsi ei minulla olisi kohta ollut enää aikaa tuollaiselle kuseskelevalle elukalle kun lapsi on tulossa ja vie aika paljon aikaa. Ap

[/quote]

ET AJATELLUT SITÄ AIEMMIN?? olet vastuussa sen eläimen elämästä ja en ole koskaan kuullut että kissa ei olisi rakastavassa ja huolehtivassa kodissa kesyyntynyt. suurin syy häiriökäyttäytymiseen on ihminen joka ei osaa eikä halua eläimelle hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi